AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

AMZS test prtljažnikov za kolesa

AMZS test prtljažnikov za kolesa

Najboljša rešitev?


Zgoraj ali zadaj? Tako se verjetno sprašuje vsak voznik, ki se odloči, da bo na svojem avtu prevažal tudi kolo, pa zanj nima prostora v prtljažniku oziroma v avtu. Prevoz kolesa je mogoč le na posebnem prtljažniku – strešnem ali takšnem, ki ga namestimo zadaj na vlečno kljuko. Osem takšnih prtljažnikov za namestitev na vlečno kljuko smo preskusili tudi mi in v testu ugotovili kar nekaj razlik med njimi.

Eden od najpomembnejših in najbolje prodajanih delov avtomobilske dodatne opreme je zagotovo prtljažnik za kolesa – kolesarjenje v zadnjih letih doživlja pravi razcvet, avtomobilov z dovolj velikimi prtljažniki, da vanje lahko spravimo kolo (ali dva), pa je le malo. Še nekaj let nazaj so bili najbolj priljubljeni strešni prtljažniki za prevoz koles; uporabnike je prepričala enostavna namestitev prtljažnika, preprosta pritrditev koles nanj, pa tudi zmerna cena takšnih prtljažnikov. A strešni prtljažniki imajo tudi vrsto pomanjkljivosti; zaradi zračnega upora takšni prtljažniki precej povečajo porabo goriva, višje težišče vpliva na vozne lastnosti avtomobila in s tem varnost, v primeru nesreče kolesa pogosto odtrga s prtljažnika, strešni prtljažniki pa so omejeni tudi z nosilnostjo – v zadnjih letih na primer postajajo vse bolj priljubljena kolesa z dodatnim električnim pogonom, ki pa so zaradi elektromotorja in akumulatorjev precej težja in zato neprimerna za prevažanje na z nosilnostjo omejenih strešnih prtljažnikih.

Kolesni prtljažniki za namestitev na vlečno kljuko vse bolj priljubljeni


Tudi zato gre trend v zadnjih letih v smeri prtljažnikov, ki jih namestimo na zadnji del avtomobila in pritrdimo na vlečno kljuko. Takšni prtljažniki so stabilni in dovoljujejo prevoz koles z večjo maso, zaradi majhne višine je raztovarjanje in natovarjanje enostavno in lahkotno, kolesa so običajno v zavetrju in ne nudijo zračnega upora, malo je možnosti, da bi opraskali karoserijski lak, takšen prtljažnik pa omogoča tudi dostop do avtomobilskega prtljažnika. Med pomanjkljivosti takšnih prtljažnikov lahko štejemo dejstvo, da so takšni prtljažniki razmeroma dragi (od 250 evrov naprej), da imajo razmeroma veliko maso, da se poslabšajo vozne lastnosti avtomobila, da motijo pogled nazaj in da se kolesa zaradi vrtinčenja zraka za avtom hitro umažejo.

Prtljažniki za namestitev na vlečno kljuko prekrijejo registrsko tablico in praviloma tudi zadnje luči, zato je treba za njihovo uporabo na avto namestiti dodatni nosilec z registrsko tablico in predpisanimi lučmi in odsevniki, ki morajo delovati, zato je potrebno tudi 12-voltno napajanje. Večina takšnih prtljažnikov že vsebuje dodatne luči in prostor za registrsko tablico.

Paziti je treba tudi na dovoljeno obremenitev vlečne kljuke – podatke o tem najdemo v dokumentih, ki smo jih dobili ob namestitvi vlečne kljuke ali v izjavi o skladnosti (homologaciji), če je vlečna kljuka originalna oprema avtomobila.

Preskus: od namestitve do preskusnega trka


V sodelovanju z nekaterimi partnerskimi avtomobilskimi klubi smo pod drobnogled vzeli 8 takšnih prtljažnikov. Vsi preskušeni prtljažniki imajo največjo nosilnost od 54 do 60 kg, nanje pa lahko namestimo dve ali tri kolesa. Cenovni razpon preskušenih prtljažnikov sega od 250 do 490 evrov, večina teh je naprodaj tudi v naših trgovinah – pravih ali pa spletnih.

Med preskusom prtljažnikov smo ocenjevali obliko, uporabnost in varnost posamičnega prtljažnika. Pri obliki smo vsak prtljažnik ocenili glede na kakovost izdelave (kakovost lakiranja, materialov, izdelave), pri uporabnosti smo ocenili upravljanje s prtljažnikom (sestavljanje prtljažnika, kakovost navodil, namestitev na avto, namestitev koles na prtljažnik, dostop do prtljažnega prostora in prilagajanje pritrditve posameznim kolesom), pri varnosti pa obnašanje prtljažnika z naloženimi kolesi pri nekaterih vozniških manevrih (izogibanje oviri, polno zaviranje pri 100 km/h, polno zaviranje pri 10 km/h, vožnja po grbinah in simulacija naleta pri nizki hitrosti).

Konstrukcijski izzivi so za izdelovalce tovrstnih prtljažnikov s precejšnjo nosilnostjo veliki; prtljažnik mora biti stabilen in čvrst, hkrati pa mora biti zasnovan tako, da je čvrsto in nepremično nameščen na vlečno kljuko. Pri tem pride do ciljnega konflikta: vlečne kljuke so namreč zaradi omogočanja obračanja prikolice oblikovane v obliki krogle, na kroglo kot geometrično telo pa težko čvrsto zagozdimo sklopko prtljažnika, da se ta ne bi premikala oziroma obračala. Še zlasti je to problematično v trenutkih ostrih vozniških manevrov, kakršni so nenadno izogibanje oviri, polno zaviranje, vožnja po grbinah ali nalet pri nizkih hitrostih; med našim preskusom smo prtljažnike še posebno strogo ocenili prav po teh merilih. Zelo natančno smo preskusili tudi obliko, kakovost izdelave in upravljanje s prtljažniki, saj še tako čvrst prtljažnik ne opravi svoje naloge, če ga je težko namestiti na vlečno kljuko ali nanj ne moremo čvrsto pritrditi koles.

Najboljši thule, najslabši MFT


Na našem testu smo preskusili 8 prtljažnikov osmih različnih izdelovalcev; Thulejev easyfold 931, Aterin strada EVO 2, Westfaliin BC 60, Eufabov premium III, Ueblerjev F 32, Bosalov bike carrier compact, Prophetov e-dison in MFT euro-select compact. Štirje od preskušenih prtljažnikov so namenjeni prevozu dveh koles naenkrat, dva sta zasnovana za prevoz treh koles, dva pa za prevoz dveh koles za odrasle in enega otroškega kolesa. Pri vseh prtljažnikih je največja dovoljena masa posameznega kolesa 30 kg, največja nosilnost pa je pri sedmih prtljažnikih 60 kg (le Ueblerjev prtljažnik ima nosilnost 54 kg). Pri tem velja biti pozoren: posamično kolo je res lahko težko do 30 kg, a pomembnejši podatek je nosilnost prtljažnika, ki je ne smemo preseči – nosilnost pomeni seštevek mase prtljažnika in mase koles na njem!



Na našem preskusu se je najbolj obnesel Thulejev prtljažnik easyfold 931, ki je dobil oceno “dobro” oziroma številčno oceno 1,8; prtljažnik nas je prepričal z najboljšo varnostjo, pa tudi z najbolj izčrpnimi in razumljivimi navodili za uporabo. Od vseh prtljažnikov se je Thulejev izkazal za najbolj uporabnega – je tudi edini, ki ima sistem pritrditve z omejevalnikom navora, kar zmanjšuje možnost napačne pritrditve.

Oceno “dobro” (2,1) je dobil tudi Aterin prtljažnik strada EVO 2, ki ni dobil samo ocene “zelo dobro” za obliko, ampak se je dobro obnesel tudi pri ostalih merilih.

Malce slabše se je pri obliki in uporabnosti odrezal Westfaliin BC 60, ki pa nas je prepričal na varnostnem preskusu – dobil je skupno oceno “dobro” (2,2).

Prtljažnik eufab premium III je dobil oceno “dobro” (2,3) zato, ker pri nobenem merilu ni odstopal – ne navzgor ne navzdol. Podobno se je odrezal tudi Ueblerjev F32 z oceno “dobro” (2,5); omenjena prtljažnika sta tudi edina, ki sta namenjena prevozu treh koles naenkrat.

Slabše sta se odrezala Bosalov in Prophetov prtljažnik. Zaradi večjih pomanjkljivosti pri preklopnem mehanizmu sta dobila slabši oceni, kot bi si ju zaslužila po ostalih merilih. Bosal bike carrier compact je zaradi slabše ocene pri merilu uporabnosti dobil skupno oceno zadovoljivo (3,5), prophet e-dison pa celo skupno oceno “pomanjkljivo” (3,6).

Najslabše – z oceno “pomanjkljivo” (4,0) – se je na našem testu izkazal prtljažnik MFT euro select. Razlog je konstrukcijska pomanjkljivost, ki lahko pripelje do tega, da pri nekaterih vozniških manevrih s prtljažnika odleti nameščeno kolo: sistem pritrdilnih pasov ima neustrezen zatič, ob velikih obremenitvah pa se zato pasovi lahko raztegnejo, zatič se odpre in kolo lahko odleti s prtljažnika. Pri izogibalnem manevru lahko pride tudi do delnega zloma povezave med sklopko in mehanizmom, kar sicer ne pomeni, da bi se prtljažnik odtrgal od avta, lahko pa takšen manever trajno poškoduje omenjeni del prtljažnika. Preskus prtljažnikov je pokazal, da so ne glede na podoben videz in praktično enako zasnovo med prtljažniki vseeno opazne razlike. Večja nosilnost tovrstnih prtljažnikov pomeni, da so zelo obremenjeni, kar so na našem preskusu slabše prenesli trije od preskušenih prtljažnikov.

Predlogi izdelovalcem


Naš tokratni preskus je pokazal, da imajo izdelovalci še prostor za izboljšave – in to na vseh področjih:
  • vsi sistemi morajo biti izdelani tako, da prenesejo tudi ekstremne obremenitve,
  • podatek o navečji nosilnosti mora biti naveden na samem prtljažniku in vselej viden, 
  • vsi nastavljivi elementi (vijaki, zatiči in podobno) morajo biti opremljeni z indikatorji pravilnega položaja ali pa z omejevalniki navora, ki preprečujejo napačno ravnanje,
  • pri nosilnikih s preklopnim mehanizmom mora biti mehanizem zasnovan tako, da se odklenjen ne more preklopiti sam, 
  • prtljažniki morajo biti oblikovani brez ostrih robov, konic ali delov, s katerimi se lahko vščipnemo, 
  • navodila za uporabo morajo biti razumljiva in jasna, varnostna navodila pa dodatno označena. 

Nasveti uporabnikom


  • Preden se odpeljete z naloženimi kolesi, še enkrat temeljito preverite, če je prtljažnik pravilno nameščen in če so kolesa na njem ustrezno pritrjena. Po kratki vožnji še enkrat preverite namestitev,
  • pred vožnjo s koles odstranite štrleče ali slabo pritrjene dele oziroma dodatno opremo,
  • koles nikoli ne prekrivajte s ponjavami, ker te povečajo zračni upor in sile, ki delujejo na prtljažnik, 
  • prtljažnika nikoli ne obremenjujte prek njegove nosilnosti – ne pozabite, da nosilnost pomeni seštevek mase prtljažnika in mase koles na njem,
  • ob naloženem prtljažniku se poveča masa avtomobila, hkrati pa se prestavi tudi njegovo težišče, kar lahko vpliva na vozne lastnosti, 
  • priključna krogla na vlečni kljuki mora biti pred namestitvijo prtljažnika suha (in ne namazana z mastjo ali polakirana),
  • priporočene hitrosti 130 km/h v nobene primeru ne prekoračite, 
  • ob namestitvi koles na prtljažnik upoštevajte pravilo, da morajo biti težja kolesa nameščena čim bližje avtu. 

Skrito, a uporabno: Oplovi integrirani kolesni prtljažniki


Ob klasičnih prtljažnikih za kolesa z namestitvijo na vlečno kljuko, ki se prodajajo kot dodatna oprema, že nekaj časa obstaja tudi sistem prtljažnika, ki je integriran v avtomobilsko karoserijo. Takšen prtljažnik ponuja Opel za nekatere svoje avtomobile; merivo, petvratno in karavansko astro, tri- in petvratno corso, antaro, mokko, zafiro tourer in celo za najmanjšega adama. Na prtljažnik flex-fix druge generacije, ki je integriran v obe karoserijski različici astre in zafiro tourer, lahko namestimo celo štiri kolesa naenkrat, na mokkin integriran prtljažnik tri, na adamovega pa gresta dve kolesi. Pri Oplovem integriranem prtljažniku gre za prtljažnik na vodilih, ki so v dnu avtomobilskega prtljažnika; prtljažnik preprosto izvlečemo iz zadnjega dela avtomobila – skupaj z delom odbijača, potrebnimi lučmi in prostorom za dodatno registrsko tablico.

Še dve možnosti


Kolesa lahko prevažamo tudi na strehi ali na prtljažniku, ki ga namestimo na zadnja (prtljažna) vrata avtomobila.

Ponudba strešnih prtljažnikov je bogata, prtljažniki so razmeroma poceni, namestimo pa jih lahko na (skoraj) vsak avto. A tudi pri nakupu in namestitvi teh prtljažnikov moramo biti pozorni na pravilno izbiro; paziti je treba, da na avto namestimo ustrezen prtljažnik, opremljen s pravimi nastavki za utore na strehi. Večina uveljavljenih znamk izdeluje in prodaja prtljažnike, prirejene za različne avtomobile, improvizirati pa pri tem ne smemo, kajti slabo pritrjen prtljažnik je lahko zelo nevaren.

Med slabe lastnosti strešnih prtljažnikov vsekakor štejemo težavno pritrjevanje koles na prtljažnike, saj jih moramo dvigniti visoko na streho avtomobila. Težavo predstavljajo tudi spremenjene mere avtomobila; višina se namreč poveča za najmanj meter ali še več, kar pomeni, da s kolesi na strehi ne moremo v avtomobilske garaže, paziti pa je treba tudi pri parkiranju pod drevesi ali nadstreški. Poleg tega je avto s kolesom ali dvema na strehi precej bolj občutljiv na veter, še zlasti na bočni veter, verjetno pa ni treba posebej omenjati tudi večje porabe goriva – s kolesi na strehi se poraba goriva pri hitrosti 100 km/h lahko poveča tudi za 4 l/100 km!

Pri namestitvi takšnega prtljažnika je treba paziti na največjo dovoljeno obremenitev strehe – podatke o tem najdemo v tehničnih podatkih našega avtomobila. Namestitev prtljažnika mora potekati po navodilih izdelovalca in če ga sami ne znate pravilno namestiti, prepustite to strokovnjaku. S strešnim prtljažnikom se ne vozite hitreje od 100 km/h; ne samo zato, ker avto porabi precej več goriva, ampak predvsem zaradi varnosti – zračni upor namreč močno obremeni pritrdilne točke prtljažnika in kaj hitro se lahko zgodi, da bo kaj popustilo. Poskrbite tudi, da na kolesih ne bo slabo pritrjenih dodatnih delov, ki bi lahko med vožnjo odpadli.

Prtljažniki, ki jih namestimo na zadnja (prtljažna) avtomobilska vrata oziroma na zadnja stekla, so vse bolj priljubljeni, saj so cenovno razmeroma dostopni, stabilni in omogočajo lahkotno nalaganje koles.

Med pomanjkljivostmi velja omeniti, da pri nekaterih avtomobilih ob takšnem prtljažniku ne moremo dostopati do prtljažnega prostora, da je pogled nazaj ob nameščenem prtljažniku in kolesih močno okrnjen in da ob namestitvi prtljažnika lahko hitro poškodujemo karoserijski lak.

Ob nakupu velja tudi preveriti nosilnost takšnega prtljažnika, saj jih praviloma lahko obremenimo z manj kilogrami kot na primer strešni prtljažnik (največkrat je dovoljena nosilnost 15 kilogramov za posamezno kolo).

Blaž Poženel




Značke

kolesarji

Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300