AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Električni avtomobili

Električni avtomobili

Nov električni val?


Konec julija je BMW v Londonu, New Yorku in Pekingu hkrati predstavil svoj novi električni avto i3. Predstavitev še enega električnega avtomobila sama po sebi ni nič posebnega, a gre za električni avto, s katerim ima BMW zelo resne načrte. Je i3 znanilec novega, uspešnejšega vala električnih avtomobilov?

Električni avtomobili že dolgo niso več senzacija, niti posebna novost – tudi v arhivu Motorevije lahko naštejemo celo vrsto člankov, nasvetov in testov s področja električne mobilnosti, tehnike in avtomobilov. Tehniko električnih avtomobilov torej poznamo, prav tako budno in natančno spremljamo njihov razvoj, a uporaba električnih avtomobilov vseeno ostaja domena redkih zanesenjakov ali pa znanstvenih, javnih oziroma strokovnih projektov. Povedano drugače: na cestah električnih avtomobilov (skoraj) ni. Ob tem ni nepomembna razlika med evropskimi ali ameriškimi cestami – na slednjih je električnih avtomobilov neprimerno več. Zgovoren dokaz, da na tej strani luže električna mobilnost še ni zaživela, je primerjava v razširjenosti električnih avtomobilov med ZDA in Nemčijo kot dvema pomembnima avtomobilskima trgoma; od letošnjega januarja do konca junija so v ZDA prodali 20.576 električnih avtomobilov (chevrolet volt, mitsubishi i-miev in nissan leaf), v Nemčiji pa le 580 (opel ampera, mitsubishi i-miev in nissan leaf). To pomeni, da so Američani pokupili 35-krat več električnih avtomobilov kot Nemci – ob le petkrat večjem skupnem avtomobilskem trgu.

S težavami se ubadajo tudi pri Renaultu, ki že nekaj časa ponuja široko paleto električnih avtomobilov in je vodilni evropski izdelovalec električnih avtomobilov – njihovi električni avtomobili se nikakor nočejo prodajno prijeti. Tudi pri nas, tradicionalno renaultovski avtomobilski deželi (kjer imamo tudi Renaultovo tovarno), električnih renaultov ne morete kupiti – ker so pri slovenskem Renaultu presodili, da se jim vložek v zagon prodaje in vzdrževanje preprosto (še) ne splača.

Ali so se pri BMW kaj naučili iz Renaultove zgodbe, ob predstavitvi i3 niso povedali, a verjeti jim je, da so vse skupaj temeljito premislil – in kljub temu na velika vrata vstopili na trg električnih avtomobilov. Novi i3 so pri BMW namreč predstavili zelo odločno in zelo resno, le pri napovedi prodajnih številk zaenkrat še (previdno) molčijo.

S čim naj bi torej novi i3 prepričal do elektrike nezaupljive avtomobiliste? Pri BMW pravijo, da s svojo zasnovo, zmogljivostmi in uporabnostjo. Poudarjajo, da je i3 avto, ki je bil že od začetka zasnovan kot električni avto, zato so lahko pri snovanju upoštevali in vanj vgradili celo vrsto tehnologij za večjo učinkovitost. Potniška kletka i3 je narejena iz ogljikovih vlaken in ustrezno lahka (a hkrati čvrsta), litij-ionski akumulatorji so vgrajeni v dno avtomobila, električni motor je nameščen nad zadnjo (pogonsko) os, avto pa ponuja prostor – in varnost ter udobje – štirim potnikom.

Sklop litij-ionskih baterij z zmogljivostjo 22 kWh napaja sinhroni električni motor s 125 kW (170 KM) moči in 250 Nm navora, ta pa poganja zadnji kolesi; doseg avtomobila je od 130 do 160 km, akumulatorje pa seveda lahko polnimo iz kateregakoli električnega priključka. Največja hitrost i3 je omejena na 150 km/h, do 100 km/h pa avto pospeši v 7,2 sekunde.

Kabina i3 ponuja prostor štirimi potnikom, za zadnjima sedežema 399,9 cm dolgega, 177,5 cm širokega in 157,8 visokega avtomobila je še 260 litrov prtljažnega prostora. Medosna razdalja i3 je 257 cm, avto pa tehta 1270 kilogramov.

V osnovi se i3 ne razlikuje prav veliko od primerljivih električnih avtov, so pa njegove zmogljivosti vendarle za kanček boljše – pač v skladu z BMW filozofijo užitka v vožnji, ki se ji tudi pri električnih avtomobilih ne nameravajo odreči. Če je tudi v resnici tako učinkovit kot obljubljajo pri BMW, bomo zvedeli šele ob praktičnem preskusu, a v dobre vozne lastnosti tega beemveja kljub električni zasnovi ne dvomimo. Je pa zanimivo malce skrito oziroma ne tako vidno izpostavljeno dejstvo oziroma dodatek; BMW kupcem ponuja dve različici i3. Prva je povsem električna, pri drugi pa si za doplačilo kupec lahko omisli še podaljševalnik dosega v obliki 650-kubičnega dvovaljnega bencinskega motorja (ki izhaja iz BMW motociklov) s 25 kW; motor, ki je nameščen ob električnega nad zadnjo osjo (in ne zahteva dodatnega prostora), poganja zgolj električni generator, ki polni akumulatorje, ne poganja pa koles. Ta različica ima v prednjem delu avtomobila nameščeno še 9-litrsko posodo za gorivo, doseg tako opremljenega i3 pa se podaljša za več kot 100 kilometrov; pri BMW pravijo, da na skupno približno 300 km, preden morate avto priključiti na omrežje ali dotočiti gorivo. Torej domiselna varovalka za vse tiste, ki jih je strah, da bi na cesti ostali s praznimi akumulatorji.

V Nemčiji BMW i3, ki ga bodo izbrani trgovci začeli prodajati novembra, stane 34.900 evrov, za omenjeni podaljševalnik dosega pa bo treba doplačati približno 5000 evrov. i3 torej ni prav poceni, a tudi ne tako drag, kot bi za dovršen električni avto prestižne nemške znamke pričakovali. Jasno je, da i3 ni avto za vsakogar, a na določen prodajni uspeh Bavarci očitno računajo – sicer v njegov razvoj in izdelavo ne bi vložili več kot 3 milijarde evrov.

Zanimivo bo tudi opazovati, kako se bosta na električno potezo BMW odzvala oba glavna tekmeca, Audi in Mercedes. Audi je iz svojega programa avtomobilov na alternativni pogon že črtal oba električna avtomobila, obetavni A1 e-tron in športni R8 e-tron (z obema smo se pri Motoreviji že popeljali in o njih tudi pisali) – ostala sta le še hibridni A3 e-tron in A3 g-tron s pogonom na zemeljski plin. Tudi pri Mercedesu še niso razkrili vseh svojih električnih namenov; v Nemčiji je sicer že naprodaj električni smart in kmalu naj bi bil redkim izbrancem za astronomsko ceno na voljo tudi športnik SLS AMG electric drive, a o širši bazi kupcev namenjenemu električnem avtu še vedno molčijo. Morda pa bodo električni avtomobili dobili potreben zagon ob pomoči Volkswagna, ki bo letos in v prihodnjih dveh letih na ceste postavil električna avtomobila e-up in golf blue e-motion – podrobnejše načrte bodo pri VW razkrili na septembrskem frankfurtskem avtomobilskem salonu. Že jeseni bo tudi na naše ceste zapeljal električni e-up – sprva le v promocijske namene, prihodnjo pomlad pa bo naprodaj tudi kupcem. Elek-trični golf blue e-motion bo k nam zapeljal spomladi 2015, ko bo na voljo tudi golf twin drive kot priključni hibrid.

Kljub letošnjim spomladanskim napovedim pa še vedno ni znano, kdaj – in če sploh – bodo pri nas začeli prodajati električni nissan leaf (ki je pred kratkim doživel temeljito prenovo). So pa pri ljubljanski družbi Avantcar, ki se ukvarja z oddajanjem avtomobilov v najem, na začetku poletja predstavili ameriško električno limuzino tesla S, ki na ameriškem avtomobilskem trgu dosega lepe prodajne uspehe; pri Avantcarju napovedujejo, da bodo v Slovenijo še to jesen pripeljali nekaj električnih limuzin in jih ponudili v najem oziroma operativni lizing.

Kljub novostim pri nas večjega razmaha električne mobilnosti v bližnji prihodnosti torej ne gre pričakovati. Slovenija še vedno nima omembe vredne energetske strategije za prehod na električne avtomobile, infrastruktura pa je še vedno omejena na nekaj posameznih (bolj ali manj zasebnih) primerkov polnilnic za električne avtomobile. Ob neodločnosti naših zastopnikov je tako očitno, da bo novi električni val Slovenijo le oplazil.

Elektrika na dirkališčih

2014 nova formula E pod okriljem FIA


Prihodnje leto bo zaživelo novo tekmovanje, v katerem bodo nastopali dirkalniki z električnim pogonom. Napovedi, ki nam jih je v pogovoru za Motorevijo (novembra 2011) podal predsednik FIA Jean Todt, se torej uresničujejo. V prvenstvu formule E, kot se bo tekmovanje uradno imenovalo, naj bi 20 dirkačev desetih moštev tekmovalo z enosedežnimi dirkalniki v obliki formule, ki jih bo poganjal električni motor z močjo od 132 do 200 kW (180 do 270 KM) in najmanjšo maso 780 kg (z voznikom). Šasije iz aluminija in ogljikovih vlaken bodo izdelovali pri podjetju Spark Racing Technologies, električni motor so zasnovali pri McLarnu, posebne pnevmatike pa bodo izdelovali pri Michelinu. Dirkalniki, ki se bodo imenovali spark-renault SRT 01 E, do 100 km/h pospešijo v treh sekundah, največja hitrost pa je omejena na 225 km/h. Večji del dirke bo moč motorja omejena na 132 kW, za kratek čas – na primer pri prehitevanjih – pa bo lahko voznik moč motorja povečal na 200 kW.

Koledar tekmovanj formule E še ni sestavljen, predvidoma pa naj bi bile dirke v večjih svetovnih mestih. Po napovedih bi bila vsaka dirka sestavljena iz štirih ločenih 15-minutnih voženj, med vožnjami pa bodo mehaniki lahko polnili akumulatorje dirkalnikov. Več – tudi o dirkačih in moštvih – bo znano na septembrskem frankfurtskem avtomobilskem salonu, kjer bodo novo električno dirkalno prvenstvo tudi uradno predstavili.

Blaž Poženel





Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300