AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

AMZS test avtomobilskih halogenskih žarnic

AMZS test avtomobilskih halogenskih žarnic

Svetlo ali dolgotrajno?


Ksenon, LED, laser – na področju avtomobilskih luči gre tehnološki razvoj hitro naprej in prihodnost bo zagotovo zelo svetla. A velika večina avtomobilov, ki se danes vozi po cestah, za osvetljevanje ceste še vedno uporablja klasične halogenske žarnice. Zaradi svoje zasnove halogenske žarnice razmeroma hitro pregorijo in zato spadajo med največkrat menjane avtomobilske nadomestne dele. Katere žarnice izbrati? Na to vprašanje smo v sodelovanju z nekaterimi evropskimi avtomobilskimi klubi skušali odgovoriti s testom 15 halogenskih avtomobilskih žarnic H7.

Izbira H7 žarnic je danes zelo velika; ob priznanih znamkah oziroma imenih industrije avtomobilskih svetil je na trgu tudi veliko izdelkov blagovnih znamk, ki jih ne poznamo. Enako širok je tudi cenovni razpon, dodatno pa izbiro žarnic otežujejo še navedbe izdelovalcev, ki največkrat ne ustrezajo povsem realnim zmogljivostim žarnic. Tako so ob običajnih žarnicah na voljo tudi žarnice z dolgim trajanjem oziroma podaljšanim delovanjem, naprodaj pa so tudi žarnice z večjo svetilnostjo. A tu nastopi težava; žarnica, ki bi znala oboje – torej močno svetiti in dolgo trajati – namreč ne obstaja, saj gre za ciljni konflikt; žarnica, ki močno sveti, je namreč močneje obremenjena, kar pomeni, da bo tudi hitreje pregorela. Velja seveda tudi obratno; žarnice z dolgo dobo trajanja so praviloma manj obremenjene in zato ne svetijo tako močno. Kaj od tega je zanj pomembnejše, ve vsak uporabnik sam, zagotovo pa bi bil najboljši kompromis čim daljša doba trajanja ob čimvečji svetilnosti. Nenazadnje si nihče ne želi prepogostega menjavanja žarnice, a tudi ne žarnice s prešibko svetlobo, ki premalo osvetljuje cesto pred nami.

Menjava po enem ali treh letih?


Na splošno velja, da žarnice delimo v tri skupine; tiste s povečano svetilnostjo, tiste s podaljšano dobo delovanja in standardne. Svetilnost je seveda pomembna, a pomembno je tudi trajanje žarnic, saj so avtomobilski žarometi med vožnjo praviloma ves čas prižgani ali pa – za tiste, ki imajo posebne, ločene dnevne luči ali samodejni vklop žarometov – vsaj zelo pogosto. Pri postavljanju meril smo sicer posplošili marsikateri podatek in dejstvo, a za naš test zadostuje, če predpostavimo, da ima povprečen voznik žaromete svojega avtomobila (in s tem žarnice) prižgane 400 ur na leto, kar pomeni malce več kot uro na dan.

400 ur na leto je že številka, ki jo lahko primerjamo z dobo trajanja žarnic na našem testu; nekatere žarnice s povečano svetilnostjo so na našem testu pregorele že po 270 urah, kar za našega povprečnega voznika pomeni, da jih mora zamenjati prej kot v enem letu. Za primerjavo: standardne žarnice zdržijo približno leto in pol, žarnice s podaljšano dobo trajanja pa celo več kot tri leta.

Najboljši kompromis med svetilnostjo in dobo trajanja smo iskali tudi na našem tokratnem testu 15 halogenskih žarnic. Izbrali smo le žarnice poznanih izdelovalcev, ki so opremljene s homologacijsko oznako ECE – ta zagotavlja ustrezno tehnično kakovost žarnic in le te so tudi dovoljene za vgradnjo v avtomobile. To je še zlasti pomembno, če kupujete preko spleta, kjer so na voljo tudi nehomologirane žarnice, ki pa imajo praviloma vprašljivo oziroma nezadostno svetilnost.

Kako smo testirali?


Žarnice smo najprej fotometrično in geometrično pregledali in ugotovili, če odgovarjajo vsem tehničnim predpisom in merilom. Pregledali smo tudi, če imajo pravilno zasnovano, izdelano in nastavljeno žarilno nitko. Na posebni napravi smo izmerili električne značilnosti žarnic.

Dobo trajanja žarnic smo izmerili na posebni merilni napravi, kamor smo namestili 10 enakih žarnic in jih obremenili s tokom 13,2 volta.
Po posebnem predpisanem ciklu smo žarnice vklapljali in izklapljali, dokler niso pregorele, iz rezultatov pa nato izračunali povprečno dobo trajanja posamezne žarnice.

Svetilnost žarnic smo izmerili ob pomoči goniometra (kotomera) in samostoječega žarometa VW sharana. Žaromet smo obračali v različne položaje in pri tem merili svetlobni snop; tako smo natančno ugotovili, v kateri smeri in s kakšno močjo je posamezna žarnica oddajala svetlobni snop. Preverili smo tako zakonsko predpisane minimalne vrednosti kot tudi maksimalne vrednosti posamezne žarnice.

Zmagoviti kompromis


Na našem testu je najboljši kompromis med svetilnostjo in dobo trajanja dosegla žarnica GE (General Electric) extra life, ki ima sprejemljivo svetilnost, hkrati pa dolgo dobo trajanja – na testu je v povprečju (testirali smo 10 enakih žarnic) pregorela šele po 1000 urah delovanja. Na testu sta se dve žarnici – Philipsova žarnica lifetime x4 in Osramova žarnica ultra life – izkazali s še daljšo dobo trajanja, a sta zaradi slabše svetilnosti dobili slabši skupni oceni.

Drugo mesto na našem testu je dosegla Boscheva žarnica plus90, ki se je izkazala z veliko svetilnostjo, a s precej kratko dobo trajanja – na našem testu je pregorela že po 270 urah delovanja. Povsem drugače se je odrezala tretjeuvrščena in že omenjena Philipsova žarnica lifetime x4, ki zdrži kar 1400 ur delovanja, a sveti precej manj svetlo kot Boscheva žarnica.

Sredino rezultatske tabele si delijo tako žarnice s podaljšano dobo delovanja kot tudi žarnice z večjo svetilnostjo in standardne žarnice izdelovalcev Osram, Cartechnic, Phillips, GE, Car1 in Neolux. Pri teh žarnicah je test pokazal in dokazal, da imajo žarnice s povečano svetilnostjo vselej krajšo dobo trajanja, medtem ko so pri svetilnosti razlike precej manjše in nihajo le med ocenama dobro in zadovoljivo.

Najslabše se je na testu odrezala žarnica car1 CO2001, ki spada med standardne žarnice; razočarala je tako s kratko dobo trajanja kot tudi s pomanjkljivo svetilnostjo – če kupujete žarnice tega izdelovalca, je bolje seči po različici longlife.



Nakup in menjava žarnic


Dovoljena je le vgradnja homologiranih žarnic. To so žarnice, pri katerih je na embalaži natisnjena oznaka E in za njo eno- ali dvomestna številka (običajno E1).
Dovoljena je tudi vgradnja žarnic, ki oddajajo rumeno ali modrikasto svetlobo, a le če imajo že omenjeno evropsko homologacijo. Barvito svetlobo izdelovalci žarnic dosežejo ob pomoči barvnega filtra, ki pa žarnici odvzame nekaj svetilnosti. Zato tovrstne obarvane žarnice praviloma spadajo v razred žarnic s povečano svetilnostjo, a tudi krajšo dobo trajanja.

Ob menjavi žarnic vselej uporabljajte rokavice; že najmanjša sled maščobe ali umazanije lahko skrajša dobo trajanja žarnice.


Ob menjavi žarnic za zasenčene luči je treba vselej pravilno – najbolje kar v specializirani delavnici – nastaviti snop žarometa. Ker pri vsaki žarnici pride do minimalnega odstopanja pri položaju žarilne nitke, lahko tudi svetlobni snop sveti malce drugače in ga je treba nastaviti.

Vgradnjo žarnic z močjo 80 ali celo 100 W odsvetujemo, saj je tudi v knjižicah z navodili za uporabo avtomobilov njihova uporaba prepovedana. Ob tem velja pripomniti, da tako močne žarnice ne svetijo nič svetleje, saj sta zasnova in oblika žarometov oziroma reflektorjev narejeni za šibkejše žarnice.

Obstajajo halogenske žarnice z oznako H1 (zasenčene in dolge luči, stara tehnologija), H3 (meglenke), H4 (zasenčene in dolge luči v enem ohišju) in H7 (zasenčene in dolge luči). Najpogostejše so žarnice H7, ki predstavljajo aktualni tehnološki standard in so vgrajene v veliko večino avtomobilov. Pred menjavo žarnic poglejte v navodila za uporabo avtomobila.

Ko menjate eno žarnico, zamenjajte še drugo, obe morata biti seveda enaki. Če sta enaki, imata tudi podobno dobo trajanja; ob okvari ene žarnice lahko kmalu računate tudi na okvaro druge žarnice, zato je smiselno zamenjati obe hkrati.

Žarnice s pomanjkljivimi oznakami o homologaciji, poškodbami senčnika, praskami v steklu ali poškodovanimi kontakti so praviloma nekakovostne, slabe žarnice.

Svetleje in pametneje: nove tehnologije avtomobilskih žarometov


Avtomobili na cesto še nikoli niso svetili tako močno, vidno in pametno kot danes. LED tehnologija se vse bolj uveljavlja in seli tudi v avtomobile nižjih razredov, vse bolj pa se uveljavljajo tudi prilagodljivi žarometi, ki na cesto svetijo prilagodljivo in vse bolj samostojno. A tudi LED luči niso več najnovejša tehnologija: tehnologija žarometov prihodnosti bo očitno laserska ...

Laserska svetloba

Natanko pred dvema letoma smo v Motoreviji pisali o laserskih žarometih, ki so jih takrat napovedali pri bavarskem BMW. Očitno je laserska tehnologija prihodnost, kajti na nedavnem sejmu zabavne elektronike v ameriškem Las Vegasu so svoje laserske žaromete napovedali tudi pri Audiju (na sliki). Pokazali so namreč prototip sport quattro laserlight (in z laserskima žarometoma opremljen dirkalnik R18 e-tron quattro), ki ima (ob vseh drugih novih tehnologijah) vgrajene laserske žaromete oziroma laserske dolge luči, vgrajene v žaromet, ki je opremljen tudi z LED tehniko.

O prednostih laserskih luči smo že pisali: v primerjavi z LED žarometi laserski žarometi svetijo bostveno svetleje. Laserski vir svetlobe, torej laserska dioda, je stokrat manjša od običajne LED diode (v premeru meri le nekaj mikronov), ena od bistvenih prednosti laserskih žarometov prihodnosti pa je tudi njihova energetska učinkovitost.
BMW je pred dvema letoma svoje laserske žaromete napovedal za svoj električni športni avto i8, pri katerem bo kupec lahko laserske žaromete izbral kot doplačilo. Pri Audiju pa laserske žaromete uvajajo drugače; javnosti so jih pokazali na svojem prototipu sport quattro in dirkalniku R18 e-tron quattro – na dirkalniku bomo lahko žaromete videli tudi pri delu, saj bodo z njim nastopili na številnih dirkah, tudi na dirki 24 ur Le Mansa.

Žarometa prototipa sport quattro sta oblikovana v obliki trapezoida; zunanji svetlobni prstan sestavljajo LED luči, ki služijo kot zasenčene luči, v sredini pa je sklop laserskih svetlobnih diod, ki služijo kot dolge luči. S podatki in podrobnostmi so pri Audiju skopi; povedali so le, da snop svetlobe iz laserskih luči seže do 500 metrov daleč, kar je dvakrat dlje, kot svetijo LED luči, hkrati pa laserske luči svetijo trikrat svetleje od LED luči. O vgradnji v serijski cestni avto so pri Audiju še skrivnostni, napovedujejo pa, da bodo laserski žarometi kupcem na voljo še v letošnjem letu. Očitno želijo prehiteti BMW.

Svetlobna matrica

Audi je tehnološko v prednosti tudi pri LED žarometih, saj v svoji limuzini A8 kupcem za doplačilo že ponuja posebne žaromete, ki so jih poimenovali “matrix LED”. Matrica v oznaki v tem primeru označuje selektivno in računalniško vodeno vklapljanje in izklapljanje posameznih sklopov LED svetlobnih diod, ki sestavljajo žaromet. V vsakem žarometu je pet modulov ozriroma reflektorjev s po petimi LED žarnicami, ki služijo kot dolge luči. Če voznik vklopi samodejni način osvetljevanja in prižge dolge luči, žarometi delujejo samodejno. Ob polnem delovanju posebna kamera snema dogajanje pred avtom; ko zazna nasproti vozeči avto, računalnik izklopi enega od petih modulov in s tem zasenči tisti del luči, ki sicer sveti v nasproti vozeči avto. Nasproti vozeči avto je tako v senci (luči ne zaslepijo voznika), preostali deli ceste in okolice pa so osvetljeni s polno močjo. Sistem deluje zelo natančno in prilagodljivo; ko se avto bliža in se kot osvetljevanja veča, se izklaplja vedno več modulov – vse dokler avto ne zapelje mimo. Takoj zatem žarometa na cesto znova zasvetita s polno močjo. Kamera tako pozorno spremlja nasprotni promet, žaromet pa se samodejno odziva z izklapljanjem modulov, ki bi sicer slepili druge voznike; voznik ob tem nima nobenega dela. Sistem deluje od hitrosti 60 km/h na odprti cesti in od hitrosti 30 km/h v naseljih. Svetloba LED luči je vselej zelo homogena in močna, takšen sistem pa je bistveno bolj učinkovit od običajnih mehanskih pomičnih sistemov v prilagodljivih žarometih. Kupci audija A8 si matrix LED žaromete pri nas lahko omislijo za doplačilo 3200 evrov.

Dinamični smerniki

LED tehnologija ni rezervirana le za žaromete, ampak je zelo razširjena tudi za druga svetlobna telesa, kot so dnevne luči, zadnje luči, zavorne luči in tudi smerniki. Pri Audiju so z nekaj umetne inteligence opremili tudi smernike; smernike na audiju A8 in športnem R8 sestavlja trak LED žarnic, združenih v sedem sklopov. Ti sklopi se ob vklopljenem smernem signalu prižigajo drug za drugim v razmaku 20 milisekund in tako z dinamičnim signalom opozarjajo, v katero stran bo avto zavil.

Blaž Poženel





Komentarji

ups....
13.7.2014 14:56:05
http://www.volan.si/application/volan/request/image/image.php/****userfiles**image**novice**miklavc**2014**2014%20H7%20zarnica**/gallery/thumb-full-3334/autox1080/middlexcenter/100/2014_adac_h7_miklavc_02.jpg
Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300