AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

TTIP sporazum in avtomobilski trg

TTIP sporazum in avtomobilski trg

Kmalu zares globalni avti?


Čezatlantski trgovinski sporazum oziroma TTIP že nekaj časa buri duhove; večinoma tajna pogajanja predstavnikov držav Evropske unije z njihovimi ameriškimi sogovorniki v javnosti ne vzbujajo zaupanja. Marsikoga je strah zmanjšane suverenosti držav, povečane moči mednarodnih korporacij in nižjih standardov na področju varnosti in zaščite porabnikov. A TTIP sporazum bo – če bo sprejet – močno spremenil tudi globalni avtomobilski trg. Kaj bo prinesel voznikom in kupcem avtomobilov?

Trade and Investment Partnership (Čezatlantsko trgovinsko in naložbeno partnerstvo) je trgovinski sporazum med Evropsko unijo in Združenimi državami Amerike, o katerem že nekaj časa tečejo obsežna pogajanja. Glavni namen sporazuma naj bi bila odprava carin in drugih administrativnih ovir pri prodaji blaga in storitev med EU in ZDA. Sporazum naj bi s povečanim obsegom trgovine in naložb spodbudil gospodarsko rast na obeh straneh Atlantika.

Med gospodarskimi panogami, ki bi s tovrstnim sporazumom pridobile največ, je zagotovo avtomobilska industrija. Trgovina z avtomobili že zdaj predstavlja 10 odstotkov vrednosti celotne trgovine med EU in ZDA, od novega trgovinskega sporazuma pa si avtomobilski izdelovalci obetajo še veliko več.

Brez carin

Če bo TTIP sprejet, ne bo več carin oziroma uvoznih dajatev za avtomobile iz EU in ZDA. Kdor hoče zdaj v EU uvoziti avto iz ZDA, mora – ob DDV in različnih drugih davkih posameznih držav znotraj EU – plačati tudi carino po enotni carinski stopnji 10 odstotkov na vrednost avtomobila. V ZDA je carinska stopnja na uvoz avtomobilov iz EU 2,5 odstotka, za dostavnike in tovorna vozila (pa tudi tam zelo priljubljene poltovornjake oziroma pick-upe) pa imajo Američani 25-odstotno carinsko stopnjo.

10 oziroma 2,5 odstotka carine na osebne avtomobile res ni veliko, a odprava teh carin bi zaradi nekaj nižje cene zagotovo spodbudila nakup – in s tem izvoz na obeh straneh Atlantika. Ob odpravi 25-odstotne ameriške carinske stopnje na gospodarska vozila bi na ameriških cestah brez dvoma videli tudi veliko evropskih vozil, ki jih zdaj na cestah preko luže skoraj ni. Tisti, ki so, na ameriške ceste pridejo z veliko logistične telovadbe. Mercedes, na primer, v ZDA prodaja svoj dostavnik sprinter, ki ga izdelujejo v svoji nemški tovarni v Düsseldorfu. Ko je avto izdelan, ga znova razstavijo na posamezne dele, pošljejo v svojo ameriško tovarno, kjer ga delavci znova sestavijo. Tako se Mercedes izogne plačila 25-odstotne carine.

Poenoteni varnostni standardi

A avtomobilski izdelovalci veliko več pričakujejo od drugega dela trgovinskega sporazuma – poenotenja sedaj precej različnih standardov za nove avtomobile. Gre tako za varnostne standarde in nekatere razlike pri obliki ter zasnovi kot za standarde pri emisijah izpušnih plinov in porabi goriva.

