AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Citroen C3 - za volanom

 

Pogled v nebo

Novi citroen C3

 

Silhueta je že dobro znana – kupolasta zaobljenost je značilnost citroena C3, tudi v novi izdaji. Posebnost novega Citroenovega majhnega avta, ki pa je kljub 394 cm dolžine šele tretji najmanjši v Citroenovi paleti – manjša sta C1 in C2 oziroma novi DS3, je daleč v streho potegnjeno vetrobransko steklo, ki ga pri Citroenu označujejo kot zenitno. Pogled iz avta je res kot iz helikopterja, le zajetna prednja (A) stebrička nakazujeta, da sedite v avtu. Vidni kot je kar 108 stopinj, v C3 z običajnim vetrobranskim steklom je le 28 stopinj.

 

Se bo torej od marca prihodnjega leta, ko bo avto naprodaj tudi pri slovenskih Citroenovih trgovcih – cene še niso znane, splačalo doplačati približno 400 evrov za zenitno steklo? Odgovor je pritrdilen, utemeljen pa s tem, da to steklo C3 zagotavlja razliko, ki ga loči od tekmecev. Videli boste vse ptice na nebu, vse visoko obešene semaforje in prometne znake, strehe tudi najvišjih hiš, a tudi sonce visoko na obzorju, kar zna biti moteče. Tedaj je dovolj poteg pomične obloge naprej in C3 ima običajno veliko vetrobransko steklo. Oči nič več ne iščejo vzvratnega ogledala na veliki stekleni površini, temveč ga najdejo tik pod robom vetrobranskega stekla.

 

Novi citroen C3 ima tako svojo posebnost, ki ni čista novost, saj je podobno zasnovo ponujala opel astra GTC, a so imeli toliko težav z izdelavo, da so prodali le malo takšnih avtov. Bomo videli, če bo pri C3 drugače.

 

Novi C3 je dobil tudi nekaj drugih oblikovnih poudarkov, med katerimi izstopajo razpotegnjena prednja žarometa, trapezoidna odprtina za dovod zraka na prednjem odbijaču, steklo za zadnjimi bočnimi vrati, ozka zadnja stebrička, kot bumerang oblikovane zadnje luči. Prestižnost avtomobila lahko poudarjajo številni kromirani elementi: od kljuk vrat do raznih letvic in obrob.

 

Novi C3 je zrasel v dolžino za 9 cm, a je s 394 cm še vedno centimeter krajši kot ford fiesta, večina tekmecev pa je že preskočila mejo štirih metrov. Kljub majhni dolžini C3 ponuja dovolj prostora na prednjih sedežih, zadnja klop pa je tako zaradi kratkega sedalnega dela kot omejenega prostora po višini in tudi za kolena namenjena bolj mladoletnim potnikom. Je pa zato prtljažni prostor s 300 litri med največjimi med podobnimi avti in je tudi povečljiv s preklopom zgolj naslona zadnje klopi – zato povečan prtljažnik nima ravnega dna. Vso prtljago je treba prestaviti prek visokega roba prtljažnika, kar je cena za vzvojno trdnost avta.

 

Že omenjena prestižnost je vidna in občutna tudi v potniški kabini. Nič cenene plastike, temveč kakovostni materiali, pa spet razni kromirani dodatki. Spodaj prirezan volan deluje športno, instrumentna plošča je dobro pregledna, na sredinski konzoli je lahko tudi zaslon navigacijske naprave.

 

Novi C3 bo na voljo s štirimi bencinskimi in tremi dizelskimi motorji. Za naš preskus sta bila na voljo le 1,6-litrska motorja: dizelski s 66 kW (90 KM) in bencinski z 88 kW (120 KM). Pri obeh je za prenos moči skrbel petstopenjski ročni menjalnik, a vsaj na avtocestah ne bi bila odveč šesta prestava, ki bi pripomogla tudi k tišji vožnji.

 

Med vožnjo najbolj pade v uho bistveno boljša zvočna izoliranost potniške kabine kot pri predhodniku. Tudi podvozje deluje bolj uglajeno, čeprav zna včasih še glasno opozoriti na svoje delo, a vendarle ta zvok ni tako plehek kot pri predhodniku. Vzmetenje pri različici z dizelskim motorjem je bistveno mehkejše, kar pomeni tudi večje nagibanje karoserije v ovinkih, kar še posebej občuti sovoznik. Prednja sedeža s svojim izgledom obljubljata dober bočni oprijem, a se izkaže, da je vgrajena pena premehka, povrh vsega pa se sovoznik niti ne more oprijeti kljuke nad vrati – ker je pač ni. Ker je dizelski motor tudi težji od bencinskega, avto tudi dokaj hitro zdrsne prek prednjih koles. Električni volan ne ponuja prav veliko informacij o dogajanju z avtom.

 

Bolj uravntožena je najmočnejša bencinska različica, saj je njeno vodenje natančnejše, vzmetenje in podvozje pa bolje prilagojeno hitrejši vožnji.

 

Prvi citroen C3 je bil zgodba o uspehu, saj so prodali več kot 2 milijona avtov. Že tudi zato pri Citroenu od novinca pričakujejo, da bo všečen predvsem ženskam in mladim. Tudi pri Citroenu Slovenija pričakujejo, da bo novinec naletel na ugoden odziv kupcev, saj naj bi prihodnje leto od marca naprej prodali 1300 avtov, v letu 2011 pa 1700.

 

Poudarki in vtisi:

- večji, a še vedno manjši kot tekmeci

- zenitno vetrobransko steklo

- prepoznavna kupolasta zaobljenost

- več prestiža

- štirje bencinski in trije dizelski motorji

- na slovenskem trgu marca leta 2010

 

Na vrh strani




Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj