AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

AMZS test 35 letnih pnevmatik dveh dimenzij

AMZS test 35 letnih pnevmatik dveh dimenzij

So eko pnevmatike boljše od običajnih?


Kurenti in druge pustne šeme so pregnale zimo, s tem pa tudi potrebo, da so avtomobili opremljeni z zimskimi pnevmatikami. Po črki slovenskega zakona bo od 15. marca spet dovoljena uporaba letnih pnevmatik – s pripombo seveda, da morajo biti avtomobili v zimskih razmerah opremljeni z zimsko opremo. V severnih italijanskih deželah velja obvezna uporaba zimskih pnevmatik do 15. aprila, pri naših severnih sosedih Avstrijcih velja nenapisano pravilo, naj bodo na avtomobilih zimske pnevmatike do konca velikonočnih praznikov, letos torej do 6. aprila. Kakorkoli že, z menjavo zimskih pnevmatik ni treba hiteti, saj nas vreme vse pogosteje preseneča s svojo nepredvidljivostjo.

Vsekakor pa je zimske pnevmatike treba zamenjati z letnimi, saj imajo te poleti bistveno boljše lastnosti tako na suhi kot na mokri cesti. Z našim testom, ki ga opravljamo v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi, smo tudi tokrat preverili lastnosti letnih pnevmatik. Tako smo preverili 16 pnevmatik v dimenziji 185/60 R 14 H, ki jih uporabljajo majhni avtomobili in kar 19 pnevmatik dimenzije 205/55 R 16 V, ki jih uporabljajo avtomobili nižjega srednjega in srednjega razreda. Ugotovili smo, da so razlike med pnevmatikami lahko velike. Podrobneje o tem v nadaljevanju.

V Motoreviji smo že nekajkrat pisali o označevanju pnevmatik, ki naj bi kupcem razkrivalo lastnosti pnevmatik in jim tako pomagalo pri njihovi odločitvi o nakupu pnevmatik. Kot je znano, mora imeti vsaka pnevmatika nalepko (ali mora biti to označeno na računu prodajalca), ki razkriva, kakšne so lastnosti pnevmatike pri oprijemu na mokri cesti, kolikšen je njen kotalni upor – ta vpliva na porabo goriva in kolikšna je njena glasnost. A teh oznak ne določajo neodvisne merilne institucije, temveč je za označevanje zadolžen vsak izdelovalec sam: na temelju svojih meritev označi pnevmatiko z rezultati za vsa tri merila. Šele, če nekdo (na primer tekmec ali neodvisni presojevalec) ugotovi, da njegove oznake niso korektne, je lahko izdelovalec za napačno označevanje tudi kaznovan – pa še to le v tistih državah, ki imajo takšne določbe v svojih predpisih.

Z našimi testi smo že ugotovili, da oznake na pnevmatikah niso zadostne za odločanje o tem, kakšne so lastnosti pnevmatik, saj oznake sporočajo le tri lastnosti pnevmatik, pri čemer le ena lastnost vpliva na varnost (oprijem na mokrem), ostali dve merili pa sta bolj namenjeni varovanju okolja – manjši porabi goriva in manjši hrupnosti, ne vplivata pa na varnost.

V Motoreviji smo že pisali, da se na oznake na pnevmatikah ne gre zanašati, saj imajo izdelovalci pnevmatik različne pristope k označevanju pnevmatik. Nekateri so bolj previdni in pnevmatike označijo z oznakami, ki jih vedno lahko zagovarjajo, spet drugi so bolj pogumni in raje označijo pnevmatiko z boljšo oceno kot s slabšo, pa čeprav so morda v kakovostnem razponu izdelanih pnevmatik lahko tudi pnevmatike, ki ne dosežejo boljše ocene. Prav tako lahko izdelovalci pnevmatik izdelajo pnevmatike z enakim imenom, a z različno kakovostjo: dovolj je že, da malce spremenijo dodatke v gumeni zmesi in lahko pride do razlik. Vse to seveda ne prispeva k preglednosti na trgu in otežuje odločitve kupcev. Pri tem prihaja še do različnih interesov izdelovalcev in prodajalcev pnevmatik: prvi želijo nenehno izpopolnjevati svoje izdelke in z boljšimi oznakami vplivati tudi na ceno svojih izdelkov, trgovci se želijo najprej znebiti starih zalog, šele potem nabavijo nove izdelke. Prav zato velja biti pozoren pri nakupu pnevmatik, saj naj imajo te takšne oznake, kot so navedene v naši tabeli, saj to pomeni, da smo na našem testu preskusili takšne pnevmatike.

Z našim testom pnevmatik ne želimo preverjati oznak izdelovalcev pnevmatik, saj naše testiranje ne poteka po za označevanje pnevmatik predpisanih postopkih, ki so zelo zahtevni. Da pa bi porabnikom zagotovili celovito informacijo, smo v našo tabelo z rezultati dodali posebno kolono pod imeni pnevmatik, kjer so navedene oznake pnevmatik, ki so jih določili izdelovalci, pnevmatike s temi oznakami pa so bile na našem tokratnem testu. Prva črka je oznaka za kotalni upor oziroma porabo goriva, druga za oprijem na mokrem, številka pa izraža glasnost v decibelih. Že hiter pogled na to kolono v tabeli pokaže, da se pri odločanju o nakupu pnevmatik ne gre zanesti na oznako pnevmatike, saj na primer pnevmatiko z oznako B za oprijem na mokrem najdete šele ob koncu naše tabele. In obratno: pnevmatiko z oznako E najdete na začetku tabele – pred pnevmatikami z oznako C.

Oznake na pnevmatikah so torej predvsem v pomoč pri identifikaciji pnevmatik. Kakšne so lastnosti pnevmatik, kažejo ugotovitve na našem testu, ki zajema bistveno več meril kot zgolj tri: skupna ocena lastnosti na suhi cesti je sestavljena iz treh podocen, za lastnosti na mokri cesti iz petih podocen, za glasnost iz dveh podocen. Ob tem ugotavljamo še porabo goriva, preverjamo, če pnevmatike prestanejo hitrostni preskus za hitrostni razred, za katerega so homologirane, pa tudi kolikšna je njihova obraba oziroma življenjska doba. Prav preverjanje obrabe oziroma koliko kilometrov pnevmatike lahko prevozijo, je ena izmed posebnosti našega testa. Ugotavljanje obrabe je namreč zelo zahtevno, saj je treba pnevmatike preveriti v enakih razmerah z izločitvijo zunanjih dejavnikov. Zato se preverjanje obrabe opravlja z vožnjo v konvoju več enakih avtomobilov z redno menjavo voznikov in pnevmatik na avtomobilih. Testiranje se opravlja po vedno istih cestah (avtocesta, podeželske ceste, ceste v naseljih) s krožno vožnjo (krog je dolg več kot 300 km) in s stalnim preverjanjem obrabe pnevmatik ob pomoči laserskega merilnika, ki izmeri več tisoč točk na pnevmatiki. Po prevoženih 15.000 km lahko z interpolacijo ugotovimo, kolikšna je relativna življenjska doba neke pnevmatike. Relativna zato, ker doseženi rezultat velja zgolj za okolje in razmere, v katerih je bil izmerjen. Zato tudi ne navajamo, koliko kilometrov lahko prevozite z neko pnevmatiko.

Podatki o obrabi pnevmatik so zelo pomembni, saj kažejo, kako so izdelovalci razrešili znano ciljno nasprotje med obrabo in lastnostmi na mokri cesti. Če namreč izboljšajo lastnosti na mokrem, to praviloma vpliva na večjo obrabo in obratno. Pri konstruiranju pnevmatik pač velja znano načelo o dolžini odeje: če jo potegnete čez glavo, jo zmanjka na nogah, če pokrijete noge, ni pokrita glava. Z vedno novimi postopki izdelave in z uporabo novih materialov izdelovalci to nasprotje počasi zmanjšujejo, a povsem odpraviti ga vendarle še ne morejo. Kako uspešno so ga razrešili, pa kažejo rezultati našega testa.

Dimenzija 185/60 R 14 H


V dimenziji 185/60 R 14 H – pnevmatike te dimenzije uporabljajo majhni avtomobili – smo za preskus izbrali pnevmatike, ki imajo najmanj oznako C za oprijem na mokrem. Šest pnevmatik je dobilo oceno dobro, kar pomeni AMZS priporočilo zelo priporočljivo. Osem pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo, ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami, ena pnevmatika pa je dobila oceno slabo in ni priporočljiva.

Prvih šest pnevmatik se je izkazalo s svojo uravnoteženostjo pri vseh lastnostih. Prve tri pnevmatike v naši razvrstitvi so dobile povsem enako skupno oceno (računano na prvo decimalko), zato so v tabeli razvrščene po abecednem vrstnem redu. A nekaj razlik je vendarle tudi med najboljšimi pnevmatikami. Na suhi cesti se je najbolje izkazala Goodyearova pnevmatika efficientgrip performance, na mokrem sta malce odstopali Continentalova pnevmatika contipremiumcontact 5 in že omenjena Goodyearova pnevmatika. Ta je imela najkrajšo zavorno pot na mokrem, Continentalova pnevmatika se je izkazala s svojo vodljivostjo na mokrem. Nokianova pnevmatika se je izkazala z uravnoteženimi lastnostmi na visoki ravni, v primerjavi s pnevmatikami z najboljšo skupno oceno pa je izstopala z majhno obrabo. Dunlopova pnevmatika sport bluresponse, Vredesteinova pnevmatika sportrac 5 in Hankookova pnevmatika kinergy eco K425 so se tudi izkazale s svojo uravnoteženostjo.

Pnevmatike, ki so dobile skupno oceno zadovoljivo, so to oceno večinoma dobile zaradi nekoliko slabših lastnosti na mokri cesti. To velja tako za Firestonovo pnevmatiko firehawk TZ 300 a, Michelinovo pnevmatiko energy saver+ in Savino pnevmatiko intensa HP, ki so dobile skupno oceno 2,6 in so tako v tabeli tudi razporejene po abecednem vrstnem redu. Pirellijeva pnevmatika cinturato P1 verde je bila edina med pnevmatikami z oceno zadovoljivo, ki ni imela težav na mokrem, je pa slabšo skupno oceno dobila zaradi večje obrabe. Pnevmatike yokohama bluearth AE-01, GT radial champion eco in semperit comfort-line 2 so nižjo oceno tudi dobile zaradi slabših lastnosti na mokri cesti, pri čemer pa so njihove slabosti na mokre precej bolj izrazite kot pri Firestonovi, Michelinovi in Savini pnevmatiki.

Infinityjeva pnevmatika ecosis je na mokri cesti le za malenkost izgubila oceno dobro, ni pa se mogla z najboljšimi pnevmatikami kosati na suhi cesti, saj je pokazala večje slabosti. Ob tem ima Infinityjeva pnevmatika tudi največjo obrabo, kar pomeni, da z njo prevozite najkrajšo razdaljo.

Kumhova pnevmatika KH27 ecowing ES01 je očitno dober primer nerazrešenega ciljnega nasprotja. Oznako B za kotalni upor je sicer upravičila z najmanjšo porabo goriva, ni pa upravičil
a oznake B za oprijem na mokrem, saj je tu izkazala precejšnje slabosti, še zlasti pri vodljivosti.
Najslabše se je odrezala Matadorjeva pnevmatika MP 16. Glede na njene oznake bi pričakovali, da bo na podobni ravni kot Savina, Infinityjeva, Yokohamina, GT radialova ali Semperitova pnevmatika, toda s svojimi lastnostmi je od njih zelo oddaljena. Pri zaviranju na mokrem je bila tako zavorna razdalja Matadorjeve pnevmatike kar 8 metrov daljša v primerjavi s Savino, ki ima enako oznako za oprijem na mokrem, v primerjavi z najboljšo Goodyearovo pnevmatiko pa je bila daljša kar za 13 metrov. In ko je pri zaviranju v kritičnih situacijah pomemben vsak meter zavorne poti, to lahko pomeni zaustavitev oziroma zgolj blag nalet ali pa močan udarec v avto ali drugo oviro.

Pri porabi goriva je bila razlika med najboljšo – Kumhovo – pnevmatiko in najslabšo – Pirellijevo – pnevmatiko 6,6 odstotka, kar pomeni 4 decilitre na 100 km.

Z najmanjšo obrabo se je tudi izkazala Kumhova pnevmatika, a to plačala s slabšimi lastnostmi na mokrem. Največjo obrabo je imela Infinityjeva pnevmatika, ki prevozi le nekaj več kot polovico razdalje, ki jo zmore Kumhova pnevmatika.

Zanimiva je tudi primerjava z našim lanskim testom v tej dimenziji. Lastnosti petih pnevmatik so neposredno primerljive. Nokianova in Hankookova pnevmatika sta tudi tokrat dobili oceno dobro, Michelinova in Semperitova pnevmatika pa oceno zadovoljivo, vendar pa sta obe imeli tokrat nekoliko slabše lastnosti na suhi cesti. Pirellijeva pnevmatika je tokrat dobila za stopnjo nižjo oceno zaradi velike porabe goriva.

Še nekaj o tem, kje so bile preskušene pnevmatike izdelane: v Nemčiji, na Finskem, na Nizozemskem, na Filipinih, v Španiji, na Poljskem, v Turčiji, na Slovaškem, na Madžarskem, v Indoneziji, na Kitajskem, na Portugalskem, na Češkem. Savina pnevmatika je bila izdelana na Poljskem.


Za večji prikaz kliknite na tabelo.

Dimenzija 205/55 R 16 V


V dimenziji 205/55 R 16 V smo vzeli pod lupo kar 19 pnevmatik, večino od uveljavljenih izdelovalcev pnevmatik. Pri štirih pnevmatikah smo naredili primerjavo med različico za udobno vožnjo in tako imenovano eko različico, torej med običajnimi pnevmatikami in pnevmatikami, ki jih običajno označujemo z nizkim kotalnim uporom. Želeli smo namreč ugotoviti, kako prilagajanje pnevmatik na majhno porabo goriva vpliva na druge njihove lastnosti, pa tudi, če je poraba goriva res manjša. A o tem nekoliko pozneje, najprej pa poglejmo rezultate testa.

Šest pnevmatik je dobilo oceno dobro za svoje uravnotežene lastnosti. Povsem na vrhu je Michelinova pnevmatika primacy 3, ki se je izkazala z zelo dobrimi lastnostmi na suhi cesti in z najmanjšo obrabo. Goodyearova pnevmatika efficient grip performance se je izkazala z lastnostmi na mokri cesti in s svojo uravnoteženostjo. Continentalova pnevmatika contipremiumcontact 5 je z lastnostmi na suhi cesti enakovredna Michelinovi pnevmatiki, Pirellijeva pnevmatika cinturato P7 blue pa na mokri cesti Goodyearovi pnevmatiki. Na visoki ravni sta tudi Dunlopova pnevmatika sport bluresponse in pa Bridgestonova pnevmatika turanza T001.

Kar dvanajst prevmatik je dobilo oceno zadovoljivo, večina zaradi nekoliko slabših lastnosti na mokri cesti. Le Nokianova pnevmatika line in Kum-hova pnevmatika HS51 sta se izkazali s svojimi lastnostmi na mokri cesti, a sta obe dobili nižjo skupno oceno zaradi večje obrabe.

Oceno slabo je dobila Nankangova pnevmatika econex eco-2 zaradi zelo slabih lastnosti na mokri cesti.

Večina pnevmatik se je dobro izkazala na suhi cesti, saj so le tri pnevmatike: semperit speed-life, hankook kinergy eco in nankang econex eco-2 dobile oceno zadovoljivo za nekoliko slabše lastnosti na suhi cesti.

Razlika v porabi goriva je bila 5 odstotkov, kar pomeni 0,3 litra goriva na 100 km. Pri obrabi sta se za najboljši izkazali obe Michelinovi pnevmatiki, ki prevozita približno še enkrat daljšo razdaljo kot Kumhova pnevmatika, ki je imela največjo obrabo.

Tudi pnevmatike v tej dimenziji so bile narejene v različnih državah: v Nemčiji, na Poljskem, v Južni Koreji, na Tajskem, na Kitajskem, na Nizozemskem, na Madžarskem, na Japonskem, v Španiji in v Sloveniji, kjer so bile narejene Fuldine pnevmatike.


Za večji prikaz kliknite na tabelo.

In sedaj k obljubljeni primerjavi med običajnimi in eko pnevmatikami znamk Bridgestone, Continental, Hankook in Michelin. Bridgestonova pnevmatika ecopia EP001S in Hankookova pnevmatika kinergy eco K425 sta upravičili svojo ekološko oznako, saj je bila njuna poraba goriva za 3 decilitre na 100 km manjša kot pri običajnih pnevmatikah turanza 001 in ventus prime 2. Pri obrabi je le Continentalova pnevmatika contiecocontact 5 izkazala precej manjšo obrabo kot pnevmatika contipremiumcontact 5. Precej drugače je pri drugih pnevmatikah. Tako sta obe Michelinovi pnevmatiki imeli približno enako obrabo, prav tako porabo goriva. Zanimivo pa je, da ima nova Michelinova pnevmatika energy saver+ 6,5 mm globok profil, kar je 0,9 mm manj kot ga ima nova pnevmatika michelin primacy 3. Kot rečeno pa to ne vpliva na obrabo, malenkostna razlika je le pri splavanju, saj pnevmatika energy saver+ prej splava. V celoti se je pnevmatika michelin primacy 3 izkazala bistveno bolje kot njena ekološka tekmica iz lastne hiše, še zlasti z boljšim oprijemom na mokrem.

Bridgestonova ekološka pnevmatika ecopia EP001S je edina pnevmatika v dimenziji 205/55 R 16 V, ki ima oznako A tako za oprijem na mokrem kot za porabo goriva. Tudi ta nova pnevmatika ima tanjšo globino kanalov in sicer vsega 6,2 mm. Ecopia EP001S je le malenkostno boljša od sestrske turanze T001 pri porabi goriva, zato pa je pri splavanju med najslabšimi. Bridgestone turanza T001 je tako nedvomno boljša izbira, še zlasti zaradi lastnosti na mokrem. Tudi Hankookova ekološka pnevmatika se je na mokrem izkazala slabše kot njena sestrska običajna pnevmatika, je pa bila poraba goriva pri ekološki pnevmatiki manjša.

Vse to znova dokazuje, da morajo biti pnevmatike uravnotežene v vseh svojih lastnostih, varovanja okolja pa vsekakor ne gre postavljati pred varnost.

Ker želimo, da dobite verodostojne informacije, je naš test tako obsežen in podroben – ne glede na stroške. Ti za test zimskih in letnih pnevmatik presegajo milijon evrov, a so glede na koristi vsekakor upravičeni, ključ za njihovo kritje pa je sodelovanje partnerskih avtomobilskih klubov, pa tudi porabniških organizacij. Brez tega sodelovanja vam našega testa ne bi mogli ponuditi.

