AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Test: land rover discovery sport SD4 HSE

Test: land rover discovery sport SD4 HSE

Specialist


Kaj lahko specialist ponudi več kot generalisti? V načelu je odgovor znan: specialisti se na svoje področje temeljito spoznajo, bistveno bolje kot tisti, ki ponujajo širšo paleto svojih izdelkov. Velja to tudi za avtomobile? Je terenski avto specialista boljši kot podobni izdelki generalistov?

Land Rover je izdelovalec, ki se ukvarja zgolj z izdelavo terenskih avtov, ima dolgo tradicijo in bogate izkušnje. Njegov najnovejši izdelek je discovery sport, naslednik nekdaj zelo priljubljenega freelanderja. Da ne bo pomote: pri imenu je pomemben dodatek sport, saj Land Rover ponuja tudi večjega, bolj škatlastega discoveryja.

Discovery sport je oblikovan bistveno bolj dinamično, steklene površine so dokaj ozke, avto pa na pogled deluje večji kot je v resnici. S 459 cm dolžine je namreč primerljiv s srednje velikimi terenci, kar pomeni, da je tudi primerno okreten in da tudi v mestih ni težav s parkiranjem. S prepoznavnostjo vsekakor nima težav zaradi značilnih oblikovalskih elementov. Svojo terensko naravnanost kaže že z oddaljenostjo dna avta od tal. 21,2 cm pomeni, da je avto postavljen visoko, kar se pozna tako pri vstopanju v avto in izstopanju iz njega, pa seveda tudi v voznikovem položaju, saj voznik sedi visoko in ima dober pregled nad dogajanjem v prometu, omejena pa je bočna preglednost naprej zaradi zajetnih prednjih (A) stebričkov. Preglednost nazaj je sprejemljiva, pri parkiranju je zelo dobrodošla pomoč vzvratne kamere.

Potniška kabina je lično izdelana in zelo prostorna. Zadnja klop je vzdolžno pomična za 16 cm in ko je pomaknjena nazaj, imajo potniki za kolena veliko prostora, prav tako pa ga ne manjka po višini. Naslon zadnje klopi je nastavljiv, kar pripomore k udobju med vožnjo. Je pa zadnja klop bolj namenjena dvema kot trem potnikom zaradi sredinskega naslona. Na prednji sedežih je tudi več kot dovolj prostora, še zlasti po širini. Instrumentna plošča je pregledna, na sredinskem 8-palčnem zaslonu pa voznik dobi večino informacij, tudi o navigaciji, ki pa jo je treba dokupiti.

SD4 pomeni, da avto poganja 2,2-litrski štirivaljni dizelski motor s 139 kW, ki se odlikuje z uglajenim delovanjem, zadost-no močjo in dobro odzivnostjo. Prenos moči je prek samodejnega 9-stopenjskega menjalnika, ki pa ima kar preveč prestav glede na lastnosti motorja. Na porabo goriva – 8,5 l/100 km – vpliva velika masa avtomobila – več kot 1,8 tone.

Terenska naravnanost se kaže tudi v voznih lastnostih. Zelo prepričljiv je avto pri vožnji po terenu, kjer voznik lahko izbira med različnimi voznimi programi in pri vleki do 2,5 tone težke prikolice. Na asfaltnih cestah pridejo do izraza lastnosti terenskih pnevmatik. Avto zelo učinkovito blaži daljše neravnine, več težav mu povzročajo zelo kratke grbine, kar je še bolj izrazito ob izbiri dinamičnega programa vožnje, ki pa zagotovi manjše nagibanje karoserije v ovinkih. Voznik pogreša nekaj več povratnih informacij na volanu o dogajanju z avtom.

Discovery sport je vsekakor prepričljiv avto, še zlasti s svojimi zmogljivostmi na terenu, pri vsakdanji uporabi pa ga z agilnostjo v vožnji prekaša kar nekaj tekmecev. A te svoje lastnosti tudi dobro zaračuna, saj z opremo HSE, ki je sicer zelo dobra, a ne še popolna, stane več kot 53.000 evrov, z dodatno opremo pa to ceno lahko povečate vsaj še za petino. Ja, izdelki specialistov so dobri, a tudi (zelo) dragi.

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 2179 cm³, največja moč: 140 kW (190 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 459 cm, širina: 189,5 cm, višina: 172,5 cm, medosna razdalja: 274 cm, masa praznega vozila: 1844 kg, dovoljena skupna masa: 2505 kg, prtljažnik: 829 – 1698 l, posoda za gorivo: 65 l.
Zmogljivosti: največja hitrost: 188 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,9 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,5/7,1/6,1 l na 100 km, izpust CO2: 161 g/km, poraba na testu: 8,5 l/100 km.
Cena: Summit motors Ljubljana: 53.350 EUR

France Kmetič




Značke

Land Rover

Sorodne novice

    Komentarji

    Dodaj komentar:
    Dodaj