AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Vožnja v zimskih razmerah

Vožnja v zimskih razmerah

Iskanje oprijema


Vožnja v zimskih razmerah – pri tem mislimo na zasnežene ceste, poledico, snežno brozgo – je vsekakor precej drugačna od vožnje po zgolj mokri ali suhi cesti. Zaradi bistveno slabšega oprijema je namreč obnašanje avtomobila na zasneženi ali zaledeneli cesti povsem drugačno kot na suhi cesti; tako pri pospeševanju in zaviranju kot tudi pri zavijanju. Kako torej voziti v zimskih voznih razmerah?

Ko govorimo o zimskih voznih razmerah, govorimo o zasneženi, poledeneli ali s snež-no brozgo prekriti cesti, čeprav težave voznikom lahko povzroča tudi slaba vidljivost, nizke temperature in še nekaj tovrstnih spremljevalcev zime. A vožnja v zimskih razmerah je predvsem boj za oprijem; na spolzki podlagi pnevmatike namreč hitro izgubijo oprijem oziroma stik s trdnimi tlemi. To seveda velja tako pri speljevanju oziroma pospeševanju kot tudi pri zmanjševanju hitrosti in vožnji v ovinkih. Ob izrazito zmanjšanem oprijemu je zato najpomembneje, da vozimo mehko in nežno; ob takšni vožnji bodo pnevmatike bistveno lažje našle stik s cesto kot s pretirano sunkovito in grobo vožnjo, kjer se ob pospeševanju zavrtijo v prazno, v ovinku pa prečno zdrsnejo iz začrtane smeri.

Kateri pogon je boljši?


Pri sodobno zasnovanih avtomobilih na suhi cesti vrsta pogona – torej prednji, zadnji ali štirikolesni – ne vpliva veliko na vozne lastnosti, vodljivost ali lego na cesti, vsaj ne pri zmernih (in dovoljenih) hitrostih in načinu vožnje. Na izrazito spolzki podlagi, kakršna sta sneg in led, pa ima vrsta pogona precej večji vpliv. Že pri speljevanju na poledeneli cesti bo voznik takoj občutil, katera kolesa poganja motor. Avto s pogonom na prednji kolesi pri pospeševanju rahlo dvigne prednji del in ga razbremeni, kar pomeni tudi slabši oprijem gnanih koles – zato hitro lahko pride do vrtenja koles v prazno. Speljevati moramo zato nežno in počasi, z dovolj nizkimi vrtljaji, da imajo pnevmatike še oprijem na podlago. Pri vožnji v ovinku morajo prednja kolesa spredaj gnanega avtomobila avto poganjati, hkrati pa tudi voditi. Če je oprijema premalo, bo avto prek prednjih koles drsel proti zunanji strani ovinka. Pomaga odvzem plina. Tudi tu velja: nižja hitrost, nežno pospeševanje in nežno zavijanje.

Avtomobili s pogonom na zadnji kolesi imajo na spolzki podlagi drugačne težave; ker se pri speljevanju teža avtomobila prenese nazaj oziroma na pogonski kolesi, takšni avtomobili sicer lahko bolje speljujejo, a tudi hitreje pride do zdrsavanja pogonskih koles, avto pa ob tem ni več stabilen, saj zadek uhaja iz smeri vožnje. Podobno se lahko zgodi tudi v ovinku; preveč dodanega plina lahko zanese zadnji del avtomobila iz ovinka. A tudi avtomobil s pogonom zadaj v spolzkem ovinku ob preveliki vstopni hitrosti lahko oddrsi iz ovinka prek prednjih koles, zato tudi v tem primeru velja: v ovinek počasi in nežno, brez sunkovitih gibov z volanskim obročem in stopalko za plin.

Avtomobili s štirikolesnim pogonom načeloma lažje najdejo oprijem pri speljevanju, saj so gnana vsa štiri kolesa. A tudi učinkovitost štirikolesnega pogona ni splošna, pač pa je odvisna od vrste in zasnove pogona, pa tudi od elektronskih voznih pripomočkov. Vseeno pa velja; s štirikolesnim pogonom boste na spolzki cesti bolje speljevali, nekaj več oprijema pa ponuja tudi pri vožnji v ovinkih.

Elektronika ni vsemogočna


Večina avtomobilov je danes opremljena z elektronskim sistemom proti spodrsavanju in z elektronskim nadzorom stabilnosti (ESC). Ob pomoči sistema proti spodrsavanju pnevmatike lažje najdejo oprijem v snegu ali na ledu, saj sistem prepreči, da bi voznik s pregrobo desno nogo zavrtel kolesa v prazno. Ni pa sistem proti spodrsavanju vsemogočen: včasih je podlaga enostavno preveč spolzka, da bi kolesi našli oprijem, kar lahko preskusite sami tako, da z gnanima kolesoma zapeljete na gladek led – avto se bo le težko premaknil z mesta. V določenih pogojih – na primer v globljem snegu – je lahko sistem proti spodrsavanju pogonskih koles tudi ovira, saj ne dopusti kolesoma, da bi se zavrteli v prazno in za sabo ustvarili snežni “klin”, ki bi nam lahko pomagal speljati. V tem primeru so v prednosti avtomobili, pri katerih lahko ta pripomoček izklopimo.

Tudi ESC, ki mora biti sicer vgrajen v vse nove avtomobile, ni vsemogočen pripomoček. ESC sicer odpravlja vozniške napake in s samodejnim zaviranjem posamičnih koles umiri avto, ki je zdrsnil iz začrtane poti, a ob preveliki hitrosti in mimo zakonov fizike enostavno ne deluje. Kdor se pač prehitro pripelje v zasnežen ovinek, mu tudi ESC ne bo preprečil zdrsa s ceste.

Posebno pozornost velja v izrazitih zimskih voznih razmerah nameniti zaviranju – kljub temu, da danes ni več avta brez protiblokirnega sistema ABS. Ta sistem je temeljito olajšal prav zaviranje na spolzkih podlagah, pri katerem brez ABS hitro pride do blokiranih koles, s tem pa tudi do nevodljivega avta, ki ne uboga več voznika, ampak drsi naravnost. ABS odpravi takšno nevarnost, a fizikalni zakoni vseeno veljajo: če oprijema ni, se zavorna pot – kljub ABS sistemu – močno podaljša. Takšno podaljšanje je na poledeneli cesti lahko tudi desetkratno v primerjavi s suho cesto; če na suhi cesti za zaustavitev od hitrosti 100 km/h potrebujemo 40 metrov, bomo na poledeneli cesti potrebovali 400 metrov ali več. Izza volana se pri zaviranju hitro začuti delovanje ABS sistema, saj zavorni pedal narahlo vibrira oziroma se trese – takšni tresljaji so lahko tudi učinkovito opozorilo vozniku, da je pod kolesi poledica ali sneg in da naj zmanjša hitrost. To še zlasti velja za vož-njo v ovinkih, kjer ABS sicer omogoča, da se kolesa tudi pri zaviranju še vrtijo, a pnevmatike v ovinkih potrebujejo tudi prečni oprijem – če smo prehitri, oprijema ni, avto pa bo zdrsnil s ceste.

Poledica na izpostavljenih mestih


V zimskih voznih razmerah se lahko srečamo tudi z nenadnimi zaplatami snega ali poledico na sicer dobro očiščeni cesti. Te se običajno pojavljajo na izpostavljenih mestih, kot so mostovi in nadvozi, gozdni odseki cest ali ceste, ki se vijejo ob jezerih in rekah. Na takšna mesta moramo biti pozorni, jih pravočasno opziti in nanje zapeljati z zmanjšano hitrostjo in večjo varnostno razdaljo do spredaj vozečega. Ob tem velja opomniti, da za takšne nevarne odseke niso vselej potrebne temperature globoko pod lediščem, ampak se pojavijo tudi pri temperaturah nad 0 stopinjami Celzija.

Brez dobre vidljivosti ni varnosti


Še tako dober občutek za vožnjo in pazljivost ne bosta pomagala, če iz avta slabo vidimo. Preden se odpeljemo s parkirišča, temeljito očistimo vsa stekla na avtomobilu, tudi tista na žarometih in lučeh – če bo na našem avtu le nekaj kvadrat-nih centimetrov očiščenega vetrobranskega stekla, bomo zelo hitro spregledali pešca ob cesti. Če zvečer prekrijemo vetrobransko steklo s kartonom ali kosom stare odeje, nam bo prihranjeno praskanje ledu s stekla. Zunanji vzvratni ogledali lahko obvarujemo pred zmrzovanjem tako, da zvečer nanju nataknemo polivinilasto vrečko.

Če je zjutraj na avtomobilu sneg, očistimo celotno površino avtomobila, ne samo stekla; sneg z motornega pokrova bo med vožnjo zelo hitro prekril vaše vetrobransko steklo, sneg na strehi pa bo v vetrobransko steklo dobil voznik za vami. Zaradi neočiščenega avta smo lahko tudi kaznovani.

