AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Kako vozijo v Skandinaviji

Kako vozijo v Skandinaviji

(Pre)počasi, a urejeno, kulturno in varno

Najboljši in najbolj učinkoviti nogometni sodniki – to vemo – so tisti, ki jih na igrišču domala ni opaziti. Enako velja za prometne policiste. V Skandinaviji jih skoraj ni videti, a promet poteka brezhibno, po predpisih, varno. Ko se pojavijo in ujamejo prekrškarja, pa je hudo: krepko trpi denarnica, tudi v zaporu se znajde kakšen storilec hudega vozniškega izzivanja. 

O »nevidnih« policistih lahko potrdimo iz prve roke: po dveh mesecih cestnega potepanja skozi Švedsko, Finsko in Norveško nismo opazili kaj več prometnih patrulj kot za prste ene roke. Lahko, da smo kakšno spregledali, ampak v Skandinaviji ni navada, da bi se policisti – kot ameriški šerifi – skrivali po obcestnem grmovju ali za kamnitimi škarpami. Policija ima pri njih ugled, vozniki jo spoštujejo in se je hkrati – zavoljo visokih kazni – tudi bojijo. Svoje pa naredi z dolgo tradicijo obogatena visoka kultura: tako državljanov za volanom kot mož v uniformah.

»Izobraževanje« tujih voznikov

V kar smo se nehote prepričali. Po ozki serpentinasti cesti na severu Norveške, kjer se je v zgornjem delu zavoljo zastoja ob asfaltiranju nabrala krajša kolona, smo se počasi spuščali proti vasi. Ob cesti je stal policijski avto, pred njim pa radar, ki nas ni zaskrbel, saj smo vozili pod omejitvijo. Policist nas je ustavil, ampak ne sredi ceste, kot se zna kdaj zgoditi pri nas. Nazorno nam je pokazal naj počasi zapustimo cestišče in se umaknemo na odstavni prostor. 

Pristopil je in dejal: »Dober dan, sem predstavnik norveške prometne policije. Saj govorite angleško? Nič niste storili narobe, ampak pri nas je navada, da tujce včasih ustavimo in jih opozorimo na določene stvari oziroma jim kaj razložimo. Z avtodomom ste nekoliko počasnejši, zato se je za vami nabralo nekaj vozil. Na Norveškem je pravilo, da se čez nekaj časa, ko je primeren prostor, umaknete in naprej spustite hitrejša osebna vozila, ki so v koloni.« Ko je prijazno končal z »lekcijo«, ki jo sicer poznamo in praviloma v praksi upoštevamo, smo se pogovorili še marsikaj o skandinavskem prometu, številnih luknjastih cestah, slabem vremenu, davkih, plačah...

Previdnost nekatere že moti

Po takšni reakciji »organov« si voznik še bolj prizadeva, da bi vozil po predpisih, odgovorno, po pameti, varno. Tudi zato, ker to počne ogromna večina domačinov in pod njihovim vplivom tudi tujcev. Kakšen med njimi se sicer spozabi, vsaj glede hitrosti in prehitevanja. A zagotovo so najpogostejši in največji prekrškarji (rekli boste, kje pa niso?) lokalni tovornjakarji. Ti se pogosto požvižgajo na dovoljeno hitrost, ne zanima jih varnostna razdalja, saj se prilepijo spredaj vozečemu (osebnemu) avtu skorajda na odbijač, prehitijo tudi prek polne črte in skozi ovinke. Oni že vedo, kje bi jih utegnila pričakati policijska patrulja. 

Za slovenske in obče evropske voznike se zdijo hitrosti (110 ali 120 km/h na avtocestah in 90 na drugih) pogosto prenizke. S tega stališče marsikdo med njimi ocenjuje, da Skandinavci vozijo tako previdno, da je včasih že nevarno: zavoljo nepotrebnega pogostega zaviranja in zmanjševanja hitrosti, pretirano previdnega zavijanja na stransko cesto, neodločnega prehitevanja tovornjaka ali drugega počasnega vozila in podobnega. To pride še bolj do izraza poleti, pri dobri vidljivosti in ugodnih vremenskih razmerah. Se pa zagotovo izkaže v nam skoraj nedojemljivih temnih (pozimi praktično ves dan tema in mrak) in snežno-ledenih razmerah s pogosto nespluženim in v trd sneg steptanim cestiščem. In še pohvala s strani kolesarjev: nanje skandinavski vozniki pazijo tako zavzeto, kot skorajda nikjer drugod.

Nevaren trk z rogovi

Na severu se že dolgo – kar so mnogi prevzeli – vozi podnevi s prižganimi lučmi. Pozimi sploh, ker skorajda ni dnevne svetlobe in takrat nadvse prav pridejo tudi ogromni dodani žarometi, ki jih je (največkrat po tri) videti na maskah številnih avtomobilov. Poleti so luči tudi dobrodošle, ker zna sonce, ki je pogosto dokaj nizko, hudo ovirati vidljivost, moteče pa so tudi dolge sence obcestnih dreves. 

In tu se skriva še ena – živalska nevarnost. V osrednjih delih vseh treh držav se zna na cesto pripoditi los, po velikosti (celo 2,5 metra višine, do 700 kg teže) tamkajšnji gozdni kralj živali, ki je z ogromnim lopastim rogovjem ob trku z vozilom sila nevaren. V severnejših predelih pa se mnogo pogosteje po cestah sprehajajo sicer manjši divji in udomačeni severni jeleni.

Varnosti v prid je tudi značilen skandinavski vozni park. Nekaj slabši v »najbolj revni« Finski, pa zelo dober v bogatejši Švedski in posebej na Norveškem. Avti so relativno mladi, veliko je novih, predvsem pa je poudarek na varnosti. Takoj na cesti se vidi: kdor kaj da nase (in na varnost), ima volva, prednjači karavanska različica V70, idealna za družinsko in hkrati poslovno uporabo, pa tudi vleko prikolice, kar je pogosto videti. Sicer pa je veliko boljših nemških in japonskih (francoski in zlasti italijanski so redki) avtov, tudi nižjih razredov. Nadvse priljubljeni in vremenskim razmeram primerni so športni terenci vseh znamk in velikosti.

Cestnina, ki je ne plačaš

Po Skandinaviji se načeloma ne plačuje za avtoceste. Izjema so le nekateri – predvsem turistični odseki cestišč in vstopi v mesta – predvsem ob obali na zahodu Norveške. Tujci so tam nekoliko zmedeni. Vidijo tablo, ki jasno opozarja, da ste zapeljali skozi »plačilno postajo« in koliko vas bo ta vožnja stala. Vse naj bi opravile kamere, ki menda posnamejo registrsko tablico vašega vozila. A kje plačati?

Na njihovih postajah »darsa« ter črpalkah za gorivo pisna opozorila govorijo o tem, da ne potrebujete nikakršne kartice, a ker povsem ne verjamemo, nas tako prepričujejo še uslužbenci. Slednji pravijo, da vam za to sploh ni treba skrbeti in se nikjer »prijaviti«, saj boste račun za cestnino dobili na dom prek skupne evropske organizacije – tiste, ki od vas izterja tudi globe za prekrške, storjene v državah stare celine.

Vendar pa več kot po pol leta nismo dobili (še) nikakršnega računa. Enako nam je potrdilo še nekaj obiskovalcev Norveške. To si razlagamo samo na en način: plačilne kamere so očitno zaznale prenizek znesek (menda niti 15 evrov), da bi se Norvežanom izplačalo izpeljati ves postopek za izterjavo naše cestnine.

Pod morjem in na trajekt

Znaki z opozorili za plačilo cestnine so običajno postavljeni ob večjih mostovih in številnih dolgih predorih, po katerih poteka promet pod morjem z močnim spuščanjem na začetku in strmim vzponom na koncu predora. Eden dražjih je bil tisti, ki v dolžini 6,8 km poteka 250 metrov pod vodo med celino in otokom Magerøy, na katerem je sloviti Nordkap. A so to cestnino lani odpravili. Saj jo nadoknadijo z drago »vstopnino« za najbolj obiskano severno evropsko skalo: 19 evrov na vozilo do 12 ur in 47 evrov za dva dni.

V Skandinaviji, kjer – posebej na Norveškem – prevozne tokove pogosto ovirajo fjordi in otoki, je skoraj nujno prevozno sredstvo trajekt. Kot vse ostalo, ti niso poceni. Zato je pametno, da si vsak voznik oziroma popotniška druščina izračuna, kam se pelje in kako se bo vračala, na primer okrog dolgih zavitih fjordov. Kilometrov se hitro nabere veliko in ob dragem gorivu (če ob strani pustimo še porabljeni čas) se bo marsikdaj pokazalo, da je racionalneje vozilo naložiti na trajekt, kot pa prevoziti dolgo razdaljo. In to pogosto po zelo ozkih lokalnih cestah za zgolj eno širino avta in občasnimi razširitvami namenjenimi srečevanju, po precej jamastih voziščih in številnih gradbiščih. 6

Gorivo v Skandinaviji je drago

Znano je, da so cene na sploh, prav tako pa goriv na severu močno zasoljene. Narobe razmišljate, če sodite, da so črpalke prijazne do denarnic posebej na Norveškem, kjer iz morja načrpajo velike količine nafte. Ravno nasprotno, tam sta bencin in plinsko olje najdražja, z običajno rekordno visoko ceno v Evropi (včasih jo prehiti le Turčija). V vseh treh državah, tako kot pri nas, cene občasno spreminjajo glede na tržna gibanja surove nafte. Naše izkušnje kažejo, da so goriva najcenejša na Finskem, najdražja je Norveška, Švedska pa nekje vmes. V letošnjem februarju sta finski 95-oktanski bencin in plinsko olje stala 1,62 oziroma 1,53 evra, na Švedskem 1,74 in 1,72 evra, najdražje norveško gorivo pa 1,98 oziroma 1,84 evra, ko sta bili ceni na Slovenskem približno na evropski sredini – 1,55 in 1,41 evra.

Nada Mavrič, Boris Lenič





Komentarji

Marjan Klančnik
11.4.2013 15:04:58
K članku (Pre)počasi, a urejeno, kulturno in varno, ki v bistvu tudi vabi nove popotnike, bi dodal:

Zelo koristno je kupiti vozovnico za trajekt Stokholm – Turku (nekdanja prestolnica Finske, edina iztočna pot proti severu) že v Nemčiji, kakšnih 50 km pred mejo z Dansko. Na ta nakup opozarjajo obcestne informativne table s piktogramom trajekta.
Nakup se splača zato, ker se prihrani mučno čakanje in prerivanje (tudi na Švedskem) v pristanišču.

Dobro se je prepričati, iz katerega pristanišča v Stokholmu (jih je več) odpelje trajekt kupljene vozovnice. Mi nismo boli pozorni, zato smo čakali trajekt v pristanišču na južnemu robu Stokholma. Šele pol ure pred odhodom, ko ni bilo razen nas nikogar čakajočih, sem vprašal policista, ki sta po naključju pripeljala mimo, kaj je narobe. Prijela sta se za glavo, njuna angleščina je bila nična. Znala pa sta »follov me«, vžgala sta utripajoče luči in oddrveli smo po vsej dolžini Stokholma (ca. 6 km), skozi rdeče!!! Luči in samo zaradi njiju ujeli edini trajekt tistega dne.
Nismo vedeli, kako se jima zahvaliti (pri nas se kaj takega ne bi zgodilo), saj denarja si nismo upali ponuditi. Ker smo, v skladu z zakonodajo teh nordijskih držav, imeli v avtu dve steklenici wiskyja, sem riskiral in jima skozi šipo porinil en zapakiran Ballantine. Ne morete si misliti, kako so jima zažarele oči. Zmogla sta še thank you in odbrzela.

Predzadnji nasvet: posebno na Finskem ne boste uspeli z nobenim jezikom. Le z rokami in flomastrom. Samo v finščini so jedilni listi, obvestila, opozorila, trgovci itd.

Zadnji a nujni nasvet: vzemite dovolj pršil proti komarjem. Če napišem, da jih je milijon na kubični meter, verjemite mi. Ne gredo na vrhu norveške in okoli Nordkapa najbolj v prodajo nalepke I LIKE TURIST.

Sonce je opolnoči najvišje na nebu zadnji teden junija.

Pa srečno pot. Družina Klančnik, Izlake.
Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300