AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Test: audi Q7 3.0 TDI quattro S-line

Test: audi Q7 3.0 TDI quattro S-line

Pred vsemi


Novi Q7 je nekaj krajši in precej lažji od predhodnika, zelo drugačen je zdaj tudi na pogled. A prav veliko to ni vplivalo na njegov značaj; tudi v drugi izdaji ostaja Audijev tehnološki zastavonoša, ki si ga lahko privoščijo le redki …

V primerjavi s predhodnikom je novi Q7 nekaj krajši in ožji, a še vedno je v živo videti zelo zajeten. Ogromna maska hladilnika in veliko ravnih linij ter odsekanih robov dodatno poudarijo njegove dimenzije. Je Q7 lep? Kakor za koga, je pa mogočen in od daleč prepoznaven, tako da zna zelo dobro popihati tudi na nečimrnost tistih, ki iščejo takšen avto.

V notranjosti navdušijo brezhibna izdelava, zelo kakovostni materiali, predvsem pa odlična ergonomija in obilica najsodobnejše opreme in tehnike; namesto merilnikov ima Q7 velik zaslon, kjer se izmenjaje prikazuje vse potrebno (tudi zemljevid navigacijske naprave), grafika prikazovanja na vetrobransko steklo je visoko ločljiva, povezljivost s svetom, avtom in mobilniki je odlična, naprave lahko upravljamo tudi z risanjem po stični plošči … Jasno, za večino opisanih lastnosti in dodatkov je treba dodatno (in globoko) seči v žep, a tega smo pri audijih že vajeni.

Za prostornost in uporabnost k sreči ni treba posebej doplačati; kljub manjšim zunanjim meram je v Q7 več prostora kot prej, saj so na novo oblikovani sedeži tanjši, medosna razdalja pa je ostala enaka kot prej. Q7 nima ogromno prostora le v dolžino, pač pa tudi v višino in širino. Trije sedeži v drugi vrsti so posamično vzdolžno pomični, preklopljivi in nastavljivi, tudi na daljših vožnjah se zadaj sedi udobno. V prtljažniku je ogromno prostora, čeprav se zdi obljubljenih 890 litrov preveč optimističnih.

3-litrski TDI šestvaljnik zmore 200 kW in ima kar 600 Nm navora, oboje pri ugodnih in udobnih nizkih motornih vrtljajih. Motor vsa štiri kolesa poganja prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki je z motorjem čudovito usklajen; prestavljanja so skoraj neobčutna in hitra, nanje voznik vpliva tudi z izbiro enega od voznih programov sistema audi drive select. 6,3 sekunde pospeška do 100 km/h je po vseh merilih v ligi športnih avtomobilov. A v tej ligi je – kljub drugačnim Audijevim obljubam – tudi poraba goriva. Na našem preskusu se je ta gibala med 9 in 10,5 l/100 km, kar je pričakovano za več kot dve toni težak avto s tako dobrimi zmogljivostmi.

Naš Q7 je bil (za doplačilo) opremljen s prilagodljivim zračnim vzmetenjem, ki dodatno umiri gibanje karoserije, izniči morebitno neenakomerno obteženost in omogoča, da pri terenski vožnji dodatno dvignemo karoserijo. Vzmetenje je udobno, na željo pa tudi športno čvrsto; ob zelo dobri vodljivosti se Q7 pelje kot precej manjši in lažji avto, zna hitro in odločno zamenjati smer, pa tudi odpeljati ovinek športno ostro.

Q7 je tudi Audijev zastavonoša pri uveljavljanju novih tehnologij in varnostnih ter voznih pripomočkov. Za krajši čas zna voziti (pospeševati, zavirati in zavijati) sam, prepoznava prometne znake, spremlja okolico avta in zna še marsikaj drugega – če si vse skupaj lahko privoščite. Spisek dodatne opreme je dolg in drag; Q7 s tem motorjem ima osnovno ceno 69.900 evrov, z dodatno opremo je še za 40.000 evrov dražji. Ker pa se podobno visoko cenijo tudi njegovi glavni tekmeci, mu lahko napovemo veliko uspeha; tako veliko tehnike, udobja in voznih zmogljivosti trenutno ne ponuja noben drug.

Motor in prenos moči: dizelski, šestvaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 2967 cm3, največja moč: 200 kW (272 KM) pri 3250 vrt./min, največji navor: 600 Nm pri 1500 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, osemstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 505,2 cm, širina: 196,8 cm, višina: 174,1 cm, medosna razdalja: 299,4 cm, masa praznega vozila: 2070 kg, dovoljena skupna masa: 2765 kg, prtljažnik: 890 – 2075 l, posoda za gorivo: 75 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 234 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,8/6,5/6,1 l/100 km, izpust CO2: 159 g/km, poraba na testu: 9,8 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 69.900 EUR

Blaž Poženel




Značke

Audi

Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj