AMZS MOTOREVIJA, Dunajska 128, SI-1000 Ljubljana | AMZS

Epilog

"Drugo vprašanje pa je, če je tudi etično in moralno: avtomobilski izdelovalci namreč s tem ne zavajajo le posameznih kupcev, ampak tudi javnost in zakonodajalce, saj izdelujejo avtomobile, ki ustrezajo okoljevarstvenim standardom le na uradnih testih, v resničnem življenju pa ne. Če ne bodo zakrpali omenjenih lukenj in zasnovali natančnejšega in realnejšega testa, se bo takšno početje nedvomno nadaljevalo.

Slednji odstavek smo kot del članka “Zakonita laž” v Motoreviji objavili junija 2013. O zavajanju, sprenevedanju in manipuliranju s porabo goriva in z izpusti škodljivih snovi v avtomobilskih izpuhih smo redno in obširno naše bralce seznanjali že veliko prej, pa tudi še nekajkrat potem.

Naše trditve in napovedi so zdaj končno dobile – oziroma začenjajo dobivati – tudi epilog: v ZDA so ponos nemške avtomobilske industrije Volkswagen dobili pri goljufanju. S prirejeno programsko opremo za motorno elektroniko so namreč dosegli, da so imeli nekateri njihovi avti z dizelskimi motorji na uradnih merjenjih izpušnih plinov bistveno čistejši izpuh kot pri vsakodnevnih vožnjah v resničnem svetu. Natančneje: pri ameriški okoljski agenciji EPA so ugotovili, da nekateri volkswagni in audiji med vsakodnevno vožnjo v zrak spustijo do 40-krat več za zdravje nevarnih dušikovih oksidov, kot je to dovoljeno in kot so prikazovali rezultati na uradnih merjenjih.

Pri Motoreviji in AMZS nad tem razkritjem nismo presenečeni, saj na tovrstna zavajanja opozarjamo že vrsto let. Smo pa presenečeni nad drznostjo in aroganco, s katero so se pri VW lotili takšne goljufije. Vedeti je namreč treba, da gre za dolgoletno, sistemsko goljufijo, ki ne zadeva le 482.000 Volkswagnovih avtomobilov v ZDA; s točno takšnimi motorji je namreč opremljenih 11 milijonov Volkswagnovih avtomobilov po celem svetu.

Je Volkswagen edini avtomobilski izdelovalec, ki zavaja pri porabi goriva in izpustih škodljivih snovi? Nikakor; tudi nekaj drugih avtomobilskih izdelovalcev so že zalotili pri podobnem početju. A očitno se je epilog takšnega zavajanja moral zgoditi v Ameriki, do koder ne seže vpliv močnih evropskih avtomobilskih lobijev, ki so vse doslej uspešno prepričevali politike in zakonodajalce, da je takšno zavajanje sprejemljivo.

Avto-moto zveza Slovenije si z drugimi avtomobilskimi klubi pod okriljem FIA že dolgo prizadeva, da bi uvedli bolj verodostojne, natančne in realne teste za določanje porabe goriva – korak v to smer je novi merilni cikel WLTC, ki bi moral biti sprejet že leta 2017, a so se doslej predvsem nemški avtomobilski izdelovalci – tudi ob pomoči nemške politike – borili proti njegovi uveljavitvi. Prav tako si prizadevamo, da bi zakonodajalci uvedli realne meritve izpustov škodljivih snovi in plinov v avtomobilskih izpuhih, katerih rezultati morajo – brez goljufivih prijemov – ustrezati določenim in predpisanim vrednostim. Prizadevamo si tudi, da bi bili avtomobili opremljeni z realnimi in ne zavajajočimi oznakami o energetski učinkovitosti.

Morda pa je bilo potrebno prav odkritje takšne goljufije, da se bodo končno zbudili zakonodajalci, ustrezni organi in institucije ter z jasno zapisano zakonodajo in bistveno strožjim nadzorom odpravili sedanja zavajanja in manipulacije.

Blaž Poženel, urednik – novinar Motorevije




Značke

uvodnik

Komentarji

Dodaj komentar:
Dodaj