AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Nove oblike mobilnosti

Nove oblike mobilnosti

Tehnologija na prehitevalnem pasu

Leta 1865 je britanski parlament sprejel zakon, ki je omejeval hitrost samovozečih vozil (to so bile takrat cestne lokomotive in pozneje prvi avtomobili) na 4 milje na uro na podeželskih cestah in 2 milji na uro v mestih – pred njimi pa je moral hoditi mož z rdečo zastavo. Tovrstni zametki prve prometne zakonodaje se nam danes zdijo smešni, a v podobnem položaju smo prav v tem trenutku tudi mi; prihajajo namreč nove oblike mobilnosti, na katere naša zakonodaja, pa tudi prostorski in prometni načrtovalci, niso pripravljeni …

Ste se že preskusili na rolerjih? Se kam odpeljete s skirojem? Ste morda eden tistih, ki se po mestu poganjate na rolkah oziroma “skejtih” in “longboardih”? Potem je veliko možnosti, da to počnete v nasprotju z zakonom. Uporabljate namreč “posebna prevozna sredstva”, s katerimi se lahko vozite le “na pločnikih, poteh za pešce in kolesarskih poteh ter na območjih za pešce in območjih umirjenega prometa – in ne smete se gibati hitreje od hitrosti, s kakršno se gibljejo pešci. Čeprav tovrstne zapovedi in omejitve niso prav logične – z rolerji, skiroji in skejti se seveda vselej premikaš hitreje kot pešec –, naša zakonodaja vsaj prepoznava drugačna prevozna sredstva. Je pa povsem nepripravljena na nove oblike mobilnosti, ki se pojavljajo – in širijo – v zadnjem času. Kje se, na primer, lahko voziš z električnim skirojem? Ali z električnim dvokolesnikom, kakršen je segway? Kako hitro – in kje – se lahko voziš z električno gnano rolko, ki jo sicer lahko brez težav kupiš tudi pri nas?

Iz igrač v uporabna prevozna sredstva

Električna mobilnost, o kateri v Motoreviji pogosto pišemo, ne pomeni zgolj električnih avtomobilov, pač pa tudi električne motocikle, kolesa z električnim motorjem in še celo vrsto drugih naprav za osebno mobilnost, ki jih poganja elektrika. Razvoj tehnologije baterij oziroma akumulatorjev ter vse bolj učinkoviti in vse manjši elektromotorji, pa tudi vse bolj prisotna zavest o prednostih električne mobilnosti odpirajo nove možnosti in nove ideje na področju osebnih prevoznih sredstev. A če so električni avti, električni motorji in v manjši meri tudi električna kolesa že kar dobro sprejeti in do neke mere tudi uveljavljeni, so električni skejti (oziroma deske), električni skiroji in električni dvokolesniki dovolj velika novost, da ob srečanju z njimi marsikdo le začudeno pogleda.

Z zmogljivimi električnimi motorji in vse zmogljivejšimi akumulatorji se tovrstne naprave za osebno mobilnost hitro spreminjajo iz igračk v uporabne pripomočke oziroma iz športnih rekvizitov v osebna prevozna sredstva. Danes rolk ne uporabljajo več zgolj pripadniki skejterske subkulture, pač pa tudi marsikdo drug – od osnovnošolcev in študentov do družinskih očetov ali celo poslovnežev. S pojavom prvih električno gnanih skejtov oziroma longboardov se krog uporabnikov vsekakor širi, saj takšne deske ne zahtevajo več fizičnega napora (in s tem dobre telesne pripravljenosti) za poganjanje. Z nekaj ravnotežja in malo spretnosti se lahko z njimi vozi marsikdo, ki mu sicer poganjanje in fizični napor ne dišita. Še bolj je to izrazito pri električnih skirojih, pri katerih zaradi krmila tudi ravnotežje in gibalna kordinacija nista več težava – z električnimi skiroji se zna voziti prav vsak.

Med pešci in kolesarji, a počasi

A kje se sploh lahko vozimo s takšnimi napravami? Ker jih naša zakonodaja še ne pozna oziroma priznava, električni skejti, skiroji in podobne naprave po črki zakona spadajo med posebna prevozna sredstva, s katerimi se lahko vozimo na pločnikih, poteh za pešce in kolesarskih poteh ter na območjih za pešce in območjih umirjenega prometa. Z novimi električnimi prevoznimi sredstvi se torej lahko vozimo po kar nekaj različnih površinah, a takšna ureditev ima tudi nekaj pomembnih omejitev; če na primer z električnim skirojem vozimo po pločniku, območjih za pešce in območjih umirjenega prometa, moramo zelo paziti na hitrost. Na površinah, namenjenih pešcem, namreč ne smemo preseči hitrosti, s kakršno se gibljejo pešci. Ta v zakonu sicer ni opredeljena, a v praksi je to 4 ali 5 km/h. Ni treba posebej poudarjati, da zmorejo električni skiroji in še zlasti električni skejti voziti precej hitreje – a tam, kjer so pešci, pač ne smejo. Hkrati z omejeno hitrostjo morajo uporabniki tovrstnih prevoznih sredstev še dodatno paziti na pešce, saj imajo ti vselej prednost – tako lahko namreč razumemo besedilo zakona, ki pravi, da je uporaba posebnih prevoznih sredstev dovoljena le tako, da ne ogrožajo pešcev. Kako pa je v resnici z (ne)sožitjem uporabnikov različnih prevoznih sredstev in pešcev, smo v Motoreviji že večkrat pisali in opozarjali.

Nekaj več hitrosti in svobode je uporabnikom novodobnih električnih prevoznih sredstev dovoljeno na območjih umirjenega prometa, kjer je najvišja hitrost omejena na 10 km/h, a tudi tu imajo pešci prednost; uporabniki posebnih prevoznih sredstev morajo voziti posebej previdno, še zlasti pa morajo biti pozorni na otroke, ki se na teh območjih lahko igrajo.

Edina prometna površina, kjer se z električnim skirojem ali električnim skejtom lahko zapelješ malce hitreje, je kolesarska steza ali pot. Na teh je dovoljena najvišja hitrost 25 km/h, kar večina posebnih električnih prevoznih sredstev doseže z lahkoto.

Marsikatera tovrstna naprava zmore še precej višje hitrosti, a po naši zakonodaji je ne sme doseči na nobeni javni površini, saj se z njo zunaj omenjenih prometnih površin ne smemo peljati. Kolesarji so tu v prednosti, saj se tam, kjer ni kolesarskih stez, lahko vozijo tudi po cestah, kjer se morajo držati le omejitev hitrosti, ki veljajo za tiste dele cest. Z električnimi skiroji in deskami na cesto pri nas seveda ne smemo iti.

Prevozno sredstvo ali igrača?

Kam torej z vašo novo električno rolko, ki ste jo kupili prav zato, ker je lahko tako hitra? Če se hočete peljati zares hitro, greste lahko samo še na zasebne prometne površine ali pa na kakšno prazno parkirišče. A s tem se uporabno osebno prevozno sredstvo, ki je pravi korak v smeri trajnostne mobilnost, spremeni nazaj v igračo oziroma športni pripomoček brez uporabne vrednosti.

A ni samo Slovenija tista država, ki ne sledi trendom mobilnosti; podobne težave kot pri nas imajo uporabniki tudi v večini drugih držav. Tovrstni električno gnani vozni pripomočki so še tako novi, da se nanje temeljito ni odzvala zakonodaja v še nobeni državi. V marsikateri državi se tovrstne naprave z električnim motorjem štejejo za naprave z motornim pogonom; v Nemčiji, Avstriji in Švici so takšne naprave na primer prepovedane povsod tam, kjer so pešci; na kolesarske steze ne smejo, na ceste pa tudi ne. Malo več svobode imajo uporabniki tovrstnih prevoznih sredstev v nekaterih okoljih, kjer imajo tovrstni pripomočki daljšo tradicijo – na primer v ZDA in Avstraliji –, a tudi tam je omejitev veliko, ob tem pa so odvisne še od lokalnih, na primer mestnih zakonodaj.

Razmislek o prihodnosti

Električne skiroje, električne skejte in druge najsodobnejše oblike osebne električne mobilnosti lahko štejemo med tehnološke dosežke, ki znova prehitevajo družbo, njeno ureditev, pravne norme in zakonodajo – podobno, kot pred 150 leti prva samovozeča vozila in avtomobili. Morda pa se bodo tudi naši zanamci čez 150 let smejali naši sedanji zakonodaji – tako, kot se mi danes smejemo 150 let starim določilom o “možu, ki mora z rdečo zastavo hoditi pred vozilom”. Je pa takšen skokovit razvoj tovrstnih tehnologij lahko opozorilo in spodbuda, da začnemo resno razmišljati o novih oblikah mobilnosti. Ne samo posamezniki, pač pa tudi tisti, ki ustvarjajo zakonodajo, se ukvarjajo s prostorskim razvojem in načrtujejo prometno prihodnost pri nas.



V Ljubljani že turistični ogledi z električnimi dvokolesniki

Od sredine letošnjega julija je že sicer bogata izbira vodenih turističnih ogledov Ljubljane bogatejša še za enega – ogled mestnega središča z električnim dvokolesnikom znamke Segway.

Segwayevi električni dvokolesniki so zanimivo prevozno sredstvo, ki zna samo obdržati ravnotežje. Ima par koles, nanj pa voznik stopi z obema nogama v vzporednem položaju. Deluje ob pomoči tipal, računalnika in električnega motorja, ki med vožnjo zadržujejo dvokolesnik pokonci oziroma preprečujejo, da bi padel naprej ali nazaj. To omogoča kombinacija žiroskopskega tipala in tipala pospeškov (akcelerometer), ki zaznavajo nagib voznika naprej ali nazaj – nagib naprej pomeni ukaz za pospeševanje in vožnjo naprej, nagib nazaj pa pomeni ukaz za zaustavljanje oziroma vožnjo nazaj. Napravo krmilimo s pokončnim krmilom, ki z nagibom uravnava moč motorja na posameznem kolesu. Segway lahko doseže najvišjo hitrost 20 km/h, ob originalnih dvokolesnikih znamke Segway pa so na trgu še številni drugi ponudniki podobnih prevoznih sredstev. Cene za Segwayeve dvokolesnike se sicer začnejo pri nekaj manj kot 8000 evrih.

Z zanesljivim in enostavnim delovanjem je segway kot ustvarjen za turistične oglede mesta, kot so zdaj na voljo v Ljubljani. Velja pa hudomušno opozorilo; na pločnikih, na pešcem namenjenih območjih in območjih umirjenega prometa, s čimer zajamemo ljubljansko mestno središče, je največja dovoljena hitrost vožnje s segwajem le hitrost pešca na pločnikih oziroma 10 km/h na območju umirjenega prometa. Glede na to, da se s segwayom lahko peljemo 20 km/h, bo zanimivo opazovati, če bodo ljubljanski mestni redarji na svoj radar lovili tudi turiste na vodenih ogledih Ljubljane …

Blaž Poženel





Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300