AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Nevaren dotik

Nevaren dotik

Na dotik občutljivi zasloni v avtomobilih


Nič ne izraža tehnološkega napredka bolje kot na dotik občutljivi zasloni računalniških in drugih naprav; dotik ali poteg s prstom in na zaslonu se nam odpre drug svet. Na dotik občutljivi zasloni so spremenili industrijo mobilnikov in spreminjajo industrijo osebnih računalnikov, zdaj pa se množično selijo tudi v avtomobile. Bodo spremenili tudi avtomobile – na račun varnosti?

Na dotik občutljiv zaslon našega mobilnika je odličen uporabniški vmesnik, ki odpira in podpira povsem nove možnosti uporabe. A pri tovrstni tehnologiji gre – kot pove že sama oznaka “na dotik občutljiv zaslon” – v resnici za kombinacijo dveh čutil – vida in dotika. Velike večine programov, aplikacij in zmožnosti, ki jih ponujajo sodobne naprave, namreč ne moremo uporabljati, če ob dotiku nanje hkrati tudi ne gledamo. Pri mobilniku ali tabličnem računalniku to ni problem, saj smo običajno osredotočeni na takšno opravilo, mobilnik pa imamo v roki in s tem pred očmi.

Pogled na cesto, ne na zaslon!

Kaj pa v avtomobilu? V avtomobilu moramo biti osredotočeni na vožnjo, naš pogled mora biti usmerjen ven, pred avto oziroma v neposredno okolico avtomobila. Spremljati moramo dogajanje pred nami, hkrati pa občasno pogledovati tudi v vzvratna ogledala, vstran in tudi na merilnike v avtu. Že takšna razpršena pozornost – med cesto, ogledala in na armaturno ploščo – zahteva svoj davek pri zbranosti in osredotočenosti, vsako novo dodatno opravilo, dejavnik ali dogodek pa nezbranost samo še povečuje. Med takšne dejavnike zagotovo spadajo tudi mobilniki; da je njihova uporaba med vožnjo nevarna, smo v številnih preteklih zapisih opozarjali tudi v Motoreviji, tako učijo v avtošolah, o tem predavajo naši inštruktorji v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem – hkrati je uporaba mobilnikov za voznike med vožnjo tudi zakonsko prepovedana in sankcionirana (dovoljena je le uporaba naprav za prostoročno telefoniranje). Mobilnikov sicer ne moremo povsem enačiti z na dotik občutljivimi zasloni (teh (še) nimajo vsi mobilni telefoni), a če smo natančni, takšni zasloni zahtevajo še več pozornosti kot klasični mobilniki s fizično tipkovnico – in še bolj odvračajo pozornost od vožnje. Številne raziskave so pokazale, da ni večjih razlik med telefoniranjem s telefonom v roki ali telefoniranjem prek naprave za prostoročno telefoniranje, zato pa toliko bolj pozornost odvrača vnašanje podatkov v naše mobilnike. Najbolj očitno takšno dejanje je pisanje SMS sporočil med vožnjo, pri katerem moramo gledati pod svoje prste; pri hitrosti 50 km/h v eni sekundi prevozimo približno 15 metrov in v času vnašanja SMS sporočila lahko prevozimo nekaj deset ali celo sto metrov povsem na slepo.
Kaj imajo skupnega pisanje SMS sporočil in sodobni avtomobili? Na dotik občutljive zaslone! Ti se, kot smo zapisali v uvodu, selijo tudi na armaturne plošče avtomobilov. Marsikateri avto, ki ga lahko kupite danes, že ima takšne zaslone; najpogostejši so zasloni navigacijskih in multimedijskih naprav, ki so vse bolj priljubljene in ki se selijo s seznama doplačil med serijsko opremo avtomobilov – tudi tistih v najnižjih (in najcenejših) razredih. Marsikdo, ki se je že srečal z njimi ali jih že uporablja, bo zagotovo pritrdil dejstvu, da upravljanje z njimi med vožnjo odvrača pozornost voznika s ceste; že dokaj enostavno iskanje radijskega programa je na takšnem zaslonu, kjer moramo gledati, kam pritisnemo s prstom, nevarno, da o tipkanju naslova v iskalnik navigacijske naprave ne govorimo. Težava izvira iz lastnosti na dotik občutljivih zaslonov, o katerih smo govorili že v uvodu: zahtevajo namreč sočasni dotik in pogled – sicer ne vemo kaj in kam smo kaj vnesli oziroma vtipkali. Marsikatero opravilo, ki ga lahko opravimo na takšnih zaslonih, za vožnjo ni nujno potrebno – radijsko postajo lahko nastavimo stoječ na semaforju, navigacijski cilj pa v napravo vnesemo še preden se odpeljemo –, zato odgovorni vozniki tega med vožnjo ne počnemo.

Zaslon namesto stikal

Kaj pa, če moramo prek na dotik občutljivih zaslonov upravljati tudi z nekaterimi drugimi, za vožnjo potrebnimi avtomobilskimi napravami in funkcijami? Tehnološki in oblikovalski trendi namreč napovedujejo zamenjavo dosedanjih gumbov in stikal z na dotik občutljivimi zasloni; vrtljivi gumbi za upravljanje gretja, zračenja in hlajenja izginjajo, nadomešča pa jih lepa računalniška grafika na zaslonih. Enako velja za gumbe in stikala avtoradia; pravzaprav bo armaturna plošča avtomobila bližnje prihodnosti videti povsem drugače kot v bližnji preteklosti – brez enega izbočenega stikala in štrlečega ali vrtljivega gumba. Na pogled bo vsekakor lepša, za uporabo pa precej bolj zapletena.
Štrleči gumbi in izbočena stikala morda res niso estetski, so pa uporabni in – varni. Za njimi namreč stojijo dolgoletna dognanja s področja preučevanja haptičnosti oziroma prepoznavanja objektov z dotikom. Prav vsa stikala v avtomobilu res niso plod raziskav, a večina je oblikovanih tako, da jih lahko obrnemo, potisnemo, izvlečemo ali premaknemo na slepo, ne da bi jih morali ob tem še pogledati. Z njimi torej lahko upravljamo tudi med vožnjo, ne da bi morali zato pogled odvrniti s ceste. Vsak avto ima sicer drugače oblikovana stikala, a kot lastniki avtomobilov se njihove oblike in položaja hitro naučimo – in zato lahko na slepo, ne da bi veliko razmišljali ali si gledali pod prste, zmanjšamo željeno temperaturo v notranjosti, stišamo glasnost avtoradia in vklopimo notranje kroženje zraka.

V najsodobnejših avtomobilih to ne bo več mogoče; za povečanje temperature ali moči zračenja bo moral voznik z dotikom zaslona vstopiti v ustrezen izbirnik, izbrati ustrezno funkcijo in nastaviti vrednost na željeno – pri tem pa bo moral svoje početje vseskozi spremljati s pogledom, saj tovrstni zasloni (še) ne ponujajo nobenih povratnih informacij. Kako nevarno je lahko takšno početje, verjetno ni treba poudarjati – že preprosto opravilo nastavitve željene temperature lahko vzame toliko časa in pozornosti kot iskanje po imeniku našega mobilnika ali kratek odgovor na SMS sporočilo.

Pri tem je zanimivo, kakšne skrajnosti lahko opazimo pri avtomobilskih izdelovalcih. Odličen primer so prav gotovo projektorji podatkov na vetrobransko steklo (uveljavljena tujka je “head-up display”), ki jih poznamo sicer že nekaj časa, a v zadnjem času postajajo vse bolj razširjeni in tudi tehnično dovršeni. Argumente ponudnikov tovrstnih projektorjev težko izpodbijamo; na vetrobransko steklo projecirani podatki, ki jih v tridimenzionalni obliki vidimo lebdeče nekje nad pokrovom motornega prostora, so resnično vseskozi pred očmi, so nemoteči in pri pogledu nanje ni treba odvrniti pogleda s ceste. A isti ponudniki hkrati v avo vgrajujejo na dotik občutljive zaslone, ki pri uporabi zahtevajo tako dotik kot osredotočen pogled. Zdaj pa razumi, če lahko!

Ohranite gumbe in stikala!

Kako torej hkrati slediti tehnološkemu razvoju in poskrbeti za varnost? Avtomobilski izdelovalci, ki se dosledno ukvarjajo z vsemi vidiki varnosti, bodo nedvomno ohranili nekaj fizičnih stikal in gumbov za upravljanje z najpogostejšimi napravami in funkcijami, četudi to pomeni podvojenost – že sedaj lahko pri marsikaterem avtomobilu nekatere funkcije dosežemo po dvojni poti, prek fizičnih gumbov in prek na dotik občutljivih zaslonov. Za še boljše rešitve bomo morali počakati na rezultate razvoja – že sedaj nekatere naprave ponujajo tresljaje oziroma vibracije kot mehanizem povratnih informacij. Zanimivo bo tudi opazovati, če se bo na te težave odzvala zakonodaja; v ZDA je njihova agencija za cestno varnost NHTSA že pozvala avtomobilske izdelovalce, da omejijo upravljanje z na dotik občutljivimi zasloni med vožnjo. Pri NHTSA predlagajo časovno omejitev; naprave naj bi med vožnjo omogočale upravljanje z napravo le v dolžini dveh sekund oziroma 12 sekund za zahtevnejše procese, nato pa bi se zaslon zatemnil oziroma ugasnil. Če je to dobra rešitev ali vsaj korak v pravo smer, bo pokazal čas.

Nov trend

Na naše ceste bo eden prvih avtomobilov z upravljanjem naprav le prek na dotik občut-ljivega zaslona zapeljal že septembra – gre za novi citroen C4 picasso s sistemom “citroen e-touch” (ki je na voljo le v najbogatejšem paketu opreme exclusive), ki nastopa tudi na uvodni fotografiji. Glede na oblikovalske trende, ki jih lahko zasledimo iz številnih prototipov, ki se pojavljajo na avtomobilskih salonih, bo s podobnimi zasloni opremljenih vse več avtomobilov v prihodnosti. In s tem ni nič narobe, saj kupci takšne zaslone očitno želijo in uporabljajo – a le, če bo za upravljanje glavnih avtomobilskih funkcij ostalo še nekaj klasičnih gumbov in stikal, ki jih lahko otipamo, obrnemo in pritisnemo na slepo!

Prej izjema kot pravilo: prostoročno upravljanje z napravami

Naša policija v svoji statistični obdelavi prometnih nesreč ne beleži telefoniranja v avtu kot vzroka za nesreče, zato je pri nas iz statističnih podatkov nemogoče ugotoviti, za koliko nesreč je bila kriva uporaba telefona med vožnjo. Tudi tega, ali je bil vzrok za nesrečo zgolj pogovor, iskanje osebe v imeniku ali pisanje SMS sporočila, pri nas ne znamo ugotoviti ali raziskati. Kot v večini drugih držav pa tudi pri nas velja, da je uporaba mobilnika v avtu dovoljena le ob uporabi prostoročnega sistema za telefoniranje, ki največkrat temelji na tehnologiji brezžičnega prenosa “bluetooth”. Ta tehnologija je že tako razširjena – in poceni –, da na trgu skorajda ni več mobilnika brez bluetooth povezave. Tudi na drugi strani – torej v avtomobilih – je ta tehnologija vse bolj razširjena, ni pa obvezna; avtomobilski izdelovalci se po lastni presoji odločajo, v kateri avto in po kakšni ceni bodo vgradili takšen sistem. Celo preprosto cenovno pravilo – dražji avto, več opreme – v tem primeru velja le redko; za bluetooth je na primer treba doplačati pri marsikaterem avtomobilu visokega cenovnega razreda, na drugi strani pa ga v nekaterih cenovno dostopnih modelih dobiš kot del serijske opreme ali vsaj del enega od paketov opreme. Glede na razširjenost in nizko proizvodno ceno takšnih sistemov bi bila za večino avtomobilskih izdelovalcev (in zastopnikov ter trgovcev) serijska vgradnja takšnega sistema zanemarljiv strošek (ki bi ga na koncu tako ali tako plačali kupci). A ker na sistem za prostoročno telefoniranje še vedno gledajo kot na luksuzno in ne varnostno opremo, je to le še en vzvod, kako kupcu spuliti nekaj dodatnega denarja. Kako si drugače razlagati dejstvo, da je pri marsikaterem avtomobilskem izdelovalcu sistem za prostoročno telefoniranje mogoče naročiti le v paketu z nekaterimi drugimi deli opreme, ki tehnično s takšnim sistemom nimajo prav nič skupnega?

Morda pa bi veljalo prostoročni sistem za telefoniranje preprosto predpisati kot del obvezne varnostne opreme v avtomobilih (podobno kot velja za sistema ABS in ESC), hkrati pa dodatno izobraziti voznike za njegovo pravilno uporabo. Marsikateri uporabnik mobilnika namreč v avtu ima to možnost, pa je ne zna (ali noče) uporabiti.

Glasovno upravljanje

Pametni mobilni telefoni že vrsto let uporabnikom ponujajo možnost glasovnega upravljanja z nekaterimi funkcijami; namesto tipkanja in prstov določene ukaze prikličemo ali sprožimo z izgovorjeno besedo ali besedami. Tako veliko mobilnikov že dolgo ponuja možnost klicanja in iskanja po imeniku, tovrstni glasovni asistenti pa so v zadnjem času postali že tako zmogljivi, da omogočajo brskanje po urniku in koledarju, iskanje gesel na spletu, iskanje navigacijskih ciljev, prebiranje in narekovanje sporočil ter vklop ali upravljanje še s celo vrsto drugih funkcij.

Podobno tehnologijo ponuja tudi marsikateri avtomobilski izdelovalec za svoje uporab-niške vmesnike med avtomobili in mobilniki ter za svoje multimedijske naprave. Tudi pri nas so takšni avtomobili že dolgo na voljo; poglobite se v navodila svojega avtomobila in morda boste odkrili, da takšno glasovno upravljanje premore tudi vaš avto.

