Križanje
Je nova honda CR-V še vedno cestni terenec ali ga lahko že štejemo med križance med terenci in enoprostorneži? Je to sploh pomembno? Katere lastnosti prevladujejo?
Vsekakor velja, da so pri Hondi tokrat naredili zelo všečen avto, ki pritegne veliko pogledov, še posebno zaradi svoje vpadljive maske in kromiranih dodatkov, malce terenskega pridiha pa mu dajo plastične obloge. Čeprav je avto dolg 457 cm – toliko kot prejšnji CR-V – izgleda večji, a nikakor okorno.
V notranjosti avto ne deluje tako impresivno kot z zunanjostjo. V kabini prevladuje različna črna plastika, ki jo popestrijo obloge v kovinski barvi. Bolj prestižno deluje oblazinjenje v usnju in alkantari. Instrumentna plošča je dobro pregledna, ergonomija dobra: voznik brez težav najde pravilen položaj za volanom, ne bi pa škodilo, če bi imel voznikov sedež malce daljši vzdolžni pomik. Na zadnji klopi brez težav udobno sedita tudi odrasla, saj je prostora dovolj tako po višini kot za kolena. Malce neobičajno, a učinkovito je preklapljanje zadnje klopi: dovolj je poteg za vrvico in asimetrično deljen sedež se samodejno preklopi: sedežni del se postavi pokonci, naslon vključno z zglavnikom se preklopi naprej. Tako povečano dno prtljažnega prostora sicer ni povsem ravno, so se pa s tem izognili nepraktični stopnici sredi prtljažnika. Vrata prtljažnika se odpirajo dovolj nizko, da nakladalni rob, prek katerega je treba preložiti prtljago, ni previsok. Prtljažnik je tudi dovolj velik.
Za pogon preskusnega avta je skrbel 2,2-litrski dizelski motor s 110 kW, ki se brez težav vrti tudi v zelo nizkih vrtljajih. Je tudi dovolj prožen, ne zmore pa posebne iskrivosti za zelo odločna prehitevanja. Motor deluje uglajeno, je tudi zvočno dobro izoliran, kar zagotavlja tiho vožnjo tudi na avtocestah. Ročica šeststopenjskega, natačno prestavljivega ročnega menjalnika je postavljena priročno visoko. Poraba goriva na našem preskusu je bila 7,8 litra na 100 km, kar je še sprejemljiv dosežek.
CR-V se izkaže z zelo dobrimi voznimi lastnostmi: z dovolj neposrednim in odzivnim volanom, zelo zanesljivo lego na cesti, majhnim nagibanjem karoserije, učinkovitim vzmetenjem, zelo dobrim prenosom moči na cesto. Prav pri tem je novi CR-V naredil velik korak naprej, kajti novi sistem štirikolesnega pogona, kjer za prenos moči skrbi lamelna sklopka namesto prejšnjega hidravličnega sistema, deluje zelo učinkovito – ob zdrsu prednjih koles zelo hitro prenese navor na zadnji kolesi in zagotovi dober oprijem, kar je še posebej dobrodošlo na zasneženih cestah. Tudi zasnežene klance CR-V odločno premaguje, še posebej, če voznik izključi sistem nadzora spodrsavanja koles. Pri vožnji po grobem terenu je treba upoštevati, da je odmaknjenost avta od tal le 16,5 cm.
Z opremo z oznako lifestyle je CR-V dobro opremljen z varnostno opremo in tudi z vsem, kar razumevamo za dobro udobje: od samodejne klimatske naprave do tempomata in bluetooth povezave, zelo dobrodošla je pri parkiranju vzvratna kamera. Cena 32.490 evrov je na ravni tekmecev in vsekakor sprejemljiva, še zlasti glede na vozne lastnosti, prostornost in udobje – pa naj bo cestni terenec ali križanec.
Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 2199 cm³, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 350 Nm od 2000 do 2750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, ročni šeststopenjski menjalnik
Mere in masa: dolžina: 457 cm, širina: 182 cm, višina: 168,5 cm, medosna razdalja: 263 cm, masa praznega vozila: 1750 kg, dovoljena skupna masa: 2200 kg, prtljažnik: 589 1146 l, posoda za gorivo: 58 l.
Zmogljivosti: največja hitrost: 190 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,7 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,3/6,7/5,8 l na 100 km, izpust CO2: 154 g/km, poraba na testu: 7,8 l/100 km.
Cena: AC-Mobil: 32.490 EUR
Komentarji