Slovenski predpisi o pnevmatikah


Pravilnik o delih in opremi vozil glede pnevmatik predpisuje:
  1. Pnevmatike na vozilu morajo po velikosti, nosilnosti in kategoriji hitrosti ustrezati pnevmatikam, ki so v potrdilu o skladnosti vozila ali v soglasju k registraciji vpisane v rubriki »dovoljene pnevmatike« ali v drugem ustreznem dokumentu o vozilu. Uporaba drugačnih pnevmatik je mogoča le po dodatni odobritvi vozila razen v primeru namestitve pnevmatik z večjo nosilnostjo ali kategorijo hitrosti.
  2. Na vozilih z največjo dovoljeno maso do vključno 3,5 tone, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, vse pnevmatike enake velikosti (če izdelovalec vozila ni predvidel različnih pnevmatik na različnih oseh), vrste (poletne, zimske, terenske) in zgradbe (diagonalne, prepasane diagonalne, radialne), na isti osi pa tudi iste nosilnosti, kategorije hitrosti ter istega proizvajalca in dezena (vzorec tekalne površine).
  3. Pnevmatike morajo biti vgrajene na vozilo v skladu z navodili proizvajalca pnevmatik oziroma vozila.
  4. Globina kanalov v dezenu pnevmatik (merjena na mestu ob kazalniku obrabe) mora biti po obsegu in širini na pnevmatikah vozil na kategorij M1 (osebni avtomobili) in N1 (lahki dostavniki) ter njihovih priklopnih vozilih najmanj 1,6 mm.
  5. Razlika v globini kanalov dezena pnevmatik na isti osi ne sme biti večja od 5 mm.
  6. Pnevmatik za vozila kategorij M1 in N1 se ne sme narezovati.
  7. Obnovljene pnevmatike se smejo uporabljati na vozilih, če imajo oznake za mero, nosilnost in kategorijo hitrosti ter nedvoumne oznake, da je pnevmatika obnovljena v homologiranem obratu za obnovo pnevmatik.
  8. Izjema so rezervne pnevmatike tipa T za začasno uporabo, s katerimi so originalno opremljena rezervna kolesa. Voznik mora upoštevati največjo dovoljeno hitrost uporabljane pnevmatike, njihova uporaba pa je omejena le na čas do zamenjave poškodovane pnevmatike.
  9. Rezervno kolo lahko nadomesti ustrezna naprava ali pripomoček, ki ga je predvidel izdelovalec vozila, ali pnevmatika, ki omogoča vožnjo tudi ob predrtju (praznovozna pnevmatika).

France Kmetič





Komentarji

Robert
11.3.2015 9:31:39
Sem vaš član in seveda preberem revijo. Posebej me zanimajo testi, tokrat pnevmatik ker tudi sam kupujem nove. Imam pa vprašanje. Nikjer v članku ne zasledim kateri letnik so testirane pnevmatike. Glede na to, da je marec, so po vsej verjetnosti pnevmatike letnik 2014, ali se motim ?

LP
Primož
11.3.2015 11:12:02
Mislim da bi lahko se testirali penvmatiko uniroyal rainsport3 . lp
Janez Kmet
13.3.2015 10:56:49
Že leta sem vaš član in bralec Moto revije. Moj komentar ni v zvezi s testom pnevmatik. Že dolgo iščem način, kako bi kontaktoral z uredništvom. Rad prebiram teste avtomobilov, vendar kot voznik Toyote že 27 let, močno pogrešam več prispevkov o Toyoti. Objavljate vse mogoče teste raznih manjših znamk, Toyota pa, ki je ena od dveh največjih na svetu pa zelo zanemarjate. Resnično me zanima kje je vzrok za tako uredniško politiko.
Za odgovor najlepša hvala, pozdrav, Janez Kmet
Blaz
13.3.2015 14:51:42
brezveze jih sprašujete. tale članek je do besede prepisan iz ADAC testa. AMZS ni nič testiral, samo prevedel je rezultate v slovenščino... http://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/sommerreifentest_2015.aspx
ANDREJ
19.3.2015 11:05:17
Sej ne morm verjet,pa še res je vse prepisan iz ADAC testa.Ste pa zviti k presta AMZS."BRAVO"
gverilc
19.3.2015 12:16:57
Slovenska nevoščljivost ne pozna meja. Glej ga zlomka, avstrijski OAMTC je tudi 'prepisoval':
http://www.oeamtc.at/portal/sommerreifentest-2015+2500+1624140
Gre za partnerstvo, in ne prepisovanje.
Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300