AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Test: ford S-max 2.0 TDCi 180 powershift titanium

Test: ford S-max 2.0 TDCi 180 powershift titanium

Le preobleka?


Že ob prvi vožnji novega S-maxa smo zapisali, da gre za starega znanca, ki je na pogled zelo podoben svojemu predhodniku. Zapisali pa smo tudi, da je pod pločevino novi S-max povsem nov avto, ki mu je generacijski preskok odlično uspel. Preskusili smo dizelsko različico s samodejnim menjalnikom.

S-max druge generacije je seveda dovolj nov, da ga kot takšnega prepoznajo ljudje na cesti. A dejstva, da je S-max zdaj nekaj nižji in širši, se na pogled ne vidi.

Precej več novega je v notranjosti, ki – tako kot S-maxova mehanika – temelji na notranjosti novega mondea. To pomeni dokaj stroge in konzervativne linije – kot da sedete v pisarno, ne pa na domači kavč. Velik sredinski zaslon multimedijske naprave je s kontrastno barvno shemo lepo čitljiv in pregleden. Pohvale si zasluži tudi kombinacija analognih in digitalnih merilnikov na armaturni plošči.

S-max je v primerjavi s predhodnikom nekaj daljši, predvsem pa ima večjo medosno razdaljo, kar se pozna tudi v notranjosti. V osnovi je S-max petsedežnik, dodatna sedeža v tretji vrsti lahko dokupimo za 1300 evrov. Namesto zadnje klopi ima S-max tri posamične sedeže, ki jih lahko ločeno pomikamo naprej in nazaj, jim nastavljamo naklon naslonjal ali preklapljamo naprej. Sedeži so dokaj ozki, tako da daljše sedenje na njih ne bo vsem udobno, je pa zato toliko več prostora za kolena in glave. Vsem trem sedežem lahko zelo priročno preklopimo naslonjala naprej kar s pritiskom na stikala v prtljažnem prostoru, pri čemer dobimo ravno nakladalno dno, prtljažnik pa z osnovnih (in zelo prostornih) 700 litrov prostora lahko povečamo na skoraj 2,2 kubičnega metra.

Preskusnega S-maxa je poganjal 2-litrski štirivaljni TDCi s 132 kW in 400 Nm navora, torej srednja od treh dizelskih pogonskih možnosti. Motor poznamo; je zelo prožen, zadovoljivo odziven in kar dobro zvočno zadušen, zares udobno in prijetno pogonsko kombinacijo pa naredi v kombinaciji s 6-stopenjskim avtomatiziranim powershift menjalnikom z dvojno sklopko. Ni sicer poceni (vrednotijo ga 2100 evrov), a je vožnja z njim precej bolj udobna; menjalnik prestavlja zadovoljivo hitro, gladko in suvereno, še več nadzora – in tudi športnejše občutke – omogočata obvolanski prestavni ročici. Poraba goriva je s 7,3 l/100 km pričakovana za tako težek avto.

Bolj na udobni kot na športni strani so tudi S-maxove vozne lastnosti; v primerjavi s predhodnikom je izgubil nekaj ostrine in odzivnosti, a pridobil udobnejše, mehkejše vzmetenje, ki zelo dobro gladi neravnine slovenskih cest.

Ford v svojih novih avtih ponuja zelo bogat nabor voznih in varnostnih pripomočkov, a v S-maxu je treba zanje praviloma dodatno seči v žep. Tako je S-max titanium serijsko opremljen z opozorilnikom na nenamerno menjavo voznega pasu in opozorilom pred utrujenostjo voznika, sistemom za preprečevanje naleta, opozorilom na vozila v mrtvem kotu, prilagodljivim radarskim tempomatom, kamera za prečni promet in še veliko drugega pa je na voljo v dodatnih paketih.

Za doplačilo je na voljo tudi bogat nabor karoserijskih, notranjih in multimediji namenjenih dodatkov, tako da iz osnovne cene hitro pridemo nekaj tisočakov višje, a kdor ni zahteven, bo preživel tudi brez doplačil. Takšen S-max stane stane 32.650 evrov, kar ni malo, a glede na uporabnost, udobje, vozne lastnosti in tekmece ne preveč.

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 1997 cm3, največja moč: 132 kW (180 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski samodejni ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 479,6 cm, širina: 191,6 cm, višina: 165,8 cm, medosna razdalja: 284,9 cm, masa praznega vozila: 1734 kg, dovoljena skupna masa: 2540 kg, prtljažnik: 700 – 1035 – 2200 l, posoda za gorivo: 70 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 208 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,9/6,1/5,4 l/100 km, izpust CO2: 139 g/km, poraba na testu: 7,3 l/100 km.
Cena: Summit motors: 32.650 EUR

Blaž Poženel




Značke

Ford

Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj