AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Prvi pogled: prenovljeni porsche 911

Prvi pogled: prenovljeni porsche 911

Turbo za vse!

Pri porscheju 911 le redko govorimo o revoluciji; gre za avto, ki je bolj ali manj enak že več kot 50 let. A v teh letih je vendarle preživel tudi nekaj tehničnih revolucij. Na primer tisto pred 17 leti (1998), ko so iz zračnega hlajenja motorja prešli na vodno. No, ena teh redkih revolucij poteka prav zdaj; prav vsi motorji za serijo 911 bodo odslej namreč opremljeni s turbo polnilniki.

Evolucija oblike in revolucija tehnike? Lahko bi najnovejšo prenovo kultnega športnika označili tudi tako. Lahko pa tudi zapišemo, da so pri Porscheju popustili bruseljski eko-birokraciji; prav nič namreč ne skrivajo, da je med glavnimi razlogi za zmanjšanje prostornine motorjev in vijačenje turbinskih polninikov nanje manjša poraba goriva in čistejši izpuh. A če je to glavni razlog za takšno tehnično potezo, je posledic več; 911 je zdaj še zmogljivejši in še hitrejši.

Doslej sta imela 911 carrera in carrera S 3,4- oziroma 3,8-litrska šestvaljna bokserska motorja z močmi 257 in 294 kW. Odslej imata oba motorja prostornino 3 litre, z različnima polnilnima tlakoma (0,9 in 1,1 bara) obeh turbinskih polnilnikov (po eden za vsako vrsto treh valjev), pa so moči obeh motorjev povečali na 272 in 309 kW oziroma na 370 in 420 KM, kar je 14,7 kW oziroma 20 KM več kot prej. Še bolj občuten – in zaradi turbinskih polnilnikov tudi pričakovan – je prirastek navora: doslej sta imela motorja v carreri in carreri S 390 in 440 Nm navora, zdaj imata 450 in 500 Nm. Še večja razlika pa je v krivulji navora; ta se namreč zdaj strmo dvigne in doseže najvišjo raven že pri 1700 vrt./min, tako poravnana pa ostane vse do 5000 vrt./min. Da to prinese veliko več prožnosti pri nižjih in srednjih motornih vrtljajih, verjetno ni treba poudarjati, zato pa Porschejevi inženirji ponosno opominjajo, da so zadržali značilno veselje bokserskega šestvaljnika do visokih vrtljajev; tudi ob dveh turbinskih polnilnikih bokser z veseljem – in na glas – zavrti ročično gred do 7.500 vrtljajev na minuto.

Da je prenovljeni 911 s turbo motorjem hitrejši od predhodnika, ni treba dvomiti; carrera, opremljena s PDK menjalnikom in paketom Sport Chrono Package do 100 km/h pospeši v 4,2 sekunde, carrera S pa v 3,9 sekunde, kar je za dve desetinki bolje kot doslej. Še akademski podatek: 911 carrera doseže največjo hitrost 295 km/h, carrera S pa 308 km/h.

Za večino lastnikov in voznikov porscheja 911 je akademski tudi podatek o zmanjšani porabi goriva; ta naj bi bila zdaj v povpreč-ju za 14 odstotkov manjša kot doslej, kar v številkah pomeni povprečje 7,4 oziroma 7,7 l/100 km. Kako je s porabo v resnici, bo treba preskusiti; turbo motorji imajo namreč značilnost, da je njihova poraba močno odvisna od načina vožnje – ob zelo težki, športno navdahnjeni desni nogi porabijo več kot atmosferski motorji.

Po vtisih na sovozniškem sedežu lahko potrdimo, da je 911 še vedno glasen, neposreden in zelo hiter športni avto. Testni voznik je bil navdušen nad večjo prožnostjo motorja, sovozniki pa smo občutili tudi vse posodobitve podvozja, vzmetenja in prenosa moči. Z novim motorjem je 911 namreč dobil tudi posodobljeno vzmetenje z dodat-nimi “štoper” vzmetmi na vseh vzmetnih nogah, za centimeter manjšo oddaljenost od tal, širši zadnji kolotek, prilagodljiv diferencial (Porsche Torque Vectoring) za carrero S, manjšo maso elementov podvozja, zmogljivejše zavore, za doplačilo pa tudi aktiven prednji stabilizator in štirikolesni volanski mehanizem. Dovolj, da prenovljeni 911 carrera S prevozi Nordschleife krog na dirkališču Nürburgring kar za 8 sekund hitreje kot njegov predhodnik.

Še spremembi v notranjosti: nov, manjši volanski obroč (pravzaprav dva) s priročnim štrcljem za štoparico in novimi stikali ter posodobljen multimedijski sistem z na dotik občutljivim zaslonom.

Da je posodobljeni 911 še boljši kot njegov predhodnik, ni nobenega dvoma. Pri tem velja ponoviti samozavestno misel Porschejevih inženirjev; pravijo namreč, da pri njihovih novih turbo motorjih ne gre za “downsizing” oziroma slepo zmanjševanje prostornine motorjev, pač pa za “rightsizing”, torej ravno pravo ravnotežje med prostornino in močjo motorja.

Najbolj neučakani boste lahko v prenovljenega 911 sedli še pred koncem leta.


Novi porsche 911
  • nekaj manjših karoserijskih sprememb
  • nov 3-litrski turbo motor v dveh različicah
  • več moči, več navora, boljše zmogljivosti
  • posodobljeno podvozje in vzmetenje

Blaž Poženel




Značke

911, porsche

Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj