AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Test: volkswagen touran 2.0 TDI highline

Test: volkswagen touran 2.0 TDI highline

Adut


Čeprav cestni terenci s prednjim pogonom močno skačejo v zelje srednjevelikim enoprostornežem, pa so takšni avtomobili še vedno privlačni – še zlasti za tiste, ki potrebujejo veliko prostora za različne namene.

Po dvanajstih letih, kolikor je na trgu vztrajal prvi touran, je bil čas za nov model, ki izkorišča vse prednosti, ki mu jih zagotavlja dobro znana prečna modularna platforma. Avto je postal za 13 cm daljši, skoraj za toliko je daljša tudi medosna razdalja, ki vpliva na prostornost potniške kabine, zadržal je svojo škatlasto obliko, oblikovno pa so ga uskladili z drugimi Volkswagnovimi modeli. Ne izstopa, je pa dovolj drugačen od predhodnika, da je to takoj opazno.

Po touranu kupci ne segajo zaradi njegove lepote, temveč zaradi praktičnosti in uporabnosti – tega mu res ne gre oporekati. Sedeži so postavljeni tako visoko, da ima voznik dober pregled nad dogajanjem v prometu, da je vstopanje v avto in izstopanje iz njega zelo udobno in da je tudi morebitni otroški sedež postavljen visoko, kar olajša pripenjanje otroka v sedež. V potniški kabini voznik naleti na lepo urejeno okolje s preglednimi merilniki in lahko dosegljivimi stikali, zelo dobro ergonomijo zaradi dvojno nastavljivega volana, prednji sedež, ki se z udobjem izkaže tudi na daljših vožnjah, na dovolj prostorov za odlaganje drobnarij. Preskusni avto je imel najboljšo opremo z oznako highline, kar pomeni tri posamične sedeže v drugi vrsti, pri čemer je srednji sedež ožji od ostalih dveh. Vsi trije so vzdolžno pomični in preklopni z enim potegom, s čimer nastane v prtljažniku ravno dno, ki je le 60 cm oddaljeno od tal. To omogoča veliko prilagodljivost potniške kabine in že v osnovi velikega prtljažnega prostora z velikimi dvižnimi vrati, pri katerih je dobrodošlo električno odpiranje in zapiranje (za doplačilo). Dodatna sedeža v tretji vrsti sta na voljo za doplačilo.

2-litrski dizelski motor s 110 kW je že star in sedaj razvpit znanec, za doseganje standarda euro 6 ima vgrajen SCR katalizator, zato ima avto v prostoru za polnjenje goriva tudi odprtino za natakanje dodatka adblue. V povezavi z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom zagotavlja zelo dobre vozne zmogljivosti, odlikuje se z mirnim tekom tudi pri zelo nizkih vrtljajih, z dobro odzivnostjo tudi pri nizkih vrtljajih. Poraba goriva je bila 6,2 litra na 100 km, kar je zelo sprejemljivo glede na velikost avta. Avto se odlikuje z zanesljivo lego na cesti z dokaj majhnim nagibanjem v ovinkih, volanski mehanizem je natančen in daje dovolj povratnih informacij.

Z opremo highline je touran dobro opremljen, tudi z radarskim tempomatom z enostavnim upravljanjem na volanu, tripodročno klimatsko napravo, posamičnimi, zelo dobro nastavljivimi sedeži v drugi vrsti. A kdor želi še kaj več, mora še dodatno seči v žep: tako je imel preskusni touran ob ceni 27.000 evrov še za 9000 evrov dodatne opreme. Radio-navigacijski sistem z 8-palčnim zaslonom stane dobra dva tisočaka, pomično panoramsko strešno okno 1400 evrov, LED žarometi s samodejnim uravnavanjem svetlobnega snopa 1900 evrov. Doplačati je treba za razne asistenčne naprave – sistem samodejnega parkiranja za 180 evrov je zelo ugoden, priporočljiva kamera za vzvratno vožnjo stane 220 evrov. Kljub vsemu je novi touran za približno 3000 evrov cenejši od enako opremljenega predhodnika, kar je močan adut za dobro prodajo.

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo polnilnik, prost.: 1968 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 340 Nm od 1750 do 3000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolž.: 452,7 cm, šir.: 182,9 cm, višina: 162,8 cm, medosna razdalja: 278,6 cm, masa praznega vozila: 1552 kg, dov. skupna masa: 2180 kg, prtljažnik: 743 – 1980 l, pos. za gorivo: 58 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 208 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/komb.: 4/5,4/4,5 l/100 km, izpust CO2: 117 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 27.158 EUR

France Kmetič




Značke

VW

Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj