AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Divjad na cesti

Divjad na cesti

Neželeno in nevarno srečanje


Ko govorimo o varnosti cest, seveda najprej pomislimo na prometne nesreče in njihove posledice: mrtve, huje in lažje poškodovane, pa tudi materialno škodo, ki nastane ob nesrečah. A v prometnih nesrečah niso udeleženi le ljudje, temveč, vsaj v Sloveniji, tudi živali. Številka povoženih živali je v Sloveniji vsako leto štirimestna – že nekaj let pri nas povozimo med več kot 7.000 in manj kot 9.000 divjadi v letu. Pri tem gre seveda za divje živali, v nesrečah pa so lahko udeležene tudi domače živali. Znani so primeri, ko je zaradi trkov z domačimi živalmi prišlo do nesreč s tragičnimi posledicami.

A bistveno več kot nesreč z domačimi živalmi je trkov z divjimi živalmi. Seveda je odvisno, kaj vse štejemo za povožene divje živali. Lahko štejemo le večje divje živali, kamor sodi predvsem srnjad in jelenjad, pa seveda tudi druge živali kot so medvedi, volkovi, divji prašiči, lahko pa upoštevamo tudi manjše živali, kot so lisice, jazbeci, zajci, ptice, lahko pa tudi majhne živali kot so na primer žabe, ježi, miši, kače in podobno.

Uradno statistiko o povoženi divjadi pri nas vodi Lovska zveza Slovenije. Po njenih podatkih je največ, približno tri četrtine vse povožene divjadi srnjadi.

Posledice so lahko zelo hude


Trk s srno ali drugo večjo divjadjo lahko povzroči hude posledice. Ne tako redki so primeri, ko pride tudi do prometnih nesreč s smrtnim izidom. To še posebej velja za motoriste in tudi kolesarje, ki so še posebej občutljivi za trk z divjadjo: ob trku namreč običajno pride do hudega padca, če se motorist ali kolesar skuša izogniti trku z divjadjo, pa prav tako lahko pride do padca. Avtomobilisti so v trku z divjadjo bolje zaščiteni, a tudi lahko pride do hudih poškodb, pa čeprav hitrosti ob trku niso posebej velike. O tem, kako hude posledice lahko pozroči trk z divjim prašičem, smo v Motoreviji že podrobneje pisali, ko smo opravili preskusni trk avtomobila z divjim prašičem. (Motorevija, maj 2010) Do nesreč z divjimi živalmi najpogosteje prihaja, ko živali prečkajo cesto. Živali se gibljejo v svojem okolju in pri tem prečkajo ceste, ki sekajo njihov življenjski prostor. Še posebej veliko možnosti za trke z divjadjo je zgodaj zjutraj in proti večeru, z živalmi, ki so aktivne ponoči, pa tudi ponoči. Še posebej konec marca in konec oktobra, ko pride do menjave ure, se življenjske navade spremenijo: živali se še naprej ravnajo po biološki uri, človek pa seveda mora upoštevati premaknjen čas.

Ograje zgolj ob avtocestah


Seveda lahko z raznimi ukrepi pripomoremo k zmanjšanju prometnih nesreč z divjadjo: z ureditvijo posebnih prehodov za divjad nad ali pod cesto, z urejanjem krmišč in primernih življenjskih okolij, pa tudi s fizičnim varovanjem, torej s postavljanjem ograj. Pri nas so pred divjadjo z ograjami zavarovane avtoceste, a tudi tam lahko naletimo na divjad, ki na avtocesto zaide prek uvozov in izvozov ali pa prek lukenj v ograjah. Zaradi žleda polomljeno drevje je letos februarja poškodovalo več kot 40 km ograj ob slovenskih avtocestah. Vzdrževalci avtocest so sicer skušali poškodovane ograje vsaj približno popraviti in s tem preprečiti, da bi živali zašle na avtocesto, a z možnostjo srečanja z divjadjo je vendarle treba računati tudi na avtocestah.

Najbolj nevarni so gozdovi


Povsem drugače je na magistralnih, regionalnih in lokalnih cestah. Te pred divjadjo niso zavarovane z ograjami, edina izjema so začasne nizke ograje na nekaterih najbolj izpostavljenih območjih, kjer skušajo na ta način zmanjšati število poveženih žab. Na teh cestah so srečanja vozil in divjadi veliko pogostejša, voznik pa še posebej v gozdovih, kjer je preglednost slaba, nima prav veliko možnosti, da bi se izognil trku z živalmi.

Kako ravnati?


Če pride do trka z divjadjo, mora voznik ravnati prisebno. Po trku je treba najprej poskrbeti za zavarovanje mesta nesreče, da ne bi doživeli še dodatne nesreče. Čimprej je treba na primerno razdaljo postaviti varnostni trikotnik, obleči odsevni jopič in poklicati center za obveščanje na številko 112. Živali se ne dotikamo, saj je mogoče, da je žival v šoku in nas lahko poškoduje, prav tako pa je mogoče, da ima kakšno bolezen, na primer zoonozo. Če je divja žival poškodovana in je odšla s kraja nesreče, je ne zasledujemo. Vsekakor pa je treba tudi o nesreči, ko je divjad zgolj poškodovana in je odšla s kraja nesreče, obvestiti center za obveščanje. Center za obveščanje bo o nesreči obvestil upravljalca lovišča, ki potem poskrbi za povoženo divjad, prav tako pa tudi za poškodovano divjad. Pri tem je še zlasti pomembno, da voznik policajem in lovcem pokaže, kje naj začno z iskanjem poškodovane divjadi. Upravljalec lovišča tudi poskrbi za vpis nesreče v centralni register povežene divjadi. Prisvojitev povežene divjadi je kazniva, uporaba mesa povožene živali je tvegana, ker ni veterinarsko pregledano.

Kdo odgovarja za škodo ob nesreči?


Velikokrat se zastavi vprašanje, kdo krije stroške trka z divjadjo. Po naši sodni praksi velja, da morata tako upravljalec lovišča kot vzdrževalec ceste narediti vse potrebno, da voznika opozorita na možnost srečanja z divjadjo. Upravljalec lovišča in upravljalec ceste temu pogoju najpogosteje zadostita s tem, da postavita opozorilno tablo divjad na cesti. S tem sta voznike opozorila, da pač lahko pride do srečanja z divjadjo. Za voznike velja, da ravnajo odgovorno, če vozijo po predpisih. Če so tako voznik kot upravljalec lovišča in vzdrževalec ceste naredili vse, da bi opozorili oziroma preprečili trk z divjadjo, a je do njega vseeno prišlo, velja, da vsak krije svojo škodo: voznik na svojem vozilu, upravljalec lovišča na divjadi, upravljalec ceste na cesti.

Izjema je kasko zavarovanje


Vozniki se nošenju stroškov posledic trka z divjadjo lahko izogneje s kasko zavarovanjem svojih vozil. Lahko se odločijo za širše kasko zavarovanje, ki ima vkjučeno tudi škodo zaradi trka z divjadjo, lahko pa izbere zgolj delno kasko zavarovanje izključno za kritje škode trka z divjadjo. Delni kasko je cenovno ugodnejši, lahko pa vsebuje tudi odbitno franšizo. Vsekakor svetujemo, da ob sklenitvi zavarovanja natančno preberete zavarovalne pogoje, da ne boste ob škodnem dogodku presenečeni, kaj vse ni zajeto v vaše zavarovanje. Zavarovalnice priporočajo, da ob nastali škodi zavarovanec o trku z divjadjo obvesti policijo. Ta pride na kraj dogodka, zbere informacije o trku in obvesti revirnega lovca. O vsem skupaj policija napiše uradni zaznamek, voznik pa praviloma ni kaznovan, ker gre za objektivno odgovornost. 6

Odganjanje živali: posebni pripomočki


Za odganjanje živali od cest so na voljo tudi različni pripomočki, ki so nameščeni ob robovih cest. Večinoma delujejo na zvočni ali svetlobni osnovi, torej, da ustvarjajo poseben zvok, ki naj bi odganjal divje živali ali pa ustvarja svetlobne učinke, zaradi katerih naj se živali ne bi približevale cestam. Učinkovitost teh pripomočkov je različna – upoštevati je tudi treba, da se živali sčasoma navadijo na te učinke. Poznamo tudi nekatere kemične pripomočke, ki naj bi z vonjem odganjali živali.

Na voljo pa so tudi nekateri pripomočki, ki jih za odganjanje divjadi namestimo na avto ali motocikel. Na slovenskem trgu je tako na voljo ameriški izdelek z imenom Save-A-Deer. Gre za posebno, majhno piščal (dolžina 2,7 cm, širina 2,3 cm, višina 1,8 cm) z dvojno odprtino, ki pri hitrosti več kot 55 km/h oddaja zvočno frekvenco nad 18.000 Hz, ki na razdalji 100 metrov od vozila opozarja divjad na prihajajoče vozilo. Zvočni signal je za človeka neslišen. Po zagotovilih izdelovalca je učinkovitost piščali več kot 90 odstotna. Piščal je primerna za namestitev na motocikel, osebni avto in tudi tovornjak, njena namestitev je zelo enostavna.

Cena naprave, ki jo prodajajo v nekaterih specializiranih trgovinah, lahko pa jo naročite tudi po pošti, je nekaj več kot 10 evrov. Več podrobnosti na spletni strani zastopnika www.parkka.si.

France Kmetič




Značke


Sorodne novice

    Komentarji

    Darja
    7.4.2014 18:06:28
    Zelo odkrita naprava za piščal ! Bravo novinar! Če bi se v problematiko poglobil, bi morda lahko napisal veliko več o resničnem reševanju problema na naših cestah in dejanski problematiki, ki se pojavlja...ne pa zgolj natolcevanje, prepisovanje na koncu pa.....reklama!
    Dodaj komentar:
    Dodaj

    Ostale novice

    Novice
    27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
    27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
    27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
    27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
    27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
    27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
    27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
    27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
    09.12.2015 (Ne)pravičnost?
    09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
    09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
    09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
    09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
    09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
    05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
    05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
    04.11.2015 Kdo koga ščiti?
    04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
    04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
    04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
    02.10.2015 Epilog
    02.10.2015 Do zadnje kapljice?
    02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
    02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
    02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
    01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
    01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
    26.08.2015 (Pre)obrat
    26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
    26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
    26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
    26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
    26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
    26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
    26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
    26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
    26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
    09.07.2015 Izzivi in zaveza
    09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
    09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
    09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
    04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
    04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
    04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
    04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
    06.05.2015 Strategija
    06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
    06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
    06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
    06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
    01.04.2015 Izmenjava
    01.04.2015 Umirjanje prometa
    01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
    01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
    01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
    01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
    04.03.2015 (Ne)požrešnost
    04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
    04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
    04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
    28.01.2015 Zasuk
    28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
    28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
    28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
    28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
    28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
    28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
    10.12.2014 Slepa ulica
    10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
    10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
    10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
    10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
    10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
    10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
    05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
    05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
    05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
    05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
    05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
    01.10.2014 Ironija usode
    01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
    01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
    01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
    01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
    28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
    28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
    28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
    28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
    28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
    28.08.2014 Janez Remše
    09.07.2014 Vrednote
    09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
    09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
    09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
    09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
    04.06.2014 Obveza in zaveza
    04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
    04.06.2014 25 let katalizatorja
    04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
    04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
    06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
    06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
    06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
    06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
    06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
    06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
    06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
    06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
    06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
    02.04.2014 Elektrošok
    02.04.2014 Divjad na cesti
    02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
    02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
    02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
    02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
    02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
    02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
    05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
    05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
    05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
    05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
    05.03.2014 Prestavitev
    03.02.2014 Davki za varnost?
    03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
    03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
    03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
    03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
    03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
    11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
    11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
    11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
    11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
    11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
    08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
    07.11.2013 Komu sveti?
    07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
    07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
    07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
    07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
    07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
    03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
    03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
    03.10.2013 Svetovni prvak!
    03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
    02.10.2013 Avtogol
    30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
    29.08.2013 (Iz)govori
    29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
    29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
    29.08.2013 Električni avtomobili
    06.07.2013 Nevaren dotik
    06.07.2013 Pomemben mejnik
    06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
    06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
    06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
    05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
    05.07.2013 Pomoč iz zraka
    30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
    29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
    29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
    29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
    29.05.2013 Pešci so najšibkejši
    29.05.2013 Žagar med najboljšimi
    29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
    26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
    25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
    25.04.2013 Kratkovidnost
    28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
    28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
    28.03.2013 Od voznika do komentatorja
    28.03.2013 Nevarna jeza
    28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
    28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
    28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
    28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
    28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
    28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
    28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
    28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
    28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
    27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
    27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
    25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
    25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
    25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
    25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
    25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
    25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
    22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
    12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
    12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
    12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
    12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
    12.12.2012 Uvodnik, december 2012
    12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
    07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
    07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
    07.11.2012 Uvodnik, november 2012
    07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
    07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
    06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
    06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
    05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
    05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
    29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
    29.08.2012 Milejše kazni!
    06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
    25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
    05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
    04.04.2012 VW lego avto

    Pomoč na cesti

    1987 ali ++386 1 5305 353
    24 ur na dan, vse dni v letu
    Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
    Za več informacij kliknite tu.

    Informacijski center

    brezplačna št.: 080 28 20
    stac. tel.: +386 1 5305 300