AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu

Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu

Manj umrlih in hudo poškodovanih


Leto 2014 je bilo glede prometnih nesreč na naših cestah najbolj varno doslej. Sicer še ne povsem dokončni podatki Policije RS o prometnih nesrečah in njihovih udeležencih na naših cestah kažejo, da se je v letu 2014 zgodilo 23.880 prometnih nesreč. V njih je umrlo 108 ljudi, kar je 17 manj kot leta 2013 oziroma zmanjšanje za 13,6 odstotka. 793 oseb je bilo hudo telesno poškodovanih, kar je tudi manj kot v letu 2013, ko jih je bilo 940. V prometnih nesrečah v letu 2014 je bilo udeleženih 38.423 ljudi. Ob že omenjenih mrtvih in težko poškodovanih jih je 7.166 dobilo lažje poškodbe, 30.356 pa jo je odneslo brez poškodb.

Slabe ceste so pripomogle k večji varnosti


Razloge za takšen napredek pri prometni varnosti gre iskati, paradoksalno, tudi v slabih cestah, ki zaradi poškodb na voziščih onemogočajo (pre)visoke hitrosti in same po sebi delujejo kot ukrep za umirjanje prometa. Prav tako se je po 20-letni rasti – rekord smo zabeležili leta 2011 – začelo število prevoženih kilometrov na cestah zniževati. To zniževanje se je nadaljevalo tudi lani, tako da je bilo število prevoženih kilometrov na enaki ravni kot v letih 2008 in 2009, čeprav uradnih podatkov avtomatskih števcev prometa za lansko leto še ni. Vzrokov za manj voženj z avtomobili je več: visoke cene pogonskih goriv v letu 2014, pa vpliv gospodarske krize ter s tem manj zaposlenih, ki se vozijo v službo, prav tako pa tudi povečevanje števila voženj, pri katerih si uporabniki delijo avtomobil in stroške.

V evropskem povprečju


Med tipi prometnih nesreč smo povsem primerljivi z evropskim povprečjem, kjer so najpogostejši tipi prometnih nesreč: čelna trčenja, bočna trčenja, zdrsi vozil s ceste ter nesreče z udeleženimi pešci in kolesarji. Vzroki za prometne nesreče s težjimi telesnimi poškodbami ali s smrtnim izidom so neprilagojena hitrost, nepravilna stran ali smer vož-nje in neupoštevanje pravil o prednosti. Pri prometnih nesrečah s težjimi telesnimi poškodbami ali s smrtnim izidom prevladujejo bočna trčenja, prevrnitve vozil, čelna trčenja in pa nesreče, v katerih so udeleženi pešci.

Najvarnejše so avtoceste in hitre ceste


Glede na kategorijo so daleč najbolj varne avtoceste in hitre ceste, po katerih je opravljenih kar približno polovica vseh prevoženih kilometrov na državnem cestnem omrežju. To potrjujejo tudi raziskave AMZS v okviru projektov EuroRAP ter SENSoR za obdobja 2006–2008, 2009–2011 ter 2010–2012. Rezultati za triletno obdobje 2012–2014 bodo objavljeni v drugi polovici letošnjega leta. 

Najpogosteje so umirali vozniki osebnih avtomobilov


Glede na vrsto udeležencev v prometu je bilo lani v prometnih nesrečah udeleženih 663 pešcev, od katerih jih je 14 umrlo, 116 pa se je hudo poškodovalo. Med 1417 udeleženimi kolesarji jih je 13 umrlo, 192 pa hudo poškodovalo. Med v prometnih nesrečah udeleženimi vozniki motornih koles jih je 15 umrlo, 127 pa hudo poškodovalo. Med vozniki koles z motorjem sta dva umrla, 37 se jih je hudo poškodovalo. Največ smrtnih žrtev je bilo med vozniki osebnih avtomobilov: umrlo je namreč 41 voznikov, 167 pa je bilo hudo poškodovanih. Med sopotniki v vozilih jih 21 ni preživelo prometne nesreče, 110 pa je bilo hudo poškodovanih. 

Trije mrtvi do 18 let starosti


Med umrlimi na slovenskih cestah so bili lani trije mlajši od 18 let – vsi so bili udeleženi v prometnih nesrečah kot sopotniki v vozilih. Šest izmed 14 umrlih pešcev je bilo starejših od 70 let, prav tako je bilo starejših od 70 let tudi 9 voznikov osebnega avtomobila in dva kolesarja. Štirje umrli kolesarji so bili stari med 61 in 70 let. Med vozniki motornih koles so štirje umrli v starosti med 19 in 34 let, devet jih je bilo starih od 35 do 50 let, dva pa sta bila stara več kot 50 let.



Vpliv večih dejavnikov 


Izboljšanje prometne varnosti na slovenskih cestah je nedvomno plod večletnih prizadevanj, kampanj in aktivnosti mnogih deležnikov, ki si prizadevajo za večjo varnost v cestnem prometu. 

Svoj delež so vsekakor prispevali vse bolj varni avtomobili. Velika večina avtomobilov, ki so bili prodani na slovenskem trgu v zadnjih letih, je bila opremljena z elektronskim nadzorom stabilnosti ESC, ki pripomore k večji aktivni varnosti. Prav tako je vse več avtomobilov opremljenih tudi z nekaterimi drugimi elektronsko podprtimi napravami, ki zagotavljajo varnejšo vožnjo. Močno se je izboljšala tudi pasivna varnost avtomobilov, saj so varnostni mehovi del serijske opreme. 

Velik korak z izobraževanjem


Velik korak je bil storjen tudi z vse obsežnejšim izobraževanjem voznikov. Še zlasti učinkovito se je izkazalo obvezno izobraževanje mladih voznikov na poligonu varne vožnje, kjer mladi vozniki lahko na varen in učinkovit način spoznajo, kako se avtomobil obnaša v kritičnih situacijah. 

Ne gre spregledati tudi spremenjenih prometnih tokov. Del prometa se je po uvedbi vinjet preselil na bolj varne avtoceste, s čimer se je zmanjšala obremenjenost državnih cest. Opozoriti pa velja, da se stanje predvsem državnih cest (glavne ceste, regionalne ceste) slabša, precej bolje je na avtocestah in hitrih cestah, za stanje občinskih cest pa praktično ni podatkov, pa tudi ne enotnih meril in pristopov ocenjevanja stanja.

Ker pogosto govorimo o »slabih« cestah, je treba poudariti, da gre za tri skupine parametrov, s katerimi ocenjujemo stanje cest:
  • torna sposobnost oziroma drsnost obrabne plasti, ki zagotavlja oprijem pnevmatikam, poškodbe vozišč v obliki udarnih jam, razpok vseh vrst, koles-nic, obrabe ter krušenja asfalt-ne površine,
  • prometno varnostne lastnosti cest: neustrezne širine vozišč ter robnih pasov in bankin, zaščite obcestnih objektov zaradi preprečitve trka vanje, manjkajočih varnostnih ograj za preprečitev zdrsa vozil s ceste, gostote priključkov, ureditev križišč, površin za pešce in kolesarje, razmejitve smernih vozišč, horizontalne in vertikalne prometne signalizacije, osvetlitve, preglednosti, geometrijskih elementov cest, brežin ter drugih lastnosti cest.

Ker je stanje državnih (glavnih in regionalnih) cest po vseh treh skupinah parametrov v Sloveniji že zaskrbljujoče, saj je že dve tretjini državnih cest ocenjeno za slabe ali zelo slabe in ker so tudi premostitveni objekti na državnih cestah ponekod že v slabem stanju, ni nikakršnega zagotovila, da se bo stanje prometne varnosti še naprej izboljševalo, kot si želimo. Zakaj je tako, pa ni treba ponavljati – v ceste in njihovo vzdrževanje vlagamo premalo!

Jure Kostanjšek





Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300