Oblečeni v debele bunde, kape in rokavice bomo le težko vozili, kajti gibalne sposobnosti so omejene, prav tako je manjše naše vidno polje. To tudi ne prispeva k varnosti oziroma učinkovitemu delovanju varnostnih pasov. Takoj, ko se temperatura v avtu dvigne, slecimo debela oblačila.

Na noben način ne sedimo za volan obuti v smučarske čevlje, kajti s smučarskimi čevlji na nogah nimamo prav nobenega občutka (in zelo malo prostora) na pedalih.

Izločanje parafina: zimske težave dizelskih motorjev


Kot smo v Motoreviji že pisali, lahko ob ekstremno nizkih temperaturah v dizelskem gorivu pride do izločanja parafina, ki se združuje v kristale, ti pa potem zamašijo dovodni sistem, filtre ali vbrizgalne šobe.

Naši naftni trgovci pozimi prodajajo dizelsko gorivo, ki v skladu z laboratorijskimi testi ne izloča parafina do temperature -20 stopinj Celzija, a v avtomobilih pa lahko pride do izločanja parafina tudi pri višjih temperaturah - avtomobili oziroma njihovi dovodni sistemi za gorivo ter namestitev, položaj in izpostavljenost filtrov za gorivo se med seboj namreč razlikujejo, kar vpliva na izločanje parafina.

Če pride do izločanja parafina, je treba avto zapeljati v topel prostor in počakati, da se kristali parafina razgradijo. Kakršnokoli improvizirano gretje filtrov ali motorja močno odsvetujemo, saj lahko pride do vžiga goriva oziroma hlapov. Odsvetujemo tudi dodajanje raznih dodatkov za preprečevanja izločanja parafina, saj ti tedaj, ko do izločanja že pride, ne pomagajo, pa tudi nasploh je njihova učinkovitost zelo dvomljiva. Dizelsko gorivo namreč že ima dodane razne dodatke in skupni učinek je lahko prav nasproten od želenega.

Nizke temperature, večja poraba goriva?


Marsikdo med nami v mrzlih zimskih jutrih za nekaj minut zažene motor avtomobila, preden se odpelje. A takšno ogrevanje avtomobilskega motorja na mestu je škodljivo za okolje in hkrati potratno. Meritve so pokazale, da tudi štiriminutno ogrevanje motorja pri zunanji temperaturi – 10 stopinj Celzija dvigne temperaturo v kabini za le 3 stopinje Celzija, pri tem pa avto porabi 0,15 litra goriva. Ko pozimi avto očistimo snega ali ledu, sedemo vanj in se odpeljemo.

Avto z dodatno težo v obliki tovora oziroma prtljage ali z nameščenim strešnim prtljažnikom je težji in manj aerodinamičen, kar neposredno vpliva na porabo goriva.

Da motor pospeši dodatnih 100 kg mase, potrebuje približno 0,3 lita goriva več. Še dodatno povečanje porabe predstavljajo na karoserijo pritrjeni prtljažniki.

Če prtljažnika ne rabimo, ga odstranimo z avta. Tudi sicer velja pri uporabi prtljažnikov premislek o varnosti; s strešnim prtljaž-nikom je avto bolj nestabilen in občutljiv na bočni veter, zato prilagodite hitrost.

Prilagodite hitrost!


Inštruktor varne vožnje v CVV Vransko Brane Legan o vožnji v zimskih razmerah


Kaj so to zimske vozne razmere?

“Ko govorimo o zimskih razmerah, praviloma govorimo o snegu na cesti – in sicer od prvega naletavanja snega naprej. Najprej se ta topi, potem se začne oprijemati ceste – in že takrat predstavlja nevarnost za voznike, če ti ne prilagodijo svoje hitrosti razmeram. Iz topečega snega se namreč prej ali slej začne delati snežna odeja. Dovolj je le nekaj milimetrov. Ko pnevmatike za seboj začnejo puščati sled, je to znak, da se je sneg začel oprijemati ceste.”

Vemo, da so dobre zimske pnevmatike najpomembnejši del zimske opreme.

Pomembno je, da voznik dobro ve, kakšne pnevmatike ima na kolesih. Ne samo, ali so te letne ali zimske, ampak tudi v kakšnem stanju so. Jasno, letne pnevmatike na zasneženi cesti pomenijo veliko nevarnost, da bo avto zdrsnil – kar hitro začutimo že pri vožnji naravnost, kaj šele v ovinku. Letna pnevmatika – ali pa zimska pnevmatika s premalo profila – namreč zelo hitro izgubi stik s trdno podlago, to pa pomeni temeljito zmanjšan oprijem. Ko se snežna odeja na cesti začne debeliti, pnevmatike postanejo še bolj pomembne. Samo zimska pnevmatika omogoča, da zaradi svoje oblike tekalne površine oziroma dezena in lamel omogoči oprijem. A znova velja opomniti; oprijem je odvisen tudi od globine profila – globlji kot je, boljši oprijem ima v snegu, lažje se tudi sproti očistijo s snegom napolnjeni kanali.

Sneg se na cestah hitro lahko spremeni v snežno brozgo. To je mešanica snega in vode, ki načeloma zagotavlja boljši oprijem – če oblika pnevmatike zagotavlja odvod vode izpod tekalne površine. A snežna brozga ima to lastnost, da pogostokrat na voznih pasovih zmrzne v ledene plošče. Vozniki to lahko vidijo z očmi, pa tudi čutijo, saj so te ledene plošče razbrazdane in grbinaste. Takšna podlaga zahteva še več previdnosti in seveda še manjšo hitrost – na ledu imajo pnevmatike še najmanj oprijema. Avto lahko zanese is smeri vožnje, običajno se vklopijo tudi varnostni sistemi, kot so ESC oziroma pri zaviranju ABS.

Opozoril bi še na nekaj: vozniki, ki imajo na svojih kolesih rabljene zimske pnevmatike s sicer še zadostno globino profila, naj premislijo o tem, kakšna bo globina profila januarja ali februarja, ko bodo imele pnevmatike za seboj še več prevoženih kilometrov.

Kako voznik pravilno vozi v zimskih voznih razmerah?

Najpomembneje pri zimski vožnji je prilagoditev hitrosti, zmanjšanje, če so takšne razmere. S tem je povezana tudi pravilna varnostna razdalja; daljša kot je, več možnosti imamo, da pravilno reagiramo na nevarne položaje in trenutke. Pri tem pa moram opozoriti tudi na dobro vidljivost iz avta. Ob sneženju se namreč mnogokrat zgodi, da brisalniki ne zmorejo dobro pobrisati vetrobranskega stekla, da se sneg začne prijemati na steklo ali gumice brisalnikov ali pa da začne steklo zmrzovati – pri vožnji v zimskih razmerah je torej zelo pomembno, da imamo dobre brisalnike, v posodi pa tekočino z ustrezno nizkim lediščem. A to velja za vse mehanske sklope avtomobila – na zimske vozne razmere se pač moramo skrbno pripraviti že prej.

Kaj pa način vožnje?

Način vožnje po zasneženem ali ledenem cestišču mora biti drugačen od vožnje po suhi ali le mokri cesti. Treba je več občutka, ne smemo se slepo zanašati na pnevmatike ali na suhi cesti določene meje našega avta. Peljati je treba mehko in nežno, puščati dovolj varnostne razdalje, da imamo čas pravočasno reagirati na nenadne dogodke. Zavorna pot se na snegu ali ledu močno podaljša, v sicer blagem ovinku lahko avto hitro zdrsne iz ovinka. Avto je tudi precej bolj nestabilen; plin je treba dodajati nežno, prav tako ga je treba nežno popuščati, da pogonska kolesa ne zablokirajo.

Še enkrat opozarjam na prilagojeno hitrost in dodatno pozornost; šele, če bomo pravočasno videli morebitne ovire pred seboj, bomo lahko tudi pravočasno reagirali nanje. Na zasneženi cesti je pomembna tudi pravilna ocena razmer in predvidevanje; ne gledamo samo na svoj vozni pas, pač pa tudi druge udeležence v prometu. Pravilna ocena razmer je pomembna tudi pri vzponih in spustih po zasneženi cesti; včasih so razmere tako težke, da je bolje zapeljati po kakšni drugi poti, kot pa se za vsako ceno spopasti s klancem. Velja opozoriti, da se ob vzponu na zasnežen klanec ob premalo oprijema ustavimo, ob spustu po prestrmem in prespolzkem klancu pa se kaj hitro lahko zgodi, da avta ne moremo zadržati in tudi ne več voditi, kar je seveda lahko zelo nevarno. In če se nam že zgodi, da avto nenadzorovano drsi navzdol, ga skušamo usmeriti v tisti rob ceste, kjer so zasnežene bankine ali breg, ne pa v rob ceste, ki se konča s strmim prepadom. Še zlasti pri spustih velja: nežno in zelo počasi ter vselej z vrtečimi in ne zablokiranimi kolesi.

Blaž Poženel




Značke

zima, varnost

Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300