AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

S tehnologijo proti voznikom, ki vozijo v napačno smer

S tehnologijo proti voznikom, ki vozijo v napačno smer

Varnost iz oblaka


V Sloveniji na leto zabeležimo približno 200 primerov (podatek za leto 2014), ko nekdo po avtocesti ali hitri cesti vozi v napačno smer vožnje. Učinkovitih ukrepov, ki bi preprečili takšna dejanja, ni prav veliko, pa še udejaniti jih ne znamo ali ne zmoremo. Morda pa lahko največje nevarnosti vožnje v napačno smer odpravi ali vsaj omili tehnologija.


Pri nemškem Boschu bodo namreč že prihodnje leto ponudili rešitev, ki bo kot storitev v računalniškem oblaku opozarjala udeležence v prometu na vozilo, ki vozi v napačno smer.

V začetku letošnjega junija je Avto-moto zveza Slovenije organizirala posvet oziroma okroglo mizo na temo vožnje v napačno smer, na kateri so sodelovali strokovnjaki s področja prometa oziroma prometne varnosti. Predstavniki policije so povedali, da so v letu 2014 pri nas zabeležili 200 primerov vožnje v napačno smer, dva primera sta se končala s prometnimi nesrečami, v katerih so življenje izgubile tri osebe. Strokovnjaki z različnih področij so izpostavili nekaj možnih rešitev za opozarjanje in preprečevanje vožnje v napačno smer; večina jih zahteva posege v cestno infrastrukturo, nekaj rešitev – na primer posebne grablje, ki preluknjajo pnevmatike – pa je še zlasti radikalnih.

Pravočasno opozorilo – manjša nevarnost nesreče

A že rešitev, ki bi pravočano in natančno opozorila voznike na nekoga, ki po njihovem pasu vozi v napačno smer, bi lahko preprečila velik del nesreč. Doslej so vozniki lahko izvedeli, da nekdo vozi po njihovem voznem pasu v napačno smer le tako, da so to prebrali na maloštevilnih obvestilnih tablah ali pa da so to slišali v prometnih obvestilih na radiu – če so ga seveda poslušali. Trenutni sistem obveščanja namreč deluje tako, da voznika, ki zapelje v napačno smer, zaznajo indukcijske zanke, kamere in radarji ob avtocestah; sporočilo pošljejo v center za obveščanje, ta pa skuša o tem opozoriti voznika. Marsikdo seveda takšnega obvestila ne dobi, ne vidi ali ne sliši.

Veliko boljša bi bila tehnična rešitev, ki bi voznika vselej – in pravočasno – opozorila na vozilo na njegovem voznem pasu. Rešitev, ki do vsakega voznika pride najpozneje v 10 sekundah po tem, ko nekdo zapelje v napačno smer, so razvili pri nemškem Boschu. Gre za takoimenovano “storitev v oblaku”, torej opozorilni sistem, ki prek telekomunikacijskega omrežja spremlja in sledi vsem udeležencem v prometu, ki svoj položaj na cestnem omrežju samodejno, anonimno in nenehno javljajo strežnikom oziroma računalniški podatkovni bazi “v oblaku”. Zmogljivi računalniki, ki obdelujejo pozicijska sporočila udeležencev v prometu, zaznajo, če neko vozilo zapelje v napačno smer oziroma če sta njegov položaj in smer gibanja v nasprotju z dovoljenimi parametri. Ob pomoči natančnih digitalnih kart sistem tako hitro zazna nekoga, ki pelje v napačno smer in po napačni strani ceste. O tem najpozneje po 10 sekundah s signalom opozori in obvesti voznika, ki je zapeljal v napačno smer, hkrati pa pošlje opozorilno sporočilo tudi vsem tistim, ki pravilno vozijo po isti cesti.

Namesto drage opreme pametni mobilnik

Predpogoj za delovanje takšnega opozorilnega sistema sta seveda ustrezen komunikacijski tehnični modul in pripadajoča programska oprema. A pri tem se pri Boschu zanašajo na dejstvo, da je v splet povezanih vedno več avtomobilov in še več mobilnih telefonov. Za delovanje Boschevega sistema varnosti iz oblaka tako ni potrebna vgradnja dragih komunukacijskih modulov, ampak je dovolj tudi uporaba Boscheve vozne aplikacije za pametne mobilnike myDriveAssist ali sistema za integracijo pametnega mobilnika v avtomobilski infotainment mySPIN. Oba sistema omogočata povezavo z “oblakom”, s tem pa tudi javljanje položaja in smeri vožnje.

Delovanje varnostne storitve zagotavlja tudi vgradnja posebnih modulov v avtomobile ali pa celo uporaba že obstoječih – takšen je na primer komunikacijski modul sistema eCall, s katerim bodo morali biti leta 2017 oziroma najpozneje 2018 opremljeni vsi novi avtomobili. Povsem jasno je, da bo vse več v oblak povezanih avtomobilov zagotovilo tudi vse večjo natančnost in pokritost z “varnostno mrežo”.

Da pri Boschu mislijo resno, dokazujejo tudi njihove napovedi, da bodo storitev obveščanja o vožnji v napačno smer zagnali že prihodnje leto – najprej v Nemčiji, nato tudi drugod.

Blaž Poženel





Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj