AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Za volanom: nova mazda MX-5

Za volanom: nova mazda MX-5

Minimalist

Koliko avta v resnici rabimo? Če izbiramo med družinskimi avti, je odgovorov (skoraj) toliko kot kupcev, če pa iščemo dvosedežni športni avto, bi moral biti odgovor bolj enoznačen; rabimo malo avtomobila, pa veliko voznih užitkov. Je novi Mazdin MX-5 idealen športni avto?

Mazda ima seveda veliko izkušenj s takšnim snovanjem avtomobilov; s prvo generacijo MX-5, ki je takrat nosila še dodatno ime miata, so leta 1989 začrtali uspešno zgodbo in v dveh generacijah, ki so sledile prvi miati, prodali več kot 950.000 dvosedežnikov. Da je MX-5 vmes dobila oznako kultni avto, je bila ob naštetih lastnostih zaslužna še ena – nizka, oziroma dostopna cena. Snovalci novega MX-5 so šli pri sledenju ciljem tokrat še dlje; avto je s 391 cm za 10 centimetrov krajši kot predhodnik, ima pa tudi za centimeter in pol krajšo medosno razdaljo. Kako kompakten je novi MX-5, priča dejstvo, da je za 6 cm krajši od VW pola ali kar za 15 cm krajši od Renaultovega clia.

Ta kompaktnost je opazna in občutna tudi, ko zlezeš za volanski obroč; pri tem je “zlezeš” kar pravi izraz za sedanje v avto – sedež je po novem namreč 2 cm nižje kot prej in zato še bližje tlem. Volanski obroč je v idealni oddaljenosti od telesa in pravilno odmerjeno stran od sedeža, prestavne ročice in pedalov; v avtu se sedi športno nizko, pogled naprej je spodaj uokvirjen s pokrovom motornega prostora, pogled nazaj pa je – pri odprti strehi – povsem neoviran. Vse skupaj zagotavlja zelo športno počutje, a zahteva vsaj malo telesne gibljivosti in poskočnosti – še zlasti če v avto sedate pri zaprti platneni strehi. Pri Mazdi priznavajo, da je notranjost MX-5 zdaj še malo bolj tesna kot prej; vozniki povprečnih rasti ne bodo imeli težav, visokorasli pa jih utegnejo imeti tako z dovoljšnjim odmikom sedežev kot s prostorom za glave.

A majhen in okreten dvosedežnik ne more biti hkrati neskončno udoben avto; bolj kot dolgim potovanjem je MX-5 namenjen uživanju med ovinki ali lagodnem križarjenju po lepi pokrajini. Prvi nalogi streže s skrbno uravnoteženo maso – natančno 50 odstotkov mase pritiska na prednjo, 50 odstotkov pa na zadnjo os. Motor je postavljen spredaj vzdolžno in nameščen za prednjo premo, za njim je nov 6-stopenjski menjalnik s kratkimi, le 4-centimetrskimi gibi prestavne ročice. Avto ima spredaj dvojna prečna (aluminijasta) vodila, zadaj premo z več vodili, neposreden in zelo natančen volanski mehanizem je električno ojačan.

Kupci lahko izbirajo med dvema motorjema – 1,5-litrskim in 2-litrskim klasičnim bencinskim štirivaljnikom brez kakršnegakoli prisilnega polnjenja. Prvi zmore 96 kW (131 KM), drugi 118 kW (160 KM), pa tudi navora 150 in 200 Nm nista v svetu šport-nih avtomobilov nič posebnega. A ob upoštevanju zgolj 1050 oziroma 1090 kg mase, kompaktnih mer, odlične uravnoteženosti in natančne mehanike se MX-5 v obeh motornih različicah pelje hitro in razburljivo. Pospeški sicer niso nič posebnega (do 100 km/h MX-5 pospeši v 8,3 oziroma 7,3 sekunde), občutje hitrosti – in športnosti – pa zaradi tega ni nič manjše; zaslužni za to so veter v laseh in le nekaj decimetrov med zadnjico in tlemi.

MX-5 je dokaz, da za športne užitke niso ključni kilovati, pač pa majhna masa in natančna usklajenost vseh mehanskih delov avta. MX-5 hipno in nezmotljivo uboga volanske ukaze, lega na cesti je odlična, vodljivost brezhibna, zavore natančno odmerljive. Pretikanje menjalnika je mehanski užitek, občutenje oprijema zadnjih koles nefiltrirano. Mimogrede, kakršnakoli bojazen pred zadnjim pogonom je odveč; tudi ob izklopljenem ESC je na asfaltu (skoraj) nemogoče izzvati zdrs zadka.

MX-5 je tudi eden redkih športnih avtov, pri katerih močnejši motor ne prinese nobenih občutnih prednosti – tudi s 96 kW se da enako uživaško krmariti med ovinki. Enako velja za opremo; boljši paketi vsebujejo multimedijsko napravo z na dotik občutljivim zaslonom, usnjene sedeže in še kaj, a tudi osnovno opremljen MX-5 nariše enako širok nasmeh na usta voznika. Pri slovenski podružnici Mazde napovedujejo, da bo se bodo cene za MX-5 – pri nas bo naprodaj prihodnjo pomlad – začele pri 23.990 evrih. Mogoče pa bi moral naslov “Minimalist” zamenjati z “Idealist”?

Nova mazda MX-5
  • 1,5- in 2-litrski motor s 96 in 118 kW
  • odlične vozne lastnosti
  • ročno dvižna platnena streha
  • naprodaj prihodnjo pomlad za 23.990 evrov







Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj