AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Izšla je oktobrska Motorevija!

Izšla je oktobrska Motorevija!Afera s Volkswagnovim goljufanjem pri merjenju izpušnih plinov je temeljito zamajala avtomobilski svet, a pri Motoreviji nad tem nismo presenečeni. O zavajanju, sprenevedanju in manipuliranju avtomobilskih izdelovalcev s porabo goriva in z izpusti škodljivih snovi v avtomobilskih izpuhih smo namreč redno in obširno naše bralce seznanjali že veliko prej, kot smo zapisali v tokratnem uvodniku

Na prvi pogled delujejo zelo podobno, a vendarle so med njimi velike razlike. Če bi se morali odločiti, katere izbrati, bi bili pred težko odločitvijo, saj je na pogled nemogoče določiti, katere so kakovostne, katere pa imajo slabše lastnosti. Še celo po oznaki za oprijem na mokrem, ki naj bi pomagala kupcem pri izbiri, jih ne bi mogli ločiti, saj ima večina enako oznako za oprijem na mokrem, ki je edino merilo, ki opredeljuje njihovo kakovost. 15. novembra pa spet začela veljati določba o obvezni uporabi zimske opreme. In da naključna izbira vsekakor ne more biti dobra, kažejo rezultati našega tokratnega testa, s katerim smo preskusili 35 zimskih pnevmatik dveh dimenzij. Rezultat: zgolj pet jih je dobilo oceno dobro in je njihova uporaba zelo priporočljiva, štiri so dobile oceno slabo in nikakor ne priporočamo njihove uporabe, ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo, 25 jih je dobilo oceno zadovoljivo in je njihova uporaba priporočljiva.

Prikazovalniki oziroma merilniki količine goriva so v avtomobilih z razlogom – ko se kazalec ali (LED lučka) bliža najnižji vrednosti, je to pomemben opomnik, da moramo dotočiti gorivo. A koliko časa ali kilometrov še lahko prevozimo, preden nam v resnici zmanjka goriva? Pri partnerskem nemškem avtomobilskem klubu ADAC so preskusili nekaj avtomobilskih sistemov za opozarjanje na količino goriva in na doseg s preostankom goriva ter preverili njihovo natančnost.

“Zadnji sedeži so tako ali tako le redko zasedeni” – tako bi lahko strnili odzive avtomobilske industrije na naš test varnosti potnikov na zadnji klopi, ki smo ga v Motoreviji objavili pred štirimi leti, in v katerem smo ugotovili, da je sodobna varnostna oprema za potnike na zadnji klopi prej izjema kot pravilo. Tokrat objavljamo test varnosti potnikov na zadnji klopi, ki so zaščiteni z nekaterimi sodobnimi in inovativnimi varnostnimi sistemi, ki se utegnejo uveljaviti v bližnji prihodnosti.

Redni servisi avtomobilov so za marsikoga velik strošek za družinski proračun. Filtri, zavorne ploščice, tekočine in še kaj se v avtomobilih pač izrabljajo in porabljajo, zato se iskanje bližnic pri servisiranju ne izplača. A marsikdo se zagotovo sprašuje, če morajo biti res vse postavke na računu tako drage; najbolj očiten dvom zagotovo vzbuja menjava motornega olja. Na uradnih in pooblaščenih servisih je namreč motorno olje praviloma precej dražje od tistega, ki ga lahko kupimo v prosti prodaji. Lahko na redni servis prinesemo svoje – cenejše – olje in zahtevamo, da ga serviser nalije v naš avto? Ali pa je morda z motornim oljem enako kot z zrezki – v gostilni nas zagotovo ne bi prav prijazno gledali, če bi ob naročilu natakarju dali svoj zrezek in zahtevali, da nam ga kuhar popeče …

Nekateri strokovnjaki ocenjujejo, da okoli 50 odstotkov trkov z motornimi vozili povzroči pomanjkanje sposobnosti za pravilno obdelavo vidnih informacij. Dober vid je za varno vožnjo nepogrešljiv. A kaj ko se naše oči, tako kot ostalo telo, z leti starajo. Zato kljub morebitnemu prepričanju, da še vedno vidimo še kar dobro, ne bo odveč, če se kdaj vprašamo, kdaj smo bili nazadnje na pregledu pri očesnem zdravniku.

Na letošnjem finalnem tekmovanju evropskega tekmovanja mladih kolesarjev (ETEC), ki ga je na Dunaju organiziral avstrijski avtomobilski klub OAMTC, so se najbolj izkazali ruski kolesarji. Mladi kolesarji AMZS so med 23 ekipami osvojili deveto mesto.

Tim Gajser je letošnji svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2. Na zadnji dirki prvenstva na progi Glen Helen v Kaliforniji je v obeh vožnjah premagal edinega preostalega tekmeca za naslov Latvijca Paulsa Jonassa in slavil svoj največji uspeh, ki je tudi najodmevnejši dosežek slovenskega motokrosa doslej.

Za oktobrsko Motorevijo smo si od blizu ogledali novi porsche 911 in sedli za volan dvosedežne mazde MX-5, na naših cestah pa smo preskusili tri zanimive novosti: Renaultovega espaca, Škodinega superba in Mazdinega CX-3.

Zanimivo in poučno branje vam želi uredništvo Motorevije!




Značke

napovednik

Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj