AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?

Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?

Tehtnica ne laže!


Ali veste, koliko tehta vaš avto? Verjetno ne, a to lahko hitro preverite sami, le v prometno dovoljenje ali v homologacijski kartonček oziroma v potrdilo o skladnosti avtomobila morate pogledati. Tam sta o masi avtomobila navedena dva podatka – masa avtomobila in največja tehnično dovoljena masa avtomobila; prvi podatek je tehnično dejstvo, drugi pa je tehnična obveza, ki se je moramo držati. Ker gre pri masi avtomobila za uradno naveden podatek, bi moral ta brezpogojno držati, mar ne? A ni tako; avtomobili so v resnici težji od navedenih podatkov, kar smo preverili pri treh avtomobilh in ugotovili odstopanja od 64 do kar 204 kilogramov!

Teža oziroma masa ima v avtomobilskem svetu pomembno vlogo; vpliva na vozne lastnosti, udobje, varnost, zmogljivosti, porabo goriva (in s tem na okolje) in še kaj. Kot kupci oziroma vozniki avtomobilov na maso nimamo veliko vpliva, če ne štejemo različnih mas voznika in potnikov v avtu; avto pač tehta, kolikor tehta. Je pa dobro, da vemo, koliko naš avto tehta, saj tako lažje precenimo, koliko ga še lahko obremenimo, da ne presežemo največje dovoljene mase avtomobila; to določi avtomobilski izdelovalec. Če maso avtomobila odštejemo od največje dovoljene mase, dobimo nosilnost oziroma dovoljeno obremenitev. Nosilnost oziroma dovoljeno obremenitev avtomobilski izdelovalci določijo kot takšno, pri kateri še jamčijo, da ne vpliva na vozne lastnosti oziroma, da avto zmore vse vozne manevre na varen način. Pretežak avto namreč precej slabše zavira, drugače se obnaša tudi v ovinkih ali pri izogibalnih manevrih, poveča se poraba goriva in poslabšajo zmogljivosti.

Pri osebnih avtomobilih avtomobilski izdelovalci pri določanju dovoljene obremenitve (oziroma največje dovoljene mase) upoštevajo značilne obremenitve za avto, torej določeno število oseb v avtu in nekaj prtljage, praviloma pa so dovoljene obremenitve razmeroma majhne. Hiter pogled v tehnične podatke avtomobilov odkrije, da dovoljene obremenitve avtomobilov segajo od približno 400 do 600 ali malo več kilogramov, kar naj bi zadostovalo za večino prevoznih potreb in želja. Pri avtih, namenjenih tudi prevozu tovora, so dovoljene obremenitve tudi večje, a praviloma avtomobilski izdelovalci iščejo kompromis; prav lahko bi zasnovali tudi avte z večjimi dovoljenimi obremenitvami, a bi bili zaradi tega težji in zaradi čvrsteje dimenzioniranih delov podvozja in vzmetenja tudi manj udobni in dražji.

Avto, tekočine, gorivo in voznik

Kaj je pravzaprav masa avtomobila? Kako se meri oziroma določi? Maso avtomobila, ki je zapisana v prometnem dovoljenju, določa pravilnik, ki je del direktive Evropske unije o ugotavljanju skladnosti oziroma tipske homologacije (2007/46/EC). Pravilnik pravi, da je masa določena kot masa avtomobila, pripravljenega za vožnjo. To pomeni, da morajo biti v avtu vse tekočine in maziva, ki so potrebna za vožnjo, posoda za gorivo pa mora biti najmanj 90-odstotno napolnjena. V avtu mora biti tudi rezervno kolo (če ga avto ima) in orodje, s katerim je avto tovarniško opremljen. K tej masi je treba prišteti še 75 kilogramov kot maso povprečnega voznika. Skupna masa, torej masa za vožnjo pripravljenega avtomobila s skoraj polno posodo goriva in dodatnih 75 kilogramov, predstavlja maso praznega vozila oziroma podatek, ki je zapisan v prometnem dovoljenju.

Maso svojih avtomobilov homologacijskemu organu sporoči avtomobilski izdelovalec, tehnične službe homologacijskega organa pa pri določenem številu avtomobilov preverijo, če njihove trditve držijo. Tipsko homologacijo za maso vozila mora izdelovalec – tako kot marsikateri drug podatek – pridobiti za avto s točno določeno kombinacijo motorja in menjalnika, saj imajo različni motorji in menjalniki različne mase. Kar omenjena direktiva ne predvideva oziroma ne upošteva – in kar očitno predstavlja težavo – je masa različnih elementov serijske oziroma dodatne opreme. Avtomobilski izdelovalci pač stehtajo avto z določeno opremo, nato pa takšen avto kupcem ponudijo tudi z več opreme. Tako nastanejo razlike, ki pa so zelo velike.

Od 64 do 204 kg preveč!

Poznavanje mase avtomobila je pomembno, če želimo pravilno oceniti dovoljeno obremenitev. Kot smo omenili že v uvodu, nam to omogoča vpogled v prometno dovoljenje. Pri tem lahko upravičeno pričakujemo, da je podatek o masi avtomobila natančen in pravilen, saj je od tega odvisna tudi dovoljena obremenitev avta. A tako kot marsikatero drugo avtomobilsko “dejstvo” je očitno treba tudi uradni podatek o masi avta vzeti z rezervo; vsaj tako je pokazal naš preskus, v katerem smo na tehtnico postavili tri različne avtomobile in izmerjene mase primerjali s tistimi, ki so navedene v prometnih dovoljenjih.

Na umerjeno in certificirano tehtnico v delavnici za tehnične preglede poslovne enote AMZS v Ljubljani – tehtnico pregledniki AMZS uporabljajo pri posamičnih homologacijah – smo postavili smart forfour edition #1, jeep renegade 1.6 JTD FWD limited in opel insignio sport tourer 2.0 CDTI biturbo – tri različne avtomobile v treh različnih razredih (več smo o omenjenih avtih napisali v prejšnji številki Motorevije). Pri tem smo pazili, da so bile posode za gorivo vsaj 90-odstotno polne, prav tako smo iz avtomobilov pobrali vso prtljago oziroma predmete, ki sicer niso del obvezne avtomobilske opreme. Izmerjenim rezultatom smo za vsak avto prišteli 75 kg kot maso voznika, tako dobljene rezultate pa primerjali s podatki o masi iz prometnih dovoljenj.



Rezultati so pričakovani, a vseeno zaskrbljujoči; avti so v resnici precej težji, kot zatrjujejo izdelovalci avtomobilov. Smart forfour z motorjem z 52 kW, ročim menjalnikom in paketom opreme edition #1 brez voznika tehta 1004 kilograme, s prištetimi 75 kilogrami pa 1079 kg. To je 104 kg – ali skoraj 11 odstotkov – več kot piše v prometnem dovoljenju. Jeep renegade z 2-litrskim dizelskim motorjem, ročnim menjalnikom in opremo limited s prištetimi 75 kg tehta 1529 kg ali 64 kg več od podatka v prometnem dovoljenju. Najbolj odstopa masa Oplove insignie; bogato opremljena karavanska insignia z 2-litrskim dizelskim motorjem in samodejnim menjalnikom tehta 1863 kg, kar je kar 204 kg več, kot zatrjuje tovarna.

Glede na to, da smo prekomerno maso namerili trem avtomobilom različnih namembnosti, velikosti, pogonskih kombinacij in izdelovalcev, lahko upravičeno sklepamo, da gre za pravilo, ki bi se pokazalo tudi pri večini drugih avtomobilov. Očitno gre za sistemsko pomanjkljivost, ki jo avtomobilski izdelovalci izkoriščajo sebi v prid; navajajo podatke o najnižjih možnih masah brez upoštevanja mase opreme in dodatkov.

Preveč kilogramov, premajhna nosilnost, slabše vozne lastnosti

Vajeni različnih nerealnih oziroma neresničnih trditev avtomobilskih izdelovalcev lahko tudi ob teh trditvah o (majhni) masi avtomobilov le zamahnemo z roko, a tovrstne neresnične trditve imajo tokrat resnične posledice: če je avto težji, kot zatrjujejo izdelovalci, ima manjšo nosilnost. Povedano drugače: avta ne smemo obremeniti s toliko kilogrami, kolikor smo razbrali iz promet-nega dovoljenja.

V prometnem dovoljenju smarta forfour je razlika med maso in največjo dovoljeno maso 425 kg, v resnici pa je ta razlike le še za 321 kg. Pri jeepu renegadu naj bi avto obremenili s 440 kg, a ga v resnici lahko le s 376 kg. Karavansko insignio s prostornim karavanskim prtljažnikom pa lahko obremenimo le 457 kg namesto z obljubljenimi 661 kilogrami.

Res je, le redko naše avte obremenimo s 300, 400 ali več kilogrami, a tudi to se lahko zgodi; v avto k vozniku sedejo trije ali štirje zajetnejši možaki z nekaj prtljage in hitro smo prek največje dovoljene skupne mase. S tem kršimo tehnične predpise, predvsem pa temeljito poslabšamo vozne lastnosti avtomobila; prek največje dovoljene skupne mase obremenjen avto precej težje varno izpelje kakšen zahtevnejši manever, na primer izogibanje oviri.

Nižja masa od resnične pa ima za voznike in lastnike avtov še eno negativno posledico; ne-realno uradno porabo goriva. Avtomobilski izdelovalci namreč tudi pri uradnem merjenju porabe goriva uporabljajo le avtomobile z minimalno opremo, ki so zato lažji od tistih, s katerimi se njihovi kupci potem v resnici vozijo po cestah.

Tudi zato resnična poraba goriva tako močno odstopa od obljubljene uradne porabe; vsakih 100 kilogramov avtomobilske mase poveča porabo goriva od 0,2 do 0,35 decilitra na 100 km.

Vozniki proti takšni sistemski napaki ne moremo storiti veliko, lahko pa pozovemo zakonodajalce, da spremenijo homologacijske predpise in pri določanju mase upoštevajo tudi opremo v avtomobilih. Tudi avtomobilski izdelovalci bi lahko merili mase svojih avtomobilov z več vgrajene opreme oziroma določali maso praznega vozila za avte z največ opreme, ne pa za tiste z osnovno opremo. A očitno je za avtomobilske izdelovalce marketinška tekma za kilogramske prihranke pomembnejša od verodostojnih tehničnih podatkov, čeprav avtomobili v resnici ne tehtajo tako malo, kot zatrjujejo!

Pol tone težji: avtomobili so se v zadnjih 30 letih temeljito zredili

Čvrstejše karoserije, bogatejša varnostna oprema, bistveno več dodatkov in opreme, predvsem pa večje zunanje dimenzije – vse to je krivo, da so avti v zadnjih treh desetletjih pridobili veliko kilogramov. Začne se že z dimenzijami avtomobilov; če so pred tridesetimi leti predhodniki avtomobilov majhnega raz-reda, kakršni so renault clio, opel corsa ali VW polo, v dolžino merili približno 3,5 metra, so danes njihovi nasledniki za pol metra daljši – pa tudi širši in višji. To pomeni več jekla, plastike in stekla, vse skupaj pa zaradi čvrstejših in trdnejših materialov še težje. Če k temu prištejemo še bistveno več opreme, elektromotorjev, varnostne opreme, udobnejših sedežev, večjih koles s širšimi pnevmatikami in ostalih sodobnih tehničnih pridobitev, epidemija debelosti v avtomobilskem svetu ni nič čudnega.

Tako danes Oplova insignia tehta najmanj 1503 kilograme, njena predhodnica ascona iz leta 1975 pa je tehtala 915 kg. Opel astra zadnje generacije tehta najmanj 1373 kg, njen predhodnik kadett iz leta 1979 pa je tehtal le 815 kg!

Prekomerna teža, ki je lahko zelo draga: težave z maso avtodomov

Nismo še slišali za primer, da bi policisti na tehtanje poslali osebni avto, za katerega sumijo, da je pretežak. Zato pa imajo s tem veliko več izkušenj – in neprijetnosti – lastniki in uporabniki avtodomov. Pri avtodomih je dovoljena skupna masa oziroma nosilnost še pomembnejša kot pri osebnih avtih, saj ne gre le za prekoračenje tehnično dovoljene skupne mase, ampak tudi za kategorijo vozila in s tem za ustrezno dovoljenje za vožnjo. Večino avtodomov namreč lahko vozimo z vozniškim dovoljenjem za kategorijo B, v katero spadajo vozila, katerih skupna masa ne presega 3500 kilogramov. Ker so avtodomi zajetna in precej težka vozila, naloženi z nekaj počitniške opreme hitro presežejo to mejo. In to očitno vedo tudi policisti oziroma prometni organi pregona, ki so – po poročanju uporabnikov – predvsem v tujini zelo natančni in strogi do avtodomarskih počitnikarjev. Tehtanja ob avtocestah, na mejnih prehodih ali pred trajekti niso redka, ob pretežkem avtodomu pa je to lahko zelo drago; policisti nas namreč lahko oglobijo zaradi presežene dovoljene skupne mase, zaradi neustrezne avtocestne vinjete in zaradi napačne kategorije vozniškega dovoljenja. Še več; najbolj strogi policisti zaradi pretežkega avtodoma lahko prepovedo tudi nadaljevanje vožnje.

Izkušeni avtodomarji vedo, da se je treba na pot odpraviti z racionalno izbrano prtljago in s praznimi posodami za različne tekočine (voda, plin, posode za fekalije). Izdelovalci avtodomov namreč podobno kot pri osebnih avtih ne podajajo pravilnih podatkov o masi avtodoma – in ker želijo, da njihovi avtodomi ostanejo v B kategoriji vozil, prostora oziroma nosilnosti za prtljago, opremo in ljudi ostane zelo malo.



Masa posameznih avtomobilskih sklopov

Kakšen je delež posameznih avtomobilskih sklopov v povprečnem sodobnem osebnem avtomobilu?

S 40 odstotki skupne mase je najtežja karoserija avtomobila, 25 odstotkov skupne mase odpade na podvozje, vzmetenje, zavore, volanski mehanizem in kolesa, 20-odstotni delež v skupni masi pa ima oprema avtomobila. Zadnjih 15 odstotkov skupne mase zavzema pogonski sklop, torej motor, menjalnik, diferenciali, in gredi.

Blaž Poženel




Značke


Sorodne novice

    Komentarji

    Dodaj komentar:
    Dodaj

    Ostale novice

    Novice
    27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
    27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
    27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
    27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
    27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
    27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
    27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
    27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
    09.12.2015 (Ne)pravičnost?
    09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
    09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
    09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
    09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
    09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
    05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
    05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
    04.11.2015 Kdo koga ščiti?
    04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
    04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
    04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
    02.10.2015 Epilog
    02.10.2015 Do zadnje kapljice?
    02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
    02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
    02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
    01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
    01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
    26.08.2015 (Pre)obrat
    26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
    26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
    26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
    26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
    26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
    26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
    26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
    26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
    26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
    09.07.2015 Izzivi in zaveza
    09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
    09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
    09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
    04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
    04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
    04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
    04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
    06.05.2015 Strategija
    06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
    06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
    06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
    06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
    01.04.2015 Izmenjava
    01.04.2015 Umirjanje prometa
    01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
    01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
    01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
    01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
    04.03.2015 (Ne)požrešnost
    04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
    04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
    04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
    28.01.2015 Zasuk
    28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
    28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
    28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
    28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
    28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
    28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
    10.12.2014 Slepa ulica
    10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
    10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
    10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
    10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
    10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
    10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
    05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
    05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
    05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
    05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
    05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
    01.10.2014 Ironija usode
    01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
    01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
    01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
    01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
    28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
    28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
    28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
    28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
    28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
    28.08.2014 Janez Remše
    09.07.2014 Vrednote
    09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
    09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
    09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
    09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
    04.06.2014 Obveza in zaveza
    04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
    04.06.2014 25 let katalizatorja
    04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
    04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
    06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
    06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
    06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
    06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
    06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
    06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
    06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
    06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
    06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
    02.04.2014 Elektrošok
    02.04.2014 Divjad na cesti
    02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
    02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
    02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
    02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
    02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
    02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
    05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
    05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
    05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
    05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
    05.03.2014 Prestavitev
    03.02.2014 Davki za varnost?
    03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
    03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
    03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
    03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
    03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
    11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
    11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
    11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
    11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
    11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
    08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
    07.11.2013 Komu sveti?
    07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
    07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
    07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
    07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
    07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
    03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
    03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
    03.10.2013 Svetovni prvak!
    03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
    02.10.2013 Avtogol
    30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
    29.08.2013 (Iz)govori
    29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
    29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
    29.08.2013 Električni avtomobili
    06.07.2013 Nevaren dotik
    06.07.2013 Pomemben mejnik
    06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
    06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
    06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
    05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
    05.07.2013 Pomoč iz zraka
    30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
    29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
    29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
    29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
    29.05.2013 Pešci so najšibkejši
    29.05.2013 Žagar med najboljšimi
    29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
    26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
    25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
    25.04.2013 Kratkovidnost
    28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
    28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
    28.03.2013 Od voznika do komentatorja
    28.03.2013 Nevarna jeza
    28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
    28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
    28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
    28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
    28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
    28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
    28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
    28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
    28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
    27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
    27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
    25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
    25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
    25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
    25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
    25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
    25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
    22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
    12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
    12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
    12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
    12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
    12.12.2012 Uvodnik, december 2012
    12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
    07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
    07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
    07.11.2012 Uvodnik, november 2012
    07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
    07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
    06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
    06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
    05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
    05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
    29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
    29.08.2012 Milejše kazni!
    06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
    25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
    05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
    04.04.2012 VW lego avto

    Pomoč na cesti

    1987 ali ++386 1 5305 353
    24 ur na dan, vse dni v letu
    Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
    Za več informacij kliknite tu.

    Informacijski center

    brezplačna št.: 080 28 20
    stac. tel.: +386 1 5305 300