AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Sodobni trivaljni motorji

Sodobni trivaljni motorji

Trije so dovolj – mar res?


O trivaljnikih v Motoreviji pišemo že vrsto let, a doslej je šlo praviloma za posamične motorje, namenjene različici ali dvema posamezne avtomobilske znamke. Ne glede na to, da takšni motorji ne žanjejo zgolj pozitivnih ocen, pa so njihove prednosti dovolj očitne, da jih v svoje motorne palete vključuje vse več avtomobilskih izdelovalcev za vse več svojih avtomobilov. Prihodnost bo očitno trivaljna.

Trivaljni bencinski (ali dizelski) motorji seveda niso od včeraj; ob celi vrsti japonskih avtomboilov s trivaljnimi motorji sta bila v novejši (evropski) avtomobilski zgodovini dvosedežni smart in opel corsa pred 17 leti ena od redkih velikoserijskih avtov z bencinskim trivaljnikom – le smartov je bil opremljen tudi s turbinskim polnilnikom. Pri smartu je bila odločitev za trivaljni motor bolj posledica prostorske stiske kot ekoloških vzgibov, pri Oplu pa so s trivaljno corso kupcem ponudili predvsem poceni in nezahteven avto. Smartovi in Oplovi trivaljniki so bili sicer varčni motorji, a hkrati tudi skromnih zmogljivosti in s tem voznih lastnosti – ter zato nezanimivi za širšo uporabo.

A časi so se spremenili, avtomobilska tehnika pa je naredila precejšen korak naprej. Razvoj trivaljnikov je sicer v zadnjih letih poganjala potreba po varčnejših motorjih, a najnovejša generacija trivaljnikov ni zgolj varčna, temveč dovolj prepričljiva tudi v vožnji.

Trivaljni motorji so v primerjavi s štirivaljniki manjši, lažji, v motornem prostoru pa zavzemajo manj prostora – tudi zato so zelo primerni predvsem za vgradnjo v majhne avtomobile, čeprav so jih začeli vgrajevati tudi v večje avtomobile. Strokovnjaki pravijo, da je trivaljni motor v primerjavi s štirivaljnikom od 5 do 15 odstotkov gospodarnejši pri porabi goriva, čeprav je ob tem treba povedati, da je takšen prihranek izmerljiv bolj pri merjenju normne porabe goriva kot v resničnem okolju. Razlike med normno in realno porabo goriva so pri majhnih trivaljnikih namreč večje kot pri štirivaljnikih, za kar je krivo predvsem dejstvo, da so sodobni trivaljniki vsi po vrsti opremljeni s turbinskimi polnilniki, ti pa ob večjih obremenitvah prinesejo nesorazmerno večjo porabo goriva.

A trivaljniki imajo vseeno tudi nekaj drugih tehničnih prednosti pred štirivaljniki. Pri nižjih motornih vrtljajih imajo praviloma več navora kot primerljivi štirivaljniki, kar pomeni tudi večjo prožnost – to je še zlasti dobrodošlo v mestnem prometu. Večja prožnost vzbuja tudi občutek živahnosti; sodobni turbo trivaljniki vsekakor niso več tako lenobni kot včasih. Tudi občutki v vožnji – zvok motorja in motorni tresljaji – so pri trivaljnikih drugačni kot pri štirivaljnikih; trivaljni motor je v bistvu polovica vrstnega šestvaljnika, ki je znan po mirnem teku. Trivaljnik ima podobno zaporedje vžiga v valjih, le da trije valji manjkajo – to pomeni manj vibracij drugega in tretjega reda, vibracije prvega reda pa pri vseh trivaljnikih dušijo z dodatno ravnotežno gredjo v bloku motorja.

Razmah trivaljnikov seveda ne bi bil mogoč brez pomoči turbinskih polnilnikov; šele sodobni turbinski polnilniki z boljšo odzivnostjo pri manjših vrtljajih iz motorja z majhno prostornino izvlečejo dovolj moči in navora, da je takšen motor uporaben tudi v resničnem življenju. Dodaten pospešek je bencinskim trivaljnim motorjem prinesel neposredni vbrizg goriva, ki omogoča zelo natančno odmerjanje količine goriva in nenehno prilagajanje zahtevam in delovanju motorja. Vse skupaj pomeni manjšo porabo goriva in tudi manj izpustov škodljivih plinov; velika večina novih trivaljnikov brez težav doseže standard euro 6, ki bo stopil v veljavo letos jeseni. Razmah teh motorjev torej ni le posledica želja kupcev, pač pa tudi (ali celo predvsem) zaostrenih okoljevarstvenih predpisov.

Ford prvi


Ford je bil s svojim bencinskim litrskim trivaljnikom z oznako ecoboost prvi izdelovalec, ki je takšen motor namenil tudi večjim avtomobilom. Ecoboost trivaljnik pri Fordu ponujajo v različicah s 74 in z 88 oziroma 92 kW; vgrajujejo ga v focusa, C-maxa, B-maxa in fiesto, na voljo je tudi v majhnem cestnem terencu eco-sport (več o tem v posebnem članku) in celo v naslednji generaciji velikega mondea. Tudi po naših izkušnjah je ecoboost trivaljnik motor z zelo dobrimi lastnostmi, le pri porabi goriva zaostaja za tovarniškimi obljubami.

VW: nova bencinska in dizelska trivaljnika


Tudi Volkswagen – in ostale znamke pod njegovim okriljem – ima trivaljne motorje v ponudbi že vrsto let; že leta 1999 so vgradili 1,2-litrski trivaljni dizelski motor (pa tudi 1,4-litrski trivaljni TDI) v lupa 3L in dosegli normno porabo goriva 3 l/100 km (dve leti pozneje so enak motor vgradili tudi v audi A2). Tudi litrski bencinski trivaljnik pri Volkswagnu poganja avtomobile že vrsto let – vse od foxa iz leta 2003, za njim pa so trivaljne motorje vgrajevali tudi v lupa, pola in upa. Up in polo (pa tudi škoda citigo in fabia ter seat mii in ibiza) sta s trivaljnimi motorji na voljo tudi danes; manjši avtomobili z litrskim bencinskim trivaljnikom s 44 in 55 kW, večji z 1,2-litrskim trivaljnikom z močmi 44 in 51 kW, 1,2-litrski pa je tudi trivaljni dizelski TDI, ki poganja kar nekaj avtomobilov koncerna VW. A že v bližnji prihodnosti bodo pri Volkswagnu trivaljne motorje razširili na še več svojih avtomobilov, saj so predstavili povsem nov trivaljni motor. Litrski bencinski trivaljnik spada v družino TSI motorjev, kar pomeni neposreden vbrizg goriva, štiri ventile na posamičen valj in prisilno polnjenje z zrakom (prek turbinskega polnilnika). Po 1,2- in 1,4-litrskih motorjih TSI je novi trivaljnik tretji motor iz te družine in hkrati prvi trivaljnik. Ob pomoči turbinskega polnilnika in visokotlačnega sistema neposrednega vbrizga je motor dovolj močan in prožen, da je primeren tudi za večje in težje avtomobile; pri Volkswagnu ga bodo namenili tako polu kot tudi golfu, ob tem pa tudi avtomobilom drugih znamk koncerna VW (Audi, Škoda, Seat). Za manjše avtomobile (polo) bo na voljo različica z 81 kW, za večje (golf) bo motor zmogel 4 kW več, obe različici pa bosta imeli kar 200 Nm navora, ki bo na voljo med 2000 in 3500 vrt./min. Pri Volkswagnu obljubljajo majhno porabo goriva in nizke izpuste ogljikovega dioksida – za pola bluemotion naj bi bili ti 92 g/km, za golfa bluemotion pa 95 g/km.

Druga trivaljna novost iz koncerna VW je nov 1,4-litrski dizelski TDI, ki so ga pred dvema mesecema predstavili skupaj s prenovljenim polom. Motor bo v prodajni paleti zamenjal dosedanji 1,2-litrski dizelski trivaljnik, od katerega se novi, prostorninsko večji motor razlikuje po kompaktnejši zasnovi in precej manjši masi – zgolj dejstvo, da je motorni blok iz aluminija in ne iz jeklene litine, prinese prihranek 11 kg. Nov sistem neposrednega vbrizga, izboljšan turbinski polnilnik in še vrsta drugih posodobitev so prinesli več uporabnega navora, večjo učinkovitost, manjšo porabo goriva in čistejši izpuh. Nov trivaljni TDI je na voljo v različicah s 55, 66 in 77 kW, že najšibkejši trivaljnik s 55 kW pa ima 210 Nm navora, ki je na voljo že pri 1500 vrt./min. Novi trivaljni TDI je varčen motor; polo ima s tem motorjem v različici bluemotion technology normno porabo goriva 3,4 l/100 km in izpust CO2 le 88 g/km. V najmočnejši različici bo 1,4-litrski trivaljni TDI na voljo tudi za golfa in druge večje avte ostalih znamk koncerna VW.

Renault: manj kot liter


Renault se je trivaljnemu trendu pridružil z bencinskim trivaljnikom, ki je na voljo v cliu zadnje generacije. Prostornina Renaultovega trivaljnika je 898 kubičnih centimetrov, ob pomoči turbinskega polnilnika pa motor zmore 66 kW in ima 135 Nm navora. Enak motor poganja tudi Daciinega sandera, že kmalu pa bo na voljo tudi v novem novomeškem twingu, kjer bo nameščen v zadnjem delu avtomobila in bo poganjal zadnji kolesni par. Zanimivo je, da je to močnejši od obeh dobavljivih bencinskih motorjev za clia (drugi je 1,2-litrski štirivaljnik) in zato tudi dražji. Renautov trivaljnik bo poganjal tudi naslednjo generacijo smarta – v dvosedežni različici fortwo in štirisedežni forfour. Natančnejših podatkov še ni, a na voljo naj bi bila tako trivaljnik s turbinskim polnilnikom kot običaji trivaljnik.

Peugeot in Citroen: trije namesto štirih


Peugeot je pred kratkim predstavil novo generacijo trivaljnih motorjev z oznako 1.2 THP puretech. Pri Peugeotu imajo že kar nekaj izkušenj s trivaljnimi motorji – v ponudbi imajo dva bencinska trivaljnika, manjšega litrskega in malce večjega 1,2-litrskega (slednji je na voljo tako v dvestoosmici kot v križancu 2008). Pri Peugeotu je novost nov 1,2-litrski trivaljnik z oznako THP puretech; motor je dobil neposredni vbrizg goriva, naprednejši turbinski polnilnik, več moči in do 21 odstotkov manjšo porabo goriva kot 1,6-litrski štirivaljnik, ki ga bo novi motor izrinil iz ponudbe. Na voljo je namreč z 81 in 96 kW; močnejši od obeh motorjev ima največji navor 230 Nm, zato motor poganja tudi večjo in težjo tristoosmico, pozneje pa bo še vrsto drugih peugeotov in citroenov. Manjši litrski trivaljnik s 50 kW še naprej ostaja v programu, poganja pa tako malčka citroen C1 in peugeot 108 kot tudi večja C3 in 208. Enak motor poganja tudi toyoto aygo in yarisa.

Opel: prvič turbo trivaljnik


Opel je bil leta 1997 prvi evropski izdelovalec, ki je v svojo corso vgradil litrski trivaljnik, a vse do pred kratkim trivaljnika ni razvijal naprej. Zdaj so tudi pri Oplu vstopili na trivaljni vlak in predstavili novi bencinski trivaljnik s turbinskim polnilnikom z oznako 1.0 SIDI turbo. Motor bo sčasoma na voljo v več zmogljivostnih različicah, najprej pa v različici s 85 kW (115 KM) in 166 Nm navora, ki jo bodo vgrajevali v adama. Motor ima aluminijasto glavo, neposredni vbrizg goriva, prilagodljivo krmiljenje ventilov in celo vrsto posebnih ukrepov za zmanjševanje hrupa in tresljajev, ki sicer pestijo trivaljne motorje. Pri Oplu obljubljajo, da je novi trivaljnik tišji in mirnejši od trivaljnikov tekmecev, tišji pa je tudi od 1,6-litrskega štirivaljnika, ki ga bo novi motor nadomestil. Motor bo na voljo tudi v različici s 66 kW in porabo goriva 4,3 l/100 km.

BMW: od minija do i8


BMW je izdelovalec zmogljivih in športnih avtomobilov (ter motorjev), zato je njihov novi trivaljni bencinski motor za marsikoga presenečenje. A tudi tokrat se niso izneverili slovesu; zasnovali in izdelali so sodoben in tehnološko napreden 1,5-litrski trivaljnik, ki je prvi motor njihove nove družine modularnih motorjev – bencinskih in dizelskih – z enako osnovo – v prihodnje bodo na tej osnovi nastali novi štirivaljniki in šestvaljniki z enakimi prostorninami posamičnih valjev (500 kubičnih centimetrov), enakim razmakom valjev, položajem vijakov in razporeditvijo pogonskih verig, aluminijastim ohišjem ročične gredi in še nekaterimi skupnimi točkami. Prvi motor nove serije je 1,5-litrski trivaljnik s turbinskim polnilnikom (twinpower turbo) s 100 kW, ki so ga že vgradili v novi mini cooper. V miniju bencinski motor porabi (normno) 4,5 l/100 km (izpust CO2 je 105 g/km), v dizelski različici pa motor zmore 85 kW in ima normno porabo goriva 3,5 l/100 km. Najmočnejša različica tega motorja je namenjena hibridnemu športniku i8, za katerega so motor “navili” na 170 kW. Tudi dizelskih različic bo več: na voljo bodo 1,5-litrski trivaljniki z močmi od 60 do 135 kW.

Ostali: od trivaljne nissan micre do hyundaija i10


Pri Nissanu svoj 1,2-litrski trivaljnik vgrajujejo v micro in v notea, motor pa je na voljo v dveh zmogljivostnih različicah z 59 in 72 kW. Tudi pri Hyundaiju in Kii imajo trivaljnike v ponudbi že vrsto let. Litrski trivaljnik z 49 kW poganja hyundaija i10 in kio picanto, na voljo pa je tudi 1,1-litrski dizelski trivaljnik s 55 kW. Litrski trivaljni bencinski motor imata tudi Suzukijeva malčka alto in splash.

Trivaljni dirkalni ekstrem: nissan ZEOD RC s trivaljnim motorjem


Na nedavni dirki 24 ur Le Mansa je v posebni kategoriji za eksperimentalne dirkalnike nastopil tudi Nissanov prototip ZEOD RC. Posebnost tega avtomobila je njegov pogonski sklop; poganjata ga namreč lahko dva 110-kilovatna električna motorja ali pa 1,5-litrski bencinski trivaljnik s kar 294 kW (400 KM). Večino časa na dirkalni stezi je Nissanov dirkalnik poganjal bencinski motor, po en krog na vsako uro vožnje pa naj bi avto prevozil zgolj na električni pogon. V enem od “električnih” krogov na treningu je avto presegel hitrost 300 km/h, na glavni dirki pa je odstopil že v prvi uri vožnje zaradi težav z menjalnikom.

Blaž Poženel





Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300