AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Test: jaguar XE 2.0t avt. R sport

Test: jaguar XE 2.0t avt. R sport

Povrnitev stare slave?


Ime je še vedno zveneče, zgodovina pa zelo turbulentna. Sedaj se z novim zagonom in novimi, indijskimi lastniki skuša vrniti na pota stare slave – tudi z jaguarjem XE, ki želi biti všečen kupcem, ki prisegajo na zadnji pogon.

To seveda pomeni, da jaguar XE izziva BMW serije 3 in mercedes razred C, ki tudi prisegata na klasično zasnovo. A še bolj kot tehnika je pomembna oblika, saj je ta velikokrat odločilna za prepričevanje kupcev. Jaguarjevi oblikovalci so svoje delo nedvomno zelo dobro opravili, saj avto deluje športno elegantno. Kljub zelo dolgi medosni razdalji 283,5 cm je prostornost potniške kabine omejena, še zlasti na zadnji klopi, kjer je prostor omejen tako po višini kot za kolena potnikov. Več prostora je na prednjih sedežih, ki sta postavljena zelo nizko – kot v pravih športnih avtih. Prednja sedeža ponujata zelo dober bočni oprijem in imata dobro nastavljivost.

Tudi prtljažni prostor je s 450 litri dokaj skromno odmerjen, odprtina za dostop do njega pa je majhna. Lahko pa prtljažni prostor povečate s prevračanjem naslona zadnje klopi, a brez ravnega dna prtljažnika. Zasnova karoserije ima svojo ceno v preglednosti, še zlasti zadnjega dela, zato je vzvratna kamera zelo dobrodošel pripomoček pri parkiranju.

Voznikovo delovno okolje je lepo urejeno, a brez presežkov. Volanski obroč je dobro nastavljiv, instrumentna plošča dobro pregledna, zaslon na sredinski konzoli je dovolj velik, a njegovo upravljanje zahteva nekaj privajanja, pa še potlej se zdi, da bi bili nekateri upravljavski koraki lahko enostavnejši. Za prestižnejši izgled naj bi poskrbeli na primer vidni šivi na armaturni plošči, pa kromirane obloge odprtin za dovod zraka, a oblikovalci pri vseh vgrajenih delih niso bili dovolj dosledni pri zagotavljanju prestiža. Posebnost je skrit gumb samodejnega menjalnika, ki se dvigne ob zagonu motorja. Zanimivo, a že videno v land roverju in ne preveč praktično.

Preskusnega jaguarja XE je poganjal 2-litrski bencinski štirivaljnik s turbinskim polnilnikom s 147 kW in dobro prožnostjo tudi že pri dokaj nizkih vrtljajih, ki avtu zagotavlja zelo dobre zmogljivosti, voznik pa nanje lahko vpliva tudi z izbiro ustreznega voznega programa: od športnega prek običajnega do ekološkega, pa tudi za vožnjo pozimi. Vozne zmogljivosti spremlja tudi ustrezen zvok, tako da tudi s tem jaguar dokazuje svojo športno naravnanost. Prenos moči je prek samodejnega 8-stopenjskega menjalnika, ki svoje delo opravlja dovolj uglajeno, lahko pa voznik prestavlja tudi ročno. Zmogljivostim motorja in menjalnika sledijo tudi vozne lastnosti: avto je zelo dobro vodljiv, lega na cesti na visoki ravni, vsak zdrs zadnjega dela avta učinkovito prepreči ESC. Športna zasnova ima svojo ceno v udobju, a se jaguar tudi tu izkaže z dovolj učinkovitim blaženjem – le udarce z zelo kratkih grbin občutijo tudi potniki.

Masa avta, zmogljivosti in zasnova motorja imajo svojo ceno v porabi goriva. Ta je zelo odvisna od načina vožnje: ob odločnejši nogi na pedalu za plin je številka hitro dvomestna, a to nakazuje že tudi normna poraba 7,5 l/100 km. Pri zmernih zahtevah je poraba med osmimi in devetimi litri na 100 km.

Jaguar XE ima kar veliko adutov za izzivanje v uvodu omenjenih tekmecev, pa tudi audija A4, a povsem na njihovi ravni vendarle še ni. Prepriča pa z obliko in voznimi lastnostmi, cena pa je glede na opremljenost sprejemljiva.

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo polnilnik, prostornina: 1999 cm3, največja moč: 147 kW (200 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 200 Nm od 1750 do 4000 vrt./min. Pogon na zadnji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 468,6 cm, širina: 185 cm, višina: 141,6 cm, medosna razdalja: 283,5 cm, masa praznega vozila: 1612 kg, dovoljena skupna masa: 2120 kg, prtljažnik: 450 l, posoda za gorivo: 65 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 237 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 6/10,2/7,5 l/100 km, izpust CO2: 179 g/km, poraba na testu: 9,1 l/100 km.
Cena: Summitmotors Ljubljana: 45.410 EUR

France Kmetič




Značke

Jaguar

Sorodne novice

    Komentarji

    Dodaj komentar:
    Dodaj