AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Nova opel astra

 

Pod srečno zvezdo?

Nova opel astra

 

Že tri generacije zapored je astra Oplova najsvetlejša avtomobilska zvezda – predstavlja namreč kar tretjino vseh izdelanih in prodanih oplov. Tudi nova, četrta generacija astre je obremenjena z velikimi pričakovanji, zato ne preseneča, da so se je pri Oplu lotili še bolj ambiciozno in temeljito kot doslej ...

 

Astra je na evropskem avtomobilskem trgu za prodajni vrh vselej tekmovala s Volkswagnovim golfom in tudi tokrat se zdi, da so ji pri Oplu za cilj postavili golfa. A če je golf zadnje generacije doživel le temeljito tehnično in oblikovno prenovo, pri Oplu s ponosom povedo, da je astra v primerjavi s predhodnico povsem nov avto. Razen imena namreč nimata nič skupnega, precej več vzporednic pa lahko potegnemo med astro in za razred večjo insignio – na primer enake obline, enaka žarometa, pa tudi enako športno široko stojo in atletsko postavo. Slednjo še dodatno poudarjajo velika, najmanj 16- in največ 19-palčna kolesa.

 

Pogled v tehnične podatke odkrije, da je nova astra v primerjavi s predhodnico močno zrasla; s 441,9 cm dolžine je kar za 17 centimetrov daljša kot prej (pa tudi za 22 cm daljša od novega golfa), medosna razdalja pa je daljša za 7,8 centimetra. Dovolj torej, da od astre lahko pričakujemo temeljito izboljšano prostornost. A vsaj del pričakovanj ni povsem izpolnjen; zaradi daljših kolesnih previsov, položnejšega vetrobranskega stekla in dolgega odmika prednjih sedežev dodatne centimetre na zadnji klopi iščemo zaman. Prostor za glave je zadaj bolj radodarno odmerjen, čeprav kupejevsko padajoča in s kromom obrobljena odprtina vrat daje drugačen videz. Tudi prtljažnik je s 370 litri dovolj prostoren za pričakovanja v tem avtomobilskem razredu. Prestavljivo polico (z imenom flex-floor) v prtljažniku lahko zataknemo v tri vodoravne položaje, s čemer poravnamo tudi stopničko, ki nastane pri prevračanju naslonjala asimetrično deljive zadnje klopi naprej. Največja tovorna prostornina: 1235 litrov.

 

Sorodnost z insignio astra pokaže tudi pri obliki armaturne plošče, kar ji velja šteti v dobro; armaturna plošča, rdeče – belo osvetljeni merilniki ter nekaj nizov stikal in gumbov dajejo astri imeniten, že kar malce prestižen videz – vsekakor dolg skok naprej v primerjavi z utilitarno oblikovano predhodnico. Takšen vtis daje tudi kakovost vgrajenih materialov in končne izdelave, čeprav smo preskušali predserijsko izdelane avtomobile. Od insignie si je astra izposodila tudi nekaj drugih elementov, na primer ergonomična prednja sedeža ali pa športno osvetlitev merilnikov, kadar izberemo športni vozni program.

 

Opel kupcem astre ponuja izbiro osmih motorjev, štirih bencinskih in štirih dizelskih. Bencinski motorji so v dveh prostorninah, 1,4- in 1,6-litrski, brez ali s turbinskim polnilnikom. Najšibkejši 1,4-litrski motor zmore 74 kW, 1,6-litrski brez turbinskega polnilnika pa 85 kW. Tehnično zanimivi in v vožnji prepričljivejši sta obe turbo različici; 1,4-litrska zmore 103 kW in ima 200 Nm navora, 1,6-litrska pa 132 kW in 230 Nm navora. Na papirju torej impresivni podatki, na cesti pa navdušenje malce zbledi. Krivdo za to nosi precejšnja masa nove astre – z 1,4 tone mase (osnovna različica) je nova astra za 143 kg težja od predhodnice.

 

Dizelsko motorno paleto sestavljajo štirje motorji s prostorninami 1,3, 1,7 in 2 litra. Najšibkejši 1,3-litrski CDTi zmore 70 kW, 1,7-litrski CDTI pa 81 in 92 kW. Vlogo dizelskega športnika ima 2-litrski CDTi motor s 118 kW, ki ni prav uglajen, zato pa mu ne manjka prožnosti. Razen najšibkejšega motorja so vsi ostali opremljeni s šeststopenjskimi ročnimi menjalniki, na izbiro pa je tudi novo zasnovan šeststopenjski samodejni menjalnik. Pri Oplu poudarjajo, da je astra z vsemi motorji precej gospodarnejša in čistejša od predhodnice.

 

Velika masa avtomobila, dolga medosna razdalja in razširjena koloteka astri zagotavljajo suverene vozne lastnosti in veliko udobja. Ob tem se avto ponaša še z novo, kompaktno zadnjo premo, ki jo sestavljata toga zadnja prema in Wattova ročica – tehnično zanimiva kombinacija, ki se izkaže tudi v praksi, še zlasti v kombinaciji z aktivnim blaženjem (flex-ride). Če že težko govorimo o dirkašnih voznih lastnostih, pa astra prijetno preseneti z mirnim vztrajanjem v ravni smeri, lahkotno vodljivostjo, visokimi merami zdrsa v ovinkih in uravnoteženim vzmetenjem.

 

K nam bo astra zapeljala še pred koncem letošnjega leta, ko bo več znanega tudi o opremi in cenah. Zaenkrat lahko zapišemo, da je astra v primerjavi s predhodnico temeljito izboljšan avto, ki je prepričljivo ujel priključek z novejšimi tekmeci. Kako se bo odrezala proti svojemu največjemu tekmecu, pa bomo še videli ...

 

Poudarki in vtisi:

- četrta generacija Oplovega najbolje prodajanega avtomobila,

- zajetne zunanje mere,

- lepo oblikovana in kakovostno narejena notranjost,

- štirje dizelski in štirje bencinski motorji,

- suverene vozne lastnosti,

- pri nas naprodaj sredi decembra.

 

Na vrh strani




Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj