AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Uvodnik, Motorevija marec 2013

Evropa brez meja?


Prometna ureditev na slovenskih avtocestah je v letošnji s snegom radodarni zimi spet pokazala kar nekaj slabosti. Še zlasti to velja za tovorni promet, ko naj bi vozniki tovornih vozil ob začetku sneženja sami zapeljali na parkirišče in počakali, da naravna ujma – če povsem običajno sneženje lahko tako imenujemo – mine. Prve težave so že s tem, da imamo ob slovenskih avtocestah premalo parkirnih prostorov že za običajno število tovornjakov – s tovornjaki zaparkirana počivališča, še predvsem ponoči, so več kot zgovoren dokaz – kaj šele za izredne razmere, ko naj bi se iz prometa umaknila vsa tovorna vozila. Rešitev v sili je seveda parkiranje na odstavnem pasu ali celo voznem pasu avtocest, kar pa seveda vpliva na promet-no varnost voznikov osebnih avtomobilov – da o opravljanju življenjskih potreb voznikov tovornjakov med čakanjem sploh ne razmišljamo. 



Je pa sneženje v letošnji zimi in s tem povezano izločanje tovornjakov opozorilo še na eno neobičajno značilnost, ki smo se je vse od uvedbe schengenske meje kar odvadili: državne meje še vedno veljajo. Kako si drugače razlagati, da so italijanske oblasti prepovedale vstop tovornjakom iz Slovenije k naši zahodni sosedi, ker naj bi nekaj sto kilometrov stran v Liguriji močno snežilo. Si predstavljate, da bi podoben ukrep uvedli za voznike osebnih avtomobilov in jim prepovedali prehod državne meje? Saj vendarle – kot radi rečemo – živimo v Evropi brez meja. Mar res? V prometu to že ne velja! Dokaz za to so predpisi posameznih držav o obvezni opremi avtomobilov. Začne se že z zimsko opremo, saj pri nas na primer po črki zakona velja, da morajo imeti od 15. novembra do 15. marca predpisano zimsko opremo vsi avtomobili ne glede na to, kje so registrirani ali od kje prihajajo. Povsem enako je na primer tudi v severni Italiji – le da je tam zimska oprema obvezna do 15. aprila. A če opremljenost z zimsko opremo še lahko vzamemo za specifičnost, ki je nekako pogojena s klimatskimi razmerami, je manj logično, da vsaka država lahko predpiše opremo avtomobilov, kot si jo pač zamisli. Dunajska konvencija o vozilih v načelu določa, da mora biti vsak avto opremljen tako, kot določa zakonodaja tiste države, v kateri je registriran. Če mora imeti v Sloveniji registriran avto po naših predpisih rezervne žarnice – kar je že preživeto, ker je danes menjava žarnic v žarometu zahtevno opravilo, ki često zahteva posebno orodje – naj to ne bi veljalo za v tujini registrirane avtomobile. A očitno tudi v združeni Evropi brez meja kljub Dunajski konvenciji velja, da v prometu vsak lahko dela, kar ga je volja. Že predpisi o varnostnih jopičih so zelo raznoliki, v vsaki državi pa velja drugačen predpis o številu in načinu uporabe tudi za tujce. Zadnji takšen primer je Francija z obvezno uvedbo alkotesterjev, ki jih morajo imeti vozniki v avtomobilih – tako v tistih s francosko kot tudi s tujo registracijo. Pa ob temi ni bilo slišati nobenih protestov bruseljske birokracije, kot jih je bila deležna Slovenije ob uvedbi vinjet, pa čeprav je seveda tudi način cestninjenja suverena pravica vsake države.



Očitno je, da države Evropske unije pri uvajanju enotnih predpisov glede oprem-ljenosti avtov čaka še veliko dela in usklajevanja, da bo res veljalo, da živimo v Evropi brez meja. Pa ne samo pri opremi vozil, temveč tudi na številnih drugih področjih, ki so tako ali drugače povezana s prometom – pa kje drugje tudi!



Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj