AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Test: mazda CX-3 CD105 AWD AT revolution top

Test: mazda CX-3 CD105 AWD AT revolution top

Ne tič, ne miš!

Mazda CX-3 ni ne tič, ne miš: ne klasični osebni avto, niti ne pravi (cestni) terenec, pač pa nekaj vmes. Je v njem združeno preveč kompromisov ali pa so Japonci zadeli okus kupcev, še posebej tistih malce starejših?

Nedvomno so zadeli v polno z obliko, saj je avto všečno oblikovan z elementi prepoznavnega kodo oblikovalskega sloga z veliko, navpično postavljeno prednjo masko, velikimi, s plastiko obrobljenimi odprtinami za kolesa, majhnimi steklenimi površinami. S 427,5 cm se avto lahko primerja s tekmeci v nižjem srednjem razredu, a njegova medosna razdalja je tolikšna kot v majhni mazdi 2. Tudi z višino 153,5 cm je avto le malenkost višji kot osebni avtomobili, tudi zgolj 15,5 cm odmaknjenosti dna avta od tal je bolj značilna za osebne kot terenske avte. Prtljažno dno je postavljeno dokaj visoko – 78 cm od tal, preklop naslona zadnje klopi, ko nastane ravno dno, pa omogoča tudi prevoz večjih predmetov.

Pomembna lastnost takšne zasnove je, da avto ne deluje prav nič agresivno. Z ničemer ne napoveduje, da bi se želel voziti po brezpotjih, še čez robnike ne, saj je prednji odbijač postavljen nizko, bistvena prednost pa je v enostavnem vstopanju v tak višji avto in izstopanju iz njega. Voznikov sedež je po višini pomičen za 5,5 cm, kar pomeni, da si vsak voznik lahko naravna sedenje po svojih željah. Ergonomija za volanom je dobra – tudi zaradi dvojne nastavitve volana, pregled nad dogajanjem pred avtom zelo dober, nekoliko slabši na stran zaradi širokih prednjih stebričkov. Še bolj je preglednost omejena nazaj, kar omili vzvratna kamera s prikazom slike na sredinskem zaslonu. Ta je zelo elegantno prostostoječe postavljen na armaturno ploščo, ki tudi deluje skoraj minimalistično, a všečno. Instrumentna plošča z velikima okroglima merilnikoma je zelo dobro pregledna. Pohvalno je urejeno upravljanje raznih naprav: ali s stikali na volanu ali z vrtljivim gumbom in stikali za posamezne funkcije na sredinski konzoli ali z dotikom na zaslonu, ko avto stoji.

Preskusni avto je poganjal 1,5-litrski dizelski štirivaljnik s 77 kW, za prenos moči na vsa štiri kolesa je skrbel 6-stopenjski samodejni menjalnik. Motor se odlikuje z dobro zvočno zadušenostjo, mirnim tekom, uglajenim delovanjem in dobro odzivnostjo že pri zelo nizkih vrtljajih, njegove zmogljivosti pa so več kot zadostne, da ste brez težav kos vsem zahtevam v prometu. Tudi menjalnik prestavlja pravočasno in uglajeno, na delovanje štirikolesnega pogona voznik nima vpliva, zagotavlja pa odličen prenos moči na podlago. Poraba goriva 6,3 l/100 km je sprejemljiva. Vzmetenje je naravnano na športnejšo vožnjo z malo nagibanja v ovinkih, cena je – tudi zaradi 18-palčnih platišč – zaznavanje kratkih grbin v potniški kabini. Vodljivost avta je dovolj natančna, na dobrih cestah je vožnja s CX-3 lahko zelo dinamična in agilna.

Dilemo ali je tič ali miš pa CX-3 razreši s svojo ceno. Ta je z več kot 27.000 evri postavljena visoko – dva tisočaka gresta na račun usnja in Bose ozvočenja –, povsem ob bok cestnim terencem, a ponuja tudi dobro opremljenost s sodobnimi asistenčnimi napravami – tudi radarskim tempomatom, doplačati pa je treba za navigacijo (500 evrov) in rdečo barvo (600 evrov). Zdi se, da so pri Mazdi s tem avtom zadeli v polno, zato si lahko privoščijo tudi višjo ceno.

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 77 kW (105 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 270 Nm od 1600 do 2500 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 417,5 cm, širina: 176,5 cm, višina: 153,5 cm, medosna razdalja: 257 cm, masa praznega vozila: 1370 kg, dovoljena skupna masa: 1815 kg, prtljažnik: 350 – 1260 l, posoda za gorivo: 44 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 172 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,9/5,6/5,2 l/100 km, izpust CO2: 136 g/km, poraba na testu: 6,3 l/100 km.
Cena: MMS: 27.290 EUR

France Kmetič





Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj