AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Kilometri - prevoženi ali prirejeni?

Kilometri - prevoženi ali prirejeni?

Prirejanje kilometrov ima izjemno velik obseg. Se mu lahko izognemo?

Na vrednost rabljenih avtomobilov poleg starosti avta, njegove ohranjenosti in vzdrževanosti vpliva tudi število prevoženih kilometrov – že zato, ker pač to vpliva tudi na vzdrževanje avtomobila in s tem povezane stroške. Pa se kupec rabljenega avtomobila lahko zanese na številke, ki so prikazane na števcu preveženih kilometrov?

Manipuliranje s številom prevoženih kilometrov je znano že dolgo, le da se je način manipuliranja nekoliko spremenil. Nekdaj so imeli avtomobili mehanske števce kilometrov, ki jih je malce bolje izučen mehanik brez težav prilagodil željam lastnika avtomobila. To se je seveda največkrat zgodilo ob prodaji avtomobila, saj je nižje število prevoženih kilometrov pomenilo višjo ceno avtomobila. Z uvedbo digitalnih števcev kilometrov se je spremenil tudi način njihovega prilagajanja: nič več z mehanskim spreminjanjem nastavitev, temveč ob pomoči elektronike. Spreminjanje digitalnih števcev hitrosti je sila enostavno: treba je zagotoviti dostop do elektronske upravljalne enote in že lahko brez težav prilagodimo številke na števcu kilometrov. Dostop do elektronske upravljalne enote je enostaven, kajti sodobni avtomobili imajo vgrajen dostop (vtičnico) OBD (kratica za angleško oznako on board diagnose), ki je sicer predvsem namenjena ugotavljanju napak pri delovanju avtomobila, a se lahko uporablja tudi za druge namene. Vse, kar je treba imeti za spremembo stanja na števcu kilometrov, je ustrezna naprava – njihova ponudba je obširna, prodaja teh naprav pa povsem legalna. Seveda ni treba, da za spremembo števca kupite drago napravo, kajti na svetovnem spletu je dovolj ponudnikov, ki ponujajo spremembo števca kilometrov v nekaj sekundah in za zmerno plačilo nekaj deset evrov. 

Plačilo vsekakor odtehta zaslužek, ki ga prodajalec avta dobi s tem, da ima avto na števcu manj kilometrov od resnično prevoženih. Zato se z vrtenjem števcev nazaj ne ukvarjajajo samo posamezniki, temveč predvsem razni preprodajalci avtomobilov. Kako zanimiva tema je vrtenje števca kilometrov, najbolje kaže podatek, da spletni iskalnik Google ponudi kar 348.000 zadetkov za tovrstno geslo v angleščini: mileage correction services.

Vrtenje števcev nazaj se najbolj splača pri dražjih avtomobilih, saj so tam razlike v cenah bistveno večje kot pri manjših in cenejših avtomobilih.

Kako poteka spreminjanje stanja kilometrov?

Postopek spreminjanja kilometrov je sila enostaven. Ustrezno napravo za spreminjanje kilometrov se priključi na že omenjeno OBD vtičnico, uporabnik pa samo sledi navodilom na zaslonu naprave. V 30 sekundah je stanje spremenjeno, na števcu kilometrov se izpiše novo stanje. Uporabnik avtomobila ne more videti, da je bilo stanje spremenjeno, saj so številke na števcu kilometrov povsem enake, le skupna številka je seveda druga. 

Seveda se marsikdo vpraša, ali izdelovalci avtomobilov res ne morejo zagotoviti sistema, ki bi preprečeval manipuliranje s stanjem števca kilometrov. Odgovor je zelo preprost: nekateri izdelovalci avtomobilov temu problemu namenjajo več pozornosti, drugi manj. Vsekakor gre za stalno igro med izdelovalci avtomobilov in prirejevalci kilometrov, kdo bo koga prelisičil. Prej kot slej prirejevalci kilometrov najdejo način, kako razbiti zaščito pred prirejanjem števcev in pot do njihovega zaslužka je odprta.

Prirejanje kilometrov bi nedvomno lahko bolje preprečevali, saj je na voljo kar nekaj tehnologij, ki zagotavljajo dokaj dobro varnostno zaščito, na primer pri sprejemu kodiranih satelitskih programov ali pri uporabi kreditnih kartic. Po mnenju nekaterih strokovnjakov bi izdelovalci avtomobilov lahko boljšo zaščito proti prirejanju števcev kilometrov dosegli že z uporabo tehnologij, ki stanejo evro ali dva na avto. Če vemo, da v Evropi na leto izdelajo približno 16 milijonov avtomobilov, je to od 16 do 32 milijonov evrov dodatnih stroškov. Seveda je škoda, ki jo omogoča prirejanje števila kilometrov, bistveno večja – po nekaterih podatkih kar tisočkrat večja. A kaj, ko škoda ne prizadene izdelovalcev avtomobilov, temveč kupce rabljenih vozil. Kako obsežen je ta problem, najbolje kaže ocena nemške policije, da ima približno 30 odstotkov avtomobilov v Nemčiji prirejene števce kilometrov in da vsako leto priredijo števce na približno dveh milijonih avtomobilov. 

Študija nizozemske organizacije CRM, ki se ukvarja z menedžmentom rabljenih vozil, kaže, da prirejanje kilometrov v 25 državah Evropske unije na leto generira od 5,6 do 9,6 milijarde evrov: na račun večje vrednosti rabljenih avtomobilov gre od 3,9 do 6,5 milijarde evrov, na račun povečanih stroškov vzdrževanja in popravil pa od 1,7 do 3,1 milijarde evrov. 

Ali lahko ugotovimo prirejanje kilometrov?

Uporabnik ima danes le malo možnosti, da ugotovi, če je bil števec kilometrov prirejen. V nekaterih primerih sicer lahko na temelju opravljenih servisnih opravil strokovnjaki ugotovijo, da je bil števec prirejen, velikokrat pa tega ni mogoče ugotoviti, saj se sprememba števila kilometrov zapiše v elektronski spomin avtomobila in starih podatkov ni več mogoče priklicati. 
 

Učinkovit belgijski sistem

Med državami, kjer imajo zelo dobro urejeno preprečevanje prirejanja kilometrov, je Belgija. Vzpostavljen imajo namreč poseben sistem z imenom Car-Pass, ki spremlja število kilometrov za vse v Belgiji registrirane avtomobile. Ko uporabnik avto pripelje na servis, pa tudi v nekaterih drugih primerih, opravljalec storitve sporoči število kilometrov v centralni registracijski sistem. Tako je za vsak avto na voljo celotna njegova zgodovina in se ne more zgoditi, da bi nekdo avtu priredil število prevoženih kilometrov. S tem so močno zmanšali število prirejanj: še leta 2005 so zabeležili kar 60.000 prirejanj kilometrov, predlani jih je bilo vsega le še 1400. Anomalijo v sistemu pa povzročajo uvoženi rabljeni avtomobili iz drugih držav, kajti če imajo ti prirejeno število kilometrov, tudi nadaljevanje spremljanja prevoženih kilometrov temelji na napačni osnovi. Ob kupoprodaji avtomobila kupec dobi izpis iz registra prevoženih kilometrov, kar mu daje jamstvo o resničnem številu prevoženih kilometrov.

Digitalne servisne knjižice

Servisne knjižice dajejo dober vpogled v zgodovino avtomobila, saj so vpisani vsi servisni posegi. A že pregovor pravi, da papir vse prenese in tako je kar veliko primerov, ko so ponarejene tudi servisne knjižice. Precej boljša je zaščita pri digitalnih servisnih knjižicah. Pionir na tem področju je Mazda, ki je v Evropi uvedla digitalno servisno knjižico za večino svojih avtomobilov. Podatki se zbirajo na enem mestu v elektronski obliki, dostop do podatkov pa imajo pooblaščeni serviserji. 

Tudi nekateri drugi izdelovalci avtomobilov zagotavljajo sledenje servisnih storitev z njihovim beleženjem v centralnem registru. Več o tem pišemo v okvirju.

Carfax
Storitev sledenja zgodovine avtomobilov ponuja tudi družba Carfax. Plačljiv dostop do njihovih podatkov je prek spletne strani www.carfax.si. Člani AMZS lahko do spletne strani dostopajo prek spletne strani www.amzs.si in imajo popust. Carfax seveda lahko posreduje le podatke, ki jih je pridobil od registracijskih organov, zavarovalnic, servisnih delavnic in ne more ponuditi popolnega jamstva. 

