AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji

eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji

Prvi korak!


“Dobili smo vaš klic na pomoč. Očitno se vam je zgodila prometna nesreča. Ali potrebujete zdravniško pomoč?” Približno takšno sporočilo bo ob hujši prometni nesreči zaslišal voznik (in seveda tudi sopotniki), ki ima v svojem avtu vgrajen sistem za samodejni klic na pomoč. Klic bo seveda prišel iz centra za obveščanje Uprave za zaščito in reševanje RS, ki je od letošnjega februarja opremljen za sprejem samodejnih klicev na pomoč, imenovanih tudi eCall(s) – pri čemer e pomeni okrajšavo za angleško besedo emergency – nujni klic na pomoč.

Če bo voznik odgovoril operaterju v klicnem centru in povedal, za kako hudo prometno nesrečno gre in s kakšnimi posledicami, bo operater ukrepal v skladu z informacijami, ki jih bo prejel. Če pa se voznik ne bo odzval na njegov klic, bo operater lahko sklepal, da gre za hujšo nesrečo, v kateri je morda voznik nezavesten ali ne more odgovoriti na njegov klic. Tedaj bo operater na mesto nesreče takoj poslal reševalce in gasilce, saj lahko predvideva, da gre za hudo nesrečo, v kateri poškodovani potrebujejo hitro in učinkovito pomoč.

Določitev mesta nesreče ob pomoči GPS podatkov


Nobene zadrege operater nima z določitvijo mesta nesreče, kajti na ekranu v operativnem centru se mu izpišejo natančne GPS koordinate mesta nesreče. Prav sporočanje natančnega mesta nesreče ob pomoči GPS podatkov je namreč ena od temeljnih značilnosti sistema eCall. Druga pomembna značilnost je že omenjena samostojno vzpostavljena zvočna povezava med poškodovanim vozilom in operativnim centrom za reševanje, ki jo omogoča vgrajena SIM kartica. eCall se seveda ne bo samodejno sprožil ob vseh nesrečah, temveč samo ob tistih, pri katerih pride do proženja varnostnih mehov. Podrobneje smo o eCallu pisali že v lanski aprilski številki Motorevije.

Rešili naj bi 2500 življenj na leto


Po ocenah Evropske komisije naj bi z eCallom v državah članicah EU rešili približno 2500 življenj na leto, s hitrim in učinkovitim reševanjem pa bi zmanjšali stroške, ki nastanejo zaradi prometnih nesreč, za 20 milijard evrov na leto.

Čeprav je osnovna prednost sistema eCall samodejna sprožitev, pa naj bi bila vsaj v večini primerov omogočena tudi ročna sprožitev oziroma ročni klic na pomoč z neposredno zvezo s centrom za reševanje 112. To je še zlasti pomembno za očividce prometnih nesreč, ki lahko s pritiskom na gumb pokličejo center in mu sporočijo informacije o nesreči. Prav tako je možnost ročnega klica dobrodošla za tiste, ki imajo večje zdravstvene težave, na primer slabost.

Predpisi sprejeti


Evropski parlament je sedaj že sprejel večino ustreznih predpisov – dokončna potrditev je predvidena na zasedanju parlamenta 11. marca – ki urejajo področje eCalla. Tako je predvideno, da bodo morali imeti vsi novi modeli avtomobilov, ki bodo prišli na trg od oktobra prihodnje leto, vsi ostali novi avti pa leto pozneje, vgrajen sistem eCall. Zaradi tega avtomobili ne bodo dražji, kajti celoten sistem eCall naj izdelovalce avtomobilov ne bi stal več kot 100 evrov. Pripravili naj bi tudi eCall sistem za naknadno vgradnjo v rabljene avtomobile, toda zaenkrat še niso v prosti prodaji za posameznike, temveč so na voljo zgolj servisnim delavnicam. Zaradi povezanosti z varnostnimi mehovi tudi ni pričakovati, da bi bila mogoča samovgradnja, temveč bodo morali vgradnjo opraviti strokovnjaki.

Zgolj podatki za reševanje ali še kaj več?


eCall je nedvomno zelo dobrodošel za hitrejšo in učinkovitejšo pomoč ob prometnih nesrečah. Ne omogoča pa samo posredovanja podatkov o nesreči javnemu centru za obveščanje, temveč podatke o nesreči lahko – če je tako zasnovan – sporoči tudi drugim uporabnikom, na primer klicnim centrom izdelovalcev avtomobilov, zavarovalnic, vlečnih služb, … Na tem področju se zastavlja precej vprašanj, na primer o prosti izbiri uporabnika, koga želi obvestiti o nesreči, pa o preprečevanju proste konkurence, zato vse kaže, da bo na tem področju še precej negotovosti (in lobiranja) pred sprejetjem dokončne odločitve. Vse bolj pa kaže, da bo poleg takoimenovane zaprte platforme (zgolj neposredni klic na pomoč v javni center za obveščanje) omogočena in dovoljena tudi takoimenovana odprta platforma s posredovanjem podatkov tudi drugim zainteresiranim, s čimer pa bo moral soglašati tudi uporabnik avtomobila. Vsekakor pa ne bi smeli dopustiti, da bi eCall potoval prek različnih klicnih centrov, preden bi prispel v center za obveščanje, saj bi s tem izgubili dragocen čas, temveč bi moral eCall center za obveščanje doseči neposredno.

Prve rešitve


Nekateri izdelovalci avtomobilov so že nakazali mogoče rešitve. Tako ima na primer pravkar predstavljeni citroen C-cactus vgrajena dva gumba, s katerima lahko uporabnik avtomobila pokliče na pomoč. Na enem gumbu je oznaka SOS in zagotavlja neposreden klic na pomoč (poleg ročnega tudi samodejni ob hujši prometni nesreči), ki ga dobi center za obveščanje, na drugem gumbu pa je Citroenov zaščitni znak. Z njim uporabnik pokliče Citroenov klicni center, če se mu je na primer pokvaril avto ali če potrebuje različne informacije.

Seveda ni nujno, da ima vsak izdelovalec avtomobilov svoj klicni center, temveč ga lahko vzpostavi dobavitelj opreme za različne izdelovalce avtomobilov. Enega takšnih centrov ima na primer družba Bosch, ki svoje izdelke prodaja različnim izdelovalcem avtomobilov, hkrati pa jim ponuja tudi storitev svojega klicnega centra, ki je strokovno usposobljen za nudenje različnih storitev. Med njimi je (lahko) tudi sprejem klicev na pomoč, ki jih potem posreduje javnim centrom za obveščanje.

Nekateri avti v Sloveniji že imajo vgrajen eCall


Slovenija je torej med državami, kjer v centrih za obveščanje že deluje sprejem eCall klicev. Čeprav se komu zdi, da je to prekmalu, češ da nimamo avtomobilov, ki bi bili opremljeni z eCall sistemom, pa to ni tako. Nekateri izdelovalci avtomobilov v svoje avtomobile že vgrajujejo eCall sistem ali vsaj približek, ki pa deluje enako kot eCall. To na primer velja za Fordove avtomobile, ki so opremljeni z infotainment sistemom z oznako Sync. Ta deluje ob pomoči mobilnega telefona, ki je z avtomobilom oziroma napravo Sync povezan z bluetooth povezavo za prostoročno telefoniranje. Če pride do nesreče, pri kateri se sproži varnostni meh ali pride do izklopa črpalke za gorivo (na primer ob naletu od zadaj), se sproži samodejni eCall, ki voznika poveže s centrom za obveščanje in mu tudi sporoči natančno GPS lokacijo avtomobila. Pogovor z operaterjem v centru za obveščanje potem poteka na običajen način, če pa se voznik ne odzove, pa center sproži reševalno akcijo. eCall v Fordovih avtomobilih tako ni namenjen zgolj prvim lastnikom avtomobilov, temveč tudi vsem kupcem rabljenih vozil, saj ne zahteva nobene avtorizacije ali spreminjanja podatkov. Edina obveza uporabnika je, da ima s sistemom Sync povezan svoj mobilni telefon.

Storitve eCall sistema ponujajo tudi nekateri drugi izdelovalci avtomobilov, na primer znamke iz koncerna Volkswagen – prav tako v povezavi z ustreznimi infotainment sistemi.

Je konec zamud?


eCall tako po nekaj letih zamude – njegova uvedba je bila predvidena že konec prejšnjega desetletja – vendarle dobiva domovinsko pravico v sodobnih avtomobilih. Lahko samo upamo, da bodo bruseljski evropski uradniki ves postopek tudi korektno in pravočasno speljali, pa čeprav bomo že maja priča volitvam v evropski parlament in posledično tudi novoizvoljeni Evropski komisiji.

Z bolj množično uporabo se bodo tudi hitro pokazale vse prednosti eCalla, pa tudi, katere morebitne pomanjkljivost je treba še odpraviti. Nedvomno pa sistem eCall odpira številne možnosti tudi za uporabo na različnih drugih področjih, na primer tudi za popravilo avtomobilov na daljavo, pa tudi še za kaj drugega, o čemer pišemo na 10. strani. Razvoj elektronike je pač izjemno hiter.

France Kmetič




Značke

eCall, preventiva

Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300