Že pri varnostni zasnovi avtomobilov so razlike velike; avtomobile, ki so naprodaj na ameriškem trgu, preskušajo na preskusnih trkih po pravilih in standardih ameriške agencije NHTSA, evropske avtomobile preskušajo na preskusnih trkih po pravilih organizacije EuroNCAP. Preskusni trki so zasnovani podobno, a z nekaj pomembnimi razlikami, nekaj razlik je tudi v varnostnih standardih, ki jih morajo izpolnjevati avtomobili na obeh straneh Atlantika. Tako se na primer pri čelnem trku po EuroNCAP merilih avto zaleti v zmečkljivo oviro s hitrostjo 64 km/h in 40-odstotnim prekrivanjem, v ZDA pa v nezmečkljivo oviro s 40 m/h, ob takšnem trku pa izvajajo še trk s 100-odstotnim prekritjem in 56 km/h. Evropski avtomobili morajo biti v prid zaščite pešcev zasnovani tako, da je od spodnje strani pokrova motornega prostora do trdnih delov motorja najmanj 2 cm prostora, v ZDA tega standarda ne poznajo. Nekaj razlik je še pri bočnem trku, v ZDA pa morajo imeti avti tudi določeno čvrstost strehe (v Evropi ni takšnega standarda).

Takšnih razlik je dovolj, da je zelo težko zasnovati avto, ki bi v enaki meri izpolnjeval oba sklopa standardov. Kljub pogosto slišani oznaki “globalni avto” zares globalnih avtomobilov, ki bi bili enaki na vseh trgih, ni. Lep primer je ameriški ford fusion, ki naj bi bil po zasnovi, obliki in še marsičem drugem povsem enak fordu mondeu na evropskem avtomobilskem trgu; pri Fordu pravijo, da imata avtomobila le 80 odstotkov povsem enakih mehanskih delov. Ob tem velja pripomniti, da teh razlik vozniki in lastniki ne opazimo, saj so skrite očem – gre na primer za različno debelino in obliko nekaterih delov karoserije ali za različne zvare, pa tudi za barvne odtenke smernikov ter različno obliko, debelino in višino zglavnikov.

Enako čisti (ali umazani) izpuhi

Podobno kot za varnostne standarde velja tudi za emisijske standarde; EU in ZDA različno merita izpuhe in porabo goriva. Še najbolj se je to pokazalo pri aktualni Volkswagnovi aferi z goljufanjem pri meritvah dušikovih oksidov. V Evropi imajo avtomobili lahko več dušikovih oksidov v izpuhu kot v ZDA, razlikujeta pa se tudi oba protokola uradnih meritev vsebnosti škodljivih plinov v izpuhu – ameriški je malce bližje realnim izpuhom kot evropski. A do največjih razlik pride zaradi različnega načina potrjevanja skladnosti predpisom. V EU avtomobilski izdelovalci pred serijsko izdelavo avtomobilov sami izmerijo izpuh svojih avtomobilov, meritev pa morajo pozneje s ponovljenim testom naključnega avtomobila še potrditi. V ZDA ob obeh testih avtomobile preveri še njihova okoljska agencija EPA z različnimi testi naključno izbranih avtomobilov, ki se že vozijo po cestah. Na ta način so tudi odkrili Volkswagnovo goljufijo.

A tako velikih razlik že po letu 2017 – tudi brez sprejetega trgovinskega sporazuma – ne bo več, saj naj bi na obeh straneh luže precej zaostrili pravila in standarde meritev, tako da bo morebitno poenotenje po trgovinskem sporazumu na tem področju precej lažje.

Avtomobilski izdelovalci so za

Nič čudnega torej, da avtomobilski izdelovalci na obeh straneh Atlantika goreče podpirajo čezatlantski trgovinski sporazum. Tako so javno sporazumu že večkrat izrekli podporo tako pri evropskem združenju avtomobilskih izdelovalcev ACEA kot pri ameriškem združenju Auto Alliance. S sporazumom bi pridobili oboji – znižali bi stroške izdelave avtomobilov in si olajšali dostop do obeh velikih avtomobilskih trgov.

Kaj pridobimo kupci?

Bolj nejasno je, kaj bomo s takšnim sporazumom pridobili vozniki oziroma kupci avtomobilov – če zanemarimo, da bi bilo po sprejetem sporazumu k nam lažje uvoziti ameriški avto. Dvomimo, da bi se nižji stroški razvoja in nižje uvozne carine prav veliko poznale pri končni ceni avtomobilov, ki bodo naprodaj pri nas. S tržnega vidika bi moral večji dotok v ZDA izdelanih avtomobilov, ki so (zdaj) primerjalno cenejši od evropskih, vplivati na cene avtomobilov pri nas, a tudi v takšen razvoj dogodkov lahko upravičeno podvomimo. Je pa za kakršnekoli napovedi tako ali tako še precej prezgodaj. Pogajanja še zdaleč niso končana, javno evropsko mnenje pa sodeč po glasnih protestih sporazumu tudi ni preveč naklonjeno.

“Piščančji” davek: zakaj je v ZDA na evropske dostavnike 25-odstotna carina?

Kot smo zapisali že v besedilu glavnega članka, je treba za uvoz evropskih dostavnikov v ZDA plačati 25-odstotno carino. Carinska stopnja se glede na druge carinske stopnje zdi pretirano visoka, ima pa zanimivo zgodovino. Tej dajatvi namreč v ZDA rečejo “piščančji” davek (chicken tax); leta 1962 je takratna EGS (Evropska gospodarska skupnost) temeljito zvišala carine na uvoženo perutnino, s tem pa praktično zaprla evropski trg ameriški perutninski industriji. Američani so kot povračilni ukrep povečali carino na evropske žgane pijače in še nekaj drugih izdelkov. Na 25 odstotkov so povečali tudi carino na iz Evrope uvožene lahke tovornjake in dostavnike, ta carinska stopnja pa je ostala v veljavi vse do danes.

VW predstavil rešitve za motorje z goljufivo programsko opremo

Predvidoma januarja prihodnje leto naj bi Volkswagen začel z vpoklicem vseh svojih avtomobilov z motorjema EA 189 (2-litrskim in 1,6-litrskim TDI), na katerem bodo motorjema s tehničnim in programskim posegom prilagodili izpuste dušikovih oksidov tako, da bodo ti ustrezali veljavnim standardom. Tehnično rešitev so pri Volkswagnu predstavili nemškemu uradu za motorna vozila KBA, ki pa mora rešitev še potrditi.

Pri 1,6-litrskem TDI motorju bodo z vgradnjo posebne manj kot evro vredne mrežice (na sliki) pred merilnik pretoka zraka, ki bo spremenila vrtinčenje zračnega toka, dosegli natančnejše (in očitno drugačne) meritve omenjenega tipala kot doslej, s tem pa tudi drugačno krmiljenje motornega računalnika. Ob hkratni posodobitvi programske opreme naj bi motor po novem deloval tako, da vrednosti dušikovih oksidov v njegovem izpuhu ne bi več presegale najvišjih dovoljenih.

Pri 2-litrskem TDI motorju naj bi za zadostitev emisijskih standardov zadostovala le posodobitev programske opreme motornega računalnika.

Za prvi servisni poseg naj bi Volkswagnovi serviserji rabili manj kot uro delovnega časa, za drugi poseg pa le pol ure.

Podobne tehnične rešitve bodo v kratkem predstavili tudi pri Audiju, Seatu in Škodi, ki so v svoje avte tudi vgrajevali omenjena motorja.

Rešitve za prilagoditev 1,2-litrskega TDI motorja, ki je prav tako opremljen z goljufivo programsko opremo, bodo pri Volkswagnu predstavili pozneje. Prav tako še ni znano, kako bodo popravili 3-litrske TDI motorje, za katere so pri VW prav tako priznali, da imajo vgrajeno goljufivo programsko opremo.

Prav tako Volkswagen še ni javno in nedvoumno potrdil, da opisane tehnične rešitve ne bodo vplivale na zmogljivosti ali porabo goriva omenjenih motorjev. Pri Motoreviji bomo vsekakor pozorno spremljali razvoj dogodkov in v sodelovanju z našimi partnerskimi avtomobilskimi klubi tudi preskusili zmogljivosti in porabo goriva pred in po servisnem posegu, o čemer boste bralci Motorevije seveda obveščeni.

Blaž Poženel




Značke


Sorodne novice

    Komentarji

    Dodaj komentar:
    Dodaj

    Ostale novice

    Novice
    27.01.2016 (Ne)prepoznavanje
    27.01.2016 Slovenski avtomobilski trg 2015
    27.01.2016 Nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah
    27.01.2016 Izbor Slovenski avto leta 2016
    27.01.2016 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2015
    27.01.2016 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    27.01.2016 Avtomobilski salon v Detroitu
    27.01.2016 Nova poslovna enota AMZS v Novi Gorici
    27.01.2016 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    27.01.2016 Motorevija je vstopila v 60. leto izhajanja, njeni zametki pa segajo v leto 1925
    09.12.2015 (Ne)pravičnost?
    09.12.2015 Pogovor z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc
    09.12.2015 TTIP sporazum in avtomobilski trg
    09.12.2015 Kako bi lahko preprečili marsikatero hudo prometno nesrečo?
    09.12.2015 Motorevija kot samostojna bralna aplikacija za tablice in pametne mobilnike
    09.12.2015 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in karetistom v letu 2015
    05.11.2015 Izberite Slovenski avto leta 2016!
    05.11.2015 Kakšen je resničen izpust dušikovih oksidov dizelskih avtov?
    04.11.2015 Kdo koga ščiti?
    04.11.2015 Kaj v resnici prihaja iz izpušnih cevi avtomobilov?
    04.11.2015 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem
    04.11.2015 Matej Žagar je v letošnjem svetovnem prvenstvu v speedwayju osvojil šesto mesto
    02.10.2015 Epilog
    02.10.2015 Do zadnje kapljice?
    02.10.2015 Zmaga v Rusijo, ekipa AMZS deveta
    02.10.2015 Jubilej brez športne pike na i
    02.10.2015 Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2
    01.10.2015 Izšla je oktobrska Motorevija!
    01.10.2015 AMZS test 35 zimskih pnevmatik
    26.08.2015 (Pre)obrat
    26.08.2015 Nove oblike mobilnosti
    26.08.2015 Slovenska električna rolka NGV
    26.08.2015 Le še tri leta za zamenjavo vozniških dovoljenj
    26.08.2015 Težave z izpustom trdnih delcev najsodobnejših bencinskih motorjev
    26.08.2015 Kje končajo pripomočki za prvo pomoč s pretečenim rokom trajanja?
    26.08.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayju
    26.08.2015 V svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 po poškodbi Herlingsa
    26.08.2015 Izšla je septembrska Motorevija!
    26.08.2015 Otroci na poti v šolo in iz nje
    09.07.2015 Izzivi in zaveza
    09.07.2015 Fordov sistem za samodejno prilagajanje hitrostnim omejitvam
    09.07.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    09.07.2015 Mladi motokrosist Maks Mausser
    09.07.2015 Dirka evropskega prvenstva v motokrosu v Radizlu
    04.06.2015 Z elektroniko na poti do avtonomnosti
    04.06.2015 Zgrajena predor Markovec in hitra cesta Koper – Izola
    04.06.2015 Velika izbira avtokart, vodnikov in atlasov pri AMZS
    04.06.2015 Matej Žagar v svetovnem prvenstvu v speedwayju
    06.05.2015 Strategija
    06.05.2015 Akcija AMZS za večjo varnost kolesarjev in motoristov
    06.05.2015 Elektronski vdori v avtomobile
    06.05.2015 Zmagoslavje Mateja Žagarja na uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayju
    06.05.2015 Prva zmaga Tima Gajserja na dirki za svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    06.05.2015 Koliko v resnici tehtajo naši avtomobili?
    01.04.2015 Izmenjava
    01.04.2015 Umirjanje prometa
    01.04.2015 5. avtomobilski SPA v AMZS centru varne vožnje Vransko
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MX2
    01.04.2015 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    01.04.2015 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2014
    01.04.2015 Kdaj bolj realno merjenje porabe goriva?
    01.04.2015 (Ne)resnična poraba hibridnih avtov
    01.04.2015 Začetek prodaje električnih avtomobilov
    04.03.2015 (Ne)požrešnost
    04.03.2015 Uvedba sistema eCall šele leta 2018
    04.03.2015 Moto športniki pred novo tekmovalno sezono
    04.03.2015 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    30.01.2015 BMW: krpanje varnostne luknje!
    28.01.2015 Zasuk
    28.01.2015 Slovenski avtomobilski trg v letu 2014
    28.01.2015 Prometna varnost na slovenskih cestah v lanskem letu
    28.01.2015 Starostniki v prometnih nesrečah
    28.01.2015 V izboru Slovenski avto leta 2015 je slavila škoda fabia
    28.01.2015 Sejem zabavne elektronike CES v Las Vegasu
    28.01.2015 Lucija Sajevec, nova direktorica delniške družbe AMZS
    28.01.2015 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    28.01.2015 Jan Pancar, uspešen mladi motokrosist
    10.12.2014 Slepa ulica
    10.12.2014 Podatki v avtomobilih in njihova uporaba
    10.12.2014 Jon Boyd (General Motors)
    10.12.2014 Kako (ne)varne so slovenske ceste?
    10.12.2014 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2014
    10.12.2014 Matej Žagar, moto športnik Slovenije v letu 2014
    10.12.2014 Slovenski avto leta 2015
    05.11.2014 Izkušnje in preizkušnje
    05.11.2014 Eko nalepke na avtomobilih v prodajnih salonih
    05.11.2014 Svetovno prvenstvo v speedwayu
    05.11.2014 Električna mobilnost v Sloveniji
    05.11.2014 Uber: taksi nove dobe ali izmikanje pravilom?
    05.11.2014 Od septembra velja okoljevarstveni standard euro 6
    01.10.2014 Ironija usode
    01.10.2014 Zaščita pred avtocestnim hrupom
    01.10.2014 FIA evropsko tekmovanje mladih kolesarjev v Oslu na Norveškem
    01.10.2014 Skupna akcija AMZS in Rdečega križa Slovenije na MOS v Celju
    01.10.2014 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    01.10.2014 Tim Gajser je v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v razredu MX2 osvojil peto mesto
    28.08.2014 Ne le prve šolske dni!
    28.08.2014 Združevanje izpitnih centrov za opravljanje voziških izpitov
    28.08.2014 Mednarodni program ugodnosti za člane AMZS Show your Card!
    28.08.2014 Nova pravila vožnje v naravnem okolju
    28.08.2014 Klicni center AMZS in pomoč na cesti
    28.08.2014 Janez Remše
    09.07.2014 Vrednote
    09.07.2014 Gradnja avtoceste med Gruškovjem in Draženci
    09.07.2014 Gajser tik pod vrhom
    09.07.2014 Vzdrževanje slovenskih cest
    09.07.2014 Sodobni trivaljni motorji
    04.06.2014 Obveza in zaveza
    04.06.2014 Odprtje linije za izdelavo novega renaulta twinga v Revozu v Novem mestu
    04.06.2014 25 let katalizatorja
    04.06.2014 Nogomet in njegova povezava z avtomobili
    04.06.2014 Zmaga Mateja Žagarja na dirki za SP v speedwayu na Finskem
    06.05.2014 Kaznovanje za prometne prekrške v tujini
    06.05.2014 Sožitje avtomobilistov in kolesarjev
    06.05.2014 Kje končajo izrabljeni avtomobili?
    06.05.2014 Beleženje števila prevoženih kilometrov ob tehničnem pregledu
    06.05.2014 112 let merilnika hitrosti
    06.05.2014 Sejem Avto in vzdrževanje v Celju
    06.05.2014 Pogovor s podpredsednikom AMZS Jožetom Režonjo
    06.05.2014 Pogovor z Miranom Stanovnikom
    06.05.2014 Zamik na račun mrtvih
    02.04.2014 Elektrošok
    02.04.2014 Divjad na cesti
    02.04.2014 Mobilne aplikacije za slovenske avtomobiliste
    02.04.2014 Izkušnje udeležencev tečajev varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje Vransko
    02.04.2014 Letošnje svetovno prvenstvo v speedwayju
    02.04.2014 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje
    02.04.2014 Pogovor z doc. dr. Petrom Liparjem, predstojnikom Prometnotehniškega inštituta FGG Ljubljana
    02.04.2014 Predpisi o vleki prikolic
    05.03.2014 eCall – samodejni klic na pomoč ob prometni nesreči na voljo tudi v Sloveniji
    05.03.2014 Avtomobilska črna skrinjica – bo postala del naših avtomobilov?
    05.03.2014 Svetovno prvenstvo v motokrosu
    05.03.2014 Pogovor z Janezom Prosenikom
    05.03.2014 Stanje registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji konec leta 2013
    05.03.2014 Prestavitev
    03.02.2014 Davki za varnost?
    03.02.2014 Slovenski avtomobilski trg v letu 2013
    03.02.2014 Nepravinosti pri izobraževanju voznikov
    03.02.2014 AMZS kasko promet samo za člane AMZS
    03.02.2014 Priprave na začetek nove tekmovalne sezone
    03.02.2014 Izbor Slovenski avto leta 2014 - zmagala je škoda octavia
    11.12.2013 Avtomobilske novosti v prihajajočem letu
    11.12.2013 Za predsednika AMZS izvoljen Anton Breznik
    11.12.2013 Pogovor z novim predsednikom AMZS Antonom Breznikom
    11.12.2013 Podelitev priznanj najboljšim slovenskim moto športnikom in kartistom
    11.12.2013 Preusmerjanje pozornosti
    08.11.2013 Slovenski avto leta 2014
    07.11.2013 Komu sveti?
    07.11.2013 Kakšno gorivo (lahko) točimo v naše avtomobile?
    07.11.2013 Pogovor z Davidom Juričem, generalnim direktorjem družbe Summit motors Ljubljana
    07.11.2013 Matej Žagar o letošnji tekmovalni sezoni
    07.11.2013 Vinjete za vožnjo po slovenskih avtocestah v letu 2014
    07.11.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije
    03.10.2013 Vožnja v naravnem okolju
    03.10.2013 Mladi kolesarji AMZS so se izkazali!
    03.10.2013 Svetovni prvak!
    03.10.2013 Dirka za svetovno prvenstvo v speedwayju v Krškem
    02.10.2013 Avtogol
    30.08.2013 Seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije
    30.08.2013 Evropsko prvenstvo v minimotu na Vranskem
    29.08.2013 (Iz)govori
    29.08.2013 Obeta se podražitev vinjet za uporabo slovenskih avtocest
    29.08.2013 Spremembe zakona o pravilih cestnega prometa
    29.08.2013 Električni avtomobili
    06.07.2013 Nevaren dotik
    06.07.2013 Pomemben mejnik
    06.07.2013 Zemeljski plin kot pogonsko gorivo
    06.07.2013 Najboljši kolesarji AMD Moste
    06.07.2013 Gerčar ponovil lanski uspeh
    05.07.2013 Delitev in souporaba avtomobila – se rešitev lahko uveljavi tudi pri nas?
    05.07.2013 Pomoč iz zraka
    30.05.2013 Zavajanje z uradnimi podatki o porabi goriva
    29.05.2013 Počivališča ob slovenskih avtocestah
    29.05.2013 Na plakatirani strani Alp!
    29.05.2013 Obnova avtocest v letu 2013
    29.05.2013 Pešci so najšibkejši
    29.05.2013 Žagar med najboljšimi
    29.05.2013 Uvodnik, Motorevija junij 2013
    26.04.2013 Manj žrtev, več prometa, nevarni odseki
    25.04.2013 Luknje – na cestah in v blagajnah!
    25.04.2013 Kratkovidnost
    28.03.2013 Uvodnik, Motorevija april 2013
    28.03.2013 Potepanje po Tuniziji
    28.03.2013 Od voznika do komentatorja
    28.03.2013 Nevarna jeza
    28.03.2013 Ne le pripravljenost, tudi znanje!
    28.03.2013 Samodejni klic na pomoč
    28.03.2013 AMZS Potovanja - nova ugodnost za člane AMZS
    28.03.2013 Novo in ekskluzivno za člane AMZS - AMZS zavarovanje
    28.03.2013 Pred začetkom motoristične sezone
    28.03.2013 Zakaj oči lezejo skupaj?
    28.03.2013 Avtomobilski SPA v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
    28.03.2013 Kako vozijo v Skandinaviji
    28.03.2013 Žagar začel s petimi točkami
    27.02.2013 S katerimi in kakšnimi avtio se vozimo v Sloveniji?
    27.02.2013 Priprave najboljših slovenskih motošportnikov na novo tekmovalno sezono
    25.01.2013 Prometna varnost na slovenskih cestah v letu 2012
    25.01.2013 Izbor Slovenski avto leta 2013
    25.01.2013 Pogovor z Matejem Žagarjem, december 2012
    25.01.2013 Skupščina Avto-moto zveze Slovenije, 12.12.2012
    25.01.2013 Novost pri članstvu AMZS v letu 2013
    25.01.2013 Vinko Zajec, dobitnik priznanja Državnega sveta RS za prostovoljno delo
    22.01.2013 Najmanjša prodaja v tem stoletju!
    12.12.2012 Avto, ki vozi sam, postaja realnost
    12.12.2012 Odkrivajmo in izkusimo Slovenijo
    12.12.2012 Podelitev priznanj najboljšim moto športnikom in kartistom v letu 2012
    12.12.2012 Klemen Gerčar, motošportnik leta
    12.12.2012 Uvodnik, december 2012
    12.12.2012 Kazni za prometne prekrške storjene v tujini: kdo in kako jih lahko izterja?
    07.11.2012 Dr. Danijel Starman, predsednik Avto-moto zveze Slovenije: pogovor
    07.11.2012 AMZS na 12. festivalu za tretje življenjsko obdobje
    07.11.2012 Uvodnik, november 2012
    07.11.2012 Dan odprtih vrat AMZS na Vranskem 2012
    07.11.2012 Uspešni slovenski motokrosisti
    06.10.2012 Uvodnik, oktober 2012
    06.10.2012 Tekmovanje iz tehničnega reševanja ob prometni nesreči
    05.10.2012 FIA evropsko prometno-izobraževalno tekmovanje
    05.10.2012 Tim Gajser mladinski svetovni prvak v motokrosu v razredu 125
    29.08.2012 Ali zaupate svojim očem?
    29.08.2012 Milejše kazni!
    06.05.2012 Motorevija tudi za iPad!
    25.04.2012 Kje je meja? Rekordno visoke cene goriv
    05.04.2012 Kilometri - prevoženi ali prirejeni?
    04.04.2012 VW lego avto

    Pomoč na cesti

    1987 ali ++386 1 5305 353
    24 ur na dan, vse dni v letu
    Cena klica na številko 1987 je odvisna od operaterja.
    Za več informacij kliknite tu.

    Informacijski center

    brezplačna št.: 080 28 20
    stac. tel.: +386 1 5305 300