Kako se izogniti prirejanju?

Preprečevanje prirejanja kilometrov ni enostavno, tudi zato, ker tovrstno dejanje v vseh državah EU ni enako (pravno) obravnavano. Ponekod je to kaznivo dejanje, ponekod to ni prepovedano. Tako je na primer nemško sodišče odločilo, da opravljanje storitve prirejanja kilometrov ni kaznivo, saj gre le za storitev, za katero je odgovoren lastnik avtomobila. 

Da bi uredili stanje na tem področju v celotni Evropski uniji, se je zganila tudi že bruseljska birokracija. Tako so nekateri poslanci v evropskem parlamentu že zahtevali od Evropske komisije, da temu vprašanju nameni ustrezno pozornost in na evropski ravni prepreči prirejanje prevoženih kilometrov. A zaenkrat dlje od teh zahtev še ni prišlo, saj se je zahteva ustavila v takoimenovanem splošnem direktoratu (directorate general), ki je odgovoren za vprašanja porabnikov.

V reševanje tega vprašanja se je aktivno vključila tudi mednarodna avtomobilska zveza FIA, katere članica je tudi AMZS, prek svojega bruseljskega urada. Nekatere delovne skupine, ki delujejo v okviru FIA regija 1 bruseljskega urada in v katerih aktivno sodeluje tudi predstavnik AMZS, so o tem vprašanju že poglobljeno razpravljale in menile, da bi to vprašanje lahko ustrezno rešila evropska direktiva o rednih tehnični pregledih avtomobilov, ki je v postopku sprejemanja. Z njo bi namreč lahko ob vsakem tehničnem pregledu predpisali tudi beleženje števila prevoženih kilometrov. To bi zagotovilo nekaj reda, a je treba vedeti, da je prvi tehnični pregled že sedaj – in tako naj bi bilo tudi v prihodnje – štiri leta po prvi registraciji, kar še vedno daje veliko možnosti za manipuliranje s kilometri, ki je najpogostejše pri relativno mladih avtomobilih. 

Porušena cenovna razmerja

“V Autocommercu se seveda ukvarjamo tudi s prodajo rabljenih avtomobilov. Imamo izdelan sistem pregleda oziroma preverjanja avtomobilov, ki jih vzamemo v prodajo in če ugotovimo kakršnekoli nepravilnosti, avta ne vzamemo v prodajo,” pojasnjuje Igor Geršak, direktor prodaje, in dodaja: “Za Mercedesove avtomobile imamo dostop do zgodovine servisiranja in lažje ugotovimo, ali dejansko stanje avta ustreza njegovi servisni zgodovini. Pri oceni avtomobilov drugih znamk teh možnosti nimamo, zato si pomagamo na različne načine pri ocenjevanju njihovega stanja. Poleg tehničnega stanja preverimo tudi to, če so za določen avto plačani vsi davki, kajti v letih med 2004 in 2008 je k nam prišlo veliko avtomobilov z neplačanimi davki – tako davka na dodano vrednost kot davka na motorna vozila in ti avti so seveda še vedno v prometu. V tistih letih je slovenska država vsako leto izgubila približno 100 milijonov evrov zaradi teh utaj.”

O tem, ali na naš trg prihajajo še vedno avtomobili s prirejenim številom kilometrov, Geršak pravi, da je takšnih avtov še vedno veliko naprodaj, a da taki avtomobili dokaj redko pridejo v pooblaščene servisne delavnice. “Kupci rabljenih avtomobilov so pri nas še vedno zelo nezaščiteni, saj imajo malo možnosti, da bodo uspešni pri kritju posledic goljufije. Kdor se odloči, da bo avto kupil pri neznanem, neuveljavljenem prodajalcu, pač tvega, da bo za malenkosten prihranek dobil avtomobil, ki ne ustreza tistemu, za kar se je prodajal. Marsikateri kupec šele dokaj pozno ugotovi, da zgodovina njegovega avta ni “čista”. Pri nas tudi ni verodostojne institucije, kot je na primer v Nemčiji Dekra, ki bi ugotavljala, ali dejansko stanje avtomobila ustreza tistemu, za kar se prodaja. Mi se pri uvozu rabljenih avtomobilov iz Nemčije prav zaradi takšnega certifikata lahko zanesemo, da vemo, kaj prodajamo. Če pa gre za prodajo v našem programu ex-novo, pa so to tako ali tako relativno mladi avtomobili od znanih Mercedesovih partnerjev. Ti avti imajo večinoma še tovarniško garancijo in doslej z njihovo verodostojnostjo nismo imeli prav nobenih težav.”

“Prodajalci rabljenih avtomobilov z “nečistim” poreklom znajo na raznorazne načine poskrbeti, da čimbolje zakrijejo zgodovino avtomobila in ga “operejo” vseh nepravilnosti. Prav zato se mi izogibamo na primer komisijski prodaji, če avtomobila, ki se prodaja na ta način, ne poznamo, saj to lahko slabo vpliva na ugled naše družbe. Ugled težko pridobiš, a ga lahko hitro zapraviš,” pravi Geršak.

“Nepravilnosti na trgu rabljenih avtomobilov močno vplivajo na cene rabljenih avtomobilov, saj so zato porušena cenovna razmerja med novimi in rabljenimi avtomobili. Vsekakor bi stanje lahko izboljšali, če bi imeli v naši državi za to več volje in doslednosti,” dodaja Geršak.

Vse boljša zaščita

O tem, kako se proti prirejanju števcev kilometrov borijo izdelovalci avtomobilov in njihovi distributerji, smo se pogovarjali z Jožetom Terglavom, direktorjem Group service in Francijem Grčarjem, produktnim tehnikom Group service pri Porscheju Slovenija – ta pri nas zastopa znamke Audi, Porsche, VW, Škoda, Seat, VW gospodarska vozila.

“Izdelovalci avtomobilov se proti prirejanju števila prevoženih kilometrov borijo predvsem s tem, da število prevoženih kilometrov ni zapisano le na enem mestu v avtu, torej na števcu, temveč tudi v drugih elektronskih zapisih, na primer v osrednjem računalniku, ki je vgrajen v avto. Prav tako so podatki o kilometrih in tudi drugih značilnostih avtomobila lahko zapisani v elektronskem ključu avtomobila. Tako na primer Audijev serviser vse osnovne podatke za odprtje delovnega naloga elektronsko prepiše iz avtomobilskega ključa ob pomoči posebnega čitalnika avtomobilskega ključa,” pravi Jože Terglav.

“Vsak servisni dogodek, ki se opravi pri pooblaščenem serviserju, se zapiše in shrani v osrednjem registru. Tako so na primer vsi Audijevi serviserji on-line povezani s centralnim registrom, kjer se zabeleži vsak servisni dogodek in se vanj prenašajo vsi podatki o določenem avtomobilu. Ko se avto poveže s centralnim registrom, se serviserju na zaslonu izpiše, katere servisne storitve so bile opravljene ob zadnjem obisku servisa. Ob vsakem priklopu v centralni sistem se med drugim zabeleži tudi število prevoženih kilometrov. Seveda pa lahko v centru dobimo tudi celotno servisno zgodovino avtomobila, ki pa jo lahko izročimo samo lastniku avtomobila, ne pa tudi drugim osebam. Tako lahko za vse avtomobile, ki so servisirani pri pooblaščenih trgovcih kjerkoli po svetu in ti uporabljajo ta centralni sistem, ugotovimo celotno servisno zgodovino avtomobila in s tem tudi število prevoženih kilometrov,” pravi Jože Terglav in dodaja: “Delovanje centralnega sistema dobro poznajo tudi trgovci z rabljenimi avtomobili, zato so v zadnjih letih svoje nakupe usmerili na trge, kjer tega sistema še niso ali ga še ne uporabljajo, na primer na italijanski in francoski trg. Tako k nam prihajajo audiji iz teh držav, ne pa iz Nemčije ali Avstrije, kjer serviserji uporabljajo centralni sistem zapisa podatkov.”