A kljub razširjenosti glasovnega upravljanja se ta pri nas nikakor ne prime. Eden od najbolj očitnih razlogov za to je preprost: glasovno upravljanje ne deluje v slovenskem jeziku. Da bi ga uporabljali, morate običajno govoriti v enem od petih ali šestih najbolj razširjenih svetovnih jezikov. In čeprav smo Slovenci po znanju tujih jezikov v vrhu evropskih narodov (največ nas zna angleško, sledita nemščina in italijanščina), očitno ne znamo dovolj dobro ali pa nismo dovolj samozavestni, da bi v tujem jeziku tudi suvereno govorno upravljali z našimi napravami. Nekaj k temu pomanjkanju samozavesti zagotovo dodajo tudi včasih nezanesljivi sistemi za prepoznavo govora, ki od nas zahevajo pravilno in razločno izgovorjavo tujih besed.

Glasovno upravljanje s svojimi zmogljivostmi po zasnovi zagotovo predstavlja odlično – in varno – alternativo tipkanju in dotikanju zaslonov naprav, a dokler ne bo zanesljivo delovalo tudi v lokalnih, manj razširjenih jezikih, bo ostalo domena velikih in jezikovno prevladujočih dežel.

Blaž Poženel






Sorodne novice

    Komentarji

    Dodaj komentar:
    Dodaj

    Ostale novice

    Novice
    27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
    27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
    27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
    27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
    27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
    27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
    27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
    27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
    09.12.2015 (Ne)pravičnost?
    09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
    09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
    09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
    09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
    09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
    05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
    05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
    04.11.2015 Kdo koga ščiti?
    04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
    04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
    04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
    02.10.2015 Epilog
    02.10.2015 Do zadnje kapljice?
    02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
    02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
    02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
    01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
    01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
    26.08.2015 (Pre)obrat
    26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
    26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
    26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
    26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
    26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
    26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
    26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
    26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
    26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
    09.07.2015 Izzivi in zaveza
    09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
    09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
    09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
    04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
    04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
    04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
    04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
    06.05.2015 Strategija
    06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
    06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
    06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
    06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
    01.04.2015 Izmenjava
    01.04.2015 Umirjanje prometa
    01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
    01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
    01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
    01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
    04.03.2015 (Ne)požrešnost
    04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
    04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
    04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
    28.01.2015 Zasuk
    28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
    28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
    28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
    28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
    28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
    28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
    10.12.2014 Slepa ulica
    10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
    10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
    10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
    10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
    10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
    10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
    05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
    05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
    05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
    05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
    05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
    01.10.2014 Ironija usode
    01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
    01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
    01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
    01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
    28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
    28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
    28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
    28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
    28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
    28.08.2014 Janez Remše
    09.07.2014 Vrednote
    09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
    09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
    09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
    09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
    04.06.2014 Obveza in zaveza
    04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
    04.06.2014 25 let katalizatorja
    04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
    04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
    06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
    06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
    06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
    06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
    06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
    06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
    06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
    06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
    06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
    02.04.2014 Elektrošok
    02.04.2014 Divjad na cesti
    02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
    02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
    02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
    02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
    02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
    02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
    05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
    05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
    05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
    05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
    05.03.2014 Prestavitev
    03.02.2014 Davki za varnost?
    03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
    03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
    03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
    03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
    03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
    11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
    11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
    11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
    11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
    11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
    08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
    07.11.2013 Komu sveti?
    07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
    07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
    07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
    07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
    07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
    03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
    03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
    03.10.2013 Svetovni prvak!
    03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
    02.10.2013 Avtogol
    30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
    29.08.2013 (Iz)govori
    29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
    29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
    29.08.2013 Električni avtomobili
    06.07.2013 Nevaren dotik
    06.07.2013 Pomemben mejnik
    06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
    06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
    06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
    05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
    05.07.2013 Pomoč iz zraka
    30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
    29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
    29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
    29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
    29.05.2013 Pešci so najšibkejši
    29.05.2013 Žagar med najboljšimi
    29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
    26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
    25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
    25.04.2013 Kratkovidnost
    28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
    28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
    28.03.2013 Od voznika do komentatorja
    28.03.2013 Nevarna jeza
    28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
    28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
    28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
    28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
    28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
    28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
    28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
    28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
    28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
    27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
    27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
    25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
    25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
    25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
    25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
    25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
    25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
    22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
    12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
    12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
    12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
    12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
    12.12.2012 Uvodnik, december 2012
    12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
    07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
    07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
    07.11.2012 Uvodnik, november 2012
    07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
    07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
    06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
    06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
    05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
    05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
    29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
    29.08.2012 Milejše kazni!
    06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
    25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
    05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
    04.04.2012 VW lego avto

    Pomoč na cesti

    1987 ali ++386 1 5305 353
    24 ur na dan, vse dni v letu
    Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
    Za več informacij kliknite tu.

    Informacijski center

    brezplačna št.: 080 28 20
    stac. tel.: +386 1 5305 300