AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Chevrolet cruze 2.0 VCDi LT

 

Obeti
Chevrolet cruze 2.0 VCDi LT

Ko smo spomladi prvič sedli za volan cruzea, smo bili nad avtom prijetno presenečeni – zaradi sveže oblike karoserije in notranjosti, pa tudi zaradi sodobne tehnike. Kako se je cruze – tokrat v zmogljivi in dobro opremljeni dizelski različici – obnesel na daljšem preskusu?

 

Cruzeova zunanjost je prijetno presenečenje tudi po daljšem druženju z njim; je zelo skladen avto z rahlo kupejevsko obliko strehe in s športno, široko stojo. Z nekaterimi podrobnostmi je prepoznaven Chevroletov oblikovalski izdelek, a je dovolj svež, da ga bomo le težko zamenjali s kakšnim drugim avtom. Čeprav je cruze Chevroletov svetovni avto, ni težko ugotoviti, da je njegova oblika nastala po okusu evropskih voznikov in kupcev – krasijo ga velika kolesa, razmeroma kratki karoserijski previsi, velika medosna razdalja, izrazen prednji del in tudi tesni karoserijski stiki.

 

Tudi notranjost je oblikovana po evropskih okusih – razgibano, všečno, barvito in sodobno. V nekaterih oblikovnih poudarkih lahko prepoznamo Oplovo oblikovalsko šolo, a pri kakovosti vgrajenih materialov lahko prepoznamo tudi hierarhijo med znamkami – plastika armaturne plošče je namreč trda, pa tudi blago na sedežih ne naredi najboljšega vtisa.

 

Če zanemarimo malce slabši občutek pri vgrajenih materialih (izdelavi ni veliko očitati), cruze postreže s solidnima prednjima sedežema, udobnim položajem za volanom in dovolj prostora spredaj. Zadaj je prostora precej manj – prostor za glave moti kupejevsko padajoča streha, kolena zadnjih dveh potnikov se hitro naslonijo v naslonjali prednjih sedežev, prostor pa je omejen tudi po širini (in primeren le za dva). Tudi prtljažnik ne navduši – 460 litrov prostornine je sicer dovolj (tekmeci imajo praviloma prostornejše prtljažnike), a motijo majhna odprtina v prtljažnik, v notranjost štrleči polkrožni vodili pokrova prtljažnega prostora in veliko gole pločevine. Pazljivost zahteva tudi ravnanje s prtljažnim pokrovom, saj vas lahko zaradi slabo vzmetenega vpetja prtljažnik udari po prstih.

 

Podobno kot pri zunanjosti in notranjosti se cruze odreže tudi pri tehniki: avto veliko obeta, a končna izvedba ne uresniči vseh obljub. Preskusni cruze je imal vgrajen 2-litrski dizelski štirivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva prek skupnega voda – motor poznamo iz nekaterih drugih chevroletov in oplov, a je enako neprepričljiv tudi v cruzeu. Če mu že ne moremo očitati pomanjkanja moči (110 kW/150 KM) in navora (320 Nm), pa mu lahko zamerimo pretirano lenobnost v najnižjih motornih vrtljajih, ozko uporabno območje vrtljajev in preveč robatosti – tako pri tresljajih kot pri hrupu. A vendarle bolj moti neodzivnost, kadar vrtljaji niso dovolj visoki, saj se kaj hitro zgodi, da na klancu ali pri speljevanju motor enostavno zamre. Treba je torej pogosto poseči po ročici menjalnika in paziti na prave vrtljaje. Če spretno lovimo uporabno območje vrtljajev, so zmogljivosti dizelskega cruzea povsem solidne, le poraba goriva je s skoraj 8 l/100 km prevelika.

 

Vnovič se zgodba o obetih in nedoslednosti ponovi pri podvozju; cruze je namreč narejen na enaki platformi kot Oplova astra nove generacije, kar bi moralo biti dovoljšnje zagotovilo za dobre vozne lastnosti. Delno je že tako; cruzeova lega na cesti je odlična, blaženje neravnin dobro, vzmetenje je ravno prav čvrsto. A vseeno im cruze težavo – povsem anemičen, preveč ojačan volanski mehanizem, ki sicer omogoča enostavno vrtenje volanskega obroča, a premalo natančnosti in občutka v rokah. Komur to ni pomembno, lahko zamahne z roko, ostalim pa ostane malce grenak priokus po varčevanju na nepravih mestih ...

 

Sladko – kislo; tako bi lahko označili naše druženje s cruzeom, ki veliko obeta, a na koncu zaradi manjših pomanjkljivosti ne prepriča povsem. Ne preveč zahtevni kupci, ki imajo radi lepo obliko, a se ne obremenjujejo z malenkostmi, bodo zadovoljni; cruze je nedvomno med najbolj skladnimi limuzinami v svojem razredu. S ceno 19.000 evrov je tudi med najcenejšimi v svojem razredu – kljub temu, da ima v paketu LT zelo bogato opremo (in veliko varnosti, tudi ESC). Marsikomu utegne biti to dovolj.

 

Motor in prenos moči: dizelski, prostornina: 1991 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4000 vrt./min., največji navor: 320 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik.

Mere in masa: dolžina: 459,7 cm, širina: 178,8 cm, višina: 147,7 cm, medosna razdalja: 268,5 cm, masa praznega vozila: 1427 kg, dovoljena skupna masa: 1930 kg, prtljažnik: 450 l, posoda za gorivo: 60 l.

Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,8/7,0/5,6 l/100 km, poraba na testu: 7,8 l/100 km.

Cena: GM Central and Southeast Europe: 18.850 EUR



Na vrh strani



Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj