AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

AMZS test zimskih pnevmatik 2013

AMZS test zimskih pnevmatik 2013

Zgolj poznavanje recepta je premalo!

Test 32 zimskih pnevmatik dimenzij 185/60 R 15 T in 225/45 R 17 H


A če se nam danes zdi uporaba zimskih pnevmatik samoumevna, ni bilo vedno tako. Ste se kdaj vprašali, kdaj so se pojavile prve zimske pnevmatike? Finci trdijo, da so pri njih začeli prve zimske pnevmatike – takšne z grobim profilom tekalne površine – uporabljati že v 30. letih prejšnjega stoletja. V srednji Evropi naj bi prve zimske pnevmatike izdelal avstrijski Semperit v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Ker pa zimske pnevmatike kljub grobemu profilu niso imele dovolj dobrega oprijema, še posebej ne na poledenelih cestah, so pnevmatike opremili z žeblji. Oprijem je bil res boljši, toda cestarji so se spomladi držali za glavo, saj so te, tako imenovane ježevke močno poškodovale tudi asfalt. Zato so sprva omejili uporabo pnevmatik z žeblji na določeno obdobje, obenem pa so omejili tudi največjo hitrost, s katero so lahko vozili avtomobili s takšnimi pnevmatikami, nato pa so njihovo uporabo prepovedali. To je spodbudilo razvoj pravih zimskih pnevmatik in v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja je prišlo do njihove množičnejše izdelave in uporabe, s tem pa tudi do vprašanja, katere med njimi so najboljše. Leta 1973, torej pred 40 leti, je nemški avtomobilski klub ADAC izvedel in objavil prvi test zimskih pnevmatik ter s tem odgovoril, kakšne so razlike med posameznimi pnevmatikami. ADAC so se potem pridružili še drugi avtomobilski klubi, na primer avstrijski ÖAMTC, pa švicarski TCS in v devetdesetih letih prejšnjega stoletja tudi AMZS, prav tako pa tudi porabniške organizacije iz različnih evropskih držav. Nastal je test pnevmatik, ki velja za najbolj kakovostnega, najbolj razširjenega in najbolj vplivnega v Evropi.

Če že gledamo v zgodovino, je prav, da se spomnimo uveljavljanja zimskih pnevmatik v sedemdesetih letih tudi v Sloveniji, ki je bila seveda tedaj še del nekdanje skupne države z dokaj omejenim dostopom to tujih izdelkov. V Motoreviji so decembra leta 1972 zapisali, “da so ježevke še najvarnejša zimska obutev osebnih avtomobilov”, priporočali pa so tudi “uporabo verig, pa čeprav se marsikdo sprašuje o njihovi uporabnosti v času, ko izdelujejo posebne gume za sneg, blato in led.” So pa takrat še uporabljali diagonalne pnevmatike, kajti pasaste (radialne) pnevmatike, ki jih uporabljamo danes, so se šele začele uveljavljati. So pa že tedaj poznali zimsko opremo, saj je bilo v Motoreviji december 1973 objavljeno navodilo republiškega sekretariata za notranje zadeve o tem, kaj šteje kot obvezna zimska oprema motornih vozil. Prav tako so bralci lahko v isti številki prebrali članek o tem, kakšne pnevmatike izbrati.

A pustimo zgodovino in se soočimo s sedanjostjo, ko je ponudba zimskih pnevmatik zelo raznolika, predvsem pa so zimske pnevmatike povsem drugače zasnovane kot tiste pred 40. leti. Namesto velikih, grobih blokov na tekalni površini imajo sodobne zimske pnevmatike vgrajene lamele, ki omogočajo boljši oprijem. Prav tako k boljšemu oprijemu pripomore dodajanje silike, sintetičnih kavčukov in raznih drugih dodatkov gumeni zmesi. Prav v zasnovi pnevmatike, torej v obliki dezena tekalne površine, vrezanih lamelah, pa seveda v izbiri dodatkov gumeni zmesi v pravem razmerju pa se skrivajo podrobnosti, ki lahko bistveno vplivajo na lastnosti določene pnevmatike. Prav zato zasnova sodobne zimske pnevmatike ni rutinsko opravilo, temveč zahteven proces, ki zahteva veliko znanja, pa tudi natančnosti v izdelavi. Z izdelavo pnevmatik je skoraj tako kot s kuhanjem jedi: recept je v osnovi znan, od kuharja pa je odvisno, kakšnega okusa bo jed. A če pri jedeh lahko razpravljamo o okusih, ki so pač različni, je pri pnevmatikah drugače: okus nič ne šteje, še izgled ne, pač pa lastnosti in to številne: na suhi cesti, na mokrem, na snegu, na ledu, glasnost, poraba goriva, obraba. Tako kot so na primer jedi lahko različno začinjene, a morajo biti še vedno okusne, je tudi pri pnevmatikah: lahko ima ena odlične lastnosti na primer na snegu, kar bo prepričalo tiste porabnike, ki to znajo ceniti, a zaradi tega pnevmatika ne sme imeti slabih lastnosti na primer na mokrem ali se zelo hitro obrabiti. Pomembna je uravnoteženost, kajti le tiste pnevmatike, ki imajo uravnotežene lastnosti, se bodo dobro izkazale v vseh razmerah. Na cesti pač pogosto ne moremo izbirati razmer, v katerih se vozimo in tedaj je za varno in zanesljivo vožnjo še kako pomembna uravnoteženost pnevmatik. Ker so vse pnevmatike črne in okrogle ter na pogled ne moremo prepoznati njihovih lastnosti, jih razkrijemo z našim testom, kjer za vse lastnosti, za katere je to mogoče, ugotovimo razlike z natančnimi merilnimi instrumenti, primerjava pa pokaže, kakšne so lastnosti testirane pnevmatike. Na našem preskusu smo tudi tokrat preskusili pnevmatike dveh dimenzij.

Dimenzija 185/60 R 15 T (tabela z rezultati) 

V dimenziji 185/60 R 15 T smo preskusili 17 pnevmatik, ki jih uporabljajo majhni avtomobili kot so citroen C3, opel corsa, peugeot 208, renault clio, seat ibiza, škoda fabia, toyota yaris, VW polo, ... Kar sedem pnevmatik se je izkazalo s svojo uravnoteženostjo na visoki ravni, zato so dobile najboljšo oceno dobro oziroma zelo priporočljivo. Prav tako je sedem pnevmatik dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo. Ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo – priporočljivo z omejitvami, dve pnevmatiki pa sta dobili oceno slabo in nista priporočljivi.

Med sedmimi pnevmatikami, ki so dobili oceno zelo priporočljivo, imajo vse uravnotežene lastnosti, a vendarle tudi svoje poudarke – lahko bi rekli, da te “začimbe” izstopajo v njihovih lastnostih. Tako se je Continentalova pnevmatika contiwintercontact TS850 (v tej dimenziji je zamenjala dosedanjo pnevmatiko z oznako TS800) izkazala z najboljšimi lastnostmi na mokri cesti, na snegu in na ledu. Na mokri cesti in na snegu ji je bila povsem enakovredna z enakimi ocenami tudi na novo razvita Dunlopova pnevmatika winter response-2, ki pa se je hkrati odlikovala tudi z najmanjšo porabo goriva. Ima pa nova Dunlopova pnevmatika tudi posebnost, ki povzroča težave celo izkušenim vulkanizerjem oziroma montažerjem pnevmatik. Razporejenost profilnih blokov v sredini pnevmatike tudi izkušene montažerje, ki dobro obvladajo montažo pnevmatik z določeno smerjo vrtenja, lahko zavede, da jih namestijo napačno oziroma vsaj podvomijo v oznako za smer vrtenja na boku pnevmatike. Prav tako na novo razvita Firestonova pnevmatika winterhawk 3 se v nobeni preskušeni lastnosti ni povzpela prav na vrh, zato pa se je izkazala s svojo uravnoteženostjo na zelo visoki ravni. Michelinova pnevmatika alpin A4 je znova dokazala svojo vzdržljivost, saj je imela najmanjšo obrabo. Nokianova pnevmatika WR D3 je bila med vsemi preskušenimi pnevmatikami najboljša na suhi cesti. Podobno kot za Firestonovo pnevmatiko velja tudi za Goodyearovo pnevmatiko ultragrip 8 – v nobeni posamični disciplini ni bila povsem na vrhu, pač pa v vseh pri vrhu, za kar je dobila oceno zelo priporočljivo. To oceno je dobila tudi Semperitova pnevmatika speed-grip2, ki se je povsem enakovredno kosala z Dunlopovo pnevmatiko glede porabe goriva, v ostalih disciplinah pa je bila dovolj dobra, da se je uvrstila med najboljše na našem testu.

Med pnevmatikami, ki so dobile oceno zadovoljivo – priporočljivo se je najbolje izkazala Vredesteinova pnevmatika snowtrac 3, ki je uvrstitev med najboljše zapravila z nekoliko slabšimi lastnostmi na mokri cesti. Podobno – tudi zaradi nekoliko slabših lastnosti na mokri cesti – je svojo uvrstitev pokvarila tudi Pirellijeva pnevmatika winter 190 snowcontrol 3. Barumova pnevmatika polaris 3 se z najboljšimi pnevmatikami ni mogla povsem enakovredno meriti zaradi lastnosti tako na suhi kot na mokri cesti. Podobno je tudi s pnevmatiko GT radial champiro weinterpro, ki najboljšim ni bila enakovredna tako na suhi kot mokri cesti, pa tudi na snegu. Hankookova pnevmatika i*cept RS (W442) je boljšo uvrstitev zapravila zaradi lastnosti na mokri cesti in na snegu. Nekaj težav na mokri cesti je imela tudi Falknova pnevmatika eurowinter HS-449, na njeno uvrstitev pa je vplivala tudi največja obraba med vsemi pnevmatikami v tej dimenziji, tako da je komaj ujela oceno zadovoljivo – priporočljivo. Dokaj slabo se je na mokri cesti izkazala Kleberjeva pnevmatika krisalp HP2, ki je tudi komaj še ujela oceno zadovoljivo – priporočljivo.

Nexenova pnevmatika eurowin 600 se je izkazala z dobrimi lastnostmi na suhi cesti, veliko slabša pa je bila na snegu – njena ocena je zadostovala zgolj za skupno oceno pomanjkljivo – priporočljivo z omejitvami. Nexen je že razvil novo pnevmatiko z imenom winguard snow G, a njenih lastnosti še nismo mogli preskusiti.

Dve pnevmatiki sta dobili najslabšo oceno. To sta kormoran snowpro b2 in pa marangoni 4 winter E+, obe zaradi zelo slabih lastnosti na mokri cesti. Kormoranova pnevmatika ima med vsemi tudi najdaljšo zavorno razdaljo na suhi cesti – ta je kar 9 metrov daljša kot pri najboljši Nokianovi pnevmatiki. Marangonijeva pnevmatika se je dokaj dobro izkazala zgolj na suhi cesti in z majhno obrabo, med vsemi pa je imela tudi največjo porabo goriva: naš preskusni avto VW polo je porabil 7,3 odstotka oziroma 4 decilitre več goriva na 100 km, če je bil namesto s Semperitovimi opremljen z Marangonijevimi pnevmatikami. Kaj pomenijo slabe lastnosti na mokri cesti, najbolje dokazuje podatek, da avto z Marangonijevimi pnevmatikami potrebuje kar 18 metrov daljšo zavorno pot za zaustavitev od hitrosti 100 km/h kot pa avto s Continentalovimi pnevmatikami, ki so imele najkrajšo zavorno pot.

Dimenzija 225/45 R 17 H (tabela z rezultati)

V dimenziji 225/45 R 17 H smo preskusili 15 pnevmatik, ki jih uporabljajo avtomobili kot so audi A3 in A4, BMW razred 1 in 3, citroen C4, ford focus, C-max in mondeo, honda civic, kia cee’d, mazda 3, 5 in 6, opel astra in zafira, škoda octavia, toyota auris, VW golf, passat, touran in sharan. Štiri pnevmatike so dobile oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, devet pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo – priporočljivo, dve pnevmatiki pa sta dobili slabo oceno in nista priporočljivi.

Vse štiri pnevmatike z oceno dobro – zelo priporočlijvo so se odlikovale s svojo uravnoteženostjo, tri pa imajo še posebej poudarjene dobre lastnosti. Tako se je pnevmatika continental contiwintercontact TS850, ki je nadomestilo za pnevamtiko TS830P, izkazala z najboljšimi lastnostmi na snegu, močno prenovljena Bridgestonova pnevmatika blizzak LM-32S (oznaka S označuje novo gumeno zmes in spremenjen profil tekalne površine) se je najbolje odrezala na mokri cesti, Michelinova pnevmatika alpin A4 pa je imela najmanjšo obrabo in torej z njo prevozite najdaljšo razdaljo. Na novo razvita Uniroyalova pnevmatika MS plus 77, ki je kot četrta dobila najboljšo oceno, sicer ni bila najboljša v nobeni posamični disciplini, temveč se je odlikovala z uravnoteženostjo na visoki ravni.

Takoj za temi štirimi pnevmatikami sta se uvrstili pnevmatiki goodyear ultragrip 8 performance in nokian WR D3, ki sta boljšo oceno izgubili zaradi lažjih slabosti na mokri cesti oziroma natančneje povedano zaradi dokaj hitrega splavanja (aquaplaninga). Dunlopova pnevmatika SP wintersport 4D je imela na tokratnem testu nekaj težav na ledu – njena vodljivost je bila podpovprečna. Fuldina pnevmatika kristall control HP je oceno zadovoljivo – priporočljivo dobila zaradi lažjih slabosti na suhi in na mokri cesti. Na mokri cesti, še posebej pri bočni vodljivosti sta imeli težave tudi Semperitova pnevmatika speed-grip 2 in pa pnevmatika esa-tecar seupergrip 7+ HP. Ta je imela tudi dokaj veliko obrabo. Na novo razvita Pirellijeva pnevmatika winter sottozero 3 si je višjo oceno zapravila s povečano obrabo, saj z njo prevozite le približno polovico razdalje, ki jo zmore pri obrabi najboljša Michelinova pnevmatika. Hankookova pnevmatika winter i*cept RS je imela kljub spremenjeni gumeni zmesi precejšnje slabosti na mokri cesti. To velja tudi za pnevmatiko toyo snowprox S953, ki se je ob tem dokaj slabo izkazala tudi na snegu, na ledu in je imela dokaj veliko obrabo.

Slabi oceni sta dobili pnevmatiki interstate winter IWT-2 in sailun ice blazer WSL-2. Interstatova pnevmatika (Interstate sodi v koncern Nankang) ima slabe lastnosti v skoraj vseh disciplinah, ki vplivajo na varno vožnjo, najslabše pa se je odrezala na mokri cesti. Tudi na zasneženi cesti je Interstatova pnevmatika zaostala za tekmicami. Sailonova pnevmatika (Sailun je kitajska znamka) je svoje ime upravičila vsaj z dobrimi lastnostmi na snegu in ledu, toda na mokri cesti je tudi zelo slaba.

Razlika v porabi goriva med najboljšo Semperitovo in najslabšo Nokianovo pnevmatiko je 4,4 odstotka oziroma 3 decilitre goriva na 100 km.

Skokovit razvoj

Če bi danes primerjali pnevmatike izpred 40 let s sodobnimi, bi se verjetno držali za glavo, kako so se tedaj sploh lahko vozili. Razvoj zimskih pnevmatik je v 40. letih naredil skokovit razvoj, vsak kupec oziroma voznik pa se mora odločiti, kakšne pnevmatike bo namestil na svoj avto. Res so vse črne in okrogle, a naš test razkrije vse dobre in slabe lastnosti. Prav zato ni nobenega razloga, da bi se vozili z zimskimi pnevmatikami s slabimi lastnostmi.

Vožnjo pozimi opredeljuje zakon o pravilih cestnega prometa.

29. člen podrobneje opredeljuje zimsko opremo in ravnanje pri vožnji v zimskih razmerah.

Glasi se takole: od 15. novembra do 15. marca naslednjega leta morajo imeti motorna in priklopna vozila v cestnem prometu predpisano zimsko opremo. Predpisano zimsko opremo morajo imeti tudi v zimskih razmerah.
Zakon določa, da so zimske razmere na cesti ali njenem delu takrat, ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali ko je vozišče zasneženo, zaledenelo (ledna deska) ali poledenelo (poledica).

Zimsko opremo določa pravilnik o zimski opremi vozil v cestnem prometu – veljati je začel 1. maja 2010 –, ki pravi: zimsko opremo dvoslednih motornih vozil z največjo dovoljeno maso, ki ne presega 3.500 kg, in njihovih priklopnikov sestavljajo:
zimske pnevmatike na vseh kolesih ali
poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige ali verigam enakovredni pripomočki za pogonska kolesa. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za eno os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.

Kanali dezena pnevmatik, ki štejejo v zimsko opremo, morajo biti globoki najmanj 3 mm. Zimske pnevmatike so tiste pnevmatike, ki imajo na boku proizvajalčevo oznako »M+S« ali »M.S« ali »M&S«.

Zimske pnevmatike so lahko tudi nižjega hitrostnega razreda (največ za dva hitrost­na razreda), kot je najnižji predpisani s strani proizvajalca vozila za dovoljene pnevmatike vozila.

V Republiki Sloveniji v cestnem prometu ni dovoljeno uporabljati pnevmatik z žeblji. V 4. členu pravilnika je določeno, da za zimsko opremo vozil, ki so v prometu na priobalnem območju Republike Slovenije, veljajo tudi samo poletne pnevmatike z globino kanalov dezena najmanj 3 mm.

Priobalno območje je v skladu s pravilnikom del ozemlja Republike Slovenije, ki ga omejuje obala Jadranskega morja, meja z Republiko Italijo, meja z Republiko Hrvaško ter naslednje ceste (ki niso vključene v to območje):
– R3 627 – odsek 3761 mejni prehod Osp–Črni kal,
– R1 208 – odsek 1434 Črni kal–Aver,
– R2 208 – odsek 1059 Aver–Gračišče in
– R3-626 – odsek 3726 Gračišče–mejni prehod Brezovica pri Gradinu.

Še nekaj drugih zakonskih določb o vožnji pozimi. Tako je v 29. členu zakona o pravilih cestnega prometa tudi zapisano, da na motornih in priklopnih vozilih v cestnem prometu ne sme biti snega, ledu, vode ali drugih snovi, ki bi lahko vplivale na vozne lastnosti vozila ali ki bi se lahko raztresale ali razlivale z njega. Stekla vozila in vzvratna ogledala morajo biti čista, da je vozniku omogočena normalna vidljivost. Globa za nespoštovanje je še naprej 200 evrov.

Če se vozilo, ki nima predpisane zimske opreme, pa bi jo moralo imeti, ali je v prometu, ko ne bi smelo biti, ustavi na cesti in ovira promet, ga mora voznik nemudoma odstraniti.

Če voznik ne odstrani vozila, odredi odstranitev pooblaščena uradna oseba. Odstranitev vozila opravi na stroške lastnika vozila izvajalec rednega vzdrževanja ceste.

Voznik mora upoštevati prometno signalizacijo, ki označuje zimske razmere, zaradi katerih je prepovedan ali omejen promet na določenem delu ceste.

Še nekaj o kaznih

Po spremenjenem zakonu o pravilih cestnega prometa se z globo 40 evrov se kaznuje za prekršek voznik, ki pozimi ali v zimskih razmerah motornega ali priklopnega vozila v cestnem prometu nima opremljenega s predpisano zimsko opremo, ali ravna v nasprotju s pomenom prometnega znaka za obvezno uporabo snežnih verig.

Z globo 300 evrov se kaznuje za prekršek voznik, ki pozimi ali v zimskih razmerah ne upošteva prometne signalizacije, ki označuje zimske razmere, zaradi katerih je prepovedan ali omejen promet na določenem delu ceste.

Z globo 500 evrov se kaznuje za prekršek voznik, ki pozimi ali v zimskih razmerah zaradi nespoštovanja določb o zimski opremi ustavi na cesti in je zaradi tega oviran ali onemogočen promet drugih vozil. Vozniku se izreče tudi 5 kazenskih točk.

V 17. členu zakona je med drugim določeno, da pooblaščena uradna oseba prepove nadaljnjo vožnjo in izloči iz prometa motorno ali priklopno vozilo, ki v zimskih razmerah nima predpisane zimske opreme ali če je na njem sneg, led, voda ali druge snovi, ki bi lahko vplivale na vozne lastnosti vozila ali ki bi se lahko raztresale ali razlivale z njega ali če stekla vozila ali vzvratna ogledala niso čista. Ta člen predpisuje tudi, da pooblaščena uradna oseba, ki zaradi tega vozilo izloči iz prometa, lahko odvzame registrske oziroma preizkusne tablice.

France Kmetič





Komentarji

Rok
7.10.2013 11:05:31
Zaklaj AMZS test, če vse kar ste od ADACtesta naredili je prevod?
Kič
15.10.2013 17:44:09
Kaj pa Sava eskimo ne obstaja na testih?
Rok
15.10.2013 17:53:07
Tut mene zanima sava kko zgleda :)
elzorro
1.11.2013 9:47:41
Zukaj imaš za sava Eskimo HP-izredni dobri rezultati, brez negativnih lastnosti.
http://www.testipnevmatik.com/
Aljaž
20.11.2013 15:38:14
Sram vas je lahko, da rečete temu AMZS test. Ste pa za odtenek manj gnili kot zveza potrošnikov, ki za še bolj okrnjen prevod zahteva plačilo.
gost
30.11.2013 19:20:53
http://www.testipnevmatik.com - to ni test ampak mnenja uporabnikov
tudi mene zanima test za Eskimo HP
Gabrijel
20.11.2015 15:59:16
Od vseh dosedaj montiranih gum so bile Sava najslabse.Prevozil sem priblizno 2.000.000 km in nisem razen s savinimi imel problema.Razpadajo in sploh ne priznajo reklamacije.Kupil sem Nokian .Desetkrat boljse.Nikoli vec ne bom kupil savinih.
Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300