AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

AMZS test 35 zimskih pnevmatik

AMZS test 35 zimskih pnevmatik

Le meritve razkrijejo razlike!

Na prvi pogled delujejo zelo podobno, a vendarle so med njimi velike razlike. Če bi se morali odločiti, katere izbrati, bi bili pred težko odločitvijo, saj je na pogled nemogoče določiti, katere so kakovostne, katere pa imajo slabše lastnosti. Še celo po oznaki za oprijem na mokrem, ki naj bi pomagala kupcem pri izbiri, jih ne bi mogli ločiti, saj ima večina enako oznako za oprijem na mokrem, ki je edino merilo, ki opredeljuje njihovo kakovost. Ja, govor je o pnevmatikah, tokrat zimskih, saj bo letne pnevmatike spet treba zamenjati za zimske zaradi spremenjenih razmer na cestah, 15. novembra pa seveda spet začela veljati določba o obvezni uporabi zimske opreme. In da naključna izbira vsekakor ne more biti dobra, kažejo rezultati našega tokratnega testa, s katerim smo preskusili 35 zimskih pnevmatik dveh dimenzij. Rezultat: zgolj pet jih je dobilo oceno dobro in je njihova uporaba zelo priporočljiva, štiri so dobile oceno slabo in nikakor ne priporočamo njihove uporabe, ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo, 25 jih je dobilo oceno zadovoljivo in je njihova uporaba priporočljiva.

A da smo prišlo do teh rezultatov, je bilo potrebno dolgo in zahtevno preskušanje, ki seveda tudi temu primerno stane. Zaradi tega smo, tako kot že vse doslej, tudi tokrat svoje moči združili nekateri avtomobilski klubi, med njimi seveda tudi Avto-moto zveza Slovenije, in porabniške organizacije. Vse skupaj se začne z izbiro pnevmatik, ki jih želimo preskusiti. Sledi nakup pri različnih trgovcih v različnih krajih po točno določenemu protokolu, da preskusimo natančno take pnevmatike, kot jih običajni kupci kupijo za svoje avtomobile. V začetku januarja so člani testne ekipe odšli v Ulrichen v Švici, kjer so opravili vse meritve na snegu. Fantje in možje so vstajali sredi noči, da so bile razmere čimbolj podobne. Vsak natančno ve, kaj je njegovo delo. Vse poteka kot po tekočem traku: preskusni voznik zapelje avto v dvorano, kjer so pnevmatike na točno določenem mestu, štirje mehaniki odvijejo in snamejo kolesa, namestijo in privijejo nova kolesa z novimi pnevmatikami. V 40 sekundah je menjava koles končana. Vse je na pogled kot pri menjavi pnevmatik pri dirkalnih avtih, le vsaka sekunda ni odločilna. Voznik odpelje iz dvorane na testno progo in ob pomoči vgrajenih merilnih naprav opravi potrebne meritve. Vsako meritev ponovi večkrat, da ne pride do napak. Vodja testa potem vse številke ob pomoči računalnika pretvori v ocene, ki so zapisane v tabeli: za učinkovitost zaviranja, za moč oprijema, za vožnjo po gorski cesti. Vsaj tri tedne – ob ugodnem vremenu – je treba, da testna ekipa opravi meritve na snegu.

Sledi meritev lastnosti na ledu. Tokrat je prvič potekala na 50 m dolgi ledeni progi (prej smo uporabljali ledno dvorano), na kateri je avto pripet na vzdolžno tirnico, merilne naprave pa spet opravijo svoje delo pri merjenju bočne vodljivosti in zaviranja.

Podobno se ponovi na testnem poligonu za meritev lastnosti pnevmatik na mokri cesti, kjer ugotavljamo lastnosti pnevmatik po petih merilih. Sledi še merjenje lastnosti na suhi cesti, spet na drugem testnem poligonu, pa merjenje porabe goriva in glasnosti, tako zunaj avtomobila kot v potniški kabini. Izjemno zahtevno je merjenje obrabe, ki poteka z vožnjo v konvoju po vedno enaki nekaj več kot 300 km dolgi progi in po točno določenem protokolu menjave pnevmatik, avtomobilov in voznikov, meritve pa se opravljamo z laserskim merilnikom, ki natančno izmeri globino kanalov na več tisoč merilnih mestih na pnevmatiki. Druga možnost ugotavljanja obrabe je na posebnih bobnih, ki simulirajo vozne razmere v prometu, a je ponudba takšnih merilnih naprav zelo skromna.

Iz vsega tega glede na težo posameznega merila nastane skup-na ocena o kakovosti vsake pnevmatike. Vse je preverjeno, dokazljivo in prav zato naš test velja za najbolj kredibilnega in najbolj upoštevanega – tako med porabniki, ki jim je test namenjen, pa tudi med izdelovalci pnevmatik. Dobiti dobro oceno na našem testu pnevmatik je posebno priznanje, saj do njega ni nobenih bližnjic: le tiste pnevmatike, ki so uravnotežene na visoki ravni na vseh področjih, dobijo oceno dobro – zelo priporočljivo. To je tudi izziv za konstruktorje pnevmatik, ki se vedno znova soočajo z dejstvom, da če izboljšajo eno lastnost, na primer oprijem na mokrem, to pomeni večjo obrabo. So torej tako kot tisti, ki se želi pokriti s prekratko odejo: če jo potegne čez glavo, noge ostanejo odkrite, če pokrije noge, ostane odkrita glava. Z uporabo novih materialov in z novimi konstrukcijskimi rešitvami tako pri zgradbi pnevmatik kot na tekalni površini se kakovost pnevmatik stalno izboljšuje, zato so tudi rezultati naših testov vsako leto drugačni. Če izdelovalec zamenja oznako pnevmatike ali dezen tekalne površine, so spremembe vidne že na prvi pogled, če spremeni zmes tekalne površine ali uporabi drugačne mate-riale v zgradbi pnevmatike, spremembe niso vidne s prostim očesom. Ob rezultatih naših testov spremembe kažejo tudi oznake na pnevmatikah (vsaka pnevmatika ima posebno nalepko z oznakami za oprijem na mokrem, za porabo goriva in za glasnost – o tem smo že večkrat pisali). V naših tabelah z rezultati testiranja je v prvi vrsti pod imenom pnevmatike zapisano, kakšno oznako je imela preskušena pnevmatika (na primer E/B/71, kar pomeni E za kotalni upor, B za oprijem na mokrem in 71 za glasnost).

Ali zgolj pet pnevmatik z oceno dobro – zelo priporočljivo pomeni, da se kakovost pnevmatik znižuje? Ne, kakovost pnevmatik je na vedno višji ravni, a vse pnevmatike niso dovolj uravnotežene na dovolj visoki ravni, da bi dobile oceno dobro – zelo priporočljivo. Prav pnevmatike z oceno dobro pa so dokaz, da so na voljo uravnotežene pnevmatike na visoki kakovostni ravni in da jih druge pnevmatike ne dosegajo na vseh področjih ocenjevanja oziroma z vsemi svojimi lastnostmi.

Pnevmatike imajo različne lastnosti tudi glede na dimenzijo. Tu tudi tiči odgovor na vprašanje, zakaj imajo pnevmatike enakega imena lahko različno oceno v različnih dimenzijah. Zasnova pnevmatik ni enaka za vse dimenzije – pnevmatike manjših dimenzij so drugače zasnovane kot pnevmatike večjih dimenzij, razlike so tudi v nosilnosti, v hitrostnih razredih in še nekaterih lastnostih.




Dimenzija 165/70 R 14 T

Med 16 preskušenimi pnevmatikami dimenzije 165/70 R 14 hitrostnega razreda T (do 190 km/h) – vse imajo za oprijem na mokrem najmanj oznako C – so tri pnevmatike dobile oceno dobro – zelo priporočljivo, tri so izstopale s svojimi slabimi lastnostmi, ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo, devet pnevmatik pa je dobilo oceno zadovoljivo – priporočljivo.

Vse tri pnevmatike, ki so dobile oceno dobro in so zelo priporočljive, so se izkazale s svojimi uravnoteženimi lastnostmi na zelo visoki ravni. Povsem v ospredju je nova Goodyearova pnevmatika ultragrip 9, ki se je izkazala z najboljšimi lastnostmi na mokri cesti. Še zlasti prepričljiva je pri dobrem odrivanju vode izpod pnevmatike in s tem zelo poznem splavanju. Ob boku ji je Michelinova pnevmatika alpin 4, ki je na trgu že šesto leto in je tudi tokrat dokazala svoje dobre last-nosti. Znova se je izkazala z najmanjšo obrabo, kar pomeni, da prevozi največ kilometrov, prepričala pa je tudi s svojimi lastnostmi na suhi cesti. Dunlopova pnevmatika winterresponse 2 je tretja z oceno dobro – zelo priporočljivo. Ob ostalih dobrih lastnostih je najbolj prepričala z odličnimi lastnostmi na snegu in na ledu, kar pomeni, da je ta pnevmatika še zlasti priporočljiva za tiste, ki iščejo pnevmatiko z odličnimi lastnostmi v najtežjih zimskih voznih razmerah.

Continentalova pnevmatika wintercontact TS850, ki se je v preteklosti enakovredno merila z najboljšimi ali bila celo najboljša, je tokrat dobila oceno zadovoljivo – priporočljivo zaradi daljše zavorne poti na ledu v primerjavi s tekmeci. S svojimi lastnostmi na suhi cesti je bila ob boku Michelinovi pnevmatiki alpin A4, na mokrem je le za malenkost zaostala za Goodyearovo pnevmatiko ultragrip 9, na snegu je enakovredna Dunlopovi pnevmatiki winterresponse 2, ima zelo majhno obrabo, a zaradi lastnosti na ledu je tokrat uvrščena slabše. Pred njo sta namreč tudi Fuldina pnevmatika kristall montero 3, ki je za najboljšimi tremi pnevmatikami zaostala zaradi lažjih slabosti na mokri cesti in pa – ob enaki skupni oceni – Bridgestonova pnevmatika blizzak LM001, ki je še boljšo uvrstitev tudi izgubila zaradi lažjih slabosti na mokri cesti, pa tudi na ledu. Tudi vse druge pnevmatike, ki so dobile oceno zadovoljivo – priporočljivo, so takšno skupno oceno dobile zato, ker najboljšim niso enakovredne po vsaj dveh merilih.

Tako je Falknova pnevmatika eurowinter HS 449 pokazala slabosti na mokri cesti in na snegu, Uniroyalova pnevmatika MS plus 77 na suhi cesti in na ledu, Pirellijeva snowcontrol S3 na suhi cesti in na snegu, Semperitova master-grip 2, Barumova polaris 3 in Firestonova winterhawk 3 pa imajo slabosti na mokrem in na ledu. Značilno je, da imajo vse pnevmatike znamk koncerna Conitnental (Continental, Uniroyal, Semperit, Barum in Matador) težave na ledu.

Oceno pomanjkljivo je dobila pnevmatika Matador MP 54 sibir snow zaradi slabših last-nosti na mokri cesti, še zlasti pri vodljivosti. Ob tem ima ta pnevmatika, ki jo priporoča Volkswagen za drugo vgradnjo zimskih pnevmatik, tudi lažje slabosti na ledu in na suhi cesti.

Tri pnevmatike so dobile najslabšo oceno slabo in ne priporočamo njihove uporabe. Gre za pnevmatike znamk Aeolus, Linglong in Mentor. Vse tri imajo skupno slabo lastnost: težave na mokri cesti tako pri zaviranju kot vodljivosti. Ob vsem tem se tudi po nekaterih drugih merilih ne morejo enakovredno kosati z drugimi pnevmatikami.

Rezultati teh treh pnevmatik zelo nazorno dokazujejo, da oznake na pnevmatikah praktično ničesar ne povedo porabnikom. Kot rečeno, imajo vse pnevmatike te dimenzije na našem tokratnem testu najmanj oznako C za oprijem na mokrem, Goodyearova, Dunlopova in Pirellijeva pnevmatika pa imajo celo oznako B. A najkrajšo zavorno pot na mokrem ima Continentalova pnevmatika wintercontact TS 850 z oznako C – takšno oznako pa imata tudi Aeolova in Mentorjeva pnevmatika, ki imata najdaljšo zavorno pot. Razlika v zavorni poti na mokrem asfaltu pri zaviranju od 80 km/h do 20 km/h je kar 13,4 metra, to pa pomeni dolžino treh avtomobilov. Če bi sodili po oznakah, bi bila lahko razlika največ 4 metre, kolikor je razlika med oznakama B in C, če pa upoštevamo še razliko med oznako A in B pa dodatne 3 metre, skupaj torej 7 metrov. Toliko o verodostojnosti oznak!

Pri oznaki za kotalni upor, ki naj bi sporočala porabo goriva, je bil razpon od C do F, torej tri razrede (razred D ni na voljo), a na našem testu izmerjena razlika v porabi goriva je bila vsega 4 odstotke, kar pomeni med najboljšo Dunlopovo in najslabšo Barumovo pnevmatiko 2 decilitra razlike na 100 km vožnje.

Najmanjšo obrabo – to pomeni, da prevozijo največ kilometrov – imajo pnevmatike znamk Michelin, Firestone in Mentor. Kolikšna bo prevožena razdalja, je odvisno od mnogih dejavnikov (načina vožnje, vremena, kakovosti cest, …). Bridgestonova in Contintalova pnevmatika prevozita približno 20 odstotkov krajšo razdaljo kot najboljše tri pnevmatike, Dunlopova, Pirelli-jeva in Falknova pnevmatika pa približno 60 odstotkov razdalje, ki jo prevozijo najboljše tri pnevmatike. A tudi to je še dovolj, da jih povprečni uporabnik majhnega avta lahko uporablja vsaj štiri zime.


Za prenos tabele kliknite na sliko.


Dimenzija 205/55 R 16 H

V dimenziji 205/55 R 16 hitrostnega razreda H (do 210 km/h), ki jih uporabljajo avtomobili srednjega razreda, smo preskusili kar 19 pnevmatik. Rezultat je bil presenetljiv: le dve pnevmatiki sta dobili oceno dobro in s tem zelo priporočljivo, a tudi zgolj ena pnevmatika je dobila oceno slabo. Kar 16 pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo – priporočljivo, med njimi tudi Savina pnevmatika eskimo HP.

Oceno dobro – zelo priporočljivo sta dobili pnevmatiki continental wintercontact TS850 in yokohama w.drive 905. Continentalova pnevmatika je s svojimi lastnostmi postavila zelo visoke meje, saj je bila najboljša na mokri cesti, na snegu in pri obrabi, na suhi cesti je dosegla drugo najboljšo oceno, pa tudi njena poraba goriva je majhna, tako da si je res zaslužila prvo mesto. Yokohamina pnevmatika je bila najboljša na suhi cesti, pri ocenjevanju po drugih merilih pa je tudi dosegla zelo dobre ocene, kar ji je na koncu prineslo tudi skupno oceno dobro – zelo priporočljivo.

Kar 12 od 16 pnevmatik, ki so dobile ocene zadovoljivo oziroma priporočljivo, je takšno oceno dobilo zaradi lažjih ali večjih slabosti na mokri cesti, štiri pnevmatike pa zaradi drugih lažjih težav. Tako so Goodyearova pnevmatika ultragrip 9, Michelinova pnevmatika alpin 5 in Semperitova pnevmatika speed-grip 2 oceno zadovoljivo – priporočljivo dobile zaradi lažjih slabosti na suhi cesti, Bridgestonova pnevmatika blizzak LM001 pa zaradi težav na ledu.

Prva izmed pnevmatik z oceno zadovoljivo – priporočljivo je Goodyearova pnevmatika ultragrip 9. Njene lastnosti na suhi cesti so sicer dobre, toda zavorna pot je bila predolga, da bi to zadostovalo za skupno oceno dobro. Bridgestonova pnevmatika se je dobro izkazala na vseh ocenjevanih področjih razen na ledu, kjer so njene lastnosti slabše od tekmic in zato je dobila skupno oceno zadovoljivo – priporočljivo.

Pri Michelinovi pnevmatiki alpin 5 smo tako kot lani ugotovili slabše lastnosti na suhi cesti in sicer v vseh treh disciplinah ocenjevanja, zato je dobila skupno oceno zadovoljivo – priporočljivo.

Za Nokianovo pnevmatiko WR D3 – Nokian je pred letošnjo zimo predstavil novo pnevmatiko WR D4, o kateri smo pisali v julijski Motoreviji, a ob začetku testa še ni bila na voljo za nakup – in BF Goodrichova pnevmatika imata edini izmed ostalih pnevmatik slabosti zgolj na mokri cesti. Vse druge pnevmatike so se slabše izkazale na dveh ali več področjih. Med njimi je tudi Savina pnevmatika eskimo HP – HP pomeni -high performance in se razlikuje od eskima S3, ki je na voljo v manjših dimenzijah –, takšno oceno pa je dobila zaradi slabosti na mokri cesti in na ledu, izkazala pa se je na snegu, pa tudi na suhi cesti. Zmogljivosti Savine pnevmatike so zelo podobne zmogljivostim Fuldine pnevmatike kristall control HP, kar ni presenetljivo, saj obe znamki sodita v koncern Good-year – tako kot tudi znamki Goodyear in Dunlop.

Oceno slabo je dobila Avonova pnevmatika ice touring ST zaradi zelo slabih lastnosti na mokri cesti. Ugotovili smo sicer, da je Avon izboljšal last-nosti svoje pnevmatike, a ne v tolikšnem obsegu, da bi to izboljšalo njeno oceno. Tudi v tej dimenziji se je izkazalo, da oznaka na pnevmatiki ne zagotavlja njene kakovosti. Vse pnevmatike z izjemo dveh imajo namreč za oprijem na mokrem oznako C, pnevmatiki z oznako B pa sta Michelinova pnevmatika, ki je bila najboljša na mokri cesti in Avonova pnevmatika, ki je bila najslabša med vsemi na mokri cesti in je edina na mokrem dobila oceno slabo.

Tudi pri tej dimenziji imajo pnevmatike z oznakami za kotalni upor oznake od C do F, torej so razporejene v tri razrede (ker razred D ni na voljo), a razlika v porabi goriva je v res-nici 5,6-odstotna, kar pomeni 0,3 litra na 100 km – za toliko je poraba Good-yearove pnevmatike manjša od Falknove pnevmatike, ki porabi največ goriva.

Tri pnevmatike so izstopale z majhno obrabo: Continentalova, BF Goodrichova in Kleberjeva. Največjo obrabo sta imeli Falknova in Vredesteinova pnevmatika, ki prevozita le približno 60 odstotkov poti v primerjavi z najboljšimi, kar pa praviloma ne zadostuje za vožnjo v štirih zimah, kolikor je priporočljiva uporaba zimskih pnevmatik pri običajno prevoženih kilometrih, saj avtomobili srednjega razreda običajno prevozijo precej več kilometrov kot majhni avtomobili s pnevmatikami manjše dimenzije.

AMZS test pnevmatik še enkrat več razkriva, katere pnevmatike izstopajo s svojimi lastnostmi – tako v dobrem kot v slabem. Pa tudi, katere so vmes, a še vedno na priporočljivi strani. In v času, ko se uporabniki odločate o nakupu zimskih pnevmatik, so naši testni vozniki že opravili večino dela pri ocenjevanju let-nih pnevmatik – da boste lahko marca prihodnje leto prebrali, kako se razlikujejo letne pnevmatike.


Za prenos tabele kliknite na sliko.

Predpisi o zimski opremi: zimske pnevmatike morajo biti najmanj hitrostnega razreda Q (do 160 km/h)

Vožnjo pozimi opredeljuje zakon o pravilih cestnega prometa.

29. člen podrobneje opredeljuje zimsko opremo in ravnanje pri vožnji v zimskih razmerah.

Glasi se takole: od 15. novembra do 15. marca naslednjega leta morajo imeti motorna in priklopna vozila v cestnem prometu predpisano zimsko opremo. Predpisano zimsko opremo morajo imeti tudi v zimskih razmerah.

Zakon določa, da so zimske razmere na cesti ali njenem delu takrat, ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali ko je vozišče zasneženo, zaledenelo (ledna deska) ali poledenelo (poledica).

Zimsko opremo določa pravilnik o delih in opremi vozil. Ta določa, da zimsko opremo osebnih (kategorija M1) in lahkih gospodarskih vozil (oznaka N1) sestavljajo:
  • zimske pnevmatike na vseh kolesih ali
  • poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige ali verigam enakovredni pripomočki za pogonska kolesa. Enakovrednost pripomočkov odobri homologacijski organ v Republiki Sloveniji. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za eno os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.
Kanali dezena pnevmatik, ki štejejo v zimsko opremo, morajo biti globoki najmanj 3 mm. Zimske pnevmatike, ki imajo glavne kanale dezena globoke manj kot 3 mm, prištevamo k poletnim pnevmatikam.

Zimske pnevmatike so tiste pnevmatike, ki imajo na boku pro-izvajalčevo oznako “M+S” ali “M.S” ali “M&S”.

V Republiki Sloveniji v cestnem prometu ni dovoljeno uporabljati pnevmatik z žeblji.

Glede uporabe obnovljenih pnevmatik pravilnik določa, da se smejo uporabljati na vozilih, če imajo oznake za mero, nosilnost in kategorijo hitrosti ter nedvoumne oznake, da je pnevmatika obnovljena v homologiranem obratu za obnovo pnevmatik.

Pravilnik tudi določa, da za zimsko opremo vozil, ki so v prometu na priobalnem območju Republike Slovenije, veljajo tudi samo poletne pnevmatike z globino kanalov dezena najmanj 3 mm.

Priobalno območje je v skladu pravilnikom del ozemlja Republike Slovenije, ki ga omejuje obala Jadranskega morja, meja z Republiko Italijo, meja z Republiko Hrvaško ter naslednje ceste (ki niso vključene v to območje):
  • R3 627 – odsek 3761 mejni prehod Osp–Črni kal,
  • R1 208 – odsek 1434 Črni kal–Aver,
  • R2 208 – odsek 1059 Aver–Gračišče in
  • R3-626 – odsek 3726 Gračišče–mejni prehod Brezovica pri Gradinu.
Vse pnevmatike morajo biti enake velikosti (če izdelovalec vozila ni predvidel različnih pnevmatik na različnih oseh), vrste (poletne, zimske, terenske) in zgradbe (diagonalne, prepasane diagonalne, radialne), na isti osi pa tudi iste nosilnosti, kategorije hitrosti ter istega proizvajalca in dezena (vzorec tekalne površine). Pnevmatike morajo biti vgrajene na vozilo v skladu z navodili proizvajalca pnevmatik oziroma vozila.