“V centralnem sistemu so seveda zapisani tudi vsi pomembni podatki o avtu, na primer če je bil avto poplavljen ali če je bil ukraden. To samodejno pomeni tudi blokado določenih (p)opravil in tedaj je edina možnost, da avto dobi novo elektronsko identiteto. To pomeni menjavo vseh elektronskih sklopov – treba jih je fizično zamenjati, ne samo na novo programirati – kar pa je zelo drago, saj takšna zamenjava stane nekaj tisoč ali še več evrov,” pravi Terglav.

Precej drugače je z avtomobili, ki niso bili vzdrževani pri pooblaščenih serviserjih in nimajo zapisa v centralnem registru. “Pri takšnih avtih z enostavnim priklopom na elektronski tester ne moremo ugotoviti, ali je bilo stanje števca prirejeno. To lahko ugotovimo zgolj s podrobnejšim pregledom avtomobila,” pa o tem, ali lahko v servisih ugotovijo manipulacijo s števec kilometrov, odgovorja Franci Grčar. 

“Prirejanje kilometrov pa se ne dogaja samo ob prodaji avtomobila. Poznamo primere, ko so lastniki naredili nekaj deset tisoč ali še več kilometrov v zelo kratkem času, a so avto servisirali zunaj pooblaščenih servisov. Nato so priredili števec kilometrov in avto pripeljali na povsem običajen servisni pregled kot da so z avtom prevozili le na primer 15.000 km. Od tu naprej ima avto sledljivo zgodovino, seveda pa manjka vmesni del. Cilj: prodati avto kot malo vožen ali pa zahtevati garancijska ali kulančna popravila,” opisuje Grčar. 

Franci Grčar se je v svojem delu srečal že z raznolikimi primeri manipuliranja z avtomobili. “Primeri so različni, a nekateri tako kompleksni in tako učinkovito izvedeni, da se včasih vprašamo: ali je to sploh možno? Očitno je, kajti računalniški hekerji so zelo sposobni. Če lahko vdrejo v najrazličnejše odlično zaščitene varnostne računalniške sisteme, tudi avtomobili ne morejo biti izjeme. Tega se moramo zavedati. Izdelovalci avtomobilov se sicer močno trudijo, da bi jim čimbolj otežili delo, a vseh zlorab se vendarle ne da preprečiti.” 

Obvezna enomesečna garancija

S prirejanjem števcev kilometrov se seveda ukvarjajo tudi tržni inšpektorji, na katere se obračajo porabniki, ki se čutijo prevarane. 

Tržni inšpektorji ugotavljajo, da je največ težav z rabljenimi avtomobili, ki so na slovenski trg uvoženi iz drugih držav. Primeri so zelo različni, zato jih tudi različno obravnavajo. Če je prodajalec uvoženega avtomobila pooblaščeni trgovec za avtomobile določene znamke, ta lahko ugotovi servisno zgodovino avtomobila – če jo ta seveda ima – in jo ob prodaji posreduje kupcu. Če kupec kupi avto od fizične osebe, takšne zgodovine ne more pričakovati. Seveda pa to še ne pomeni, da fizična oseba lahko proda avto s prirejenimi kilometri brez kakršnihkoli posledic – četudi v pogodbo napiše klavzulo videno – kupljeno, ki naj bi ga odvezovala od odgovornosti. Kupec avtomobila lahko namreč prodajalca, ki ga je zavedel, civilno toži za goljufijo. Ali je takšna tožba smiselna, je odvisno od velikosti škode. Sodišče namreč presodi, kolikšna je škoda in če ne gre za drastične spremembe števca kilometrov, so tudi odškodnine lahko dokaj nizke. Več težav nastane takrat, ko kupec zaradi nepravilnega stanja na števcu kilometrov ne opravi ustreznih vzdrževalnih del na avtu in zato pride do hujše okvare – običajno pride do hujše okvare motorja ali menjalnika.

V tožbo le z dokazom

A kdor se odloči za tožbo, mora imeti jasen dokaz, kolikšno je bilo stanje števca kilometrov ob kupoprodaji avtomobila. Zato tržni inšpektorji svetujejo potrošnikom, da zahtevajo, da se v kupoprodajno pogodbo vpiše število kilometrov ob prodaji oziroma nakupu avtomobila. To je potem osnova za vse nadaljnje korake. Če kupec nima verodostojnega dokazila o številu kilometrov ob prevzemu avtomobila, se prodajalec lažje izogne odgovornosti.

Še posebej pa tržni inšpektorji opozorjajo na nedavno spremembo zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-E) (Ur.l. RS 78/2011), po kateri morajo trgovci z rabljenimi vozili na podlagi 19. člena ZVPot v povezavi s pravilnikom o blagu, za katero se izda garancija za brezhibno delovanje (Ur.l. RS 14/2012), izdati garancijski list z enomesečno garancijo za vsa rabljena vozila. Garancijo mora izdati vsak prodajalec avtomobila, ki je pravna oseba (torej s. p. – samostojni podjetnik ali družba z omejeno odgovornostjo ali družba druge pravne oblike) – za prodan rabljen avto mora zagotoviti enomesečno garancijo. Če kupec ugotovi, da število kilometrov na števcu ne ustreza dejanskemu stanju, lahko uveljavlja pravice, ki mu jih daje 37. člen zakona o varstvu potrošnikov, ki opredeljuje stvarno napako. Trgovec – prodajalec v skladu z določili zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) odgovarja za stvarne napake, ki se pojavijo na vozilu, še eno leto po nakupu. Pri oceni, ali gre za stvarno napako ali samo za normalno obrabo starega vozila, je potrebno upoštevati tako starost vozila, kot tudi prevožene kilometre.

Kako razberemo poreklo avtomobila?

Kupci rabljenih avtomobilov imajo velikokrat težave tudi s prepoznavanjem porekla avtomobila – je bil ta kot nov prodan na slovenskem trgu ali je k nam prišel iz tujine. Poreklo avtomobila je mogoče razbrati iz potrdila o skladnosti vozila, ki ga mora imeti vsak avto in v katerem so zabeleženi vsi podatki o avtomobilu. Če se serijska številka potrdila o skladnosti vozila začne z oznako SA to pomeni, da je avto svojo pot začel na slovenskem trgu, če pa ima avto potrdilo tipa SB, pa to pomeni, da je k nam kot rabljen prišel iz tujine. 

Tržni inšpektorji tudi svetujejo, da kupci pred nakupom oziroma pred položitvijo are za rabljen avto opravijo temeljit pregled avta pri pooblaščenem serviserju ali pri AMZS in s tem dobijo strokovno mnenje o stanju avta. Tržni inšpektorji tudi svetujejo, naj bo kupec pozoren na homologacijsko listino – že omenjeno potrdilo o skladnosti. Najmanj, kar mora preveriti, je, da se številka na šasiji (VIN številka) ujema z VIN številko na izdanem potrdilu o skladnosti. 

Pomemben element za odločitev o nakupu je servisna knjižica, kjer so vpisani servisi, ki so jih opravljali prejšnji lastniki vozila pri pooblaščenih serviserjih. Iz knjižice je namreč razvidno, v kakšen časovnem intervalu so se servisi opravljali in pri koliko prevoženih kilometrih. To so pomembni podatki za oceno, ali kaže števec prevoženih kilometrov dejansko stanje. Na podlagi prijav tržni inšektorji namreč ugotavljajo, da trgovci kupcu obljubljajo, da ima vozilo servisno knjižico, ki pa jo prejšnji lastnik še ni izročil. Po opravljenem nakupu pa servisne knjižice prodajalci s različnimi izgovori ne dostavijo, ker knjižica ne obstaja. Zato tržni inšpektorji kupcem rabljenih vozil svetujejo, da pred odločitvijo za nakup vozila oziroma pred plačilom are ali celotne cene vztrajajo pri predložitvi servisne knjižice ali drugih obljubljenih listin.



France Kmetič, april 2012





Značke


Sorodne novice

    Komentarji

    slavka
    12.2.2014 11:59:53
    V ponedeljek sem dala prodajalcu aro v višini 300,00 EUR za nakup rabljenega avtomobila, ki ima na števcu 120.000 km.Danes sem se oglasila na servisu in smo pogledali zgodovino tega avtomobila in smo ugotovili, da ti kilometri niso resnični in da so bili prevrteni nazaj.
    Kaj lahko storim, da dobim aro nazaj?
    Hvala za odgovor in lep pozdrav
    Vračeni kilometri na avtu
    20.2.2015 11:30:30
    Pozdravljnei!

