AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev

Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev

Sajasta plat zmanjševanja prostornine


Sodobni trivaljni bencinski motorji so manjši, lažji in zavzemajo manj prostora kot primerljivi štirivaljniki. Od teh so tudi gospodarnejši, zato njihova priljubljenost – in vse večja razširjenost – ne presenečata. A tudi tu velja – ni vse zlato, kar se sveti. O težavah sodobnih motorjev z izpusti trdnih oziroma sajastih delcev smo v Motoreviji že pisali, zdaj pa so jih pod drobnogled vzeli tudi pri nemškem klubu ADAC po metodologiji EcoTesta, ki upošteva bolj realne meritve porabe goriva, ki so bližje vsakdanjim voznim razmeram; preskusili so renaulta twinga in smarta fourfor z litrskim bencinskim trivaljnikom (avtomobila sestavljajo v Revozovi tovarni v Novem mestu) in ugotovili, da pri višjih hitrostih v ozračje spuščata preveč trdnih oziroma sajastih delcev.

Morda je beseda “preveč” celo preblaga; pri hitrosti 130 km/h so namreč pri ADAC renaultu twingu SCe 70 (takšnega smo letos spomladi preskusili tudi pri Motoreviji) namerili, da v ozračje izpusti 93 miligramov delcev na prevožen kilometer, kar je kar 19-krat več kot pri primerljivih avtih s povprečnim izpustom 5 mg/km. Povedano drugače; izpuh twinga je pri sajastih delcih primerljiv z izpuhom dizelskih motorjev iz leta 1996 – takrat je namreč veljal okoljevarstveni standard euro 2, ki je dovoljeval takšne vrednosti vsebnosti trdnih delcev v izpuhu. Doslej je veljalo, da so trdni oziroma sajasti delci predvsem težava dizelskih motorjev. Črni oblaki dima in saj iz izpuha so bili včasih znak, da zgorevanje mešanice v zgorevalnih prostorih ni popolno. Največkrat se je to zgodilo pri pospeševanju, ko je v zgorevalne prostore motorja prišlo veliko goriva naenkrat in to ni bilo dobro razpršeno. To težavo so izdelovalci motorjev rešili z učinkovitejšim zgorevanjem in natančnejšim (in večkratnim) vbrizgom goriva v zgorevalne prostore, predvsem pa z uporabo filtrov trdnih delcev, ki je pri sodobnih dizelskih motorjih nepogrešljiv.

Manjša poraba, bolj umazan izpuh

Sodobni bencinski motorji filtrov trdnih delcev nimajo, pa bi jih morali imeti. Snovalci želijo lastnosti bencinskega motorja – predvsem porabo goriva – približati lastnostim dizelskih motorjev, pri tem pa bencinski motorji dobijo tudi nekaj dizelskih pomanjkljivosti. Tehnična rešitev, ki to omogoča, je recimo vbrizg zelo revne mešanice goriva in zraka – ta z večjim deležem zraka in manjšim deležem goriva omogoča prihranke pri porabi goriva. A tako kot pri dizelskih motorjih tudi pri bencinskih motorjih revna mešanica pomeni več trdnih oziroma sajastih delcev v izpuhu, le da teh – za razliko od dizelskih motorjev – ne prestreže filter trdnih delcev. Takšen tehnični razvoj, ki se je doslej trudil le zmanjšati izpust CO2 in s tem porabo goriva, je torej ustvaril paradoks: sodobni bencinski motorji so res gospodarnejši, so pa precej bolj umazani kot prej.

V primerjavi s starejšimi (in požrešnejšimi) bencinskimi motorji najnovejši majhni motorji v ozračje izpustijo do 40-krat več zelo drobnih trdnih delcev, v primerjavi z dizelskimi motorji s filtri pa od 3- do 10-krat več. Ob tem velja, da novejši, kot je motor, manjše trdne delce ustvarja – in prav majhni trdni delci (manjši od 0,1 mikrometra) so zdravju najbolj škodljivi, saj zaradi svoje majhnosti lahko prehajajo skozi celične membrane našega telesa in se nalagajo neposredno v pljučih, krvnem obtoku, srcu ali možganih.

Brez jasnih standardov

A kako je mogoče, da so razvojni inženirji spregledali te lastnosti sodobnih bencinskih motorjev? Sklepamo lahko, da razvojni oddelki izdelovalcev motorjev to težavo seveda dobro poznajo, a jim je doslej ni bilo treba reševati, ker tega od njih ni nihče zahteval. Jasno, vsi motorji morajo izpolnjevati določene okoljevarstvene standarde in norme, med njimi tudi glede trdnih delcev, a pri slednjih je zakonodaja izdelovalcem sodobnih bencinskih motorjev doslej gledala skozi prste. Trenutno veljavni standard euro 6 tako za dizelske kot kot bencinske motorje z neposrednim vbrizgom goriva predpisuje vsebnost največ 4,5 mg/km trdnih delcev v izpuhu, hkrati pa uvaja novo kategorijo oziroma meritev – število delcev v izpuhu na prevožen kilometer (PN). A ta meritev bo za bencinske motorje postala obvezna šele konec leta 2017, do takrat pa bodo sodobni bencinski motorji v zrak izpuščali trdne delce, ki po masi sicer ustrezajo standardom, njihovo (pre)veliko število, ki je za zdravje največja težava, pa ostaja zunaj nadzora.

Dodatno potuho avtomobilskim izdelovalcem daje sporni uradni merilni cikel izpustov škodljivih snovi in porabe goriva NEDC, o katerem smo v Motoreviji že večkrat pisali. Težava tega merilnega cikla so nerealna zasnova in pogoji merjenja, kar očitno ne privede le do nerealnih podatkov o porabi goriva, pač pa tudi zakriva realne podatke o izpustu trdnih delcev. V merilnem ciklu NEDC posamezen avto namreč (simulirano) doseže največjo hitrost le 120 km/h, pa še to le za zelo kratek čas. Pri stalni hitrosti 130 km/h, kolikor je tudi dovoljena hitrost na avtocestah, pa so pri ADAC namerili tudi največ trdnih delcev v izpustu – 37 mg/km –, dovoljeno pa je 4,5 mg/km. Pri hitrosti 120 km/h ali manj je bilo trdnih delcev bistveno manj, kar je še en dokaz več, da avtomobilski izdelovalci motorje “uglasijo” in nastavijo tako, da ustrezajo le uradnemu merilnemu ciklu, razmeram v resničnem življenju pa ne. Tudi novi merilni cikel (WLTC) ne bo pomagal pri trdnih delcih bencinskih motorjev, saj pri merilnem ciklu teh sprva ne bodo merili.

Filter in elektronika

Filter trdnih delcev tudi za sodobne bencinske motorje bi bil zagotovo ena od mogočih rešitev težave s trdnimi delci. Avtomobilski izdelovalci ne bi smeli imeti večjih težav z vgradnjo tovrstnih filtrov tudi v avtomobile z bencinskimi motorji. Več truda bodo zahtevale druge rešitve, na primer ustrezno elektronsko krmiljenje motorja, ki bi na ustrezen način uravnavalo mešanico goriva in zraka, da pri zgorevanju ne bi ostajali trdni delci. Kot zanimivost lahko zapišemo, da ima na primer mercedes S 500, velika limuzina z bencinskim osemvaljnikom, že vgrajen filter, ki prestreže preveliko količino trdnih delcev v izpuhu. Nedvomno bi ga potrebovala tudi renault twingo in smart forfour – prav tako pa še marsikateri drug avto s sodobnim in varčnim bencinskim motorjem.

Novi so čisti, kaj pa rabljeni?

Okoljevarstveni standard euro 6 je z zmanjšanjem dovoljenih vsebnosti škodljivih plinov snovalcem dizelskih motorjev postavil kar nekaj izzivov – med njimi so najtežje dosegljive mejne vrednosti izpusta dušikovih oksidov (NOx). Izdelovalci dizelskih motorjev za doseganje nižjih vrednosti uporabljajo različne ukrepe oziroma tehnologije – od posebnih katalizatorjev do dovajanja dodatkov k gorivu. Pri ugotavljanju skladnosti (homologaciji) novih avtomobilov so te tehnologije dovolj učinkovite za doseganje okoljevarstvenih standardov – kako pa se obnesejo po določenem času in določenem številu prevoženih kilometrov?

Pri našem partnerskem klubu ADAC so preskusili in izmerili izpuh treh sodobnih dizelskih avtomobilov, ki so imeli pod kolesi 100.000 kilometrov. Vsak od treh preskušenih avtomobilov je imel motor z drugačno tehnologijo za doseganje nizkih vrednosti dušikovih oksidov: BMW 320d ima vgrajen de-nox katalizator, mazda 6 ima dizelski motor z izjemno nizko kompresijo, VW CC blueTDI pa ima redukcijski katalizator SCR z dodatnim vbrizgavanjem dodatka adblue.

Ponovno meritev izpuhov po metodologiji NEDC, kakršna se uporablja tudi za homologacijo, so vsi trije avtomobili brez težav dosegli dovoljene vrednosti dušikovega oksida v izpuhu – torej največ 80 mg/km.

Pri precej bolj zahtevnih ADAC meritvah, ki so potekale po metodologiji EcoTesta, pa so bili rezultati malce drugačni. BMW je v ozračje izpustil več dušikovih oksidov kot pri NEDC meritvah, a so bile vrednosti še vedno v okviru dovoljenih. Več dušikovih oksidov kot pri meritvah NEDC je v zrak izpustila tudi mazda 6 – še zlasti pri hitrejši vožnji oziroma pri večjih obremenitvah. Še najbolje se je izkazal VW CC, pri katerem redukcijski katalizator opravi svoje delo ne glede na obremenitve motorja. Ima pa ta sistem tudi pomanjkljivosti – vsakih 11.000 km je treba dopolniti njegovo posodo za dodatek adblue (na sliki), kar ni poceni.

Blaž Poženel




Značke


Sorodne novice

    Komentarji

    Dodaj komentar:
    Dodaj

    Ostale novice

    Novice
    27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
    27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
    27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
    27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
    27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
    27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
    27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
    27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
    09.12.2015 (Ne)pravičnost?
    09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
    09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
    09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
    09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
    09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
    05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
    05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
    04.11.2015 Kdo koga ščiti?
    04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
    04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
    04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
    02.10.2015 Epilog
    02.10.2015 Do zadnje kapljice?
    02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
    02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
    02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
    01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
    01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
    26.08.2015 (Pre)obrat
    26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
    26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
    26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
    26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
    26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
    26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
    26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
    26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
    26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
    09.07.2015 Izzivi in zaveza
    09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
    09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
    09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
    04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
    04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
    04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
    04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
    06.05.2015 Strategija
    06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
    06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
    06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
    06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
    01.04.2015 Izmenjava
    01.04.2015 Umirjanje prometa
    01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
    01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
    01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
    01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
    04.03.2015 (Ne)požrešnost
    04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
    04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
    04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
    28.01.2015 Zasuk
    28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
    28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
    28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
    28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
    28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
    28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
    10.12.2014 Slepa ulica
    10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
    10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
    10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
    10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
    10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
    10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
    05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
    05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
    05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
    05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
    05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
    01.10.2014 Ironija usode
    01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
    01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
    01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
    01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
    28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
    28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
    28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
    28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
    28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
    28.08.2014 Janez Remše
    09.07.2014 Vrednote
    09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
    09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
    09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
    09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
    04.06.2014 Obveza in zaveza
    04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
    04.06.2014 25 let katalizatorja
    04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
    04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
    06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
    06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
    06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
    06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
    06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
    06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
    06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
    06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
    06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
    02.04.2014 Elektrošok
    02.04.2014 Divjad na cesti
    02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
    02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
    02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
    02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
    02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
    02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
    05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
    05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
    05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
    05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
    05.03.2014 Prestavitev
    03.02.2014 Davki za varnost?
    03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
    03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
    03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
    03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
    03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
    11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
    11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
    11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
    11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
    11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
    08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
    07.11.2013 Komu sveti?
    07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
    07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
    07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
    07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
    07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
    03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
    03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
    03.10.2013 Svetovni prvak!
    03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
    02.10.2013 Avtogol
    30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
    29.08.2013 (Iz)govori
    29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
    29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
    29.08.2013 Električni avtomobili
    06.07.2013 Nevaren dotik
    06.07.2013 Pomemben mejnik
    06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
    06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
    06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
    05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
    05.07.2013 Pomoč iz zraka
    30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
    29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
    29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
    29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
    29.05.2013 Pešci so najšibkejši
    29.05.2013 Žagar med najboljšimi
    29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
    26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
    25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
    25.04.2013 Kratkovidnost
    28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
    28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
    28.03.2013 Od voznika do komentatorja
    28.03.2013 Nevarna jeza
    28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
    28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
    28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
    28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
    28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
    28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
    28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
    28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
    28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
    27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
    27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
    25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
    25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
    25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
    25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
    25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
    25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
    22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
    12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
    12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
    12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
    12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
    12.12.2012 Uvodnik, december 2012
    12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
    07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
    07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
    07.11.2012 Uvodnik, november 2012
    07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
    07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
    06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
    06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
    05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
    05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
    29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
    29.08.2012 Milejše kazni!
    06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
    25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
    05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
    04.04.2012 VW lego avto

    Pomoč na cesti

    1987 ali ++386 1 5305 353
    24 ur na dan, vse dni v letu
    Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
    Za več informacij kliknite tu.

    Informacijski center

    brezplačna št.: 080 28 20
    stac. tel.: +386 1 5305 300