AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Zemeljski plin kot pogonsko gorivo

Zemeljski plin kot pogonsko gorivo

Neizkoriščena priložnost


Cenejši kot bencin ali dizel, okolju bolj prijazen in dostopen v neomejenih količinah; zemeljski plin oziroma metan ima vse lastnosti, da postane resnična alternativa bencinu in dizlu. To so dojeli pri marsikaterem avtomobilskem izdelovalcu in v marsikateri državi, le pri nas ostaja zemeljski plin očitno neizkoriščena priložnost ...

O zemeljskem plinu oziroma metanu smo v Motoreviji že obširno pisali – za lansko decembrsko Motorevijo smo preskusili celo povsem serijski avto s pogonom na zemeljski plin (VW caddy 2.0 CNG), ki smo ga morali polniti s plinom na edini javni polnilnici z metanom v Ljubljani (v Sloveniji ob tej deluje še javna polnilnica na Jesenicah). Tehnologija je torej znana, uveljavljena in zanesljiva, težava pa očitno ostaja infrastruktura oziroma razširjenost polnilnic. Da pri tem ne gre za nerešljivo težavo, priča dejstvo, da je zemeljski plin zelo razširjen energent pri nas, ki ga veliko uporabljajo predvsem v industriji in gospodinjstvih – z deležem 23 odstotkov je namreč na drugem mestu med vsemi energenti. Zemeljski plin torej imamo, zagotovljena je tudi dolgoročna oskrba (tudi še prek plinovoda Južni tok, ki naj bi ga začeli pri nas graditi čez dve leti, prvi plin pa naj bi po njem stekel leta 2017), le v avtomobile ga je treba spraviti – in pri tem bi lahko več naredila država.

Naša vlada o uveljavljanju alternativnih goriv ne more odločati sama, saj moramo kot člani EU upoštevati evropsko zakonodajo. Ta se bo na področju alternativnih goriv in pogonov v prihodnosti spremenila; v začetku letošnjega leta je Evropski parlament sprejel predlog direktive o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, v katerem med drugi ugotavlja, da je v Evropski uniji zdaj na voljo nekaj več kot 3000 polnilnih postaj in da je mogoče dodatne polnilne postaje postaviti brez večjih težav in jih tudi brez večjih težav oskrbovati iz obstoječega distribucijskega omrežja za zemeljski plin. V predlogu direktive je zapisano, da bi morale države članice najpozneje do 31. decembra 2020 zagotoviti dovolj javno dostop-nih polnilnic, ki bi morale biti razporejene na razdalji največ 150 km – kar bi zagotovilo, da bi z vozilom lahko prevozil celotno ozemlje Evropske unije –, določeno število polnilnih postaj pa mora biti na voljo v strnjenih mestnih naseljih.

Naša vlada je v stališču do predloga te direktive predlagala, da se nekateri roki za usklajenost tehničnih specifikacij in uvedbo polnilnih postaj podaljšajo. Predlagala je tudi, da se število polnilnih postaj veže na število registriranih vozil na alternativna goriva tako, da bodo po eni strani zadostovala za vsa registrirana vozila in po drugi strani stimulirala prebivalce za nakup tovrstnih vozil. Stališče naše vlade lahko razumemo kot nepripravljenost oziroma zavlačevanje, nekaj skrbi pa vzbuja tudi del, ki govori o tem, da bi se število polnilnih postaj vezalo na registrirana vozila na alternativni pogon; teh je namreč zdaj tako malo, da po tej logiki povsem zadošča ena sama polnilna postaja v Ljubljani, s polnilno postajo na Jesenicah in načrtovano v Mariboru pa pokrijemo tudi predlog o 150-kilometrski razdalji med polnilnimi postajami. A za pravi razmah zemeljskega plina kot najbolj obetavnega alternativnega goriva bo potrebno več odločnosti in manj konformizma; zakaj ne v obliki spodbud vlagateljem v infrastrukturo na eni in kupcem tovrstnih vozil na drugi strani? Premišljen nabor spodbud so na primer oblikovali sistemski operaterji in dobavitelji zemeljskega plina pri nas, ki v svojem pozivu vladi, da ustvari pogoje za lažjo uvedbo avtomobilov na stisnjen zemeljski plin, predlagajo, da vlada prizna že obstoječe tehnične standarde za projektiranje in delovanje polnilnih postaj, ki veljajo v EU, da omogoči posebno davčno obravnavo zemeljskega plina za uporabo v prometu; da ponudi finančne spodbude fizičnim in pravnim osebam za nakup vozil in da razmisli o uvedbi dovoljenj za vstop v mesta z vozili, ki zadoščajo ustreznim merilom glede izpusta prašnih delcev.

Kot velja za ostale alternativne pogone, se moramo tudi za zemeljski plin kot pogonsko gorivo na koncu odločiti sami. Morda pa bo v prihodnje odločanje vendarle lažje, saj bo na trgu vse več avtov na zemeljski plin, s tem pa tudi možnost izbire – ne le med običajnimi, temveč tudi med prestižnimi avti.

Vodilni evropski ponudnik avtomobilov s pogonom na metan je še vedno italijanski Fiat, a tesno za petami mu je koncern Volkswagen, ki v svoji dolgoročni energetski strategiji vse bolj prisega na zemeljski plin (v nasprotju z nekaterimi drugimi evropskimi izdelovalci, ki poskušajo z električnimi avti). Volkswagen je tudi pri nas najbolj odločen pri uveljavljanju zemeljskega plina, saj kupcem ponujajo skoraj celotno paleto svojih CNG avtomobilov – od majhne škode citigo in VW upa do večjega passata, tourana in caddyja (tudi novi golf bo kmalu na voljo v različici CNG). Ostali ponudniki tovrstnih avtov pravijo, da čakajo na infrastrukturo. A pri takšnem razmišljanju obstaja nevarnost, da se zapletemo v nerešljivo zanko: avtomobilisti čakajo na infrastrukturo, infrastruktura čaka na avtomobiliste, zgodi pa se nič. Tudi zato, ker na oboje – na avte in infrastrukturo – očitno pasivno čaka tudi država.

Ceneje kot bencin in dizel

Koliko stane zemeljski plin kot pogonsko gorivo? Pri Energetiki Ljubljana, podjetju Jav-nega holdinga Ljubljana, za kilogram stisnjenega zemeljskega plina računajo 1,104 evra (z DDV in vključenim dodatkom za povečanje energetske učinkovitosti). V lanski decembrski Motoreviji smo objavili test VW caddyja z 2-litrskim CNG motorjem (80 kW), kjer smo avtu namerili porabo 6,2 kg plina na 100 km, kar pomeni, da nas 100 km vožnje s takšnim avtom stane 6,84 evra. VW caddy s približno primerljivim bencinskim motorjem (1.2 TSI s 77 kW) ima realno porabo goriva približno 8 l/100 km, kar ob ceni 1,484 evra za liter neosvinčenega 95-oktanskega bencina pomeni, da nas 100 km vožnje stane 11,78 evra – skoraj še enkrat toliko kot pri caddyju s pogonom na zemeljski plin. Pri stroških za gorivo je prednost zemeljskega plina torej občutna, končna stroškovna bilanca pa ni tako ugodna. Ker je VW caddy s pogonom na plin za več kot 3000 evrov dražji od bencinskega caddyja, se nakup takšnega avta namreč splača le takrat, ko z njim resnično prevozimo veliko kilometrov.

Čistejši in učinkovitejši

Zemeljski plin, ki ga pri nas poznamo tudi pod tržnim imenom metan, ima večjo energijsko vrednost od bencina ali plinskega olja – kilogram zemeljskega plina ima podobno energijsko vrednost kot 1,5 litra bencina ali 1,3 litra dizelskega goriva. Hkrati ima zemeljski plin tudi bistveno večjo odpornost na samovžig oziroma na klenkanje; oktansko število zemeljskega plina je 125, kar pomeni, da lahko mešanico plina in zraka še bolj stisnemo – to prinese manjšo porabo goriva in manj izpustov škodljivih plinov. Že brez upoštevanja nižje cene zemeljskega plina to pomeni prihranek pri stroških za gorivo. Zelo dobro se metan odreže tudi pri prijaznosti okolju; pri izgorevanju zemeljskega plina v zgorevalnih prostorih avtomobilskega motorja nastanejo le zanemarljive količine saj oziroma prašnih delcev, pa tudi nobenih kancerogenih snovi, kot so formaldehidi ali benzoli (ki so prisotni v izpuhih avtomobilov na bencin ali plinsko olje). Iz izpušnih cevi avtomobila na zemeljski plin prihaja predvsem vodna para, pa tudi sicer je izpuh takšnega avtomobila brez vonja. Še eno zanimivo dejstvo – motorji na metan tečejo mirneje in tišje.

Zaradi svojih lastnosti avtomobili, ki uporabljajo zemeljski plin, nimajo nobenih težav z izpolnjevanjem vse ostrejših okoljevarstvenih norm. Značilen motor na metan v zrak v primerjavi z bencinskim motorjem izpusti do 25 odstotkov manj ogljikovega dioksida (CO2), do 75 odstotkov manj ogljikovega monoksida (CO), do 60 odstotkov manj oglji-kovodikov (HC), dušikovih oksidov, žveplovega dioksida, saj in ostalih prašnih delcev pa je v izpuhu le zanemarljiva količina.

Brez ponudbe na slovenskih avtocestah

Zaradi svoje geografske lege je Slovenija tranzitna država; po naših avtocestah se s severa na jug (in obratno) ter z vzhoda na zahod (in obratno) vsak dan pelje veliko avtomobilov in tovornjakov. Kljub tranzitni naravi našega avtocestnega križa pa so tujci z avtomobili na zemeljski plin na naših avtocestah v težavah – na nobenem od avtocestnih bencinskih servisov namreč ne morejo dotočiti zemeljskega plina. Lahko ga dotočijo le v Ljubljani na polnilnici Energetike na naslovu Cesta Ljubljanske brigade 1 v Šiški, a za to polnilnico morajo tujci vedeti in jo tudi najti. To dejstvo pa se utegne spremeniti še letos, saj pri Petrolu napovedujejo izgradnjo polnilnice za zemeljski plin na Petrolovem bencinskem servisu v Tepanjah na štajerski avtocesti, načrtujejo pa tudi postavitev polnilnice na bencinskem servisu Barje, ko bo ta prenovljen.
Drugo vprašanje pa je, če bi tuji vozniki z avti na zemeljski plin pri nas sploh hoteli točiti gorivo, saj je dražje kot v sosednjih državah. V Avstriji je treba za kilogram zemeljskega plina odšteti od 0,89 do 1,07 evra, v Italiji v povprečju 0,95 evra, v Nemčiji pa 1,07 evra – povsod torej manj kot pri nas, kjer kilogram zemeljskega plina na polnilnici v Ljubljani stane 1,104 evra.

Morda prav zdaj pomanjkanje polnilnic na našem avtocestnem omrežju še ni težava, bo pa to postala v prihodnosti: samo v Nemčiji napovedujejo, da bo leta 2020 na njihovih cestah že 1,4 milijona avtomobilov s pogonom na zemeljski plin – in nekaj od teh se jih bo zagotovo peljalo tudi čez Slovenijo!

Blaž Poženel






Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300