Pravilnik tudi določa, da morajo pnevmatike na vozilu po velikosti, nosilnosti in kategoriji hitrosti ustrezati pnevmatikam, ki so v potrdilu o skladnosti vozila ali v soglasju k registraciji vpisane v rubriki “dovoljene pnevmatike” ali v drugem ustreznem dokumentu o vozilu. Uporaba drugačnih pnevmatik je mogoča le po dodatni odobritvi vozila.

To pa ne velja za zimske pnevmatike. Dodatek k pravilniku namreč določa, da mora simbol kategorije hitrosti zimske pnevmatike ustrezati hitrosti, ki je ali večja od največje konstrukcijsko določene hitrosti vozila (ki jo določi proizvajalec vozila) ali ni manjša od 160 km/h (ali oboje).

Če je vseeno največja konstrukcijsko določena hitrost vozila (ki jo določi proizvajalec vozila) večja od hitrosti, ki ustreza simbolu kategorije hitrosti zimskih pnevmatik, mora biti v vozilu na vidnem mestu pritrjena opozorilna nalepka z določeno največjo hitrostno zmogljivostjo zimskih pnevmatik.

Povedano enostavno: na vseh avtomobilih je dovoljeno uporabljati zimske pnevmatike najmanj hitrostnega razreda Q (do 160 km/h) ali več (R, S, T, H, V, …), vendar mora biti v avtu nalepka, ki voznika opozarja na največjo dovoljeno hitrost vožnje glede na hitrostni razred zimskih pnevmatik.

Še nekaj drugih zakonskih določb o vožnji pozimi. Tako je v 29. členu zakona o pravilih cestnega prometa tudi zapisano, da na motornih in priklopnih vozilih v cestnem prometu ne sme biti snega, ledu, vode ali drugih snovi, ki bi lahko vplivale na vozne lastnosti vozila ali ki bi se lahko raztresale ali razlivale z njega. Stekla vozila in vzvratna ogledala morajo biti čista, da je vozniku omogočena normalna vidljivost. Globa za nespoštovanje je 200 evrov.

Če se vozilo, ki nima predpisane zimske opreme, pa bi jo moralo imeti, ali je v prometu, ko ne bi smelo biti, ustavi na cesti in ovira promet, ga mora voznik nemudoma odstraniti.

Če voznik ne odstrani vozila, odredi odstranitev pooblaščena uradna oseba. Odstranitev vozila opravi na stroške lastnika vozila izvajalec rednega vzdrževanja ceste.

Voznik mora upoštevati prometno signalizacijo, ki označuje zimske razmere, zaradi katerih je prepovedan ali omejen promet na določenem delu ceste.

Kazni

Še nekaj o kaznih. Po spremenjenem zakonu o pravilih cestnega prometa se z globo 40 evrov se kaznuje za prekršek voznik, ki pozimi ali v zimskih razmerah motornega ali priklopnega vozila v cestnem prometu nima opremljenega s predpisano zimsko opremo, ali ravna v nasprotju s pomenom prometnega znaka za obvezno uporabo snežnih verig.

Z globo 300 evrov se kaznuje za prekršek voznik, ki pozimi ali v zimskih razmerah ne upošteva prometne signalizacije, ki označuje zimske razmere, zaradi katerih je prepovedan ali omejen promet na določenem delu ceste.

Z globo 500 evrov se kaznuje za prekršek voznik, ki pozimi ali v zimskih razmerah zaradi nespoštovanja določb o zimski opremi ustavi na cesti in je zaradi tega oviran ali onemogočen promet drugih vozil. Vozniku se izreče tudi 5 kazenskih točk.

V 17. členu zakona je med drugim določeno, da pooblaščena uradna oseba prepove nadaljnjo vožnjo in izloči iz prometa motorno ali priklopno vozilo, ki v zimskih razmerah nima predpisane zimske opreme ali če je na njem sneg, led, voda ali druge snovi, ki bi lahko vplivale na vozne lastnosti vozila ali ki bi se lahko raztresale ali razlivale z njega, ali če stekla vozila ali vzvratna ogledala niso čista. Ta člen predpisuje tudi, da pooblaščena uradna oseba, ki zaradi tega vozilo izloči iz prometa, lahko odvzame registrske oziroma preizkusne tablice.

France Kmetič








Komentarji

Gepard
1.10.2015 17:59:41
Bolano. Kje so Savine gume??
Primož
2.10.2015 8:34:02
Res škoda, da niste testirali verjetno najboljše zimske gume, edine z oznako A za mokro cesto Nokian WR D4.
Res mi ni jasno zakaj ste testirali staro gumo od Nokiana D3!
Bolano in smešno, da mora Continental zmagati.
Janez
7.10.2015 16:00:19
Gepard, Sava je lepo označena in testitana. Primož, tudi mene je malo to zmotilo, ampak lepo piše, da se je še ne da kupiti. Tudi moj vulkanizer mi je še ne more naročiti, moram pa reči, da sem imel Continental TS 830 enkrat in je bil avto popolnoma drug, kot nov avto, ko sem prešel iz Good Year gum. Tako da letos kupim Continental verjetno, Nokain 3d sm že zvozil, ampak mi je sumljiva postala tretjo zimo na mokrem.
Dušan
27.10.2015 10:13:14
Zanima me, katero gumo ste testirali: continental wintercontact TS850 ali continental contiwintercontact TS850 pri 205/55/16 in kakšna je razlika med tema dvema?
Borut
28.10.2015 14:25:18
Pri večji dimenziji imate navedeno Wintercontact TS 850 z oznako C/C/72. Ko sem iskal pnevmatiko v trgovinah, sem našel TS 850 z oznako E/C/72 in nekaj dražjo TS 850 XL z oznako C/C/72.
Katero ste ocenjevali vi?
Dodaj komentar:
Dodaj

Ostale novice

Novice
27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
09.12.2015 (Ne)pravičnost?
09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
04.11.2015 Kdo koga ščiti?
04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
02.10.2015 Epilog
02.10.2015 Do zadnje kapljice?
02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
26.08.2015 (Pre)obrat
26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
09.07.2015 Izzivi in zaveza
09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
06.05.2015 Strategija
06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
01.04.2015 Izmenjava
01.04.2015 Umirjanje prometa
01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
04.03.2015 (Ne)požrešnost
04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
28.01.2015 Zasuk
28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
10.12.2014 Slepa ulica
10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
01.10.2014 Ironija usode
01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
28.08.2014 Janez Remše
09.07.2014 Vrednote
09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
04.06.2014 Obveza in zaveza
04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
04.06.2014 25 let katalizatorja
04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
02.04.2014 Elektrošok
02.04.2014 Divjad na cesti
02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
05.03.2014 Prestavitev
03.02.2014 Davki za varnost?
03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
07.11.2013 Komu sveti?
07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
03.10.2013 Svetovni prvak!
03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
02.10.2013 Avtogol
30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
29.08.2013 (Iz)govori
29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
29.08.2013 Električni avtomobili
06.07.2013 Nevaren dotik
06.07.2013 Pomemben mejnik
06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
05.07.2013 Pomoč iz zraka
30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
29.05.2013 Pešci so najšibkejši
29.05.2013 Žagar med najboljšimi
29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
25.04.2013 Kratkovidnost
28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
28.03.2013 Od voznika do komentatorja
28.03.2013 Nevarna jeza
28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
12.12.2012 Uvodnik, december 2012
12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
07.11.2012 Uvodnik, november 2012
07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
29.08.2012 Milejše kazni!
06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
04.04.2012 VW lego avto

Pomoč na cesti

1987 ali ++386 1 5305 353
24 ur na dan, vse dni v letu
Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
Za več informacij kliknite tu.

Informacijski center

brezplačna št.: 080 28 20
stac. tel.: +386 1 5305 300