AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

(Ne)resnična poraba hibridnih avtov

(Ne)resnična poraba hibridnih avtov

Hibridna utopija


Koliko goriva porabijo priključni hibridni avti, torej takšni, ki jim lahko akumulatorje napolnimo tudi prek električne vtičnice? Uradno zelo malo: Mercedesova limuzina S 500 plug-in hybrid porabi le 2,8 litra bencina na 100 km, Porschejeva panamera S E-hybrid pa le 3,1 l/100 km. Za avtomobila s 325 oziroma 306 kW moči in zmogljivostmi športnih avtov sta to senzacionalno majhni porabi goriva. Jima lahko verjamemo? Seveda ne.

Normna poraba goriva, ki jo avtomobilski izdelovalci navajajo v prodajnih prospektih, tehničnih podatkih, oglasih in reklamah, je zavajajoče netočna. Odstopanja od uradnih podatkov o porabi goriva so velika in se v zadnjih letih zaradi posebnosti sodobnih motornih tehnologij (turbinski polnilniki, prostorninsko majhni motorji) še povečujejo. O razlogih za takšna odstopanja smo v Motoreviji že večkrat obširno pisali in bralcem tudi razkrili, kako avtomobilski izdelovalci z nekaterimi prijemi ob že tako nerealno zasnovanih normnih preskusih še dodatno znižujejo porabo goriva svojih avtomobilov.

A ob prihodu priključnih hibridnih avtomobilov (plug-in hibridov) je zavajanje s porabo goriva dobilo še nove razsežnosti, saj zgolj en podatek o porabi goriva niti slučajno ne more dati realne slike o porabi goriva takšnega avta. Avtomobili s priključno hibridno tehniko namreč lahko nekaj-deset kilometrov prevozijo zgolj na električni pogon; ko so akumulatorji prazni, se vklopi motor na notranje zgorevanje, ki avto poganja, kot generator električne energije polni akumulatorje ali pa opravlja obe nalogi hkrati. Priključni hibridni avti tako lahko vozijo zgolj na električni pogon, zgolj na motorni pogon ali pa na kombinacijo obeh vrst pogonov – in že zaradi tega je porabo goriva za premikanje nemogoče zajeti zgolj z eno samo številko. Če k temu prištejemo še sila različne načine, razdalje in trajanja voženj, ima tak približek pri računanju porabe še manj smisla, logike in natančnosti.

“Čarobna” formula za izračun porabe


Normno porabo goriva, ki jo oglašujejo avtomobilski izdelovalci, ti dobijo pri posebnem normnem ciklu merjenja porabe. Ta poteka v laboratoriju na testnih oziroma merilnih valjih in simulira 1180-sekundno vožnjo (v trajanju nekaj manj kot 20 minut). Cikel je sestavljen iz dveh delov – 780-sekundne oziroma 4,05-kilometrske vožnje po “mestu” in 400-sekundne oziroma 7-kilometrske vožnje po “podeželskih cestah”. “Vožnja” po mestnih ulicah poteka s povprečno hitrostjo 19 km/h in največjo hitrostjo 50 km/h, povprečna hitrost vožnje po podeželskih cestah pa je 62,6 km/h – največjo hitrost 120 km/h preskusni avto doseže le za 10 sekund. Povprečna hitrost celotnega merilnega ciklusa je le 33,6 km/h. Tako je sestavljen cikel merjenja porabe goriva za avtomobile z motorji na notranje zgorevanje; že pri teh je iz zasnove merilnega cikla jasno, da ne ustrezajo realnim, vsakodnevnim vožnjam. Tudi zato se realne porabe goriva tako močno razlikujejo od normnih oziroma tovarniških. Tudi merjenje porabe goriva priključnih hibridnih avtomobilov poteka enako, le da mora priključni hibridni avto testno progo (na valjih) prevoziti dvakrat: enkrat s povsem napolnjenimi akumulatorji in enkrat s povsem izpraznjenimi akumulatorji. Prvič takšen avto zamišljeno progo torej prevozi zgolj na električni pogon, drugič pa s hibridnim pogonom oziroma s pogonom na motor z notranjim zgorevanjem. Skupno oziroma normno kombinirano porabo goriva takšnega avta se izračuna po formuli C = (De x C1 + Dav x C2) / (De + Dav). V tej formuli C pomeni skupno normno porabo, De pomeni doseg na električni pogon, C1 pomeni porabo goriva pri vožnji s polnimi akumulatorji, C2 pomeni porabo pri vožnji z izpraznjenimi akumulatorji, Dav pa označuje dolžino vožnje v hibridnem načinu oziroma kilometre med dvema polnjenjema akumulatorjev – ta vrednost je določena na 25 kilometrov.

Manjkajo pravi podatki


Formula ni sestavljena logično; poraba goriva pri polnih akumulatorjih je praviloma nič, 25 kilometrov vožnje v hibridnem načinu pa je prav tako umetno določenih oziroma kar izmišljenih. Vse skupaj nima veliko skupnega z realnimi vož-njami, ker je nemogoče tako posplošiti različne pogonske načine in stile vožnje. Kdor se s takšnim avtom vozi le nekaj kilometrov do službe in nazaj domov, med tem pa redno polni akumulatorje iz električnega omrežja, ne bo porabil prav nič goriva za svoje vsakodnevne vožnje. A že če se odpeljemo na daljšo vožnjo, v akumulatorjih shranjeno električno energijo porabimo na začetku, vso preostalo pot pa za pogon (ali sprotno polnjenje akumulatorjev) rabimo motor na notranje zgorevanje. V takšnih primerih bo poraba goriva blizu porabi, ki jo ima motor na notranje zgorevanje. Za oceno, koliko v resnici porabi kateri avto s priključnim hibridnim pogonom, je normna kombinirana poraba goriva torej povsem neuporabna. Veliko natančnejša bi bila kombinacija treh različnih podatkov: porabe električne energije pri vožnji na elektriko, dosega z enim polnjenjem akumulatorjev in porabe goriva motorja na notranje zgorevanje. Tako bi lahko vsak voznik oziroma lastnik takšnega avtomobila precej natančneje izračunal, koliko v resnici porabi njegov avto pri njegovem načinu oziroma stilu vožnje.

Popolnejši podatki za priključni hibridni avto bi morali izgledati takole: kombinirana poraba goriva 5,6 l/100 km, električni doseg 50 km, poraba električne energije 20 kWh/100 km. Iz tako predstavljenih podatkov lahko vsak voznik precej natančno sklepa, koliko goriva in električne energije bo – glede na način vožnje – porabil njegov priključni hibrid.

Priključni hibridi (po)rabijo gorivo – in električno energijo


Druga težava poenostavljene normne porabe goriva za priključne hibridne avte je tudi v tem, da ne upošteva porabljene električne energije. To lahko delno nadomesti motor na not-ranje zgorevanje pri polnjenju akumulatorjev ali pa jo je treba nadomestiti z elektriko iz električnega omrežja. Ta seveda ni zastonj, čeprav stroške električne energije za polnjenje akumulatorjev običajno kar spregledamo ali zanemarimo. Res pa je, da ti stroški niso veliki: cena kilovatne ure električne energije po enotni tarifi in pri gospodinjskem odjemu je približno 0,07 evra za kWh. To pomeni, da zgolj na elektriko lahko 100 km prevozimo za evro in pol – precej ceneje, kot pri vožnji na bencin. A povsem zastonj elektrika vseeno ni – in tudi v prihodnje, ko bo na električno omrežje priključeno vse več avtomobilov, ne bo.

Ne tako čista elektrika


Električni avtomobili v očeh javnosti veljajo za ekološko sprejemljiv oziroma najčistejši način prevoza. Električni avti – ali priključni hibridi, ko se premikajo le ob pomoči električnega motorja – v zrak res ne spuščajo ogljikovega dioksida in drugih škodljivih plinov, a o njihovi ekološki sprejemljivosti je treba presojati celostno, skozi energetsko bilanco. Ta se začne z izdelavo takšnega avtomobila, ki ni prav nič bolj “zelena” od izdelave avtomobila z običajnim motorjem. Druga neugodna postavka je električna energija oziroma vir električne energije. Ponudniki električnih avtov uradno zagotavljajo, da njihovi električni avti nimajo izpusta CO2, pri priključnih hibridih pa je ta izjemno nizek. A tudi električno energijo je treba pridobiti – in v Sloveniji skoraj polovico električne energije (43 odstotkov) pridobijo termoelektrarne s kurjenjem premoga, pri čemer v ozračje izpustijo ogromne količine ogljikovega dioksida.

Na pravi poti


Priključni hibridni avtomobili so dober in pravi korak proti manjši odvisnosti od fosilnih goriv. Sodobni avtomobili na takšen pogon voznikom in lastnikom ponujajo najboljše iz obeh svetov – vožnjo zgolj na elektriko in varnost oziroma brezskrbnost omrežja bencinskih črpalk. A prav bi bilo, da morebitni kupci tovrstnih avtomobilov vedo, koliko bo v resnici porabil njihov novi avto s priključno hibridno tehniko. Oglaševanje izjemno nizke porabe goriva in minimalnih izpustov CO2, ki z realnostjo nimajo nobene zveze, je videti zgolj kot vaba za naivneže. Vsaj delno bo nerealne obljube o porabi odpravil novi testni cikel za uradno merjenje porabe goriva z oznako WLTP (World-Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), ki pa zagotovo ne bo sprejet že leta 2017, kar je nameravala doseči Evropska komisija, ki je predlagala spremembo merilnega cikla (več o tem pišemo na prejšnjih straneh Motorevije).

Blaž Poženel




Značke

hibrid

Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300