    Prodal sem rabljeno avto in je imel realnih 236000 prevoženih. Čez 5 dni na Avto netu vidim, da moj avto novi kupec prodaja za višjo vsoto in da je vrnil števec na 190000 km. Očitno da bo prevaril novega kupca. Kaj lahko naredim in zaščitim novega kupca? Prosim za nasvet.

    LP, Marko
    Dodaj komentar:
    Dodaj

    Ostale novice

    Novice
    27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
    27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
    27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
    27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
    27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
    27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
    27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
    27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
    09.12.2015 (Ne)pravičnost?
    09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
    09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
    09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
    09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
    09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
    05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
    05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
    04.11.2015 Kdo koga ščiti?
    04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
    04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
    04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
    02.10.2015 Epilog
    02.10.2015 Do zadnje kapljice?
    02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
    02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
    02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
    01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
    01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
    26.08.2015 (Pre)obrat
    26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
    26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
    26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
    26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
    26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
    26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
    26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
    26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
    26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
    09.07.2015 Izzivi in zaveza
    09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
    09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
    09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
    04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
    04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
    04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
    04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
    06.05.2015 Strategija
    06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
    06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
    06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
    06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
    01.04.2015 Izmenjava
    01.04.2015 Umirjanje prometa
    01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
    01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
    01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
    01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
    04.03.2015 (Ne)požrešnost
    04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
    04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
    04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
    28.01.2015 Zasuk
    28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
    28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
    28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
    28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
    28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
    28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
    10.12.2014 Slepa ulica
    10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
    10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
    10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
    10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
    10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
    10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
    05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
    05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
    05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
    05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
    05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
    01.10.2014 Ironija usode
    01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
    01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
    01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
    01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
    28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
    28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
    28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
    28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
    28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
    28.08.2014 Janez Remše
    09.07.2014 Vrednote
    09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
    09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
    09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
    09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
    04.06.2014 Obveza in zaveza
    04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
    04.06.2014 25 let katalizatorja
    04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
    04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
    06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
    06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
    06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
    06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
    06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
    06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
    06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
    06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
    06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
    02.04.2014 Elektrošok
    02.04.2014 Divjad na cesti
    02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
    02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
    02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
    02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
    02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
    02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
    05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
    05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
    05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
    05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
    05.03.2014 Prestavitev
    03.02.2014 Davki za varnost?
    03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
    03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
    03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
    03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
    03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
    11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
    11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
    11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
    11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
    11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
    08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
    07.11.2013 Komu sveti?
    07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
    07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
    07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
    07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
    07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
    03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
    03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
    03.10.2013 Svetovni prvak!
    03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
    02.10.2013 Avtogol
    30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
    29.08.2013 (Iz)govori
    29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
    29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
    29.08.2013 Električni avtomobili
    06.07.2013 Nevaren dotik
    06.07.2013 Pomemben mejnik
    06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
    06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
    06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
    05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
    05.07.2013 Pomoč iz zraka
    30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
    29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
    29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
    29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
    29.05.2013 Pešci so najšibkejši
    29.05.2013 Žagar med najboljšimi
    29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
    26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
    25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
    25.04.2013 Kratkovidnost
    28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
    28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
    28.03.2013 Od voznika do komentatorja
    28.03.2013 Nevarna jeza
    28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
    28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
    28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
    28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
    28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
    28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
    28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
    28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
    28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
    27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
    27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
    25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
    25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
    25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
    25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
    25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
    25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
    22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
    12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
    12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
    12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
    12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
    12.12.2012 Uvodnik, december 2012
    12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
    07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
    07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
    07.11.2012 Uvodnik, november 2012
    07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
    07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
    06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
    06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
    05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
    05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
    29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
    29.08.2012 Milejše kazni!
    06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
    25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
    05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
    04.04.2012 VW lego avto

    Pomoč na cesti

    1987 ali ++386 1 5305 353
    24 ur na dan, vse dni v letu
    Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
    Za več informacij kliknite tu.

    Informacijski center

    brezplačna št.: 080 28 20
    stac. tel.: +386 1 5305 300