AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Od novembra obvezna serijska vgradnja sistemov TPMS za nadzor tlaka v pnevmatikah

Od novembra obvezna serijska vgradnja sistemov TPMS za nadzor tlaka v pnevmatikah

Stop! Premalo zraka!


Če boste po letošnjem novembru kupili nov avto, bo imel vaš novi jekleni lepotec serijsko vgrajen sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah. Tako namreč predpisuje zakon oziroma direktiva Evropske komisije o obvezni vgradnji sistema TPMS v vsak nov avto. Kaj moramo še vedeti o sistemih za nadzor tlaka v pnevmatikah in o tlaku nasploh?

Premalo napolnjene pnevmatike oziroma prenizek tlak v pnevmatikah je med vozniki zelo pogost pojav. Na tem področju je bilo narejenih kar nekaj raziskav, rezultati vseh pa so zaskrbljujoči; po nekaterih raziskavah se s premalo napolnjenimi pnevmatikami vozi najmanj polovica vseh avtomobilov, pri Bridgestonu pa so v obsežni raziskavi, ki je zajela 38.000 avtomobilov iz devetih evropskih držav, pred štirimi leti ugotovili, da ima premalo napolnjene pnevmatike kar 71 odstotkov vseh evropskih avtomobilov. 7,5 odstotka avtomobilov ima tlak v pnevmatikah najmanj pol bara (500 hektopascalov) nižji od najnižje predpisane vrednosti, kar že občutno vpliva na vozne lastnosti, na porabo goriva in na življenjsko dobo pnevmatik. Prav poraba goriva – in ne varnost – je bilo glavno vodilo pri odločitvi evropske komisije o uvedbi obveznih sistemov za opozarjanje pred izgubo tlaka; če raziskava drži, zaradi povečane porabe goriva evropski avtomobili v enem letu porabijo dodatni 2 milijardi ton goriva in v zrak spustijo dodatnih 4,8 milijona ton ogljikovega diok-sida.

Posledice premajhnega tlaka


Pravilen tlak v pnevmatikah je pomemben za življenjsko dobo pnevmatike in obrabo, doseganje pravilne temperature v pnevmatiki, za blaženje, lego na cesti, zavorno pot in seveda kotalni upor, ki je med pomembnejšimi dejavniki porabe goriva. Premajhen tlak v pnevmatiki poveča kotalni upor, kar posledično pomeni večjo porabo goriva. Pred leti smo v Motoreviji objavili preskus voznih lastnosti avtomobila s premajhnim tlakom v pnevmatikah. Rezultati našega preskusa so pokazali, da se pri pnevmatiki, ki ima za en bar (1000 hPa) prenizek tlak kotalni upor poveča toliko, da to pomeni deciliter večjo porabo goriva na 100 km. Pri za 1,5 bara prenizkem tlaku se poraba goriva poveča za 2 decilitra na 100 km; čeprav se to sliši malo, pa je 2 decilitra na 100 km enako 2 litra na 1000 km oziroma 20 litrov na 10.000 kilometrov.

Napačen tlak v pnevmatikah pa ni samo negospodaren, ampak tudi nevaren; prevelike razlike v tlaku med posameznimi pnevmatikami in prevelika odstopanja od predpisanega tlaka vplivajo na vozne lastnosti oziroma obnašanje avtomobila v kritičnih trenutkih, na dolžino zavorne poti in obnašanje pnevmatike na mokri cesti, vplivajo pa tudi na natančnost in pravilnost delovanja sistemov ABS in ESC. Premajhen tlak v pnevmatikah poveča tudi obrabo in s tem skrajša življenjsko dobo pnevmatike; že za 0,4 bara manjši tlak od predpisanega skrajša življenjsko dobo pnevmatike za 30 odstotkov, saj pride do nepravilne obrabe tekalne površine pnevmatike.

Čeprav večina voznikov pozna posledice premajhnega tlaka v pnevmatikah (tudi v Motoreviji nenehno opozarjamo nanje), pa le redki dovolj redno preverjajo tlak v pnevmatikah – četudi ima merilnik in kompresor za polnjenje pnevmatik prav vsak bencinski servis. Za vse tiste, ki se redko spomnimo preveriti tlak v naših pnevmatikah, je opozorilo pred izgubo tlaka torej nadvse dobrodošlo – prižgana opozorilna lučka na armaturni plošči nas bo nedvomno usmerila na prvi bencinski servis.



Posredni in neposredni sistemi


Sistemi za opozarjanje pred izgubo tlaka v pnevmatikah niso nič novega. Prvi so se pojavili že v osemdesetih letih prejšnjega stoletja kot del dodatne opreme za avtomobile višjih razredov, kmalu pa so se razširili tudi v cenejše in manjše avtomobile. Pomembno vlogo pri širitvi tovrstnih sistemov so imele praznovozne pnevmatike, pri katerih so sistemi za nadzor tlaka nepogrešljivi, saj mora voznik vedeti, kdaj se je v takšni pnevmatiki znižal tlak, zato morajo imeti avti s praznovoz-nimi (run-flat) pnevmatikami obvezno vgrajen sistem TPMS. Po letu 2000 so sistemi za nadzor in opozarjanje pred izgubo tlaka postajali vse bolj razširjeni – tudi zato, ker so o obvezni uvedbi tovrstnih sistemov razpravljali že pred precej leti. Če vozite avto z letnikom najmanj 2010, je torej veliko možnosti, da ima že vgrajen sistem za opozarjanje pred izgubo tlaka, vprašanje je le, katerega – posrednega ali neposrednega.

Posredni merilni sistemi so tisti, ki za delovanje uporabljajo tipala sistemov ABS in ESC (novejši tudi prek nekaterih drugih tipal, na primer tipala pospeškov in pojemkov); prek njih namreč “štejejo” in primerjajo število kolesnih zavrtljajev. Če se tlak v pnevmatiki zniža, se zmanjša tudi obseg pnevmatike oziroma pnevmatika postane manjša – število zavrtljajev pnevmatike se poveča, sistem pa to prepozna kot izgubo tlaka v pnevmatiki. Takšna rešitev je seveda precej cenejša od neposrednih sistemov, saj ne rabi nobenih dodatnih sestavnih delov ali napajanja, ni pa tako natančna. Sistem namreč vozniku javi le izgubo tlaka, ne pa tudi tega, v kateri pnevmatiki se je to zgodilo ali koliko tlaka je pnevmatika izgubila. Če se v vseh štirih pnevmatikah tlak zniža enako oziroma enakomerno, sistem tega ne more zaznati, ker razlik med hitrostmi vrtenja koles ni.

Neposredni merilni sistemi so tisti, ki za merjenje tlaka v pnevmatiki uporabljajo posebna tipala, ki neposredno merijo tlak ali tlak in temperaturo zraka oziroma plina v pnevmatiki. Tipala, ki so večinoma nameščena na platišče, so opremljena še z oddajnikom, ki meritve pošilja sprejemniku, ki je nameščen nekje v vozilu. Takšni merilniki delujejo za vsako pnevmatiko posebej in tudi javljajo spremembe v tlaku vsake pnevmatike posebej. So odzivni in natančni, merijo tudi počasno izgubo tlaka in izgubo tlaka v vseh pnevmatikah naenkrat, a so tudi razmeroma dragi (stanejo od 30 do 70 evrov za posamezno tipalo); ob morebit-ni zamenjavi platišča morajo strokovnjaki tipalo in oddajnik vstaviti na novo platišče.

Oba sistema delujeta dovolj zanesljivo, da se nanju lahko zanesemo, nista pa neuničljiva. Posredni sistem zahteva pogosto kalibriranje oziroma nastavljanje referenčne vrednosti – nekateri posredni sistemi delujejo tako, da ko voznik pravilno napolni vse pnevmatike, sistem resetira oziroma nastavi podatke na izhodiščno vrednost, s katero potem računalnik primerja tlak pnevmatik. Pomankljivost neposrednih sistemov je v tem, da tipala niso prav robustna in trdoživa. Večina neposrednih sistemov je sestavljena iz posebnega ohišja, nameščenega na ventil pnevmatike. Vse skupaj je dovolj krhko, da se ob menjavi pnevmatik lahko hitro poškoduje. Dodatne težave utegne povzročati korozija, saj tipala sestavljajo deli iz različnih kovin (medenina, nikelj), ki med seboj delujejo korozivno.

Kako ob zamenjavi pnevmatik?


Za vse nove avtomobile, kupljene po letošnjem 1. novembru (in seveda za vse avtomobile, ki so že opremljeni s sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah), to pomeni tudi spremenjene zahteve pri menjavi pnevmatik – tudi pri menjavi letnih za zimske pnevmatike in obratno. Še zlasti to velja za pnevmatike na drugih platiščih – veliko zimskih pnevmatik je nameščenih na posebna platišča. Pri neposrednih sistemih to pomeni, da morajo biti tudi ta platišča opremljena s tipali, kar podraži nabavo dodatnih štirih pnevmatik še za od 120 do 280 evrov (tipalo za eno platišče stane od 30 do 70 evrov).

Zahtevnejša in daljša menjava pnevmatik


Doslej smo se enostavno zapeljali do prvega vulkanizerja, ki nam je hitro (in razmeroma poceni) zamenjal pnevmatike na naših kolesih. Z avtomobilom z neposrednim sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah je treba pazljiveje izbrati vulkanizerja. Ta bo moral ob vsaki menjavi tipal znati tudi ponastaviti računalniški sistem tipal, kar zagotovo ne bo lahko delo, saj takšna tipala niso standardizirana in vsak avtomobilski izdelovalec vgrajuje svoj sistem. Lažje bo ob menjavi pnevmatik z originalnimi tipali avtomobilskega izdelovalca, težje pa ob zamenjavi univerzalnih tipal. Vulkanizer bo moral imeti na zalogi tudi dovolj ustreznih tipov in vrst tipal, ki jih bo tudi znal vgradil v nov komplet pnevmatik in koles, če bodo tipala poškodovana. To bo zahtevalo več časa za premontažo pnevmatik, to pa pomeni dodatne stroške za lastnike avtomobilov.



Ponastavitev tipal


Da vse skupaj res ne bo tako preprosto, dokazuje že opis postopka ponastavitve tipal pri nekaterih avtomobilih. Pri mercedesih, oplih, volkswag-nih, hyundaijih ali mazdah je treba namreč po vgradnji in programiranju novih tipal prevoziti nekaj preskusnih kilometrov; med to preskusno vožnjo se tipala povežejo s sprejemnikom in začnejo pravilno delovati – šele potem vozniku ugasne kontrolna lučka na armaturni plošči. Pri nekaterih drugih avtomobilih je treba po menjavi prek ustreznih izbirnikov (menijev) avtomobilskega računalnika potrditi in povezati nova tipala z računalnikom.

Vsekakor bodo obvezni sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah predstavljali kar velik izziv tako za vulkanizerje kot tudi za uporabnike. Marsikateri vulkanizer se je že prilagodil novim izzivom, a v prihodnje, ko bodo morali imeti te sisteme vsi novi avti, lahko napovemo, da bo menjava ali zgolj premontaža pnevmatik zahtevala več časa kot doslej.

Menjava brez težav v poslovnih enotah AMZS


Poslovne enote AMZS s servisno in vulkanizersko delavnico že vrsto let svojim strankam uspešno postorijo vse v zvezi s pnevmatikami. S sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah imajo že veliko izkušenj; po besedah Jurija Kočarja iz servisne delavnice ljubljanske poslovne enote AMZS so se s prvimi sistemi za nadzor tlaka srečali že leta 2001 in pri menjavi pnevmatik ne delajo razlik med tistimi s posrednim merjenjem ali tistimi z vgrajenimi tipali za nadzor tlaka. Ob menjavi pnevmatik z vgrajenimi tipali – večina tipal je nameščena na ventil pnevmatike – morajo biti malce bolj previdni, da tipala ne poškodujejo, zato menjava takšne pnevmatike vzame nekaj več časa, cena za menjavo takšne pnevmatike pa je enaka kot pri običajni pnevmatiki brez tipal.

Ob menjavi pnevmatike s tipali serviserji AMZS zamenjajo tudi tesnila ventilov in pazljivo pregledajo tipala za morebitnimi znaki korozije, drugih dodatnih posegov pa takšne pnevmatike ne zahtevajo.

Po besedah Jurija Kočarja baterije v tipalih ne predstavljajo težav, saj so dovolj zmogljive, da trajajo dolgo časa. Drugače je seveda, če so tipala poškodovana; takrat jih je treba zamenjati z novimi, kar prav tako storijo ob menjavi pnevmatik. Nekaj najpogostejših tipal različnih tipov in izdelovalcev imajo na zalogi, ostale lahko hitro nabavijo in ponudijo svojim strankam. Novovgrajena tipala znajo serviserji AMZS seveda tudi ustrezno povezati s sprejemnikom v avtomobilu in sistem tudi pravilno ponastaviti, saj delajo po navodilih izdelovalcev avtomobilov. V takšnih primerih bo strošek menjave pnevmatik zaradi nakupa novih tipal seveda precej večji, saj tipala stanejo od 30 do 70 evrov za posamezno pnevmatiko.

Servisne delavnice poslovnih enot AMZS so torej pripravljene na večje število avtomobilov s serijsko vgrajenimi TPMS sistemi. Člani AMZS imajo pri menjavi in uravnoteženju pnevmatik 20 odstotkov popusta.

Razlike: tlak v pnevmatikah


Kakšen je pravilen tlak v pnevmatikah? Odgovor na to vprašanje najpreprosteje najdemo na samem avtomobilu – ponavadi v obliki nalepke na notranjem okviru vrat ali kje drugje, podatek pa je zapisan tudi v knjižici z navodili za uporabo avtomobila. Ob tem velja povedati, da se pravilen tlak razlikuje od pnevmatike do pnevmatike, odvisen pa je tako od širine, premera in velikosti pnevmatike kot tudi od zasnove oziroma namembnosti. Običajno so različne vrednosti tudi za pnevmatiki na prednji in zadnji osi. Podatek o tlaku ima običajno dve vrednosti, najnižjo in najvišjo, priporočljivo pa je, da imamo pnevmatike napolnjene s tlakom, ki je nekje na sredini med obema vrednostima.

Takšne značilne vrednosti so na primer za pnevmatike velikosti 185/55 R 15 od 2,3 do 2,7 bara na prednji osi in od 2,5 bara do 3 bare na zadnji osi.

Ob preverjanju pravilnega tlaka velja pravilo, da tlak preverjamo in dopolnjujemo pri nižjih temperaturah oziroma pri neogretih pnevmatikah. Vroč zrak ima namreč višji, hladen zrak pa nižji tlak.

Zakon zahteva zgolj opozorilo, zasnova prepuščena izdelovalcem


Zakonska določila, ki predpisuje obvezno vgradnjo sistemov za nadzor tlaka v pnevmatikah (s tujo kratico TPMS – Tire Pressure Monitoring System), določajo, da morajo biti od 1. novembra letos s tem sistemom opremljeni vsi novi avtomobili z maso do 3,5 tone in z manj kot 8 sedeži. Enaka obveza od 1. novembra 2012 že velja za vse na novo predstavljene modele avtomobilov (avtomobile z novo tipsko homologacijo). Določila ne predpisujejo tehničnih podrobnosti ali načina delovanja sistema, predpisane so le vrednosti tlaka, pri katerih mora sistem opozoriti voznika na izgubo tlaka v pnevmatikah. Obvezen nadzor tlaka velja za vse štiri pnevmatike, ne pa tudi za rezervno kolo. Prav tako zakon ne predpisuje vgradnje sistemov v starejše oziroma rabljene avtomobile.

Zakon tudi določa, da mora voznika na izgubo tlaka v pnevmatikah opozoriti svetlobni signal na armaturni plošči, ki je v obliki ikone na sliki. Svetlobni signal se mora prižgati, ko tlak v eni ali več pnevmatikah pade pod 80 odstotkov vrednosti tovarniško predpisanega tlaka v pnevmatikah.

Po zakonu bodo morale organizacije, ki izvajajo tehnične preglede, od začetka prihodnjega leta naprej na tehničnem pregledu preskušati tudi delovanje sistemov za nadzor tlaka – če sistem ne bo deloval, avto ne bo opravil tehničnega pregleda. Na tehničnih pregledih bodo preverjali le sisteme v avtomobilih, ki jih zajemajo zakonska določila, ne pa tudi v avtomobilih, ki so imeli vgrajene te sisteme že pred datumoma 1. november 2012 oziroma 1. november 2014.

Kateri sistem je boljši?


V Motoreviji smo že spomladi 2008 objavili preskus različnih sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah. Preskusili smo 14 sistemov različnih zasnov – posrednih, neposrednih, tovarniško vgrajenih, sistemov za naknadno vgradnjo in merilnih kapic za na ventile pnevmatik. Ugotovili smo, da so med njimi precejšnje razlike; neposredni merilni sistemi so se odrezali najbolje, a so tudi dražji od ostalih. Posredni merilnih sistemi so hitro javili izgubo tlaka, ne pa tudi tega, v kateri prevmatiki se je to zgodilo, merilne kapice za ventile – te sicer ne štejemo med TPMS sisteme – pa so se izkazale kot hitra, cenena in zadovoljivo natančna rešitev, a le, če voznik redno kontrolira njihovo stanje.

Blaž Poženel




Značke

pnevmatike

Komentarji

BORIS
3.3.2015 10:51:09
Pozdravljeni mene zanima kakšna je cena teh ventilčkov, ali mora biti točno za tak model avta recimo renault twingo novi,ker bi nabavil še en komplet platišč L.P
jože
3.5.2015 20:00:29
jože
zanima me,če vpliva višine gume na končno hitrost in razdaljo na enaki razdalji poti
Šerif
27.10.2015 18:05:34
Pozdravljeni mene zanima kako je možno da Kia Rio novi 3 ima tolk dražje senzorje od vseh avtomobilov 1 kom =120 eur z ddvom in to znaša kar 480 eur za komplet ali se bo negdo uprašal na Kiji kako se bomo vozili na letnim pneumatikam in to kar cca 5 mesecev v letu čez zimo hvala.
Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300